kasjopej Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Witam W tym tygodniu poprawiałem mocowanie osłony termicznej nad końcowym elementem tłumika - w punktach mocowania blachy wykruszyło się aluminium. Przy okazji przyjrzałem się całości podwozia. Niestety ale zauważyłem zapoconą misję olejową. Widać na niej też ślady rdzy. Dzisiaj byłem u mechanika, który po oględzinach stwierdził, że dopiero jak ją odkręci to można będzie ocenić jej stan. Tak się teraz zastanawiam czy kupować nową czy też nie. Koszt nowej to co najmniej 350zł. Zacząłem szukać tańszej alternatywy i znalazłem w zestawieniu zamienników informację, że miska od Renault za 125zł będzie pasować. Wklejam zestawienie pasujących zamienników https://pl.partsdb.info/autopart/nissan/11110ck810 Czy ktoś może wie czy miska od Renault będzie rzeczywiście pasować? Pozdrawiam kasjopej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Jeśli jest to miska z silnika MR20DE to będzie pasować b dz względu na to w jakim aucie ten silnik jeździ. Jednak na Twoim miejscu wstrzymałbym się z zakupem miski. To że ma nalot rdzy jeszcze o niczym nie świadczy. Może uszczelka miski jest tylko do wymiany albo podkładka śruby spustowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Jeśli jest to miska z silnika MR20DE to będzie pasować b dz względu na to w jakim aucie ten silnik jeździ. Jednak na Twoim miejscu wstrzymałbym się z zakupem miski. To że ma nalot rdzy jeszcze o niczym nie świadczy. Może uszczelka miski jest tylko do wymiany albo podkładka śruby spustowej Witam Długo się zastanawiałem czy kupować nową miskę czy też nie. Ostatecznie zrezygnowałem z zakupu. Kupiłem Olej filtr oleju uszczelkę korka spustowego oraz silikon do uszczelnienia miski olejowej (w tym silniku nie ma uszczelki). W małym warsztacie umówiłem się na wymianę uszczelnienia. Z uwagi, że to mały warsztat to mogłem obserwować wszystkie etapy pracy. Wszystko przebiegło zgodnie z planem. Miska została odkręcona i odklejona następnie wyczyszczona oraz odtłuszczona. Na miskę został założony nowy silikon. Następnie po przyłożeniu miski śruby zostały dokręcone zgodnie z zalecanym momentem obrotowym przez nissana. Po tych czynnościach samochód postał do następnego dnia, aby silikon stwardniał. Następnego dnia został zalany olej. Czyli bez żadnych niespodzianek. Niestety jest jedno ale co do samej konstrukcji silnika i wymiany oleju. Kiedy samochód był na podnośniku obsługa wykręciła korek spustowy z miski. Olej po pewnym czasie został spuszczony. Mechanik zabrał się za odkręcanie miski. Tuż przed oddzieleniem miski od silnika okazało się, że w misce znajduje się sporo oleju. Szacuję, że mogło to być nawet pół litra. I teraz pytanie z czego to wynika?: - krzywo podniesiony samochód i niecały olej wypłynął; - tak został skonstruowany silnik, że zawsze zostaje jakaś ilość oleju, która nie jest wymieniana; - inna przyczyna. Pozdrawiam kasjopej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Nie masz się czym przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Czy w MR16DE też jest miska na silikon, bez uszczelki? Byłem dzisiaj na przeglądzie w SKP i wyszło że się poci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Na silikon, bez uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Tuż przed oddzieleniem miski od silnika okazało się, że w misce znajduje się sporo oleju. Szacuję, że mogło to być nawet pół litra. I teraz pytanie z czego to wynika?: Wynika to z konstrukcji miski olejowej, a dokładnie przetłoczeń które zapewniają sztywność dna ale nie pozwalają na zlanie całego oleju. Wymieniałem przedwczoraj uszczelkę w misce u siebie w HR16DE. Poniżej zdjęcia, wymiana identyczna jak w Twoim opisie, olej wlewałem po 12h od założenie miski z nowym silikonem. Musiałem dolać ponad 0,5L oleju po tej wymianie, tyle idzie na straty. Jedyne na co warto jeszcze zwrócić uwagę, to aby przed przyłożeniem miski z nowo nałożonym silikonem, wytrzeć nie tylko krawędź na bloku silnika do której będzie przylegać silikon ale również wewnętrzną ściankę w bloku silnika, tak aby olej nie spłynął nam podczas dokręcania miski. Zdjęcia miski po przebiegu 97000km, zaczęła się pocić już po około 70000km, wymieniłem ze względu na zbliżający się przegląd, gość w SKP już mi na to zwracał uwagę rok temu, więc wolałem to zrobić ze względu na zmianę przepisów dot. wykonywania przeglądów. Załączam również instrukcję z momentem dokręcania śrub oraz informacją jak układać nowy silikon na krawędzi miski. miska1.pdf miska2.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.