Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niestabilny komputer ?


rafik73_note
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1.5 dci 68km. Ostatnio robiłem test spalania i zaciekawiło mnie zachowanie komputera. Otóż, przed zresetowaniem wskazywał średnio 6,4,oscylując o około 0,3 w górę i w dół. Po resecie na zimnym silniku po odpaleniu ponad 11. OK, powiedzmy,ze to normalne, potem zjechał do 5,2. Dziś przy prędkości 120 km/h pokazał 4,7,a w trakcie tego po resecie pokazał 3,4!!! Potem wrócił do 4,7. Najbardziej zastanawia mnie,ze do pierwszego resetu uparcie pokazywał ponad 6. Też tak macie?

Teraz rzadko przekracza 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu po resecie przez jakiś czas jest pokazywane spalanie chwilowe :)

Jak długo nie resetowany to pokazuje średnie (o ile się nie mylę).

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo nie resetowany to pokazuje bardzo, bardzo uśrednione spalanie. Wszystko zależy (głównie od stylu jazdy) na jakim poziomie się ustabilizuje. Potem, by wartość się zmieniła, trzeba by jechać ponad 100km odcinek. Po resecie zaś, nim przejedzie się 100km, wskazuje spalanie chwilowe a w tym przypadku, jak sami wiecie, wszystko zależy od ciężkości nogi i stylu jazdy ( w skrócie),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli niestabilny, jak na mój gust to takie zróżnicowane dane powinny być ujęte w oddzielnych opcjach. Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko wskazówka :)

Więc spokojnie przełącz na np temperaturę i zajmij się drogą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli niestabilny, jak na mój gust to takie zróżnicowane dane powinny być ujęte w oddzielnych opcjach. Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ...

Jaki niestabilny, pokazuje to co dzieje się z autem, mniej więcej ma się rozumieć. Ty jak jedziesz na rowerze to tez raz mocniej raz słabiej naciśniesz na pedały i jeśli masz licznik to też będzie różnie pokazywał prędkość chwilową a średnią prędkość ma jakąś tam ustabilizowaną. Dałem przykład jazdy na rowerze bo przed momentem  z niego zsiadłem właśnie. To po pierwsze. Po drugie co z Ciebie, za przeproszeniem kierowca, jak Ty patrzysz, z tego co piszesz niemalże głównie, na wskazania wyświetlacza. To są wskazania orientacyjne, owszem są one dla kierowcy, ale nie oznacza to, że na nich masz się głównie skupiać. Jeśli tak się dzieje to musisz się tego oduczyć, bo do niczego dobrego to nie doprowadzi.  Chcesz mieć orientację ile Ci spali średnio na jakimś odcinku, to zresetuj i sprawdź po zakończonej jeździe. Po drodze będzie pokazywał Ci wahania Twej nogi, podjazdy, zjazdy, jednym słowem wskazania które i tak nie dają odniesienia do odcinkowego spalania. Jeśli odcinek będzie krótki to i tak nie będziesz miał 100% wskazania bo wystarczy że na koniec przyciśniesz deczko gaz i spalanie skoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że się skupiam na odczytach tylko na kalkulacji,chodzi o to,ze jeśli spojrzę od czasu do czasu na odczyt,to chciałbym, żeby był on miarodajny, bardziej dynamiczny. Tak na marginesie TESTER 1956 - licznik rowerowy ma oddzielne odczyty na średnią, najwyższą itp prędkość, w zależności od modelu. A z tego,co napisał M@res,podliczanie średniej zaczyna się po długim okresie nieresetowania, co uważam za mankament, bo-jak juz pisałem -powinien to być oddzielny odczyt.znam takich,którym deska była obojętna i im później panewki wywracalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ...

