123hudy Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Jak obiecalem przy wymianie wtrysku zrobiłem kilka fotek i załączam tutaj Ale pokolei, aby wymienic wtryski potrzebujemy paru rzeczy ( oprucz samego wtrysku). Mianowicie - klucz typu grzechotka z nasadkami 10 i 12, plaski śrubokręt, plaska 17 stka albo cos w stylu ustawnego klucza, kąbinerki Zaczynamy od zdjecia atrapy i oslony listwy paliwowej, nastepnie 17stka lub jak widac na zdjeciu kluczem nastawnym odkrecamy przewody laczase wtryski z listwa Gdy juz wykrecimy wszystkie cztery plaskim śrubokrętem podważamy delikatnie te gumowe uszczelniacze w pokrywie Nastepnie odpinamy odme ( najlepiej calkiem zdac ja i odrazu umyc) i zaczynamy odkrecac wszystkie śrubki trzymajace pokrywe Gdy juz je mamy wykrecone mozemy delikatnie podwazyc oslone śrubokrętem i zdejmujemy delikatnie uwazajac by nie utrącić wtyczek na wtryskach ( jest to dosc ciasne i pasowne) jak nam sie uda powinnismy zobaczyc mniej więcej coś takiego Nastepnie nasadka nr 12 odkrecamy po kolei śrubki trzymajace ten "drucik" paliwowy Tylko tutaj uwaga!!! Nieodkrecac odrazu do konca! Najpierw trzeba poluzowac i przyjrzeć się bliżej czy te podkladki pod tymi srubkami sa cale ( wykonane sa z bardzo miekkiego materialu i latwo sie rwa) tak wyglada cala podkladka A tak na ogół po wymianie Jak widac jest juz w dwóch czesciach wiec musimy uważać aby nam nic niewpadlo do silnika bo bedzie przesrane! Jak zdemontujemy juz wszystkie cztery śrubki i niepogubimy niczego to mozemy brac sie za odkrecenie tej " stopki" dociskajacej wtrysk, odkrecamy ja tez 12 stka I znowu UWAGA! Aby nam niewpadla ta tulejka znajdujaca sie pod nia ( ten czubek stopki skierowany w nasza strone opiera sie na niej) aby nam niezwiala unosimy lekko czubek tej stopki i śrubokrętem je rozlaczamy( bo sa troszke zassane w oleju) nastepnie zdejmujemy stopke teraz widzimy te tulejke na ktora musielismy uważać wczesniej No to ja teraz wyjmujemy poprostu I odrazu pamiętajmy ze na jednym koncu jest ona zakonczona kuleczka i ma byc nia do gory jak bedziemy ja wkladac spowrotem Teraz możemy wyjac wtrysk, aby to zrobić musimy nim delikatnie poruszyc w jedna czy drogą strone Niesa one wkrecone w zaden sposób wiec kierunek w jakim je przekrecimy jest obojetny,chodzi poprostu aby je rozruszać bo sa zasane tam. Jak juz ruszymy to delikatnie ciagniemy do góry i wtrysk poprostu wychodzi teraz odkladamy go na bok i wkladamy nowy Nastepnie spowrotem wkladamy te tulejki ( kulka do góry) i wkladamy czy tez nasuwamy stopki trzymajace wtrysk Wkladamy śrubki i przylapujemy je tylko tak abyśmy.mogli delikatnie okrecac wtryskiem. Nastepnie zakladamy spowrotem te podkladki na miejsce I staramy sie wkrecic przykrecic ten przewod do wtrysku( poto zostawilismy luzny wtrysk aby muc znalesc dobry kąt) jak zalapiemy gwint i wkreca sie normalnie to wykrecamy ja i zdejmujemy podkladki.mozemy teraz dokrecic te stopke juz jak.ma byc i przykrecamy przewod paliwowy do wtrysku i gotowe, teraz przykrecamy pokrywe zaworow zakladamy spowrotem przewody łączące listwę z wtryskami, odme i możemy spowrotem podpiac akumulator, przekrecamy kluczyk w stacyjce tak aby wszystko sie zapalilo i dajemy kompowi pare minut aby sie ustawil, a my pompka na filtrze paliwa pompujemy bo po zdjeciu przewodow paliwowych jest w nich sucho. Za pierwszym razem możemy nieodpalic albo pochechlamy dłużej bo.paliwo musi dojsc do wtrysków i juz autko chodzi a my jestesmy z siebie dumni bo cala robota zajęła nam jakąś godzinkę z chakiem i niemusielismy zostawić kasy u.mechanika Mam nadzieje ze udalo mi sie cały ten proces opisac jasno i przejrzyście, no a przedewszystkim ze przyda sie to komuś 1 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Dobra robota "+" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Gdy sie zrobi samodzielnie bardziej cieszy nisz zostawianie kasy w warsztacie. Pogratulowac i motywuje do dalszej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Bardzo dobra robota !!