KRisoo Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Witam. Wymyśliłem sobie wymianę radia w moim Nissanie QQ na model Daewoo z nissana po lifcie. Cała operacja przebiegła bez zakłóceń, wszystko spasowało tylkoi że radio nie trzyma mi ustawień po wyciągnięciu kluczyka!! Ma ktoś jakiś pomysł co jest tego przyczyną? Zamiana jakiś kabli coś w ustawieniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_76_pl Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Witam. Wymyśliłem sobie wymianę radia w moim Nissanie QQ na model Daewoo z nissana po lifcie. Cała operacja przebiegła bez zakłóceń, wszystko spasowało tylkoi że radio nie trzyma mi ustawień po wyciągnięciu kluczyka!! Ma ktoś jakiś pomysł co jest tego przyczyną? Zamiana jakiś kabli coś w ustawieniach? Widocznie może nie wszystko. Może jeden przewód z zasilaniem na stałe który podtrzymuje pamięć jest nie podłączony. Do swojego nie zaglądałem ale niemieckie które mam w pracy ma dwa wejscia 12v jeden to pamięć na którym stale jest napięcie i drugi normalne zasilanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Radio ewidentnie nie trzyma pamięci a dzieje się tak bo wspomniana pamięć nie jest, w Twoim przypadku, zasilana stałym napięciem. Podłącz odwrotnie kabelki czerwony i żółty pomiędzy kostką ISO radia a radiem, tj. czerwony do żółtego, żółty do czerwonego... Niefabryczne radia mają inny układ kabli w kostce jak fabryczne, taka zamiana powinna pomóc, ale obejrzyj radio, zwykle jest na obudowie schemat z którego jasno wynika do którego pinu ma iść stały plus a do którego plus po stacyjce po włożeniu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Radio które zamontowałem to fabryczne radio Daewoo które powszechnie znajduje się w QQ po lifcie. Myślałem że nie powinno być żadnych komplikacji z przełożeniem, a jednak... Dziś wyciągnąłem z powrotem radio i zacząłem kombinować z zamianą kabli w kostce ale opócz spalenia bezpiecznika niewiele zdziałałem. Mam w oryginalnej kostce którą wpina się do radia trzy czerwone kable jeden skrajny potem puste i dwa czerwone i za nimi żółty, które mam w takim razie zamienić? Edytowane 25 Czerwca 2015 przez KRisoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_76_pl Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Jeśli masz miernik albo zwykła żarówka sprawdź na którym przewodzie masz stałe napięcie a na którym tylko po załączeniu stacyjki. Będziesz wiedział ktore przewody masz zasilajace teraz tylko musiałbyś znaleźć schemat do radia. I odpowiednio przełożyć. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Czerwca 2015 przez robert_76_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Widać po lifcie zmienili system zasilania. Ze zdjęcia widać że sporo tych czerwonych i żółtych kabelków. Weź kontrolkę, jak to radzi, przedmówca i sprawdź gdzie jest plus na stałe, ten ma podtrzymywać pamięć i który przewód to plus po stacyjce. Zamiana obu przewodów powinna pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Czyli zamienic mam miejscami kabelki prądowe (czerwone)? czy czerwony z żółtym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Przetnij + stały i + po stacyjce, z reguły pierwszy jest czerwony drugi żółty i zamień je łącząc odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Dziś z miernikiem podjąłem się zadania i tak: prad z aku mam na skrajnym zielonym kablu a prąd ze stacyjki na kablu czerwonym. Zastanawiam się jednak czy dobrym pomysłem jest zamiana kabli ponieważ kabel zielony jest sporo grubszy niz ten czerwony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_76_pl Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 A możesz włączyć radio bez kluczyka? Jeśli tak odepnij czerwony zrób mostek z zielonego na wejście tam gdzie był czerwony i słuchaj radia bez kluczyka. Ja bym tak zrobił. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Ten z akumulatora jest grubszy bo to przewód do którego można, o ile jest taka potrzeba, podłączać inne urządzenia. To po pierwsze. Po drugie przewód ten powinien być tam gdzie ten Twój czerwony, a to że jest grubszy przy zasilaniu radia nie ma żadnego znaczenia. W zupełności wystarczył by takiej grubości jak ten ze stacyjki. Można zrobić tak jak pisze kolega robert_76_pl ale wówczas musisz nauczyć się wyłączać radio przed opuszczeniem pojazdu, bo zostawione włączone wyssie akumulator z jego mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 (edytowane) Wielkie dzięki za porady.W sobotę powalczę znowu bo bez cięcia się nie obejdzie. Dam znać o efektach. Pozdrawiam No i niestety zamiana kabli + nic nie dała. Pomysł z zamianą radia nie był najlepszy... Edytowane 8 Lipca 2015 przez KRisoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Pomysł z wymianą radia jest Ok.! tylko producenci życia nie ułatwiają. Każdy robi inaczej by zmusić kupującego do dodatkowego zakupu stosownego adaptera. Zawsze pomaga zamiana kabli w tym przypadku, najprawdopodobniej, ten gruby zielony jest wybitnie do zasilania. Wychodzi na to że do podtrzymania pamieć jest inny i zapewne żółty. Kwestia znalezienia go. Mogłeś zrobić zdjęcie tabliczki znamionowej radia, dokładniejsze zdjęcie tej kostki i może coś by się wyszukało. Jeśli na radiu nie ma opisanych kabli w ISO to zapewne są opisane na wyjściach z płytki drukowanej, ale trzeba by radio rozebrać. Samemu nie znajdziesz pinu podtrzymującego