Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaślepienie EGR 2.0dci T31


trucha0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy ktoś przerabiał zaślepianie EGR  w T31 bo mam problem natury dymienia po przekroczeniu 2,5 tys. obrotów auto ma wycięty DPF ale tak się teraz domyślam że te dymienie właśnie go zatkało a gość który robił chipa nie do końca chyba zrozumiał temat dymienia,na komputerze żadnych błędów,korekcje na wtryskach wszystkie 0,1-0,2,turbo ładuje,EGR chodzi,przepływka chodzi,moc ma,paliwo z różnych stacji i  tylko te dymienie w tamtym roku robiłem chipa i musieliśmy zdjąć bo po 4 programach oddział V-techu i sam V-tech z Krakowa który był w to zamieszany się poddał chip szedł w okolicach 186KM i prawie 400Nm z hamowni,później 182KM i 370Nm,później 166KM i 350Nm z każdą jedną nastawą pluł czarną sadzą po depnięciu w podłogę jak z Kamaza,zostało na serii 156KM i 320Nm i do 2,5tyś. jest ok ale po przekroczeniu i tak do odcięcia to wali czarnym że wstyd deptać do końca,kumpel zrobił wycięcie DPF w 3 samochodach BMW X3 3.0d 2008r,Citroen C-Crosser 2,2d 2008r,Opel Zafira 1,9CDTI 2009r. tylko w innym miejscu i wiem że nawet po chipie te różne samochody nie smalą tak sadzą czasem przy zmianie biegu delikatnego bączką puszczą specjalnie jeździłem za nim i widziałem,jeździłem nieświadomie bo skoro tylu specjalistów go oglądało i podpinało to chyba było dobrze aż do dziś i byłem przy okazji w tym miejscu w którym kumpel usuwał DPF i zajechałem do gościa a on mówi że na 95% uchylony EGR przy wiekszych obrotach i taki efekt mimo że komputer pokazuje dobrze,jutro mam zamiar dorobić zaślepkę i na próbę pojeździć,czy trzeba go usuwać w programie czy tak jak w Renault wystarczy zaślepka i czyszczenie EGR i zostaje sobie podpięty do kompa,jak widać mimo że gość ma autoryzację V-techu nie do końca chyba ogarnia temat bo wg.mnie to samochód nie powinien tak kopcić a on twierdzi że wszystko jest OK dla potomnych robione to w Cartronic w Kleosinie obok.Białegostoku....

 

FILMIK Z EFEKTÓW CHIPA PIERWSZEGO: 186KM I PRAWIE 400NM,RESZTA PODOBNIE,SERIA TROCHE MNIEJ ALE OD 2,5 TYS./OBR. TEZ SADZA SYPIE

 

 

 

Więc skoro nikt nie robił takiego zabiegu odpowiem sobie sam.Dziś zrobiłem zaślepkę z 2mm kwasówki pod wymiar z tego poradnika tylko podkładkę założyłem przy zaworze EGR nie w tym miejscu jak w poradniku:

 

 http://megane.com.pl/topic/53468-zaslepienie-egr-20-dci-160km/

 

efekt był natychmiastowy koniec dymienia po przykładaniu do dechy,odpalił normalnie zostały błędy po odpięciu kostek od przepustnicy,egr i czujnika ale wykasowałem i na tą chwilę nic więcej się nie pojawiło.W środę jadę na wyłączenie programowe EGR bo trzeba niby usunąć go z komputera na tą chwile nie łapie błędu ale za jakiś parę kilometrów ma coś łapać,odrazu wracam do gościa który robił chipa niech wrzuci ten program który miałem samochód na hamownię i zobaczymy czy będzie dymić więcej jeżeli nie to może delikatnie zmienię na jego temat zdanie...co nie zmieni faktu że powinni zwrócić uwagę dlaczego dymi....

 

Jestem po zabiegu wyłączenia EGR -brak kontrolki silnika która zapaliła się po 30km od założenia zaślepki ale mocy nie odcinało niestety samochód zostawiamy w serii ponieważ po wrzuceniu tego programu o 30KM mocniejszego zaczął kopcić nie tak jak na filmiku powyżej ale znacznie co mnie nie zadowala w serii praktycznie zero kopcenia i niech tak zostanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

ma ktoś większe doświadczenia na ten temat? Chcę zaślepić egr z tego coś się orientowałem w naszym silniku jest to problematyczne, trzeba to zmienić również w kompie, taką operację chciałbym wykonać zarem z "moderniazcją stałą: dpf, robił ktoś jedno i drugie chciałbym posłuchać odczuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...