trucha0 Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Witam,czy ktoś przerabiał zaślepianie EGR w T31 bo mam problem natury dymienia po przekroczeniu 2,5 tys. obrotów auto ma wycięty DPF ale tak się teraz domyślam że te dymienie właśnie go zatkało a gość który robił chipa nie do końca chyba zrozumiał temat dymienia,na komputerze żadnych błędów,korekcje na wtryskach wszystkie 0,1-0,2,turbo ładuje,EGR chodzi,przepływka chodzi,moc ma,paliwo z różnych stacji i tylko te dymienie w tamtym roku robiłem chipa i musieliśmy zdjąć bo po 4 programach oddział V-techu i sam V-tech z Krakowa który był w to zamieszany się poddał chip szedł w okolicach 186KM i prawie 400Nm z hamowni,później 182KM i 370Nm,później 166KM i 350Nm z każdą jedną nastawą pluł czarną sadzą po depnięciu w podłogę jak z Kamaza,zostało na serii 156KM i 320Nm i do 2,5tyś. jest ok ale po przekroczeniu i tak do odcięcia to wali czarnym że wstyd deptać do końca,kumpel zrobił wycięcie DPF w 3 samochodach BMW X3 3.0d 2008r,Citroen C-Crosser 2,2d 2008r,Opel Zafira 1,9CDTI 2009r. tylko w innym miejscu i wiem że nawet po chipie te różne samochody nie smalą tak sadzą czasem przy zmianie biegu delikatnego bączką puszczą specjalnie jeździłem za nim i widziałem,jeździłem nieświadomie bo skoro tylu specjalistów go oglądało i podpinało to chyba było dobrze aż do dziś i byłem przy okazji w tym miejscu w którym kumpel usuwał DPF i zajechałem do gościa a on mówi że na 95% uchylony EGR przy wiekszych obrotach i taki efekt mimo że komputer pokazuje dobrze,jutro mam zamiar dorobić zaślepkę i na próbę pojeździć,czy trzeba go usuwać w programie czy tak jak w Renault wystarczy zaślepka i czyszczenie EGR i zostaje sobie podpięty do kompa,jak widać mimo że gość ma autoryzację V-techu nie do końca chyba ogarnia temat bo wg.mnie to samochód nie powinien tak kopcić a on twierdzi że wszystko jest OK dla potomnych robione to w Cartronic w Kleosinie obok.Białegostoku.... FILMIK Z EFEKTÓW CHIPA PIERWSZEGO: 186KM I PRAWIE 400NM,RESZTA PODOBNIE,SERIA TROCHE MNIEJ ALE OD 2,5 TYS./OBR. TEZ SADZA SYPIE Więc skoro nikt nie robił takiego zabiegu odpowiem sobie sam.Dziś zrobiłem zaślepkę z 2mm kwasówki pod wymiar z tego poradnika tylko podkładkę założyłem przy zaworze EGR nie w tym miejscu jak w poradniku: http://megane.com.pl/topic/53468-zaslepienie-egr-20-dci-160km/ efekt był natychmiastowy koniec dymienia po przykładaniu do dechy,odpalił normalnie zostały błędy po odpięciu kostek od przepustnicy,egr i czujnika ale wykasowałem i na tą chwilę nic więcej się nie pojawiło.W środę jadę na wyłączenie programowe EGR bo trzeba niby usunąć go z komputera na tą chwile nie łapie błędu ale za jakiś parę kilometrów ma coś łapać,odrazu wracam do gościa który robił chipa niech wrzuci ten program który miałem samochód na hamownię i zobaczymy czy będzie dymić więcej jeżeli nie to może delikatnie zmienię na jego temat zdanie...co nie zmieni faktu że powinni zwrócić uwagę dlaczego dymi.... Jestem po zabiegu wyłączenia EGR -brak kontrolki silnika która zapaliła się po 30km od założenia zaślepki ale mocy nie odcinało niestety samochód zostawiamy w serii ponieważ po wrzuceniu tego programu o 30KM mocniejszego zaczął kopcić nie tak jak na filmiku powyżej ale znacznie co mnie nie zadowala w serii praktycznie zero kopcenia i niech tak zostanie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luczak Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 ma ktoś większe doświadczenia na ten temat? Chcę zaślepić egr z tego coś się orientowałem w naszym silniku jest to problematyczne, trzeba to zmienić również w kompie, taką operację chciałbym wykonać zarem z "moderniazcją stałą: dpf, robił ktoś jedno i drugie chciałbym posłuchać odczuć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.