Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

remont silnika terrano 1 z24 2.4 90r


intas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na forum i potrzebowal bym paru inf odnoscnie remontu silnika w moim terrano, na forum przed rejestracja przeczytalem sporo tematow.  autko posiadam od 3 lat wszystko bylo ok do czasu porzyczenia auta wrocilo z dziura w tloku :(

 

 

1/ pytanie co zrobic aby uzyskac troszke wiecej mocy majac rozebrany silnik 

 

2. remontowac czy wymienic? moze ma ktos na zbyciu 2.4 8 zaworowe w dobrej cenie

 

3. gdzie tanio kupic dobre pierscienie.

 

4.moze ma ktos na zbyciu nominalny tlok z oznaczeniem 3. 

 

5. hmmm moze podejdzie do auta jakis inny silnik ? ktory lepiej poradzi sobiee w tej budzie.

 

6. potrzebuje rowniez tarczy sprzegla na mojej czuc luz na sprezynkach , ew potrzebowal bym inf o zakladzie ktory renowuje tarcze do ktorego warto odeslac , 

 

7. co zrobic z glowica byla szczelna - daje do spr zawory gniazda plus planowanie oczywiscie gumki zmienie przy okazji 

 

8 odnosnie bloku to tak cisnienie na uszkodzonym -0 na pozostalych tylko 8.5 czy pomoze wymiana wszystkich pierscieni ? czy malym kosztem wrzucic urzywany tlok i jezdzic dalej? co jeszcze warto zrobic ? cylinder mysle o delikatnym dotarciu papierkiem 2000 - 2500? co wy na to brak rantow na wszystkich, 

 

 

szczerze jestem zielony to moj 1 silnik rozebrany wiec czekam na sugestie co warto zrobic 

 

za wszystkie odp bardzo dziekuje bo chcial bym ożywic mojego tyranka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba lepiej ten nowy tłok założyć, używka może mieć luz na korbowodzie ... może lecz nie musi

Do tego wymieniłbym pierścienie na całości ... ale ktoś tutaj odradzał mi samą wymianę pierścieni, że niby może być gorzej niż przed :(

Tuleje cylindrów mają już pewnie kształt owalny i zanim nowe pierścienie dotrą się do ich kształtu kompresja może "uciekać"

Co do samej mocy 2,4 to ponoć jest ona trochę zbyt uboga jak na to auto, no w każdym bądź razie nie jesteś pierwszym który coś o tym wspomina

 

Reasumując, nawet gdybyś zafundował sobie szlif cylindrów + nowe, nadwymiarowe pierścienie to i tak przywrócisz mu "tylko" normalną moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

 cylinder mysle o delikatnym dotarciu papierkiem 2000 - 2500?

 

 

szczerze jestem zielony to moj 1 silnik rozebrany wiec czekam na sugestie co warto zrobić

 

po pierwsze papierkiem 2000 to proponuje dotrzeć sobie wyblakły lakier na 25 letniej tarantuli poto aby nanieść nową powłoke,

po drugie jeżeli jesteś żółtodziobem w mechanice to,niechytaj się sam remontów tak poważnych podzespołów ,bo te starania zaprowadzą cie do nikąd...............

moim zdaniem piszesz ze silnik ma 8,5bar kompresji czyli niedziwota ,że niema już mocy , jezeli chciałbyś zwiekszyć moc to proponuje zamontować 3litrowca v6  własnie z palety nissana terrano1 niż reanimować na sztuke i na siłe oraz papierkiem :rolleyes2:  tą kupe złomu!!!!!!.....thats my fuc...ng opinion!!! :punk:pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 

  matis_uaz

 

jesli zmatuje sobie lakier papierem 2000 i naniose nowy lakier to po paru msc lakier zacznie odpadac platami. kupe zlomu to moze sam posiadasz :))) rozlozyc i zlozyc silnik to zaden problem mysle za kazdy zoltodziub by to zrobil chodzi mi o same porady co moge zrobic aby sobie polepszyc cos w silniku. 

 \

co do 3 litowego v6 z checia bym sobie zamontowal ale z tego co widze wszystko w takim jest inaczej wiec i wiazki i cala reszta lacznie z pompa paliwa - ew zawieszeniem. do tego nie mam pojecia czy skrzynia podejdzie a az tyle nie chcial bym wymieniac. dziekuje za prpopozycje.  ogolnie chodzi o to aby nie zwiekszac az tak kosztow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa ... co jakiś czas pojawia się pytanie o wymianę jakiegoś silnika na V6 

No niestety, taka wymiana wiąże się również z wymianą skrzyni i dozbrojeniem auta w elektronikę

oprócz tego V6-ki występują w dwóch wersjach: VG30i oraz VG30e

"i" to dualpoint

"e" ... wielowtrysk i właśnie kupa elektroniki

ktoś nawet chciał połączyć dół duala z górą wielopunktu ... niestety, chyba się poddał bo cisza w temacie

 

Do każdego z tych motorów trzeba by zapodać LPG ewentualnie ciągać za sobą cysternę ... no taka prawda

