Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dodatkowy wentylator do Terrano 2


Fidel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Forumowicze

 

Chciałbym troszkę odświeżyć temat dodatkowego wentylatora do silnika.

Mam Terrano 2 2,7 TDI 125 KM z 2004 roku. Mam go od początku.

W komorze silnika zainstalowany jest jeden wentylator. Umiejscowiony on jest (patrząc od przodu auta) za grilem, za chłodnicą klimatyzacji oraz za chłodnicą cieczy. Prędkością wentylatora kieruje urządzenie wisko (w zależności od odciążenia kręci się wolniej lub szybciej). Jednak niestety podróżując „po gorących klimatach” (Afryka, Bliski Wschód) okazuje się, że układ chłodzenia nie wydala. Wskazówka termometru podnosi się nawet pomimo podejmowanych przeze mnie prób odbierania ciepła poprzez włączenie ogrzewania wraz z pełnym nawiewem. Oczywiście nie ma mowy o załączeniu klimatyzacji. Czasami klimatyzacja wyłącza się nawet sama.

Czytałem kiedyś na Forum, że były podejmowane próby „dołożenia” dodatkowego elektrycznego wentylatora umieszczając go przed chłodnią klimatyzacji. Ktoś pisał, że wentylator taki nie będzie chłodził cieczy chłodzącej tylko klimatyzację, ale ja myślę, że trochę dodatkowego zimnego powietrza do chłodnicy jednak dotrze.

Czy ktoś faktycznie taki wentylator montował w Terrano 2?

Bardzo gorąco proszę, jeżeli ktoś taką operację zrealizował o podzielenie się doświadczeniami. Można pewnie wymyślać coś samemu, ale czemu nie skorzystać ze sprawdzonych już rozwiązań. Bardzo chętnie taki wentylator chciałbym założyć. Może jest ktoś w pobliżu Katowic kto mógłby w tym temacie mi pomóc?

Swoją drogą uważam, że taki wentylator powinien być już montowany fabrycznie. Ale to jest moja uwaga.

 

Pozdrawiam

Fidel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice masz czyste myłeś je kiedyś,wisko sprawne? Jaki termostat?

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator umieszczony w ten co opisujesz sposób da także powiew na chłodnicę wody, tylko czy faktycznie jest konieczność jego montowania. Chodzi mi o to co napisał Fikolek2 to znaczy czy wszystkie elementy układu chłodzenia masz sprawne, bo może to w nich tkwi powód grzania się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fabrycznie wentylator przed chłodnicą klimatyzacji.

Ale gdzieś czytałem, że wersje NE north europe mają tylko jeden wentylator, do chłodnicy płynu.

 

A i przypomniało mi się, znajowmy jak miał terrano z 1998r. to zapodał sobie obudowę od jakiegoś chryslera z dwoma wentylatorami elektrycznymi.

Ten na wisko byz zdemontowany.

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przez parę lat jeździłem bez wiskozy, wieczorem poszukam tematu z fotoopisem co, gdzie i jak ...

Parę dni temu w Dziarusowym temacie o interkulerze wspomniałem o takim samym pomyśle, wiatraki mam przygotowane ;)

No dobra, do wieczora  :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio eksperymentowałem z dodatkowym wiatrakiem , założyłem do parchatego dodatkowy wiatrak przed chłodnicą spory bo 35,35 cm i efekt był żaden tak samo się  przegrzewał po ostrym pałowaniu . Tak jak wyżej pisali trzeba iść tą drogą sprawdzić wpierw termostat wisco itp . Terraniaki nie mają skłonności do przegrzewania się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tamten temat, jest tutaj: 

#22 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68960-ulepszenia-przer%C3%B3bki-patenty-zamienniki/page-2

 

Jeździłem na tym zestawie ok 3 lat (+ to co poprzedni właściciel) ... i pewnie jeździłbym do tej pory gdyby nie konieczność wymiany silnika (a ten z kolei miał sprawną wiskozę) ... w międzyczasie jeden z wiatraków stanął i stopił się w błocie :D

Ale do czysto cywilnej jazdy powinno dać radę, ja byłem zadowolony w każdym bądź razie ;)

 

Teraz część druga: wiatraki, które chcę zamontować jako awaryjne

 

https://goo.gl/photos/W8MMMdY421SAY1R99

 