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Robota EXTRA. Takie właśnie porady na forum są potrzebne. Szkoda że mogę dać tylko jednego wielkiego plusa "+". A jak wygląda sprawa tych uszczelniaczy? Czy nie są dość twarde? Czy nie uszkodziły się przy demontażu i montażu? To co wiem, są one dostępne tylko w serwisie i wydatek jest dość znaczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Zapomniałem dodac ze ja nigdy nierobiłem żadnej adaptacji, wymienialem i wyjmowałem je juz kilka razy i nigdy niebylo problemów, bedac na urlopie w PL zwiedzilem znajomych mechaników i wszyscy jednoznacznie powiedzieli mi ze to bzdura, komputer przez każde 10 tyś km sam zbiera informacje i modyfikuje dawkę paliwa, a jesli spalanie jest za duże to powiedzieli mi zebym go poprostu odpalił gdzieś na podwórku i zostawił na wolnych obrotach na 12 godzin i wtedy komp tez dokona odpowiednich modyfikacji, i co jeszcze mysle ze wazne to to ze od bidy mozemy mieszac wtryski, w sesie ze w moim 2.2 dci powinien byc wtrysk z takim oznaczeniem Jest to AW421 ale jak zmienialem silnik uszkodzily mi sie gniazda w dwóch wtryskach i zastapilem je wtryskami ( bo akurat miałem wlasnie takie pod reka) AW400 roznica żadna jesli chodzi o moje obserwacje oprucz niewielkiej różnicy w kolorze gniazda na wtrysku, widac to na foto te troszke jasniejsze to wlasnie one, zrobilem na nich bezproblemowo trase do Pl autko spalilo mi według kompa 6 litrów i 6.5 w droge powrotną wiec biorac pod uwagę trase, prędkość i obciążenie auta to ja jestem z tego wyniku zadowolony Uszczelnoacze wychodza bez problemu tylko trzeba delikatnie je podważyć mi sie zaden nieuszkodzil, a wyjmowalem wiele razy, sa one dosc twarde wiec mysle ze jak bysmy je zamocno tym srubokretem podważali ( tak bez wyczucia) to pewnie by pekly Ja mam je w zapasie jeszcze ze starego silnika, a i na zlomie sa dobre w silniku z którego wczoraj wtryski wykrecalem, to jak ktoś potrzebuje to moge wysłać za cenę praczki pocztowej+ browara ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fausto Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Gratulacje ,piewsza porządna relacja z naprawy na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Gratulacje ,piewsza porządna relacja z naprawy na tym forum. To tzn. że jeszcze nie za bardzo zapoznałeś się z forum lub nie wiesz gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 I ja dodam "+" Dawno nie widziałam tak dobrej fotorelacji ! Brawo Dla mnie , to "magia".... ale lubię czytać tak konkretne opisy poparte zdj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 To tzn. że jeszcze nie za bardzo zapoznałeś się z forum lub nie wiesz gdzie szukać. Może trzeba zrobić osobny dział z wszystkimi fotorelacjami. W różnych modelach są te same części i rozwiązania techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Mamy co prawda świetny dział - Modyfikacje samochodów ------>>> Projekty i prezentacje ale tam ostatnio ,głównie koledzy z "zetek" się udzielają Choć i jest kilka kładących na kolana fotorelacji z remontu np. p10 . Warto zajrzeć w rejony tego działu Jest też na stronie głównej klubu "Zrób to sam".... I tam znajdziemy właśnie takie fotorelacje.... Jednak nie każdy zagląda na stronę Klubu....wszyscy śledzą tylko forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 A nowa podkładka pod wtrysk? Frezowanie gniazda? w przeciwnym razie może "psiukać" pod dekiel wtedy ciśnienie mamy na "górze" silnika a ono odmą razem z olejem idzie w dolot i wydaje nam się że turbo sypie olejem. Tyle z doświadczenia. Jak nie frezujemy gniazda to przynajmniej porządne jego mycie benzyna ekstrakcyjną lub zmywaczem i powietrzem. Ale podkładka pod wtrysk ZAWSZE NOWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 A widzisz ciekawe spostrzeżenie o frezowaniu to nieslyszalem ale podkładki to fakt powinny być nowe otym niewspomnialem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seitedo Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Witam. Nie wiem czy kodowanie strony jest inne, czy co, bo nie mogę zobaczyć żadnej foty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
