Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] [2.2 Dci] Wymiana wtrysków - foto relacja


123hudy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak obiecalem przy wymianie wtrysku zrobiłem kilka fotek i załączam tutaj

Ale pokolei, aby wymienic wtryski potrzebujemy paru rzeczy ( oprucz samego wtrysku). Mianowicie - klucz typu grzechotka z nasadkami 10 i 12, plaski śrubokręt, plaska 17 stka albo cos w stylu ustawnego klucza, kąbinerki 1d21148e14c0b43b3e51efbf54899f18.jpg

Zaczynamy od zdjecia atrapy i oslony listwy paliwowej, nastepnie 17stka lub jak widac na zdjeciu kluczem nastawnym odkrecamy przewody laczase wtryski z listwa 9e54bf47401f0bbd11220b597a15ae95.jpgf014fa9f0bd7bb499696ed8bd346dd86.jpg

Gdy juz wykrecimy wszystkie cztery plaskim śrubokrętem podważamy delikatnie te gumowe uszczelniacze w pokrywie f729b8634bedc493e853f7c668e92140.jpgf8480d976bd631bcea0739bd5990a453.jpg

Nastepnie odpinamy odme ( najlepiej calkiem zdac ja i odrazu umyc) i zaczynamy odkrecac wszystkie śrubki trzymajace pokrywe 828f09aaf85000a732b51b82a8e69b69.jpg

Gdy juz je mamy wykrecone mozemy delikatnie podwazyc oslone śrubokrętem i zdejmujemy delikatnie uwazajac by nie utrącić wtyczek na wtryskach ( jest to dosc ciasne i pasowne) jak nam sie uda powinnismy zobaczyc mniej więcej coś takiego 96538902e46b57181edd9d5cd7632e02.jpg

Nastepnie nasadka nr 12 odkrecamy po kolei śrubki trzymajace ten "drucik" paliwowy bce62e681756c53fb80670da00baca6b.jpg

Tylko tutaj uwaga!!! Nieodkrecac odrazu do konca! Najpierw trzeba poluzowac i przyjrzeć się bliżej czy te podkladki pod tymi srubkami sa cale ( wykonane sa z bardzo miekkiego materialu i latwo sie rwa) d95b95a1658412ef03f4de82b3bf1998.jpg tak wyglada cala podkladka

d71b01dc0d336ed7dcf27adf8249eedc.jpg

A tak na ogół po wymianie 2ece35ada02308dc4112c93158d9d881.jpg

Jak widac jest juz w dwóch czesciach wiec musimy uważać aby nam nic niewpadlo do silnika bo bedzie przesrane!

Jak zdemontujemy juz wszystkie cztery śrubki i niepogubimy niczego to mozemy brac sie za odkrecenie tej " stopki" dociskajacej wtrysk, odkrecamy ja tez 12 stka 903b552d5dad5413fcff27e5103a9ad3.jpg

I znowu UWAGA! Aby nam niewpadla ta tulejka znajdujaca sie pod nia ( ten czubek stopki skierowany w nasza strone opiera sie na niej) aby nam niezwiala unosimy lekko czubek tej stopki i śrubokrętem je rozlaczamy( bo sa troszke zassane w oleju) nastepnie zdejmujemy stopke 84f0197bc3a97ced0af170f95fe101b7.jpg teraz widzimy te tulejke na ktora musielismy uważać wczesniej 2f3fde248a6958b26fb5fb2f6be56b64.jpg

No to ja teraz wyjmujemy poprostu

I odrazu pamiętajmy ze na jednym koncu jest ona zakonczona kuleczka i ma byc nia do gory jak bedziemy ja wkladac spowrotem bab2abd76d938d279879d69c811fa9a2.jpg

Teraz możemy wyjac wtrysk, aby to zrobić musimy nim delikatnie poruszyc w jedna czy drogą strone 4a4c6a4b91ef077d27b0a0c704cc656c.jpg