Jak widać z kąta ułożenia łopatek ten zestaw powinien być zamontowany przed chłodnicą, czyli nie koliduje on z wiskozą i może pełnić rolę zapasu

wymiary (dł x szer x gł): 80 x 40 x 10 cm ... średnica każdego z wirników to 39 cm, moc jest potężna, trzymane w ręku i włączone odchylają się do 40 st od pionu a wcale nie są lekkie :)

oczywiście są to wymiary "tego co potrzebne" ... bo można jeszcze co nieco powycinać ze stelażu

Kupiłem je z zamiarem wymiany poprzednich wiatraków ale zajechanie silnika wyjaśniło sprawę ;)

Moja chłodnica (nie wiem czy oryginalna  :huh: ) ma długość 70 cm, więc musiałbym trochę przemeblować wnętrze (gdyby miały być w zastępstwie wiskozy) 

Ale jeśli docelowa lokalizacja ma być przed chłodnicą to pomiędzy reflektorami (również nieoryginalnymi, bo z Toyoty :D ) jest 86 cm miejsca, z wysokością też nie będzie problemu bo chcę zmodyfikować nieco cały przedni pas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za informacje i podpowiedzi.

 

Temat dodatkowego wiatraka przed chłodnicą klimy niestety odpadnie chyba z dwóch powodów: po pierwsze z powodu wątpliwej poprawy chłodzenia (Wasze doświadczenia), po drugie przed chłodnicą klimy mam zainstalowaną wyciągarkę, która w zasadzie styka się z chłodnicą klimy (wiatrak po prostu nie zmieści się).

Co do czystości chłodnic. Chłodnicę klimy widzę z zewnątrz i wygląda na czystą (nie wiem, jak wewnątrz). Chłodnicy płynu chłodzącego z zewnątrz w zasadzie nie widać bo zasłania ją chłodnica klimy. Część chłodnicy płynu chłodzącego wystającej powyżej chłodnicy klimy jest lekko zabrudzona przez owady i kurz. Całej reszty nie widzę. Ale powiedzcie mi, proszę czy chłodnica płynu, która zasłonięta jest przez chłodnicę klimy może się brudzić? Dodam, że kilka lat temu miałem mytą chłodnicę płynu.

Poza tym proszę powiedzieć mi jak w miarę łatwy sposób bez rozkręcania chłodnic można je wyczyścić?

 

Co do termostatów. Przerabiałem różne termostaty. Fabrycznie autko miało założony termostat 88 st C. Używałem 76 st C, 82 st C i 92 st C. Obecnie mam założony 88 st C. Proszę mi wierzyć nie zauważałem żadnych różnic jeżeli chodzi o przegrzewanie silnia w gorących terenach (próby trwały kilka nawet kilkanaście tysięcy kilometrów). Jak wykazywał tendencje do przegrzewania tak wykazuje nadal (niezależnie od rodzaju termostatu).

 

Pozdrawiam

Fidel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć, namoczyć i umyć ... karcher może dużo ktzywdy zrobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fidel nie kombinuj na skróty bo w ten sposób nic nie osiągniesz , wyjmij chłodnicę , roboty wcale nie jest tak sporo raptem cztery śruby przy chłodnicy parę wkrętów obudowy wiatraka , dwie obejmy i masz ją wyjętą wymyj ją od wewnątrz sposobów jest sporo ja np. wlewałem 2 litry octu i reszta wody zostawiłem ją na dwa dni i płukałem .  Wyczyścisz to zrób próbę  , jak nie pomoże to trzeba przyjrzeć się wisco .A jak to nie pomoże to pewnie uszczelka pod głowicą przepuszcza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei kupiliśmy jakiś środek do płukania chłodnic - wlewa się to na 30 minut na włączonym silniku - później demontaż i płukanie ... ile syfu wypadło z układu - nie sądziłem że takie ilości się tam mieszczą. Przy okazji przepłukaliśmy nagrzewnicę i okazało się że jednak w t2 jest ogrzewanie :)

Tak że generalnie Fidel nie zastanawiaj się tylko demontuj płukaj i będzie Pan zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto oczyścić zarówno chłodnicę, tylko nie pod ciśnieniem zbyt dużym bo wypukasz żeberka a to one właśnie odbierają i odprowadzają ciepło, jak i cały układ a syfu, tak jak piszą koledzy, choć nie wiadomo skąd, zbiera się tam niesamowita ilość. Pukając cały układ trzeba wziąć pod uwagę fakt, że może zajść konieczność wyjęcia, do osobnego przepłukania, nagrzewnicy bo ta potrafi, o ile wogóle jest drożna, zapchać się w czasie płukania właśnie. Może to jest właśnie problemem w twoim autku, dlatego się grzeje, w sytuacjach w których w/g producenta winien dawać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...