podwojg Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 W dniu 7.11.2014 o 04:45, 123hudy napisał: Jak obiecalem przy wymianie wtrysku zrobiłem kilka fotek i załączam tutaj Ale pokolei, aby wymienic wtryski potrzebujemy paru rzeczy ( oprucz samego wtrysku). Mianowicie - klucz typu grzechotka z nasadkami 10 i 12, plaski śrubokręt, plaska 17 stka albo cos w stylu ustawnego klucza, kąbinerki Zaczynamy od zdjecia atrapy i oslony listwy paliwowej, nastepnie 17stka lub jak widac na zdjeciu kluczem nastawnym odkrecamy przewody laczase wtryski z listwa Gdy juz wykrecimy wszystkie cztery plaskim śrubokrętem podważamy delikatnie te gumowe uszczelniacze w pokrywie Nastepnie odpinamy odme ( najlepiej calkiem zdac ja i odrazu umyc) i zaczynamy odkrecac wszystkie śrubki trzymajace pokrywe Gdy juz je mamy wykrecone mozemy delikatnie podwazyc oslone śrubokrętem i zdejmujemy delikatnie uwazajac by nie utrącić wtyczek na wtryskach ( jest to dosc ciasne i pasowne) jak nam sie uda powinnismy zobaczyc mniej więcej coś takiego Nastepnie nasadka nr 12 odkrecamy po kolei śrubki trzymajace ten "drucik" paliwowy Tylko tutaj uwaga!!! Nieodkrecac odrazu do konca! Najpierw trzeba poluzowac i przyjrzeć się bliżej czy te podkladki pod tymi srubkami sa cale ( wykonane sa z bardzo miekkiego materialu i latwo sie rwa) tak wyglada cala podkladka A tak na ogół po wymianie Jak widac jest juz w dwóch czesciach wiec musimy uważać aby nam nic niewpadlo do silnika bo bedzie przesrane! Jak zdemontujemy juz wszystkie cztery śrubki i niepogubimy niczego to mozemy brac sie za odkrecenie tej " stopki" dociskajacej wtrysk, odkrecamy ja tez 12 stka I znowu UWAGA! Aby nam niewpadla ta tulejka znajdujaca sie pod nia ( ten czubek stopki skierowany w nasza strone opiera sie na niej) aby nam niezwiala unosimy lekko czubek tej stopki i śrubokrętem je rozlaczamy( bo sa troszke zassane w oleju) nastepnie zdejmujemy stopke teraz widzimy te tulejke na ktora musielismy uważać wczesniej No to ja teraz wyjmujemy poprostu I odrazu pamiętajmy ze na jednym koncu jest ona zakonczona kuleczka i ma byc nia do gory jak bedziemy ja wkladac spowrotem Teraz możemy wyjac wtrysk, aby to zrobić musimy nim delikatnie poruszyc w jedna czy drogą strone Niesa one wkrecone w zaden sposób wiec kierunek w jakim je przekrecimy jest obojetny,chodzi poprostu aby je rozruszać bo sa zasane tam. Jak juz ruszymy to delikatnie ciagniemy do góry i wtrysk poprostu wychodzi teraz odkladamy go na bok i wkladamy nowy Nastepnie spowrotem wkladamy te tulejki ( kulka do góry) i wkladamy czy tez nasuwamy stopki trzymajace wtrysk Wkladamy śrubki i przylapujemy je tylko tak abyśmy.mogli delikatnie okrecac wtryskiem. Nastepnie zakladamy spowrotem te podkladki na miejsce I staramy sie wkrecic przykrecic ten przewod do wtrysku( poto zostawilismy luzny wtrysk aby muc znalesc dobry kąt) jak zalapiemy gwint i wkreca sie normalnie to wykrecamy ja i zdejmujemy podkladki.mozemy teraz dokrecic te stopke juz jak.ma byc i przykrecamy przewod paliwowy do wtrysku i gotowe, teraz przykrecamy pokrywe zaworow zakladamy spowrotem przewody łączące listwę z wtryskami, odme i możemy spowrotem podpiac akumulator, przekrecamy kluczyk w stacyjce tak aby wszystko sie zapalilo i dajemy kompowi pare minut aby sie ustawil, a my pompka na filtrze paliwa pompujemy bo po zdjeciu przewodow paliwowych jest w nich sucho. Za pierwszym razem możemy nieodpalic albo pochechlamy dłużej bo.paliwo musi dojsc do wtrysków i juz autko chodzi a my jestesmy z siebie dumni bo cala robota zajęła nam jakąś godzinkę z chakiem i niemusielismy zostawić kasy u.mechanika Mam nadzieje ze udalo mi sie cały ten proces opisac jasno i przejrzyście, no a przedewszystkim ze przyda sie to komuś A powiesz mi jakim momentem przykręcasz stopke wtrysku? Tak na gotowo już, bo nigdzie nie moge znaleźć tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsone Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Świetna robota. Można prosić o zdjęcia - link ? Fotki nie wyświetlają się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.