Niesa one wkrecone w zaden sposób wiec kierunek w jakim je przekrecimy jest obojetny,chodzi poprostu aby je rozruszać bo sa zasane tam. Jak juz ruszymy to delikatnie ciagniemy do góry i wtrysk poprostu wychodzi f3efebaf4bc052f12443db23217e6ac7.jpg teraz odkladamy go na bok i wkladamy nowy 4c7c6a19b58d6649211acff20aa1ff29.jpg

Nastepnie spowrotem wkladamy te tulejki ( kulka do góry) i wkladamy czy tez nasuwamy stopki trzymajace wtrysk e548e6eb8c2f7a3111d3c34bbe5c95a9.jpg

Wkladamy śrubki i przylapujemy je tylko tak abyśmy.mogli delikatnie okrecac wtryskiem. Nastepnie zakladamy spowrotem te podkladki na miejsce 81cf31645d30b6be8dd0a2d4a3f07762.jpg

I staramy sie wkrecic przykrecic ten przewod do wtrysku( poto zostawilismy luzny wtrysk aby muc znalesc dobry kąt) jak zalapiemy gwint i wkreca sie normalnie to wykrecamy ja i zdejmujemy podkladki.mozemy teraz dokrecic te stopke juz jak.ma byc i przykrecamy przewod paliwowy do wtrysku i gotowe, teraz przykrecamy pokrywe zaworow zakladamy spowrotem przewody łączące listwę z wtryskami, odme i możemy spowrotem podpiac akumulator, przekrecamy kluczyk w stacyjce tak aby wszystko sie zapalilo i dajemy kompowi pare minut aby sie ustawil, a my pompka na filtrze paliwa pompujemy bo po zdjeciu przewodow paliwowych jest w nich sucho. Za pierwszym razem możemy nieodpalic albo pochechlamy dłużej bo.paliwo musi dojsc do wtrysków i juz autko chodzi a my jestesmy z siebie dumni bo cala robota zajęła nam jakąś godzinkę z chakiem i niemusielismy zostawić kasy u.mechanika

Mam nadzieje ze udalo mi sie cały ten proces opisac jasno i przejrzyście, no a przedewszystkim ze przyda sie to komuś

  • Thanks 1
  • Upvote 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota "+" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota EXTRA.

Takie właśnie porady na forum są potrzebne. Szkoda że mogę dać tylko jednego wielkiego plusa "+".

A jak wygląda sprawa tych uszczelniaczy? Czy nie są dość twarde? Czy nie uszkodziły się przy demontażu i montażu?

To co wiem, są one dostępne tylko w serwisie i wydatek jest dość znaczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodac ze ja nigdy nierobiłem żadnej adaptacji, wymienialem i wyjmowałem je juz kilka razy i nigdy niebylo problemów, bedac na urlopie w PL zwiedzilem znajomych mechaników i wszyscy jednoznacznie powiedzieli mi ze to bzdura, komputer przez każde 10 tyś km sam zbiera informacje i modyfikuje dawkę paliwa, a jesli spalanie jest za duże to powiedzieli mi zebym go poprostu odpalił gdzieś na podwórku i zostawił na wolnych obrotach na 12 godzin i wtedy komp tez dokona odpowiednich modyfikacji, i co jeszcze mysle ze wazne to to ze od bidy mozemy mieszac wtryski, w sesie ze w moim 2.2 dci powinien byc wtrysk z takim oznaczeniem f749cb8ca5fe6efa680e219462a55eeb.jpgJest to AW421 ale jak zmienialem silnik uszkodzily mi sie gniazda w dwóch wtryskach i zastapilem je wtryskami ( bo akurat miałem wlasnie takie pod reka) AW400 roznica żadna jesli chodzi o moje obserwacje oprucz niewielkiej różnicy w kolorze gniazda na wtrysku, widac to na foto fc90be646e8e65fe242520cc05dd62df.jpg te troszke jasniejsze to wlasnie one, zrobilem na nich bezproblemowo trase do Pl autko spalilo mi według kompa 6 litrów i 6.5 w droge powrotną wiec biorac pod uwagę trase, prędkość i obciążenie auta to ja jestem z tego wyniku zadowolony

