Gość 628749 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Moze i to dziwne pytanie ale szukalem na forum i nie tylko a nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi. Jezeli przy seryjnym silniki bez zadnych przerobek wytne (wykrece) caly wydech przy kolektorze to auto bedzie mialo wieksza moc niz przy seryjnym czy moc spadnie mowa o tym ze rury i tlumiki wogole odkrecamy i zostawiamy sam kolektor od silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek100 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Gdy ja tak zrobilem to po 1 halas 2 strata dowodu 3 jest gorzej 4 mozesz sie zapalic bez najmniejszego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Moze i to dziwne pytanie ale szukalem na forum i nie tylko a nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi. Jezeli przy seryjnym silniki bez zadnych przerobek wytne (wykrece) caly wydech przy kolektorze to auto bedzie mialo wieksza moc niz przy seryjnym czy moc spadnie mowa o tym ze rury i tlumiki wogole odkrecamy i zostawiamy sam kolektor od silnika. Teoria mówi, że powinno być tak jak mówisz bo niby skracasz do zera opory wypływu spalin. Jednak co z rezonansem? W praktyce (bo ludzie już kiedyś to sprawdzili) okazuje się, że optymalnie jest mieć rozluźniony wydech o odpowiedniej długości. Nie będę się zagłębiał bo to temat na dłuższy post. ale przewertowałem trochę postów żeby dowiedzieć się jakimi prawami rządzą się spaliny i rezonans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 628749 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Czyli jak obetnie sie wydech do kolektora to silnik traci moc, a gdyby wstawic zamaiast wydechu zwykla rure o odpowiedniej srednicy i dlugosci to mozna mu w tedy poprawic. Jezeli nadal zle mysle to mnie poprawcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Czyli jak obetnie sie wydech do kolektora to silnik traci moc, a gdyby wstawic zamaiast wydechu zwykla rure o odpowiedniej srednicy i dlugosci to mozna mu w tedy poprawic. Jezeli nadal zle mysle to mnie poprawcie No tak ale pytanie czy chcesz eksperymentowac z dlugosciami i srednicami rur czy wolisz kupic gotowca. Np. komplet SSAC (na długości do katalizatora) który zakłada większość klubowiczów a od katalizatora do końca już własna rzeźba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 628749 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Zakladac bede gotowy ale ostatnio znajomy twierdzil ze jak wydech utnie sie przy kolektorze to w tedy jest wieksza moc bo spaliny sie nie blokuja. Z tego co napisaliscie to wychodzi ze ja mialem racje, ze wydech jest potrzebny bo jest to silnik 4 suwowy, z kolei wiem na 100% ze jak w 2suwie sie odkreci tlumik to ma wieksza moc. Dorze kombinuje czy nie bardzo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 628749 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 I o taka odpowiedz mi chodzilo dzieki bardzo:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamo_DBWC Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Moim zdaniem źle kombinujesz. W silniku 4 suwowym wydech nie gra aż tak dużej roli jak w silniku 2 suwowym. Tata mi kiedyś mówił że jak się ścigali na kartach to był jeden koleś co całego karta zostawiał bez opieki na parkingu a najcenniejszą rzecz jaką mial wykręcał czyli, wydech Pozdro!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Moim zdaniem źle kombinujesz. W silniku 4 suwowym wydech nie gra aż tak dużej roli jak w silniku 2 suwowym. Oj, ma znaczenie, wiele można spier.... poczytaj fora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamo_DBWC Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 no ja wiem ale nie ma aż tak dużego znaczenia jak w silniku 2 suwowym prawda? Bo więcej mozesz spier... w silniku 2 suwowym jak zle wydech zrobisz niz w 4 suwowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam a ja skorzystam z tematu posiadam almere 1.5 dci 100km po chpie i 220 nm chcialbym ja usprawnic i wywalic katalizator i wstawic rure o takiej samej srednicy jak reszta wydechu ewentualnie usunac tez tlumik srodkowy , problem jest taki ze na katalizatorze nie ma czujnikow ale wyglada on jak na zdjeciu i wszyscy magicy jak narazie marudza i nie chca sie tego podjac jakis dobry zaklad pomijamy eltec bo cery maja zaporowe zdjecie jak wyglada kat http://www.allegro.pl/item705722226_nissan_almera_n_16_1_5_dci_katalizator.