Tak więc nie radzę się sugerować tymi utopijnymi hasłami o wymianie całej jednostki na mocniejszą

Pozostań przy tym co masz, spróbuj tchnąć w niego życie ... ewentualnie rozglądaj się za drugim kompletnym silnikiem 

 

Serwisówki są w podpiętym temacie ale oczywiście służymy pomocą gdyby coś Cię frasowało ;)

Pytaj, wrzucaj foty, relacjonuj ... "dawaj a będzie Ci dane" :)

 

No i witam na forum, oczywiście  :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do  

 lemmy69

witaj jezli chodzi o nowy tlok to slyszalem rozne opinie jesli byl by oryginalny to mysle ze to dobra opcja ale jak widzialem nowe na allegro po 40  to troche zwatpilem aby to bylo z dobrego stopu ktory nie bedzie sie rozszezal i przypadkiem nie zatrze silnika , dlatego wolal bym urzywany oryginal, o pierscieniach wlasnie kazdy sugeruje inaczej czesc ze znajomych mowi zeby wlozyc wszystkie nowe piersionki to kompresja wzrosnie a czesc tak jak tobie mowiono ze moze sie pogorszyc wiec nie wiem w ktora strone dzialac. co do nowych tulei tez sie zastanawiam  ale obece wygladaja idealnie proste bez rantow jedynie na tym jednym tloku minimalne ledwo wyczuwalne ryski . dziekuje za post . 


do  

tak jak piszesz to juz zaduzo kabinacji ze zmiana na vke wiec pozostaje przy swoim silniczku. tym  bardziej ze napedy i reduktor mam w bdb stanie . dzieki za odp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jeszcze:

Widzę, że jesteś "świeży" i to Twoje pierwsze posty ... no, lepiej późno niż wcale

Sam teraz widzisz że lukanie zza pleców (mam na myśli zwłokę z zalegalizowaniem obecności na forum) nie opłaca się, prędzej czy później i tak trzeba o coś zapytać ... to nieuchronne przy tak wiekowych autach, prawda?

Tak więc ukróciliśmy niedawno proceder zaglądania "zza sklepowej witryny" ... forum działa na zasadzie symbiozy: korzystaj i dziel się swoją wiedzą ;)


Na przyszłość: posty piszemy wyłącznie kolorem podstawowym, czerwony atrament to przywilej mod-ów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do lemmy69 witaj koloru czerwonego nie urzylem jest on ze wzgledu iz napisalem do Ciebie 2 posty jeden po drugim zostal on automatycznie umieszczony w jednym poscie przez moderatora i kolor zostal automatycznie zmieniony aby wiadomosci od siebie sie odruznialy. tak jak chciales wrzucam zdjecia cylinder tloka na zjdeciach nie wyglada zbyt dobrze ale rysy palcem sa nie wyczuwalne dlatego myslalem aby je bardzoej spolerowac wlasnie papierkiem 2000 - 2500 

post-93567-0-59019400-1437925076_thumb.jpg

post-93567-0-70571900-1437925087_thumb.jpg

post-93567-0-07366300-1437925098_thumb.jpg

post-93567-0-69069300-1437925108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek weź zmierz średnicówką czujnikową tuleje cylindrów, czy faktycznie nie masz jajek :) 

przy remoncie silnika wymiary są najważniejsze. 

ale po zdjęciach widzę że chyba ta tuleja to się do niczego nie nadaje :P 

hmm.... jest jeszcze jedna możliwość, rozwiercić tuleje i wsadzić większe pierścienie, o ile takie są. to zwiększy ci moc  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co widzę w bloku to poszukaj innego silnika, lub ten oddaj w całości do firmy zajmującej się naprawami silników (te rysy na tulei są bardzo duże).

I sprawdź dokładnie czy masz 8 czy 12 zaworów? bo w T1 były 2,4 12v (czyli 12 zaworów), jeżeli masz u siebe 8 zaworów to masz już wstawiony silnik z T2.

Ewentualnie wstaw zdjęcie głowicy to wszystko się wyjaśni.

Edytowane przez czifu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jeśli dobrze kombinuję to owale powinny się pojawić na powierzchniach poprzecznych względem wału (czyli góra i dół na zdjęciu)

Gdyby zapodać honowanie cylindrów to akurat ta zarysowana powierzchnia zostałaby zeszlifowana

następnie pierścienie nadwymiarowe ... i po bólu

No, prosto się to pisze ale wiadomo że musisz sobie przekalkulować koszta całego zabiegu

Z drugiej strony patrząc każdy silnik który kupisz może być w przededniu takiego stanu ... i nie jesteś w stanie ocenić jego zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co widzę w bloku to poszukaj innego silnika, lub ten oddaj w całości do firmy zajmującej się naprawami silników (te rysy na tulei są bardzo duże).

I sprawdź dokładnie czy masz 8 czy 12 zaworów? bo w T1 były 2,4 12v (czyli 12 zaworów), jeżeli masz u siebe 8 zaworów to masz już wstawiony silnik z T2.

