Fidel Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Dzień dobry Forumowicze Chciałbym troszkę odświeżyć temat dodatkowego wentylatora do silnika. Mam Terrano 2 2,7 TDI 125 KM z 2004 roku. Mam go od początku. W komorze silnika zainstalowany jest jeden wentylator. Umiejscowiony on jest (patrząc od przodu auta) za grilem, za chłodnicą klimatyzacji oraz za chłodnicą cieczy. Prędkością wentylatora kieruje urządzenie wisko (w zależności od odciążenia kręci się wolniej lub szybciej). Jednak niestety podróżując „po gorących klimatach” (Afryka, Bliski Wschód) okazuje się, że układ chłodzenia nie wydala. Wskazówka termometru podnosi się nawet pomimo podejmowanych przeze mnie prób odbierania ciepła poprzez włączenie ogrzewania wraz z pełnym nawiewem. Oczywiście nie ma mowy o załączeniu klimatyzacji. Czasami klimatyzacja wyłącza się nawet sama. Czytałem kiedyś na Forum, że były podejmowane próby „dołożenia” dodatkowego elektrycznego wentylatora umieszczając go przed chłodnią klimatyzacji. Ktoś pisał, że wentylator taki nie będzie chłodził cieczy chłodzącej tylko klimatyzację, ale ja myślę, że trochę dodatkowego zimnego powietrza do chłodnicy jednak dotrze. Czy ktoś faktycznie taki wentylator montował w Terrano 2? Bardzo gorąco proszę, jeżeli ktoś taką operację zrealizował o podzielenie się doświadczeniami. Można pewnie wymyślać coś samemu, ale czemu nie skorzystać ze sprawdzonych już rozwiązań. Bardzo chętnie taki wentylator chciałbym założyć. Może jest ktoś w pobliżu Katowic kto mógłby w tym temacie mi pomóc? Swoją drogą uważam, że taki wentylator powinien być już montowany fabrycznie. Ale to jest moja uwaga. Pozdrawiam Fidel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 (edytowane) Chłodnice masz czyste myłeś je kiedyś,wisko sprawne? Jaki termostat? Edytowane 26 Lipca 2015 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Wentylator umieszczony w ten co opisujesz sposób da także powiew na chłodnicę wody, tylko czy faktycznie jest konieczność jego montowania. Chodzi mi o to co napisał Fikolek2 to znaczy czy wszystkie elementy układu chłodzenia masz sprawne, bo może to w nich tkwi powód grzania się silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 (edytowane) Ja mam fabrycznie wentylator przed chłodnicą klimatyzacji. Ale gdzieś czytałem, że wersje NE north europe mają tylko jeden wentylator, do chłodnicy płynu. A i przypomniało mi się, znajowmy jak miał terrano z 1998r. to zapodał sobie obudowę od jakiegoś chryslera z dwoma wentylatorami elektrycznymi. Ten na wisko byz zdemontowany. Edytowane 26 Lipca 2015 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Ja też przez parę lat jeździłem bez wiskozy, wieczorem poszukam tematu z fotoopisem co, gdzie i jak ... Parę dni temu w Dziarusowym temacie o interkulerze wspomniałem o takim samym pomyśle, wiatraki mam przygotowane No dobra, do wieczora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 ostatnio eksperymentowałem z dodatkowym wiatrakiem , założyłem do parchatego dodatkowy wiatrak przed chłodnicą spory bo 35,35 cm i efekt był żaden tak samo się przegrzewał po ostrym pałowaniu . Tak jak wyżej pisali trzeba iść tą drogą sprawdzić wpierw termostat wisco itp . Terraniaki nie mają skłonności do przegrzewania się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Znalazłem tamten temat, jest tutaj: #22 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/page-2 Jeździłem na tym zestawie ok 3 lat (+ to co poprzedni właściciel) ... i pewnie jeździłbym do tej pory gdyby nie konieczność wymiany silnika (a ten z kolei miał sprawną wiskozę) ... w międzyczasie jeden z wiatraków stanął i stopił się w błocie Ale do czysto cywilnej jazdy powinno dać radę, ja byłem zadowolony w każdym bądź razie Teraz część druga: wiatraki, które chcę zamontować jako awaryjne https://goo.gl/photos/W8MMMdY421SAY1R99 Jak widać z kąta ułożenia łopatek ten zestaw powinien być zamontowany przed chłodnicą, czyli nie koliduje on z wiskozą i może pełnić rolę zapasu wymiary (dł x szer x gł): 80 x 