Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chłodzenie silnika


Michał1404
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Note z 2009 roku z silnikiem 1,4. I mam pytanie odnośnie zbiorniczka wyrównawczego. Dlaczego mój Note nie posiada tego zbiorniczka? Jest tylko bezpośredni wlew do chłodnicy i wąż przelewowy, który idzie wzdłuż chłodnicy. Od czego to zależy ze jeden model posiada a inny nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał,zauważyłeś czy ten przewód zwisa luźno?czy jest gdzieś wpięty???Taka już jest konstrukcja,na chłodnicy masz kreski min/max i nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam auto z 2009r z tym samym silnikiem i u mnie zbiornik wyrównawczy jest. Mógłbyś fotki wrzucić jak ta rurka idzie .....;???? Osobiście jeszcze nie spotkałem się z autem który nie miał by zbiorniczka wyrównawczego a jedynie posiadał by tylko znaki na chłodnicy. 


U mnie wygląda to tak jak na fotkach.

post-57255-0-22675700-1433322583_thumb.jpg

post-57255-0-57300900-1433322651_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze,ja tego nie miałem,chłodnica i to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z rurka przelewową....??? I co na chłodnicy niby miałeś kreseczki minimum maximum ....??? Spotykałem się z chłodnica bez korka, ale z układem bez zbiorniczka wyrównawczego nie spotkałem się do tej pory. Choćby zwykła butelka z wężykiem zanurzonym do dna by przy stygnięciu mógł zassać brakująca wartość. Z ciekawości skontaktowałem się nawet z człowiekiem który rozbiera (i sprzedaje  części) wyłącznie Nissany i na ich temat wie praktycznie wszystko. Nie spotkał się z przypadkiem braku zbiornika wyrównawczego w samochodach Nissan i w/g jego wiedzy (jest samochodziarzem) nie istnieje pojazd, jeżdżący po drogach, bez takiego zbiornika. Wychodzi na to Panowie że Michał1404 ma a Ty Jacku miałeś wybrakowane auto. Warto było by uzupełnić brakujący element ot choćby po to by nie zaglądać do układu co jakiś czas. Zbiornik jest istotnym elementem szczególnie w okresie przejściowym lato zima. latem więcej, z uwagi na wyższe temperatury, płynu wypływa i na zimę należało by ten brak uzupełniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku jeśli miałeś taką chłodnicę to ten wystający biały element jest zbiorniczkiem wyrównawczym właśnie i na nim jak najbardziej masz znaki min. i max.. Może zmyliło Cię, że jest on mocowany bezpośrednio na chłodnicy tworząc z nią jakby całość, ale zbiornik ten łączy się z chłodnicą przewodami gumowymi, jak każdy zbiorniczek wyrównawczy. Michał1404 ma silnik benzynowy więc prawdopodobnie nie ma tego zbiorniczka wogóle, bo gdyby miał taki jak na Twojej fotce to by zapewne, podobnie jak Ty,  skojarzył jedno z drugim. Przekonamy się o ile odezwie się jaszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,Jak się nie ma Nota od ponad roku to pamięć zawodzi :D

Ale fakt faktem,że osobno nie istnieje,a o to chyba naszemu koledze chodziło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz jak się nie ma Nota to pamięć zawodzi. Nie tylko,  czasem nawet mając go pod ręką, bez zaglądania, wydaje Ci się że jest inaczej niż w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak się nic nie psuje,nic nie korci ,żeby łapy wkładać,to prawie zapomina się gdzie się maskę otwiera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym czepiał się słówek ale nie mogłem się oprzeć.

. . . i w/g jego wiedzy (jest samochodziarzem) nie istnieje pojazd, jeżdżący po drogach, bez takiego zbiornika. 

Porsche, Garbus lub nasz polski Maluch. W starych autach (często też w maszynach budowlanych) górna część chłodnicy służy jako zbiornik wody, więc jak widać istnieją pojazdy bez zbiorniczka. Jednak faktem jest że we współczesnych konstrukcjach brak tego elementu jest co najmniej dziwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się czepiał słówek..... Ale sam sobie zaprzeczasz pisząc, że górna część chłodnicy służy jako zbiornik wody. Czyli zbiornik wyrównawczy sam w sobie jest tyle że konstrukcyjnie dostosowany lub zmieniony w zależności od potrzeb lub widzimisię twórcy.   Nie żebym bronił samochodziarza ale powiedział a ja napisałem o pojazdach  jeżdżących po drogach, mając na uwadze auta, ale nawet gdyby, to ruch maszyn budowlanych po drogach jest raczej sporadyczny z uwagi na ich przeznaczenie (ale to tak na marginesie apropo czepiania ). A co do pozostałych wymienionych przez Ciebie pojazdów, owszem nie było, a może nawet jeszcze, nie ma w nich zbiorniczków wyrównawczych cieczy chłodzącej, bo i takiej samej w sobie w tych autach nie było więc raczej winieneś pisać o zbiorniczkach wyrównawczych powietrza chłodzącego te auta. Nieprawdaż....????? Sory .... Ale też nie mogłem się oprzeć w sensie  :) ma się rozumieć.


Bo jak się nic nie psuje,nic nie korci ,żeby łapy wkładać,to prawie zapomina się gdzie się maskę otwiera :D

Dokładnie tak właśnie ...................  :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hans.nie dziwię się,że w Maluchu i w Garbusie nie było zbiorniczka wyrównawczego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odpowiedzi. Dodaje zdjęcie jak to u mnie wygląda. Pozdrawiam.

Tak to wygląda u mnie.

