rafik73_note Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 1.5 dci 68km. Ostatnio robiłem test spalania i zaciekawiło mnie zachowanie komputera. Otóż, przed zresetowaniem wskazywał średnio 6,4,oscylując o około 0,3 w górę i w dół. Po resecie na zimnym silniku po odpaleniu ponad 11. OK, powiedzmy,ze to normalne, potem zjechał do 5,2. Dziś przy prędkości 120 km/h pokazał 4,7,a w trakcie tego po resecie pokazał 3,4!!! Potem wrócił do 4,7. Najbardziej zastanawia mnie,ze do pierwszego resetu uparcie pokazywał ponad 6. Też tak macie? Teraz rzadko przekracza 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Od razu po resecie przez jakiś czas jest pokazywane spalanie chwilowe Jak długo nie resetowany to pokazuje średnie (o ile się nie mylę). Edytowane 30 Czerwca 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Jak długo nie resetowany to pokazuje bardzo, bardzo uśrednione spalanie. Wszystko zależy (głównie od stylu jazdy) na jakim poziomie się ustabilizuje. Potem, by wartość się zmieniła, trzeba by jechać ponad 100km odcinek. Po resecie zaś, nim przejedzie się 100km, wskazuje spalanie chwilowe a w tym przypadku, jak sami wiecie, wszystko zależy od ciężkości nogi i stylu jazdy ( w skrócie), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Czyli niestabilny, jak na mój gust to takie zróżnicowane dane powinny być ujęte w oddzielnych opcjach. Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 To jest tylko wskazówka Więc spokojnie przełącz na np temperaturę i zajmij się drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Czyli niestabilny, jak na mój gust to takie zróżnicowane dane powinny być ujęte w oddzielnych opcjach. Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ... Jaki niestabilny, pokazuje to co dzieje się z autem, mniej więcej ma się rozumieć. Ty jak jedziesz na rowerze to tez raz mocniej raz słabiej naciśniesz na pedały i jeśli masz licznik to też będzie różnie pokazywał prędkość chwilową a średnią prędkość ma jakąś tam ustabilizowaną. Dałem przykład jazdy na rowerze bo przed momentem z niego zsiadłem właśnie. To po pierwsze. Po drugie co z Ciebie, za przeproszeniem kierowca, jak Ty patrzysz, z tego co piszesz niemalże głównie, na wskazania wyświetlacza. To są wskazania orientacyjne, owszem są one dla kierowcy, ale nie oznacza to, że na nich masz się głównie skupiać. Jeśli tak się dzieje to musisz się tego oduczyć, bo do niczego dobrego to nie doprowadzi. Chcesz mieć orientację ile Ci spali średnio na jakimś odcinku, to zresetuj i sprawdź po zakończonej jeździe. Po drodze będzie pokazywał Ci wahania Twej nogi, podjazdy, zjazdy, jednym słowem wskazania które i tak nie dają odniesienia do odcinkowego spalania. Jeśli odcinek będzie krótki to i tak nie będziesz miał 100% wskazania bo wystarczy że na koniec przyciśniesz deczko gaz i spalanie skoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Nie napisałem, że się skupiam na odczytach tylko na kalkulacji,chodzi o to,ze jeśli spojrzę od czasu do czasu na odczyt,to chciałbym, żeby był on miarodajny, bardziej dynamiczny. Tak na marginesie TESTER 1956 - licznik rowerowy ma oddzielne odczyty na średnią, najwyższą itp prędkość, w zależności od modelu. A z tego,co napisał M@res,podliczanie średniej zaczyna się po długim okresie nieresetowania, co uważam za mankament, bo-jak juz pisałem -powinien to być oddzielny odczyt.znam takich,którym deska była obojętna i im później panewki wywracalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Ja mam się skupiać na drodze a nie na kalkulacji, czy przejechałem juz 100 km czy nie. Ech,japończycy a na bakier z techniką, aż dziw bierze. ... Odniosłem się jedynie do tego co napisałeś kolego więc pisząc cyt.... "Nie napisałem, że się skupiam na odczytach tylko na kalkulacji," koniec cytatu, zaprzeczasz sam sobie. Twój licznik jest miarodajny, nawet bardzo, pokazuje w danej chwili, po resecie, spalanie chwilowe czyli ciężar Twojej nogi. Tak jest w każdym aucie po każdorazowym resecie. Przelicznik, jak zauważyłeś jest l/100km więc, w miarę, ustabilizowane wskazania pokaże dopiero, tak się dzieje