colins Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Z nudów spreparowałem małą foto-instrukcję przedstawiającą wymianę filtra powietrza w silniku 1.2 DIG-T. Wymiana jest bardzo prosta, nie wymaga żadnych narzędzi ani odkręcania jakichkolwiek śrub, bo rury dolotowe, łącznie z puszką filtra powietrza, łączone są na zatrzaski (klamry). Nawet dla niewprawnego mechanika wymiana filtra powietrza nie powinna zająć więcej niż 5 minut. Przepraszam za jakość zdjęć - robione opróżnioną butelką po piwie. 1.Na środkowym elemencie rury dolotowej wypinamy plastikowe zatrzaski. Zalecam odrobinę ostrożności żeby nie połamać. 2. Odpiętą rurę wysuwamy do góry (odkładamy na bok) i już wtedy mamy wgląd do puszki filtra co umożliwi nam wstępną ocenę jego zasyfienia (szmata na zdjęciu nie jest elementem pojazdu ). 3. Jeśli nadal nam mało i chcemy mieć filtr na wierzchu, to odpinamy 2 metalowe klamry spinające obudowę filtra. 4. Po odpięciu odchylamy obudowę filtra i możemy wyciągnąć filtr (do siebie i w górę ). 5. Rzucamy okiem do puszki za filtrem czy coś nam się tam nie ulało z silnika - olej w filtrze powietrza nie jest zdrowym objawem. U mnie jest sucho. 6. Na zdjęciu nasz bohater w całej okazałości - możemy użyć dobrego zamiennika np. MANN C 25 040. Składanie w odwrotnej kolejności. Miłej zabawy. 1 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 bardzo fajny step-by-step tutorial. Prosimy o więcej takich (np.: filtr pyłkowy w kabinie ?). daję zasłużone +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 bardzo fajny step-by-step tutorial. Prosimy o więcej takich (np.: filtr pyłkowy w kabinie ?). daję zasłużone +1 Już jest tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/198-qashqai/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 W J11 może być nieco inaczej Grzmotosławie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 I jest inaczej.Z tego co się przygladałem w serwisie,to dostęp do pyłkowego jest od strony pasażera,troszkę łatwiejszy jak w J10.Dosyć szybko mechanikowi to poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Colins super pokaz to proponuje teraz filtr oleju i pyłkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) Jutro wyciągam z nudów turbosprężarkę. W końcu zacząłem urlop. Natomiast jeśli mowa o filtrze oleju, to w silniku 1.2 DIG-T ma on formę papierowego wkładu. A jak się do niego dostać opisał jakiś koleżka z zagranicznego forum TUTAJ. Edytowane 10 Lipca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Jano,oleju już jest tylko bez foto Ser Colinsie,chciał Waść Edwarda i ma ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Jutro wyciągam z nudów turbosprężarkę. W końcu zacząłem urlop. ..... Dalej, dalej... A na serio - bardzo fajne HowTo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Sprężarka musi poczekać, bo właśnie dmucha w drodze do Chorwacji. Tymczasem dziękuję za dobre słowo i pozdrawiam Was serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Nie patrz na to ... zobacz czy olej trzyma poziom i sprezarka dmucha o rakiji tylko pomysl i oddawaj sie blogoslawionemu lenistwu ! Udanych i szczesliwych wojazy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 + poleciał. Ja po zimie wrzucę K&N a ten obecny zachowam sobie jak K&N będzie sobie wysychał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Colins, Ty poprawiałeś fabrykę i po wyjeździe z salonu wymieniałeś filtry?? taki czysty silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Zauważ, że manual jest sprzed półtora roku, a wtedy mój QQ miał niewiele ponad pół roku i ledwo kilka tysięcy km na liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 On 7/10/2015 at 3:39 PM, colins said: Z nudów spreparowałem małą foto-instrukcję przedstawiającą wymianę filtra powietrza w silniku 1.2 DIG-T. Wymiana jest bardzo prosta, nie wymaga żadnych narzędzi ani odkręcania jakichkolwiek śrub, bo rury dolotowe, łącznie z puszką filtra powietrza, łączone są na zatrzaski (klamry). Nawet dla niewprawnego mechanika wymiana filtra powietrza nie powinna zająć więcej niż 5 minut. Przepraszam za jakość zdjęć - robione opróżnioną butelką po piwie. 1.Na środkowym elemencie rury dolotowej wypinamy plastikowe zatrzaski. Zalecam odrobinę ostrożności żeby nie połamać. 2. Odpiętą rurę wysuwamy do góry (odkładamy na bok) i już wtedy mamy wgląd do puszki filtra co umożliwi nam wstępną ocenę jego zasyfienia (szmata na zdjęciu nie jest elementem pojazdu ). 3. Jeśli nadal nam mało i chcemy mieć filtr na wierzchu, to odpinamy 2 metalowe klamry spinające obudowę filtra. 4. Po odpięciu odchylamy obudowę filtra i możemy wyciągnąć filtr (do siebie i w górę ). 5. Rzucamy okiem do puszki za filtrem czy coś nam się tam nie ulało z silnika - olej w filtrze powietrza nie jest zdrowym objawem. U mnie jest sucho. 6. Na zdjęciu nasz bohater w całej okazałości - możemy użyć dobrego zamiennika np. MANN C 25 040. Składanie w odwrotnej kolejności. Miłej zabawy. Identycznie jak w Xie T32 1,6 DIG-T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.