A tu dwa kolejne zdjęcia...

post-92889-0-15430500-1433438093_thumb.jpg

post-92889-0-51632600-1433438537_thumb.jpg

post-92889-0-49580000-1433438568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem coś tu było grzebane. Po lewej stronie przy wężu widać urwane mocowanie. Zabudowa elementów przygotowana pod zbiornik. Dziwnie wyglądający wąż (wygląda jak zesztukowany z węża wpływowego  i odpływowego zbiornika), który biegnie pewnie do chłodnicy tyle tylko, że z pominięcem zbiornika, którego ktoś amputował. Którym właścicielem jesteś ? Wszystko wskazuje na to, że auto miało dzwona w wyniku którego min. popękały mocowania i zbiornika. Nie było do czego go przymocować. Więc ktoś go wyrzucił i spiął układ na krótko z jego pominięciem. Jakoś zdjęcia jest słaba, ale jedno z mocowań przy czujniku kolizji też wygląda na nieoryginalne co może potwierdzać tezę o wypadku. Lakier na przednim pasie przed chłodnicą jest zbyt "błyszczący". Ten element wygląda na malowany. Śruby od czujnika wypadku też wyglądają jak by były pochlapane farbą a nie powinny bo w fabryce montuje się go po malowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem drugim właścicielem. A jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim układzie? Czy może to mieć negatywny wpływ na jazdę? Rozważam montaż zbiornika pod warunkiem że powinien być. Postaram się dosłac dodatkowe zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko coś było grzebane jak pisze poprzednik. Po poszukiwaniach w google zdjęć komory silnika zbiorniczek na chłodziwo widać więc i u Ciebie raczej powinien być. A konsekwencje to kiepskie chłodzenie i przegrzanie silnika spowodowane ubywaniem płynu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim bez zbiornika wyrównawczego w układzie może wzrosnąć ciśnienie, bo rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość. Po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Wzrost ciśnienia w układzie jest bardzo niebezpieczny dla silnika. Z montażem może być problem bo mocowania są zniszczone. Trzeba będzie rzeźbić a tam nie ma za bardzo jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w Note są dwa typy zbiorników wyrównawczych. Jeden z boku a drugi tak jak by "na" chłodnicy. Ale w tym przypadku nie ma żadnego :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że może gdzieś wciśnięty i się "ukrywa"  :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim bez zbiornika wyrównawczego w układzie może wzrosnąć ciśnienie, bo rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość. Po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Wzrost ciśnienia w układzie jest bardzo niebezpieczny dla silnika. Z montażem może być problem bo mocowania są zniszczone. Trzeba będzie rzeźbić a tam nie ma za bardzo jak.

Jeśli można to troszkę nie tak. W układzie, z uwagi na to że brakuje tego zbiorniczka, nie wzrośnie ciśnienie ze względu na zwiększającą się objętość płynu chłodzącego ( jako ciekawostka; płyn rozszerza się, w wyniku podgrzania, bardziej niż zwykła woda). A to dlatego, że jeśli objętość będzie wzrastać to powstały nadmiar wyleci poprzez rurkę widoczną na zdjęciach. Zbiornik wyrównawczy jest po to by przyjąć nadmiar powstały w wyniku rozgrzania i zwrócić go w momencie stygnięcia płynu w chłodnicy. Dzieje się tak za sprawą dwóch zaworków umieszczonych w korku chłodnicy. W przypadku braku zbiornika płyn nie wróci na powrót do układu chłodniczego a fakt iż będzie go coraz mniej i mniej kiedyś spowoduje przegrzanie a może nawet i zatarcie silnika. Co do podwójnego rozwiązania w przypadku stosowania w Notku zbiorniczka wyrównawczego mowa była od samego początku tego tematu. nie ma zatem potrzeby dublowania postów. A wracając do tematu. Ewidentnie brakuje w tym pojeździe tego zbiorniczka. Michał1404 musisz, jeśli nie chcesz zaglądać co rusz do chłodnicy by dolać płyn, którego nadmiar wyleci na ziemię i po ostygnięciu silnika, znowu go będzie brakowało, musisz dokonać zakupu tej brakującej części. montaż jej jest bardzo prosty. otwory montażowe w zbiorniku same wskażą Ci gdzie go wpiąć. Przewód z chłodnicy podłączony jest od spodu z lewej strony zbiorniczka. Drugi przewód puścisz w dół tak by nie zalewał Ci elementów karoserii. Zbiorniki masz (oba rodzaje) tu;

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=zbiorniczek+wyrównawczy+note&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0519

U Ciebie występować powinien taki; http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-nissan-note-e11-i5415211801.html

lub; Zadzwoń pod numer 506982330, drugi numer 693152109 i e-mail cezar.n@onet.pl, adres Wygnanów 148, 21-306 Czemierniki, firma AUTO-NISSAN Części Samochodowe Cezary Nieznajek.  Facet rozbiera Nissany i jest bardzo kompetentny co do wiedzy o tych autach z podziałem na roczniki nawet. Zamówione części w rozsądnych cenach wysyła kurierem pod dowolny adres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd pewność że wężyk o którym mowa odprowadzi nadmiar płynu na zewnątrz? Moim zdaniem wąż wpływowy do zbiornika i wypływowy jest w tym przypadku ze sobą połączony i układ w ten sposób zamknięty, co stwarza bardzo niebezpieczną sytuację. Trzeba jak najszybciej zamontować zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za cenne informacje. Wężyk o którym mowa odprowadza nadmiar płynu. To jest pewne bo zdarzyło się ze byla plama pod autem. W najbliższym czasie zamówię zbiornik tylko jak się upewnić który? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...