wicu Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Cześć. Pomożecie? Od ok tygodnia zaobserwowałem martwiąc mnie objawy w moim almero-locie, silnik na zimnym bardzo dymi, na jałowym tak jak normalnie podczas jazdy na 3/4 tys obrotów, jak go przegazuje to dymi strasznie, dym jest koloru biało-szarego. Po rozgrzanym silnika mniej dymi na jałowym ale wciąż znacznie więcej nawet niż w ostatnią zimę. Dodatkowo w kabinie podczas jazdy i np wyprzedzania (czyli obroty 4/5 tys na trójce) w kabinie czuć jest smród spalin pomieszane z czymś dziwnym, jakby zapachem spalonego sprzęgła czy czegoś, ciężko to opisać. Spalanie jest ok, oleju ciągnie ok 100/150 ml na 9tys km, płynu chłodniczego nie ubywa. Silnik ma przebieg ~216tys km, olej zmieniany co 9 tys km jak i filtry. Dodam, że odkręciłem i rozebralem filtr oleju i nie ma w nim opiłków, syfu tyle co nic. A na rurze wydechowej pojawia się sadza, przy wylocie jest kompletnie zasyfiony. Z wydechu nie leci woda ani żadne płyny. Co to może być? Uszczelka pod głowicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zamiast gdybać, udaj się do kompetentnego warsztatu i sprawdź kompresję w poszczególnych cylindrach w swoim silniku i będziesz wiedział w jakiej jest formie ;-) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicu Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Thx za podpowiedz, dzis sie udam. Czy dostane wtedy jakis wykres albo cos, czy powiedza mi jak jest cos nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zależy od przyrządu i od mechaników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bomkallo Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Podadzą ci kompresje na garkach, z której będzie troche wynikać Siwy dym, mieszanka, czujnik temp, lambdy, przepływki i takie tam, moze wciąga płyn glowicą. 216 o ile prawdziwe, bez awarii cięzkich powinien byc ok. Ale wątpie w te 216 bo gdyby nie wpadla mi swieczka do garków to nadal jezdziłbym na pełnym syntetyku z blisko zerowym poborem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicu Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 silnik ma pewne ~216tys jest wsadzony z skasowanego samochodu znajomego, wsadziłem go gdy miał ~80 kilka tys. Sama buda zaś ~ 450 tys. Byłem w warsztacie, duży ruch i się nie dostałem, w poniedziałek mam przyjechać, dam znać co i jak. dzięki za wytłumaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.