Odniosłem się jedynie do tego co napisałeś kolego więc pisząc cyt.... "Nie napisałem, że się skupiam na odczytach tylko na kalkulacji," koniec cytatu, zaprzeczasz sam sobie. Twój licznik jest miarodajny, nawet bardzo, pokazuje w danej chwili, po resecie, spalanie chwilowe czyli ciężar Twojej nogi. Tak jest w każdym aucie po każdorazowym resecie. Przelicznik, jak zauważyłeś jest l/100km więc, w miarę, ustabilizowane wskazania pokaże dopiero, tak się dzieje w każdym aucie, po przejechaniu dystansu którego ów przelicznik dotyczy. W niektórych autach jest i spalanie chwilowe i uśrednione spalanie. W Twoim modelu jest wyłącznie uśrednione, które po resecie, do momentu przejechania stosownego dystansu, ma wskazania spalania chwilowego. Musisz podjąć męska  decyzję zatem, albo będziesz z tym żyć lub, co łatwiejsze i bezpieczniejsze, skoro dalej będziesz się skupiał i kalkulował, zmienić samochód na taki co ma wskazania i tego i tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tester, nie mam z tym problemu i uważam te wskazania jedynie za ciekawostkę, jak pewnie zauważyłeś na wstępie napisałem, że robiłem testy spalania, a nie, że jeżdżę z nosem zanurzonym w desce rozdzielczej. Dzięki za odpowiedzi, teraz wiem, że licznik spalania ma taką a nie inną charakterystykę i głównie o to mi chodziło :) Także wyluzujmy kolego, jest piękna pogoda, Notek w garażu, biorę żonkę, rowery i trzeba korzystać z życia  :bicycleaccident:

 

PS: rower mam bez licznika, także spoko ;)

 

 

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry jesteś, rozbawiłeś mnie  :wave:  czułem, że tak właśnie jest, ale nie omieszkałem, zatrwożyć się, troszkę na wyrost, dbając, ma się rozumieć o bezpieczeństwo. Za co przepraszam. nie ma jednak tego co by na dobre nie wyszło. Rowery, fantastyczna sprawa, ten wiatr we włosach..... żony.......!?!?!?. A swoją drogą masz szczęści, powiem szczerze, że nie masz licznika w rowerze, ja mam taki wybajerzony, że nawet nie potrafię wymienić jego 1/4 funkcji które posiada, ale pasuje mi bo ma duży wyświetlacz tak że nie muszę w okularkach na nim jeździć i co najważniejsze średniego spalania nie pokazuje.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TESTER 1956 - spójrz Ty do instrukcji tego rowerogo licznika. Założę się, że pokazuje średnie spalanie... kcal. :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma taką funkcję, o ile pamiętam, ale nie uwzględnia ona, niestety, wypitego po drodze piwka czy zjedzonych  :icecream:. Mnie chodziło o duży wyświetlacz z przebytym dystansem, prędkością z jaką jadę i godziną, wskazania orientacyjne ma się rozumieć są, ale są.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Przepraszam się podepnę pod temat, ale mam pożyczone nowe Note na kilka dni, jak można sprawdzić średnie spalanie autka (ile przejadę na baku jeszcze)? Którym przyciskiem przełącza się, że zobaczyć powyższe.

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przyciski po lewej stronie kierownicy (multimedialne) to przyciskiem "i" zmieniasz nastawę tego co chcesz widzieć. Jeśli przycisk ten przytrzymasz dłużej skasujesz wyświetlane wskazanie do zera. jeśli nie masz tzw. kierownicy multimedialnej to korzystasz zlewego bolca wystającego z tablicy zegarów. pojedyncze naciskanie podobnie jak poprzedni opis, przełącza wyświetlane wskazania komputera a dłuższe przytrzymanie tego przycisku-bolca kasuje wyświetlane wskazanie do zera. Jeśli chcesz sprawdzić spalanie to ustaw na spalanie skasuj stan wyświetlany do zera i rozpoczniesz test. Reszta opisana we wcześniejszych postach


A po zatankowaniu masz też wskazanie na jaki dystans, w dużym przybliżeniu, wystarczy zatankowanego paliwa. Wskazanie to w trakcie jazdy, wraz z ubywaniem paliwa, także ulega, proporcjonalnej,  zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po resecie, tak jak pisane było już wcześniej, wskaźnik pokazuje spalanie, do momentu ustabilizowania czyli przejechania ok 100km, tzw. chwilowe czyli nic innego jak ciężar Twojej nogi podparte umiejętnościami jazdy. Po przejechaniu odległości, której to wskazanie dotyczy, czyli 100 km. wskaźnik pokazuje spalanie, uśrednione spalanie, na tym dystansie. Jeśli nie kasujesz spalanie jest bardzo uśrednione i zmienia się po przejechaniu długiego dystansu o ile oczywiście będą ku tej zmianie podstawy wynikające ze stylu, oszczędny czy nie, jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...