Ewentualnie wstaw zdjęcie głowicy to wszystko się wyjaśni.

Silnik 8 zaworowy i 2 świece na cylinder post-93567-1437936527,2094_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może i mi się coś już z tymi zaworami poprzestawiało ? :whistle: w każdym bądź razie ten silnik bez kapitalki i honowania nie będzie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może i mi się coś już z tymi zaworami poprzestawiało ? :whistle: w każdym bądź razie ten silnik bez kapitalki i honowania nie będzie działał.

Kapitalki a coś dokładniej? Jutro będę dzwonił pytać o koszt tam gdzie mam oddać głowice więc spytam ile co kosztuje tylko napisz co zrobić. Czy ten jeden cylinder mają zrobić wstawić nowa tuleje i wtedy większy tlok i pierscienie na jeden? czy wszystkie tloki nowe i większe?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawienie nowych tulei to już raczej nieopłacalne będzie

Jeśli już szlif to oczywiście wszystkich cylindrów

Gdyby koszta były zbliżone do ceny zamiennika to bym zaryzykował remont, motorek będzie hulał a i mocy pewnie przybędzie względem tego co miałeś ... oczywiście fabrycznego poziomu nie przeskoczysz :)


A może ten komu użyczyłeś zechciałby partycypować w kosztach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawienie nowych tulei to już raczej nieopłacalne będzie

Jeśli już szlif to oczywiście wszystkich cylindrów

Gdyby koszta były zbliżone do ceny zamiennika to bym zaryzykował remont, motorek będzie hulał a i mocy pewnie przybędzie względem tego co miałeś ... oczywiście fabrycznego poziomu nie przeskoczysz :)

 

A może ten komu użyczyłeś zechciałby partycypować w kosztach ??

Nie zrozumiałem zdania gdyby koszta były zbliżone ale czego do czego koszta? pokrycie kosztów przez tamta osobę raczej nie realne

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty remontu zbliżone do ceny zakupu całego silnika ... o to chodziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty remontu zbliżone do ceny zakupu całego silnika ... o to chodziło ;)

A to myślę że i na to samo wyjdzie ale po remoncie mam pewność co mam. W sumie nawet nie znalazłem takiego silnika w całości. Z rok może dwa lata temu ktoś miał w bdb cenie bo za jedyne 600zl cały silnik ale to było kiedyś.

Koszt zależnie od bloku tlok urzywany 50 nowy w tej samej cenie do tego kaplet pierścieni ok 400 na allegro no i szlif cylindrów niewiem jeszcze ile do tego głowica planowanie gumki i ew gniazda i zawory ok 200 zł uszczelka 50-100 myślę że w granicach 1000 się zamknie

.

Pytanie tylko co jeszcze zrobić mając wszystko na wierzchu?

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wody i termostat można by wymienić

Pewnie będziesz musiał wał odkręcić, oznacz sobie panewki (kierunki zamków i kolejność) ... 

Na tłokach również zaznacz kierunki i ich kolejność

Głowica do planowania też powinna być goła, czyli zawory ponumeruj

Oprócz uszczelek powinieneś powymieniać uszczelniacze (simmeringi)

Rozrządu na razie bym nie ruszał, dopiero po odpaleniu silnika (musisz być czegoś pewien, czegoś co było nie ruszane :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pompę wody i termostat można by wymienić

Pewnie będziesz musiał wał odkręcić, oznacz sobie panewki (kierunki zamków i kolejność) ...

Na tłokach również zaznacz kierunki i ich kolejność

Głowica do planowania też powinna być goła, czyli zawory ponumeruj

Oprócz uszczelek powinieneś powymieniać uszczelniacze (simmeringi)

Rozrządu na razie bym nie ruszał, dopiero po odpaleniu silnika (musisz być czegoś pewien, czegoś co było nie ruszane :) )

Rozrzad wymieniał poprzedni właściciel a więc jest w bdb stanie bez luzu na łańcuszku, a coś dokładniej jakie simeringi wymienić? Głowica jak widać rozkręcona zaworki leżą w niej luźno daje je do dotarcia ew wymiany razem z głowica. Tak tloki z panewkami będą ponumerowane i pokładzione osobno. Dając nieuzbrojone i umyte części tj blok i głowica wiem że w zakładzie biorą mniej za usługę

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wypaliło Ci dziure w tloku to najprawdopodobniej wtrysk Ci leje. Wiec i jemu należy się przyjrzeć. Żeby znów takiej niespodzianki nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wypaliło Ci dziure w tloku to najprawdopodobniej wtrysk Ci leje. Wiec i jemu należy się przyjrzeć. Żeby znów takiej niespodzianki nie było.

Myślę że z gaznikiem jest wszystko ok znajomy zgubił korek i tak zrobil parę set km aż coś tam wpadło :(

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Myślę że z gaznikiem jest wszystko ok znajomy zgubił korek i tak zrobil parę set km aż coś tam wpadło :(

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Korek od oleju w pokrywie zaworów

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiła i intrygująca to historia,albo kolega plącze sie w zeznaniach ;-)

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...