w każdym aucie, po przejechaniu dystansu którego ów przelicznik dotyczy. W niektórych autach jest i spalanie chwilowe i uśrednione spalanie. W Twoim modelu jest wyłącznie uśrednione, które po resecie, do momentu przejechania stosownego dystansu, ma wskazania spalania chwilowego. Musisz podjąć męska decyzję zatem, albo będziesz z tym żyć lub, co łatwiejsze i bezpieczniejsze, skoro dalej będziesz się skupiał i kalkulował, zmienić samochód na taki co ma wskazania i tego i tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Tester, nie mam z tym problemu i uważam te wskazania jedynie za ciekawostkę, jak pewnie zauważyłeś na wstępie napisałem, że robiłem testy spalania, a nie, że jeżdżę z nosem zanurzonym w desce rozdzielczej. Dzięki za odpowiedzi, teraz wiem, że licznik spalania ma taką a nie inną charakterystykę i głównie o to mi chodziło Także wyluzujmy kolego, jest piękna pogoda, Notek w garażu, biorę żonkę, rowery i trzeba korzystać z życia PS: rower mam bez licznika, także spoko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Dobry jesteś, rozbawiłeś mnie czułem, że tak właśnie jest, ale nie omieszkałem, zatrwożyć się, troszkę na wyrost, dbając, ma się rozumieć o bezpieczeństwo. Za co przepraszam. nie ma jednak tego co by na dobre nie wyszło. Rowery, fantastyczna sprawa, ten wiatr we włosach..... żony.......!?!?!?. A swoją drogą masz szczęści, powiem szczerze, że nie masz licznika w rowerze, ja mam taki wybajerzony, że nawet nie potrafię wymienić jego 1/4 funkcji które posiada, ale pasuje mi bo ma duży wyświetlacz tak że nie muszę w okularkach na nim jeździć i co najważniejsze średniego spalania nie pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 TESTER 1956 - spójrz Ty do instrukcji tego rowerogo licznika. Założę się, że pokazuje średnie spalanie... kcal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Ma taką funkcję, o ile pamiętam, ale nie uwzględnia ona, niestety, wypitego po drodze piwka czy zjedzonych . Mnie chodziło o duży wyświetlacz z przebytym dystansem, prędkością z jaką jadę i godziną, wskazania orientacyjne ma się rozumieć są, ale są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszN Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Witam Przepraszam się podepnę pod temat, ale mam pożyczone nowe Note na kilka dni, jak można sprawdzić średnie spalanie autka (ile przejadę na baku jeszcze)? Którym przyciskiem przełącza się, że zobaczyć powyższe. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Jeśli masz przyciski po lewej stronie kierownicy (multimedialne) to przyciskiem "i" zmieniasz nastawę tego co chcesz widzieć. Jeśli przycisk ten przytrzymasz dłużej skasujesz wyświetlane wskazanie do zera. jeśli nie masz tzw. kierownicy multimedialnej to korzystasz zlewego bolca wystającego z tablicy zegarów. pojedyncze naciskanie podobnie jak poprzedni opis, przełącza wyświetlane wskazania komputera a dłuższe przytrzymanie tego przycisku-bolca kasuje wyświetlane wskazanie do zera. Jeśli chcesz sprawdzić spalanie to ustaw na spalanie skasuj stan wyświetlany do zera i rozpoczniesz test. Reszta opisana we wcześniejszych postach A po zatankowaniu masz też wskazanie na jaki dystans, w dużym przybliżeniu, wystarczy zatankowanego paliwa. Wskazanie to w trakcie jazdy, wraz z ubywaniem paliwa, także ulega, proporcjonalnej, zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Mi przed resetem pokazywał siedem, natomiast po resecie 10 silnik 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Po resecie, tak jak pisane było już wcześniej, wskaźnik pokazuje spalanie, do momentu ustabilizowania czyli przejechania ok 100km, tzw. chwilowe czyli nic innego jak ciężar Twojej nogi podparte umiejętnościami jazdy. Po przejechaniu odległości, której to wskazanie dotyczy, czyli 100 km. wskaźnik pokazuje spalanie, uśrednione spalanie, na tym dystansie. Jeśli nie kasujesz spalanie jest bardzo uśrednione i zmienia się po przejechaniu długiego dystansu o ile oczywiście będą ku tej zmianie podstawy wynikające ze stylu, oszczędny czy nie, jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.