Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dławiący się silnik 1,6 diesel


zyga1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nowego Qashqaia (2014) z silnikiem diesel 1,6 wersja 4x4. Obserwuję krótkie przerywanie silnika (dławienie) przy ca. 2000 obrotów na 5 lub 6 biegu przy spokojnej jeździe. Zgłaszłem temat do ASO, ale stwierdzili, że pracownik nic takiego nie zauważył, a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czy ktoś ma już takie doświadczenia z tym nowym silnikiem 1,6 d ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik ale bez napędu na 4 koła - nie dławiło mi się nic - może to kwestia jakości paliwa? Spróbuj może wlać lepszego diesla przy następnym tankowaniu i zobacz czy będzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowań było wiele na różnych, sprawdzonych stacjach (mam już >10000 km) i cały czas to samo, tylko ciężko mi jest wymusić taką sytuację, aby pokazać to w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przesiadłeś się z innego turbo diesel-a (np. grupy VW) to zapewne mocno cię zdziwiła turbodziura. Ja się do tego przyzwyczaiłem (po 3 latach, chociaż czasami nadal to zauważam). Najgorsze jak byłem w wysokich Alpach. Jadąc ostro pod górę naprawdę miałem kłopoty (po przesiadce ze Skody). Na 3 kompletnie nie szło jechać a na dwójce obroty były nieprzyzwoicie wysokie. Aż mnie to irytowało, niby 150 KM ale "na dole" słabiutki jak diabli.

Te modele tak po prostu mają, fakt że u mnie jest to zauważalne przy około 1700 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolega Robert Z chyba się rozpędził :) My nie mówimy tutaj o turbodziurze (ja nawet nie zauważyłem tego zjawiska) tylko o braku płynnej pracy - proszę czytaj uważnie. I nie wiem skąd ty masz 150KM jak my mówimy o silniku 130KM.

 

Zjawisko przerywania, o którym piszemy powyżej objawia się tym, że podczas jednostajnej, płynnej jazdy na obrotach około 2000 silnik na chwilę, dosłownie ułamek sekundy, tak jakby gasł. Raz udało mi się zauważyć, że nawet wskazówka od obrotomierza spadła do zera w tym czasie. Ale ciężko jest to złapać. Chyba, że kamerkę sobie ustawię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku użytkuję auto z takim silnikiem jak Wy i nie zauważyłem takiego problemu.

Nie wiem czy przyczyną takiej sytuacji jak u Was może być przepustnica w układzie wydechowym ale jak rozmawiałem z mechanikiem w ASO to dowiedziałem się że jedyne problemy jakie zdażają się im w tych silnikach to awaria właśnie tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Lesia QQ - z tym silnikiem zrobiłem już ponad 82 tys km w dwa lata. Brak jakichkolwiek przypadłości opisywanych przez kolegów wcześniej. jedyna naprawa gwarancyjna - wymiana przepustnicy w układzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

napisałem reklamację do nissan polska. Zobaczę co odpowiedzą. 

 

odpisali coś? dostałeś już jakąś odpowiedź?

Edytowane przez WuWojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam tak dość często w swoim 1.6dCi 4x4,ale jest to prawie niezauważalne. Wyjeżdżam z domu i w ciągu 2 minut wjeżdżam na autostradę - więc jeszcze na w miarę zimnym silniku rozpędzam się do przepisowej prędkości i załączam tempomat - i wtedy po minucie jazdy ze stałą prędkością potrafi tak jakby stracić moc na dosłownie jedną sekundę i wtedy przechodzi. Zauważyłem to już wiele razy,ale nigdy na tyle,żeby powodowało to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

w tym tygodniu jestem umówiony do dealera. Nissan Polska skierował tam całą korespondencję. Dam znać o wynikach.

 

Hej, minęło już trochę czasu... na liczniku już 30 tys. a problem jak był tak jest nadal. Coś Ci w serwisie powiedzieli? Miałeś dać znać...

 

Po wpisach wnioskuję, że problem mają tylko Ci z silnikiem 1,6dCi z napędem 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście byłęm w serwisie. Odbyłem jazdę próbną z mechanikiem. Niestety jak to bywa w takich przypadkach - trudno jest "wywołać" uszkodzenie podczas takiego testu. Nic się nie zadziało. W jeździe oczywiście nadal obserwuję tą przypadłość. Moim zdaniem jest to albo przepustnica albo zawory EGR - zawory recyrkulacji spalin, które niestety nie są odporne na uszkodzenia ( albo obydwie rzeczy naraz). Tym bardziej, że ostatnio przy jeździe autostradowej pojawił się alarm na kontrolce (uszkodzenie silnika) i w serwisie stwierdzili, że to sygnał o zaworze EGR. Na komputerze zlikwidowali sygnał awarii, ale nie miałem czasu na zostawianie samochodu w serwisie na dłużej- aby sprawdzić  mechanicznie ten zawór. Umówilismy się, że jeśli ponownie pojawi się kontrolka awarii silnika to zostawiam samochód na dłużej i sprawdzają ten zawór "mechanicznie". Na razie nie powtórzyło się.

