Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Krzywe pedały ?


Johnny25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podczas sprzątania mojego Terrano moją uwagę przykuł krzywy pedał sprzęgła  :rolleyes2: chciałbym się dowiedzieć czy "ten typ tak ma" czy poprostu ten pedał jest faktycznie jakoś blisko hamulca? Pozdrawiam W załączniku przesyłam foto

post-94676-0-22844900-1456144618_thumb.jpg

post-94676-0-81689800-1456144624_thumb.jpg

post-94676-0-57521700-1456144628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś puściło na wsporniku. Pewnie gdzieś pękło przy mocowaniu do budy. Miałem tak samo sprawdź zanim stracisz wysprzęglanie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś puściło na wsporniku. Pewnie gdzieś pękło przy mocowaniu do budy. Miałem tak samo sprawdź zanim stracisz wysprzęglanie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Powiedz mi czy mówisz o samym mocowaniu pedału, będę to widział raczej bez problemu z perspektywy stóp? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johny zrób tak jak Ci Kylo radzi i wymontuj cały pedał sprzegła. Częstą awarią jest pęknięcie podstawy pedału sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocno krzywy :) tak jak on wygląda to raczej już komuś sie rozlazł i naprawione to badziewnie jest, gdyby było pękłe to już byś sprzęgła nie miał

 

mnie ta podstawa pedału pękła na Lofotach :) okazało się że poprzedni któryś właściciel tam napaździerzował i pospawał to bez wyjmowania z budy.. za moich czasów skrzypiało skrzypiało aż zrobiło d*p i trzeba było biegi na chama pchać żeby wjechać na prom w Moskenes hehe, w Bodo to na trytytki poczepiałem i do Polszy jakoś wróciłem

 

na trzy śruby to jest do budy dokręcone, dwie po bokach jedna na górze, pozycja do montażu i demontażu przyprawia o wpadnięcie w szał tak jest niewygodnie

Edytowane przez rs77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba masz na myśli hamulec bo pedał sprzęgła montowany jest w prostszy sposób... Wystarczy odkręcić dwie nakrętki przy pompce sprzęgła w komorze silnika i pedał z całą podstawą ładnie wychodzi. Montaż wygodniejszy jest jeśli masz jakąś pomocną dłoń w kabinie bądź do złapania nakrętkami szpilek od strony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze do tego nie zaglądałem z uwagi na brak czasu, ale powiedzcie mi czy coś tam trzeba zabezpieczyć przed odkręceniem / przykręceniem pedału sprzęgła ? Czy coś się może zapowietrzyć ? Nigdy tego nie robiłem, a nie chcę narobić bałaganu :). Czy jest to tylko prosta czynność odkręcenia i przykręcenia paru śrób? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy jest to tylko prosta czynność odkręcenia i przykręcenia paru śrób? 

 

Tak !

**********

Na tym forum opisywałem to już wiele lat wstecz, a także pokazywałem zdjęcia. Zdjęć już może nie być ale opis na pewno gdzieś jest.

 

Tak wzmocniłem:

Wzdłuż rantu mocowania jest wspawany wyprofilowany pręt fi 6mm. Oczywiście cały wspornik pedału trzeba wyprostować i dodatkowo pospawać. On jest wykonany bardzo delikatnie i bardzo często pękał w wielu Terrano i Maverickach.

post-21823-0-50516100-1456228297_thumb.jpg

 

Dodałem też dodatkową trzecią śrubę mocującą wspornik pedału sprzęgła do grodzi silnika. Pod mocowanie trzeba założyć tulejkę dystansową lub kilka podkładek aby wyrównać położenie mocowania pedału sprzęgła z grodzią. Jak rozbierzesz to sam będziesz widział jak to wygląda.

post-21823-0-23260700-1456228411_thumb.jpg

 

Wzmocniłem też grodź silnika dodatkową blachą, a od środka dodatkowym wspornikiem - płaskownikiem z tej samej blachy.

post-21823-0-48890900-1456228517_thumb.jpg  post-21823-0-99889600-1456228546_thumb.jpg

 

Wymontowanie całego pedału sprzęgła wraz z mocowaniem nie jest straszne tak jak inni straszą choć do przyjemnych nie należy i tu częściowo podzielam tę opinię oczywiście jeśli się nie ściągnie plastikowej osłony pod kierownicą. Aby mieć dobre dojście do niego to można ściągnąć wspomnianą osłonę pod kierownicą i wtedy to "sama przyjemność".

Ściąganie osłony to znowu inny temat, też to kiedyś opisywałem.

Podstawą jest uważanie na uchwyty tej osłony bo się często urywają. Najlepiej wymacać ręką te uchwyty od tyłu i delikatnie w tym miejscu ciągnąć za osłonę aby ją wypiąć.

Zdjęcie osłony to minuta roboty oczywiście jak ktoś już ją ściągał i wie jak się do tego zabrać.