Uszczelnoacze wychodza bez problemu tylko trzeba delikatnie je podważyć mi sie zaden nieuszkodzil, a wyjmowalem wiele razy, sa one dosc twarde wiec mysle ze jak bysmy je zamocno tym srubokretem podważali ( tak bez wyczucia) to pewnie by pekly

Ja mam je w zapasie jeszcze ze starego silnika, a i na zlomie sa dobre w silniku z którego wczoraj wtryski wykrecalem, to jak ktoś potrzebuje to moge wysłać za cenę praczki pocztowej+ browara ;-)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tzn. że jeszcze nie za bardzo zapoznałeś się z forum lub nie wiesz gdzie szukać.

Może trzeba zrobić osobny dział z wszystkimi fotorelacjami.

W różnych modelach są te same części i rozwiązania techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy co prawda świetny dział - Modyfikacje samochodów ------>>> Projekty i prezentacje

ale tam ostatnio ,głównie koledzy z "zetek" się udzielają :)

Choć i jest kilka kładących na kolana fotorelacji z remontu np. p10 .

Warto zajrzeć w rejony tego działu ;)

 

Jest też na stronie głównej klubu "Zrób to sam"....

I tam znajdziemy właśnie takie fotorelacje.... Jednak nie każdy zagląda na stronę Klubu....wszyscy śledzą tylko forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A nowa podkładka pod wtrysk? Frezowanie gniazda? w przeciwnym razie może "psiukać" pod dekiel wtedy ciśnienie mamy na "górze" silnika a ono odmą razem z olejem idzie w dolot i wydaje nam się że turbo sypie olejem. Tyle z doświadczenia. Jak nie frezujemy gniazda to przynajmniej porządne jego mycie benzyna ekstrakcyjną lub zmywaczem i powietrzem. Ale podkładka pod wtrysk ZAWSZE NOWA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam. Nie wiem czy kodowanie strony jest inne, czy co, bo nie mogę zobaczyć żadnej foty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 7.11.2014 o 04:45, 123hudy napisał:

Jak obiecalem przy wymianie wtrysku zrobiłem kilka fotek i załączam tutaj

Ale pokolei, aby wymienic wtryski potrzebujemy paru rzeczy ( oprucz samego wtrysku). Mianowicie - klucz typu grzechotka z nasadkami 10 i 12, plaski śrubokręt, plaska 17 stka albo cos w stylu ustawnego klucza, kąbinerki 1d21148e14c0b43b3e51efbf54899f18.jpg

Zaczynamy od zdjecia atrapy i oslony listwy paliwowej, nastepnie 17stka lub jak widac na zdjeciu kluczem nastawnym odkrecamy przewody laczase wtryski z listwa 9e54bf47401f0bbd11220b597a15ae95.jpgf014fa9f0bd7bb499696ed8bd346dd86.jpg

Gdy juz wykrecimy wszystkie cztery plaskim śrubokrętem podważamy delikatnie te gumowe uszczelniacze w pokrywie f729b8634bedc493e853f7c668e92140.jpgf8480d976bd631bcea0739bd5990a453.jpg

Nastepnie odpinamy odme ( najlepiej calkiem zdac ja i odrazu umyc) i zaczynamy odkrecac wszystkie śrubki trzymajace pokrywe 828f09aaf85000a732b51b82a8e69b69.jpg

Gdy juz je mamy wykrecone mozemy delikatnie podwazyc oslone śrubokrętem i zdejmujemy delikatnie uwazajac by nie utrącić wtyczek na wtryskach ( jest to dosc ciasne i pasowne) jak nam sie uda powinnismy zobaczyc mniej więcej coś takiego 96538902e46b57181edd9d5cd7632e02.jpg

Nastepnie nasadka nr 12 odkrecamy po kolei śrubki trzymajace ten "drucik" paliwowy bce62e681756c53fb80670da00baca6b.jpg

Tylko tutaj uwaga!!! Nieodkrecac odrazu do konca! Najpierw trzeba poluzowac i przyjrzeć się bliżej czy te podkladki pod tymi srubkami sa cale ( wykonane sa z bardzo miekkiego materialu i latwo sie rwa) d95b95a1658412ef03f4de82b3bf1998.jpg tak wyglada cala podkladka

d71b01dc0d336ed7dcf27adf8249eedc.jpg

A tak na ogół po wymianie 2ece35ada02308dc4112c93158d9d881.jpg

Jak widac jest juz w dwóch czesciach wiec musimy uważać aby nam nic niewpadlo do silnika bo bedzie przesrane!