40 x 10 cm ... średnica każdego z wirników to 39 cm, moc jest potężna, trzymane w ręku i włączone odchylają się do 40 st od pionu a wcale nie są lekkie oczywiście są to wymiary "tego co potrzebne" ... bo można jeszcze co nieco powycinać ze stelażu Kupiłem je z zamiarem wymiany poprzednich wiatraków ale zajechanie silnika wyjaśniło sprawę Moja chłodnica (nie wiem czy oryginalna ) ma długość 70 cm, więc musiałbym trochę przemeblować wnętrze (gdyby miały być w zastępstwie wiskozy) Ale jeśli docelowa lokalizacja ma być przed chłodnicą to pomiędzy reflektorami (również nieoryginalnymi, bo z Toyoty ) jest 86 cm miejsca, z wysokością też nie będzie problemu bo chcę zmodyfikować nieco cały przedni pas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Dziękuję Koledzy za informacje i podpowiedzi. Temat dodatkowego wiatraka przed chłodnicą klimy niestety odpadnie chyba z dwóch powodów: po pierwsze z powodu wątpliwej poprawy chłodzenia (Wasze doświadczenia), po drugie przed chłodnicą klimy mam zainstalowaną wyciągarkę, która w zasadzie styka się z chłodnicą klimy (wiatrak po prostu nie zmieści się). Co do czystości chłodnic. Chłodnicę klimy widzę z zewnątrz i wygląda na czystą (nie wiem, jak wewnątrz). Chłodnicy płynu chłodzącego z zewnątrz w zasadzie nie widać bo zasłania ją chłodnica klimy. Część chłodnicy płynu chłodzącego wystającej powyżej chłodnicy klimy jest lekko zabrudzona przez owady i kurz. Całej reszty nie widzę. Ale powiedzcie mi, proszę czy chłodnica płynu, która zasłonięta jest przez chłodnicę klimy może się brudzić? Dodam, że kilka lat temu miałem mytą chłodnicę płynu. Poza tym proszę powiedzieć mi jak w miarę łatwy sposób bez rozkręcania chłodnic można je wyczyścić? Co do termostatów. Przerabiałem różne termostaty. Fabrycznie autko miało założony termostat 88 st C. Używałem 76 st C, 82 st C i 92 st C. Obecnie mam założony 88 st C. Proszę mi wierzyć nie zauważałem żadnych różnic jeżeli chodzi o przegrzewanie silnia w gorących terenach (próby trwały kilka nawet kilkanaście tysięcy kilometrów). Jak wykazywał tendencje do przegrzewania tak wykazuje nadal (niezależnie od rodzaju termostatu). Pozdrawiam Fidel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 trzeba ja wykręcić niestety ja ze swojej ze 3kg piasku wypłukałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Wyjąć, namoczyć i umyć ... karcher może dużo ktzywdy zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 fidel nie kombinuj na skróty bo w ten sposób nic nie osiągniesz , wyjmij chłodnicę , roboty wcale nie jest tak sporo raptem cztery śruby przy chłodnicy parę wkrętów obudowy wiatraka , dwie obejmy i masz ją wyjętą wymyj ją od wewnątrz sposobów jest sporo ja np. wlewałem 2 litry octu i reszta wody zostawiłem ją na dwa dni i płukałem . Wyczyścisz to zrób próbę , jak nie pomoże to trzeba przyjrzeć się wisco .A jak to nie pomoże to pewnie uszczelka pod głowicą przepuszcza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 U mnie z kolei kupiliśmy jakiś środek do płukania chłodnic - wlewa się to na 30 minut na włączonym silniku - później demontaż i płukanie ... ile syfu wypadło z układu - nie sądziłem że takie ilości się tam mieszczą. Przy okazji przepłukaliśmy nagrzewnicę i okazało się że jednak w t2 jest ogrzewanie Tak że generalnie Fidel nie zastanawiaj się tylko demontuj płukaj i będzie Pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Warto oczyścić zarówno chłodnicę, tylko nie pod ciśnieniem zbyt dużym bo wypukasz żeberka a to one właśnie odbierają i odprowadzają ciepło, jak i cały układ a syfu, tak jak piszą koledzy, choć nie wiadomo skąd, zbiera się tam niesamowita ilość. Pukając cały układ trzeba wziąć pod uwagę fakt, że może zajść konieczność wyjęcia, do osobnego przepłukania, nagrzewnicy bo ta potrafi, o ile wogóle jest drożna, zapchać się w czasie płukania właśnie. Może to jest właśnie problemem w twoim autku, dlatego się grzeje, w sytuacjach w których w/g producenta winien dawać radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.