Edytowane przez azm-61
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba masz na myśli hamulec bo pedał sprzęgła montowany jest w prostszy sposób... Wystarczy odkręcić dwie nakrętki przy pompce sprzęgła w komorze silnika i pedał z całą podstawą ładnie wychodzi. Montaż wygodniejszy jest jeśli masz jakąś pomocną dłoń w kabinie bądź do złapania nakrętkami szpilek od strony silnika.

 

oj tam powinny być trzy śruby :D ta trzecia jest upierdliwie umieszczone u góry, zobacz fotki które zapodał azm-61 (pierwsza fota lewy górny róg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam powinny być trzy śruby :D ta trzecia jest upierdliwie umieszczone u góry, zobacz fotki które zapodał azm-61 (pierwsza fota lewy górny róg)

Do niej jest idealne dojście.

 

Ogólnie to wszyscy mają rację.

Kolega marcin316 w poście #7 też ma rację myśląc tak jak ja o samym mocowaniu pompy sprzęgła i wspornika pedału bo tam się sypie to mocowanie.przez kiepskie konstrukcyjnie rozwiązanie i marną jakość wykonania samego wspornika pedału.

Wkradło się pewne niedomówienie z łączną ilością śrub mocujących wspornik.

 

Fabrycznie mocowanie pedału sprzęgła jest na dwie śruby przy pompie sprzęgła ale jest jeszcze jedna u samej góry mocowania pedału o której nie pisałem bo jest oczywiste, że też trzeba ją odkręcić. Zwrócił na nią uwagę  kolega rs77 i słusznie.

W takiej sytuacji może sprostuję informację o tej trzeciej śrubie o której pisałem powyżej,

Założyłem trzecią śrubę mocowania uchwytu pedału sprzęgła w okolicy samej pompy sprzęgłowej tam gdzie uchwyt pedału się rozsypuje bo jest narażony na uszkodzenia mechaniczne w wyniku ciągłego nacisku przy wysprzęglaniu.

Teraz mocowanie wspornika przy samej pompie jest na trzy śruby, a nie na dwie jak było fabrycznie.

Zdjęcie nr 2 przedstawia dodatkową śrubę założoną przeze mnie, fabrycznie jej nie ma. Otworu pod śrubę brakuje tylko w grodzi silnika bo w mocowaniu pedału sprzęgła otwór jest. Aby ją założyć trzeba przewiercić tylko grodź silnika, a pomiędzy grodź i mocowanie pedału trzeba założyć tulejkę dystansową, pisałem o tym powyżej.

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczne odpowiedzi! Korzystając z zebranych informacji mam nadzieję, że opanuję to. Lecz niestety pogoda nie sprzyja tej operacji :( a Terrano jest za duże do garażu żeby się tym zająć. Czekam na lepszą pogodę i dam znać jak się z tym uporam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pewien maly ptoblem z pedalem sprzegla, a chodzi o to ze przy bardzo wolnym puszczaniu przy koncu delikatnie skrzypi.ogladalem dzis cale mocowanie itp wydaje sie wszystko ok, popsikalem troche jakims preparatem ala wd niby jest ciszej ale jeszcze to czuc i slychac.w czym moze byc problem? tak myslale. o tej srubie gornej co jest nad pedale i robi jako "zawias"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pieroństwo prawie w każdym skrzypi. Kiedyś w moim Mavericku z tym walczyłem. Rozebrałem pedał, wszystko posmarowałem, a po złożeniu dalej skrzypiał.

Są dwie rzeczy, które mogą dawać ten efekt skrzypienia - tłoczek wysprzęgnika i mocowanie sprężyny w tulejkach tworzywowych jak się już rozlatują..

Psiknij jakimś psikadłem, a później przesmaruj smarem tłoczek wysprzęgnika. Psikałem między gumą sworznia, a sworzniem wyciskowym jednocześnie wciskając pedał aby preparat dostał się głębiej pod tłoczek. Później wprowadź pod gumową osłonę trochę smaru i ponownie rozruszaj. 

Smar najlepiej do tłoczków hamulcowych, są takie małe niebieskie tubki za ok. 5 zł.

Najlepiej odkręcić pedał, zdjąć gumkę - osłonkę i tłoczek przesmarować tylko wtedy jest problem z wciśnięciem tłoczka żeby go rozruszać w celu rozprowadzenia smaru.

Po 3 - 4 latach znowu zaczął skrzypieć ale martwi się tym już ktoś inny.

Te zabiegi powinny pomóc.

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki bardzo za info dzis sprobuje to zrobic.

irytuje to tylko podczas ruszania z 1 bo na innych biegach zmiana jest szybsza i sie tego jie wyczuwa, a tak na swiatla w korku troche to mnie wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mała aktualizacja, bo nie miałem czasu na zajrzenie tutaj. Odkręciłem pedał, była pęknięta podstawa zostało to wszystko powzmacniane jest ogromna różnica - a co najważniejsze pedał jest taki jak powinien być.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...