Jak zdemontujemy juz wszystkie cztery śrubki i niepogubimy niczego to mozemy brac sie za odkrecenie tej " stopki" dociskajacej wtrysk, odkrecamy ja tez 12 stka 903b552d5dad5413fcff27e5103a9ad3.jpg

I znowu UWAGA! Aby nam niewpadla ta tulejka znajdujaca sie pod nia ( ten czubek stopki skierowany w nasza strone opiera sie na niej) aby nam niezwiala unosimy lekko czubek tej stopki i śrubokrętem je rozlaczamy( bo sa troszke zassane w oleju) nastepnie zdejmujemy stopke 84f0197bc3a97ced0af170f95fe101b7.jpg teraz widzimy te tulejke na ktora musielismy uważać wczesniej 2f3fde248a6958b26fb5fb2f6be56b64.jpg

No to ja teraz wyjmujemy poprostu

I odrazu pamiętajmy ze na jednym koncu jest ona zakonczona kuleczka i ma byc nia do gory jak bedziemy ja wkladac spowrotem bab2abd76d938d279879d69c811fa9a2.jpg

Teraz możemy wyjac wtrysk, aby to zrobić musimy nim delikatnie poruszyc w jedna czy drogą strone 4a4c6a4b91ef077d27b0a0c704cc656c.jpg

Niesa one wkrecone w zaden sposób wiec kierunek w jakim je przekrecimy jest obojetny,chodzi poprostu aby je rozruszać bo sa zasane tam. Jak juz ruszymy to delikatnie ciagniemy do góry i wtrysk poprostu wychodzi f3efebaf4bc052f12443db23217e6ac7.jpg teraz odkladamy go na bok i wkladamy nowy 4c7c6a19b58d6649211acff20aa1ff29.jpg

Nastepnie spowrotem wkladamy te tulejki ( kulka do góry) i wkladamy czy tez nasuwamy stopki trzymajace wtrysk e548e6eb8c2f7a3111d3c34bbe5c95a9.jpg

Wkladamy śrubki i przylapujemy je tylko tak abyśmy.mogli delikatnie okrecac wtryskiem. Nastepnie zakladamy spowrotem te podkladki na miejsce 81cf31645d30b6be8dd0a2d4a3f07762.jpg

I staramy sie wkrecic przykrecic ten przewod do wtrysku( poto zostawilismy luzny wtrysk aby muc znalesc dobry kąt) jak zalapiemy gwint i wkreca sie normalnie to wykrecamy ja i zdejmujemy podkladki.mozemy teraz dokrecic te stopke juz jak.ma byc i przykrecamy przewod paliwowy do wtrysku i gotowe, teraz przykrecamy pokrywe zaworow zakladamy spowrotem przewody łączące listwę z wtryskami, odme i możemy spowrotem podpiac akumulator, przekrecamy kluczyk w stacyjce tak aby wszystko sie zapalilo i dajemy kompowi pare minut aby sie ustawil, a my pompka na filtrze paliwa pompujemy bo po zdjeciu przewodow paliwowych jest w nich sucho. Za pierwszym razem możemy nieodpalic albo pochechlamy dłużej bo.paliwo musi dojsc do wtrysków i juz autko chodzi a my jestesmy z siebie dumni bo cala robota zajęła nam jakąś godzinkę z chakiem i niemusielismy zostawić kasy u.mechanika

Mam nadzieje ze udalo mi sie cały ten proces opisac jasno i przejrzyście, no a przedewszystkim ze przyda sie to komuś

A powiesz mi jakim momentem przykręcasz stopke wtrysku? Tak na gotowo już, bo nigdzie nie moge znaleźć tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...