Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wzrasta stan oleju 2.2 dci 136 k/m


Nissan almera timon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w tytule-bardzo szybko wzrasta stan oleju. Zauważyłem nad stan i spuściłem ponad pół litra,a po przejechaniu około 30 km poziom wzrósł ponownie o jakieś 3-4 mm na bagnecie. W moim mniemaniu olej jest zbyt rzadki i ma barwę prawie czarną. Płynu chłodniczego nie ubywa więc paliwo dostaję się do układu. Z tego co się orientowałem to problem jest z wtryskiem lub pierścieniami. Auto kopci również na czarno tak jak wspominałem o tym w moim poprzednim wątku. Czy miał może ktoś z forumowiczów podobne objawy? Proszę bardziej doświadczonych o jakeś rady co mam robić dalej... p.s.-czy w tinach występuje dpf?-bo jeżeli tak to on również może powodować takie objawy.

Edytowane przez Nissan almera timon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik tego auta? Jak leją wtryski to "przybywa oleju", ale nie po takim dystansie (30 km) i dpf nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij w profilu, będzie na zaś. Nie ma DPF-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2003, przedlift (sądząc po foto) i dci 136KM, a nie di 115KM?

Masz 6ciobiegowy manual?

 

Na początek polecałbym sprawdzenie wytrysków i regulację/strojenie układu zasilania - w DCI zdarzał się problem zbyt wysokiego ciśnienia spowodowany usterką czujnika. Dokładniej opisywał to Mirek.

Poza tym jak najszybciej wymienić olej - jazda na rozrzedzonym może poważniej uszkodzić silnik.

Przed wymianą zrobić płukankę, aby oczyścić z nagaru przy pierścieniach i zalać dobrym syntetykiem. Jeśli pierścienie nie są uszkodzone, to powinny lepiej pracować.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skrzynia 6 biegowa. Jutro udaję się do fachowca w celu sprawdzenia wtryskiwaczy oraz czujnika

. W zależności co powie mechanik będę działał dalej i opisywał w poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Na dzień dzisiejszy auto było na komputerze który nie wykazał żadnych błędów i nieprawidłowości. Dziś odstawiam tino do speca od wtrysków i silników CR. Sprawdzi on w/w wtryski,uszczelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podkładka pod wtryskiem. Najpierw niech wymieni podkładki, a potem dopiero sprawdzi wtryski.Nie będziesz narażony na niepotrzebne koszta jak to one zawiodły. No chyba że chcesz sprawdzić wtryski dla własnej satysfakcji :D lub spokoju :) .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podkładka pod wtryskiem. Najpierw niech wymieni podkładki, a potem dopiero sprawdzi wtryski.Nie będziesz narażony na niepotrzebne koszta jak to one zawiodły. No chyba że chcesz sprawdzić wtryski dla własnej satysfakcji :D lub spokoju :) .

Dobry trop :spoko: . Konkretnie podkładki od przelewów .d95b95a1658412ef03f4de82b3bf1998.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał wcześniej-powodem były podkładki pod wtryskami , ale same wtryski też zostały sprawdzone. Także myślę że już po kłopocie. całkowity koszt sprawdzenia i wymiany podkładek-350 zł. Muszę teraz tylko zmienić olej i filterek i patrzeć czy nic się nie dzieje.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusik za to, że nie zapomniałeś napisać co było przyczyną problemu :spoko: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...