ZAstanawiam się nad zmianą warsztatu i zgłoszeniem ponownie reklamacji. A co u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowego Qashqaia (2014) z silnikiem diesel 1,6 wersja 4x4. Obserwuję krótkie przerywanie silnika (dławienie) przy ca. 2000 obrotów na 5 lub 6 biegu przy spokojnej jeździe. Zgłaszłem temat do ASO, ale stwierdzili, że pracownik nic takiego nie zauważył, a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czy ktoś ma już takie doświadczenia z tym nowym silnikiem 1,6 d ?

Sorry, właśnie się zorientowałem że już odpisywałem na ten post wcześniej  :D

 

I tak - u mnie przeszło całkowicie po pierwszych 10 tysiącach kilometrów. Obecnie mam 32 tysiące i od prawie roku nie zdarzyło mi się to ani razu.

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma bardzo upierdliwy system zasilania co moze sie spierpapier: turbo oraz przewody dolaowujac powietrze-czesto robi sie dziurka i brak cisnienia,pompa paliwa wysokocisnieniowa,wtryski,egr a i wieksze problemy z przeplywomierzem niz w Pb.Ja jak mialem jakies problemy to w wielu przypadkach winna byla przeplywka wiec moze warto ja sprawdzic,oczyscic a co do zaworu EGR to warto go wyjac i porzadnie oczysic ;)

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I znowu minęło trochę czasu... autoryzowany serwis Fiałkowski w Zielonej Górze jeździł moim autem i stwierdzili, że rzeczywiście jest coś nie tak, ale nie potrafią powiedzieć co, a co najgorsza nie potrafią tego usunąć. Rozmawiałem kilka dni temu ze znajomym posiadaczem takiego samego auta, z tym, że on już zrobił >100tys. km. Problem zacinania się silnika ma cały czas, zgłaszał w serwisie i nic. Ma też uszkodzone elektryczne hamulce z tyłu i też nie dali rady naprawić, choć mówili że jest ok. Będę pisał reklamację do Nissan Polska, bo Fiałkowski mnie olewa, a gwarancja powoli się zbliża do końca. Co raz bardziej zastanawiam się, czy dobrze wybrałem auto...


Dostałem informację, że jest nowe oprogramowanie do silnika... w piątek 13-tego jadę do serwisu i zobaczymy, ale jeszcze jedno zauważyłem - jak temperatura otoczenia spadał poniżej 15 st. C to się uspokoiło, a tylko zrobiło się cieplej i znowu przerywa... Już mocno wyczulony jestem... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się i  u mnie z takim zjawiskiem, raz zaraz po tankowaniu na Bliskiej, zrezygnowałem z tankowania na tej stacji i problem zniknął, tankuję na bardziej markowych stacjach i problem zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zrobiło się cieplej i problem powrócił... masakra. Centrala nissana ma mnie gdzieś, nie dostałem żadnej odpowiedzi na 2 maile. Po wgraniu nowego oprogramowania silnika w serwisie było ok, ale to raczej było związane z temperaturą <15*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja co prawda posiadam Qashqaia 1.5 dci 110km  2011r. ale objawy dokładnie jak WuWojtas.

Nie dzieję się to codziennie , mogę przejechać 1 tydzień bez tego objawu i w następnym dniu właśnie przy ok. 2000 obr/min jest to dławnięcie.

Tankuje tylko i wyłącznie ON Verva, natomiast zastanawiam się czy nie zmienić może BP Ultimate

Kolega mechanik obstawia że jest to przycinający się EGR - w niedalekiej przyszłości planuje zaślepienie tego i wyłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mój problem rozwiązany został w serwisie w ZG. Wgrali mi nowe oprogramowanie silnika i po kilkudziesięciu kilometrach wychwyciło błąd. Uwalony był zawór EGR na niskim ciśnieniu. Został wymieniony na nowy i na razie jet ok, a po naprawie zrobiłem już ok 500km.

 

Nowe oprogramowanie rozwiązano też problem z tempomatem http://forum.nissanklub.pl/index.php?/topic/96528-Tempomat-a-rzeczywista-prędkość. Teraz auto jedzie dokładnie tyle ile jest ustawione a nie 2km/h szybciej.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez WuWojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...