pamięć, bo możesz to zrobic tylko metodą prób i błędów ale jak podepniesz zasilanie na pin z końcówki mocy to możesz ja spalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) Ok jeszcze raz rozkręcę panel radiowy porobię stosowne zdjęcia i wrzucę tutaj. Jestem też skłonny rozkręcić radio bo nie ma na nim opisu i nigdzie w sieci nie mogę znaleźć schematu.Mierząc napięcie na dwóch kablach miałem po 12v a na dwóch innych pokazało 4,8 Kabel zielony jest stałym + kwestia teraz znaleźć podtrzymanie pamięci. Cholera a wydawało się to tak prostym zadaniem...Tak czy inaczej i tak muszę jechać do elektryka bo miga mi kontrolka airbaga bo prawdopodobnie uszkodzona jest taśma w kierownicy to może on coś wymyśli choć znając realia powie że nie ma czasu na pierdoły więc zapewne będę zdany na Twoją pomoc i swoją cierpliwość Niestety po całkowitym rozkręceniu radia nie znalazłem żadnego opisu Edytowane 9 Lipca 2015 przez KRisoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Wewnątrz opis stosowany powinien być na płytce drukowanej w postaci znaków i literek. przy ścieżkach z których wychodzą piny kostki ISO. tak robią poważni producenci przynajmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacMac Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 A radio po podłączeniu wołało o kod?, bo jeżeli nie, to może w używce jest walnięta kość pamięci i dlatego nie trzyma ustawień. Ja dzisiaj podłączałem radio Daewoo AGC-0071RF do QQ z 2008 i wszystko jest ok, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) Nie, radio nie wołało o kod ale człowiek który mi je sprzedawał zapewniał mnie że nie potrzeba do niego kodu. U Ciebie wszystko działa bez problemu? Można jakoś sprawdzić tę kość pamięci? Edytowane 28 Lipca 2015 przez KRisoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacMac Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 (edytowane) Nie ma takiej możliwości żeby radio nie chciało kodu. Na yt jest film pokazujący jak radio zachowuje się po wylutowaniu kości pamięci, tzn działa, ale nie trzyma ustawień i za każdym razem trzeba je programować. Po podłączeniu tego radia mogą być problemy ze sterowaniem z kierownicy, mogą być np zamienione przyciski ,,telefon" z "info" i przewijanie kanałów góra - dół , ale to zależy od typu radia, bo występuje ono w trzech wersjach różniących się oznaczeniem literowym. Na pw masz link do filmu Edytowane 29 Lipca 2015 przez MacMac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Może radio z nielegalnego pochodzenia i by nie było problemów kość pamięci została wymontowana. takie radio nawet przy sprawdzeniu podczas kupna będzie działało tylko potem z nim problemy się zaczynają. Masz możliwość dopytać tego gostka o szczegóły co do radia...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 (edytowane) Niestety gość od którego kupiłem radio nie odpowiada na moje @ . Po podłączeniu radia wszystkie funkcje, sterowanie radiem,telefonem itp działały bez zarzutu problemem jest jednak podtrzymanie pamięci, Jutro ponownie rozkręcę radio i sprawdzę czy w ogóle jest tak kość pamięci.Dopiero co uporałem się z taśmą zwijaka pod kierownicą co kosztowało mnie 800 pln to jeszcze problemy z tym p....nym radiem. Kurde ale kanał... Edytowane 29 Lipca 2015 przez KRisoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Z reguły przy podłączaniu innego radia stosuje sie adapter ISO, może by pomógł w tym przypadku ot choćby taki jak tu; http://car-audio.home.pl/pl/p/Zlacze-kostka-adapter-ISO-Daewoo-Matiz-Lanos-Nubira-Leganza-Tacuma-Rezzo,-SsangYong-Musso-Korando-Kyron-Rexton-Rodius/11 Nie masz jakiegoś fachowca pod ręką by sprawdził to radio...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Właśnie sprawdziłem radio i kostka pamięci jest na swoim miejscu. Co do fachowca, w piątek wybieram się do elektryka może on coś poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 We wszystkich typach radioodbiorników samochodowych podtrzymanie pamięci jest na żółtym kablu. może u Ciebie też tak jest i dlatego zamiana poprzednia nic nie dała. Sprawdź co dzieje się na żółtym kablu przed i po podłączeniu napięcia. Czy jest na nim napięcie jakieś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRisoo Opublikowano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Hej. Właśnie wróciłem od elektryka, Na 99% problem jest w radiu a nie w instalacji. Ciekawostką jest że radio nie kasuje zegara a całą resztę ustawień tak. Na szczęście udało mi się nawiązać kontakt ze sprzedającym radio więc prawdopodobnie skończy się na zwrocie bo tracę cierpliwość i zapał. Co do kabla, na którymś żółtym z tego co pamiętam mam napęcie bodajże 5v a żółtych kabli chyba ze trzy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KONREY Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Odświeżę temat . Mam zamiar podmienić, wymienić, zamienić radio -navi w J10 lift na multimedialna stacje i tu pytanie . Czy w zwiazku z tym ze w moim samochodziku jest system Bose napotkam na trudnosci z podłaczeniem głosnikow.????? czemu pytam.??? Kiedys w audi z tym systemem wymieniałem i był dozy problem ze wzmacniaczami głosników co było wręcz kłopotliwe i najlepszym wyjściem było wymienić wszystkie głośniki itd.... MOze jest ktos co przerabial ten temat i ma juz jakies doswiadczenie ,jakies sugestje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.