Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problemy z uruchomieniem silnika


mirando1985
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakis czas temu raz na jakis czas mam problem z uruchomieniem silnika. Trzeba długo krecic az zaskoczy. Niedawno zauwazyłem ze nie słychac ani przekaznika ani pompy paliwa po przekreceniu kluczyka, i własnie wtedy auto nie chce odpalic. Miał ktos podobny przypadek ?? Czy moze miec cos wspólnego kostka stacyjki czy raczej szukac gdzies indziej. Tak samo jest z moca auto oczywiscie zagazowane, raz rozpedza sie normanie a raz MÓŁ. Przypuszczam ze moze miec cos wspólnego z tym co napisałem wyzej. Na benzynie i LPG  tak samo raz sie rozpedza raz nie. Gdzie powinienemszukac winy, sondy przepływka?? Gdzies czytałem jak zmierzyc przepływke ale nie moge znalezc jak cos prosze o podesłanie linka i jakie wartosci ma miec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Moje auto zachowuje się podobnie, silnik 1.8 B+G. Na zimnym odpala po kilkusekundowym kręceniu. Ciepły pali dobrze. Nieraz podczas jazdy dostaje zamuły jakby pod maską siedziało jakieś 30 koni. Podczas takiego spadku mocy po wciśnięciu pedału gazu w podłogę, obroty nawet nie dochodzą do odcinki. Check engine nie świeci się. Komp pokazuje jakieś kosmiczne spalanie rzędu 12-16 l/100km. Czujnik położenia wału był wymieniany, masa w tylnych lampach jest przerobiona. Wcześniej mechanik dwa razy kasował błędy lambdy. Powiedział, że to normalka w zagazowanym. Czy doszukiwać się przyczyny w sondach? Mieliście kiedyś podobny problem z silnikiem? Jakoś nie za bardzo umiem znaleźć informacje w szukajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na czujnik położenia wału. Masz pewność, że ten który tam siedzi na 100% jest dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy między Pb a LPG.

Czujnik był wymieniany na nówkę. Nie pamiętam producenta. Z walniętym czyjnikiem. ciepły nie palił. Na zimnym było wszystko ok.

Ja bym stawiał na cewki, przepływkę lub lambdy :rolleyes2:

We czwartek znajomy mechanior podopnie pod kompa. Zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy lpg lambdy masz zapewne emulowane, więc ja bym obstawiał przepływkę albo cewki, ale bardziej to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja odstawiłe  swoją Prime do fachowca myslał ze z katem jest cos nie tak ale na drugi dzien było oki. Wiec tylko wyczyscił przepustnice i narazie git jednak czasami cos przerwie przez pół sekundy jak by paliwa nie dostala. Jedna cewke wymieniałem w ubiegłym roku na NGK koszt 220 zł.Po wymianie po chwili było to samo ze chodziła na 3 gary ale wywalało CHEKA. Albo na zimnym chodziła na 3 gary po chwili bbyło spoko. Jak pózniej sie okazło w tych fajkach w cewkach za takie aluminiowe chyba preciki ze sprezynkami i na jednej włanie bylo strasznie okopcone na czarno wiec wzielem wyczysciłe i problem z zapalaniem na 3 gary ustał. Co juz pisąłem :) warto sprawdzic nic nie kosztuje tylko pare min pracy.


Jednak zdecydowalem sie na zakup uzywanego przepływomierza 125 zeta z przesyłką nie majątek. I powiem szczerze jest oki upały sa itd auto jedzie jak powinno z tego co mi mechanior mówił ze moze byc jego przyczyna. Zaryzyzykowałem i jestem zadowolony.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kręci dość długo zanim odpali, a czasem odpala na dotyk (rzadko). Dziś natomiast w ogóle nie chciał odpalić, rozrusznik się kręcił i nic... w końcu odpalił i skakały obroty, dopiero po chwili się ustabilizował...

 

Co ciekawe jak po takim odpaleniu zgaszę silnik (lekko zagrzany) i uruchamiam od nowa, po przerwie, np. 30 sek. to odpala na dotyk...

 

 

Wcześniej myłem auto. Czy wilgoć może mieć tu znaczenie? a jeżeli tak to na co najpierw zwrócić uwagę przy poszukiwaniu winowajcy?

 

Czytałem, że przepustnica lubi się zasyfić i teoretycznie powodować problemy z odpaleniem. Może zacząc od próby jej wyjęcia i czyszczenia?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobny problem, p11 1.6 16v zagazowany.

Czy zimny czy ciepły występuje problem z rozruchem. Długo trzeba kręcić żeby załapał, najlepiej jak przy rozruchu dodaję gazu... (bez dodania tylko rorusznik kręci). Tak jest zazwyczaj ale raz na jakiś czas odpala z dotyku. Jak odpali i pochodzi kilka sekund obroty spadają do minimalnych, pracuje równo, nie gaśnie. Podczas jazdy trochę zmulony (ale tak było zawsze), wydaje mi się, że przy wciskaniu gazy do podłogi czasem przerywa i szarpie (na gazie - na benzynie nie przerywał).

Pompka paliwa sprawdzona - działa;

Filtr paliwa po wymianie tydzień temu;

Co można sprawdzić, przeczyścić czy wymienić żeby normalnie odpalał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i mechanik rozebrał i przesmarował rozrusznik.

 

Teraz rano, gdy jest zimny - pali na dotyk, a  w trakcie dnia trochę musi pokręcić, ale odpala bez dodawania gazu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo go znaleźć, ale do wymiany trzeba spuścić cały płyn chłodzenia. Patrząc w kierunku silnika jest po lewej, mniej więcej na środku wysokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...