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Z tego co wiem w dieslu nie ma katalizatora a filtr cząstek stałych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Bledna informacja co do tego modelu , moze wystepuje on w nowych nissanach z silnikiem diesla ale w tej konstrukcji za ochrone srodowiska odpowiada katalizator i egr informacja potwierdzona po zapoznaniu sie z danymi technicznymi n16 z silnikiem 1.5 dci , prosze o kolejne propozycje ,albo zostanie mi wybulenie 400 zl tyle chca za to w el tec'u tylko tak sobie pomyslalem ,ze troche przeplace skoro cobcio mowil kiedys tam w jakims temaci ze do 2.2 diesel uda im sie wytargowac zrobienie pelnego przelotu za okolo 500 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 TOMALA za ok 500zł zrobi CI ze zwykłej stali przelot na dwóch tłumikach rób z rurek fi 70mm - mają do nich kolanka i fajnie im to wychodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 (edytowane) Cena bardzo atrakcyjna , chyba musze sie na Ciebie powolac bo el tec'u za samo zastapienie katalizatora rura chcieli 400 zl ,500 zl to cena dla czlowieka z ulicy czy dla amatora tuningu z nissanklub ? mam nadzieje ze puszcza mi wydech od samego turbo i poradza sobie z dziwnym wygladem katalizatora , troche poczytalem na forum clio katalizator wyglada tak samo i nie ma wogole sond lambda ,wiec tymbardziej zdecyduje sie na przerobienie ukladu , coobcio rozumiem ze mowimy o warsztacie na harfowej 4 ? co do pw juz przeczytalem skontaktuje sie z Toba Edytowane 26 Sierpnia 2009 przez lewandoree Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Jestem umowiony po 31 sierpnia na zrobienie przelotowego ukladu ,szef powiedzial ze nie ma opcji zeby zrobic to z 70mm zaproponowal mi 62 mm, ulatwilem mu troche zadanie zeby nie bujal sie z flansza i kupuje cos takiego odetna sobie i przyspawaja odmulony przelotowy uklad od samej turbiny koszt 30 zl to taniej niz zrobienie nowej flanszy w el -tec'u http://allegro.pl/item714786059_clio_dci_katalizator_czytaj_opis.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Witam zgodnie z obietnicami przelotowy wydech w 1.5 dci zrobiony ,wiele osób po dzisiejszych testach było zdziwionych ze to diesel jeszcze do tego silnik montowany m.in w dacia logan . Wydech zleciłem tomali koszt 450 zl czytałem sporo dobrych i niezbyt dobrych opinii na jego temat ale tym razem bardzo się postarali .Co zauważyłem po wydechu nie ma turbo dziury zbiera się płynnie fajnie słychać w kabinie turbinę i wydech gdy się załącza , do tego totalnie wyeliminowane drgania , na kierownicy itd ,ponieważ złącze elastyczne fabrycznie pełniące role elastycznego kolanka teraz zostało przedłużone i jest pod spodem widać to na zdjęciach , po dzisiejszych testach muszę zainwestować w zagięta końcówkę coobcio musimy wywalić egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Wybierasz się na hamownię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Przyjemnie to wygląda, szkoda że nie shamowałeś auta przed i po wydechowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 zostala zmierzona moc przed robieniem wydechu , wykresik jest w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php?showtopic=40777&st=120 99.2 KM , poczekam az wydech sie ulozy i pojade na hamownie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 I jak tam z wizytą na hamowni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 I jak tam z wizytą na hamowni ? powoli sie zbieram mysle ze na poczatku "pizdziernika" powinien byc wynik pozdrawiam , co myslicie o mbc ? w tym silniku przez chiptuning nie dalo sie podniesc cisnienia turbiny jako ze nie ma ona czujnika , coobcio nadal jestem chetny na wywalenie egr ,zrobilem wywiad i kazdy mowi ze przy tym silniku nie jest to mozliwe co wy na to ? caly czas mowa o 1.5 dci ps hondziarze na cargo dziwili sie ze to diesel i do tego 1.5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 powoli sie zbieram mysle ze na poczatku "pizdziernika" powinien byc wynik pozdrawiam , co myslicie o mbc ? w tym silniku przez chiptuning nie dalo sie podniesc cisnienia turbiny jako ze nie ma ona czujnika , coobcio nadal jestem chetny na wywalenie egr ,zrobilem wywiad i kazdy mowi ze przy tym silniku nie jest to mozliwe co wy na to ? caly czas mowa o 1.5 dci ps hondziarze na cargo dziwili sie ze to diesel i do tego 1.5 dci Diesel na przelocie pieknie warczy Dla lepszego dzwieku wywal puszke i zaloz dobry stozek. Co do egr ,to odepnij wtyczke i sprawdz czy nie wywali checka ,w 2,2 odpiecie nie powodowalo checka ale 1,5 to silnik renowki wiec musisz sprawdzic;) PS jezeli masz pewnosc ze mozna jeszcze podlac paliwa to montuj mbc i podnos doladowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 w 2,2 odpiecie nie powodowalo checka No chyba że to był 2,2DCi... Tam jest czujnik za zaworem EGR (zresztą podobnie jak w 1,8 benzyna) i jak na razie nikt tego chyba nie obszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rossi20 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 nie jest to arcydzieło wizualne :-) ale moze egzamin zda. Te Tomali wydechy nie maja opinii zbyt dobrych technicznie , po jakims czasie sie rozpadaja , albo w srodku powierzchnie sa nie rowne co zakłoca przepływ spalin ale miejmy nadzieje ze u ciebie to zda egzamin i jakos ten wydech bedzie zył. Niektorzy montowali te wydechy po czym i tak lądowali w el-tecu poźniej. Ale zycze zeby sie sprawował dobrze!!! i czekamy na wynik z hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.