jacekp Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Witam serdecznie .Panowie od jakiegoś czasu zaobserwowałem że mój x-trail 2002r 2.0L benzyna ma apetyt na olej,aby być na 100-we pewny postawiem auto na równej drodze zapamiętałem na bagnecie stan ,trafiła się okazja że w piątek wyjechałem na wakacje wróciłem w niedziele razem przejechałem 470 km ,samochód postawiłem w tym samym miejscu zostawiłem auto na godz aż olej spłynie i tak jak wcześniej było równo z górną kreską MAX tak teraz jest 3 milimetry poniżej.Może ktoś mi powiedzieć co ewentualnie mnie czeka i ile to może kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Wszystko zależy od tego co się dzieje z tym olejem. Zakładam, że plam pod silnikiem nie widać. Zapewne silnik "bierze olej". Sprawdź końcówkę rury wydechowej. Będzie tam nalot w postaci czarnej sadzy i teraz najważniejsze, jeśli ta sadza będzie tłusta to silnik spala olej. Za pomocą próby olejowej można określić co jest przyczyną tego stanu rzeczy. Każdy silnik ma normę zużycia oleju silnikowego, jeśli mieści się w normie to można śmiało podróżować dalej. Można założyć maksymalne zużycie oleju silnikowego 1 litr albo nawet 1,5 litra na 1000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Trzy milimetry to jakieś 100-150 mil. na taką trasę która przebyłeś, z obciążeniem w spiekocie to nie jest tak dużo a powiedział bym nawet, że to normalne zachowanie silnika. Trzeba poobserwować jak pisze przedmówca. Litr na 1000km to normalne zużycie, choć są silniki które tego nie biorą ale to jak pisałem wcześniej zależy od stylu i trudów trasy. Obecnie coraz częściej w nowych autach producenci podają, że od nowości pojazd będzie zużywał olej i ma to być normą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) u mnie 2.0B nie bierze oleju nic. Jednak w rodzinie był 2.0 jeżdżący po kniejach i ten brał olej. Sprawdza się to tak: stajesz przy rurze z tyłu w białych spodniach a kierowca na luzie daje zdrowo w palnik przez kilka sekund. Jeśli masz ciągle białe spodnie to masz jak u mnie, jeśli jednak zmieniły kolor: to nie. Sprawdź korek jeszcze spustowy (po 3-4 wymianie uszczelka CU ma prawo leko puszczać) a potem pokrywę zawo i korek wlewu czy się tam nie poci. Nie wiadomo czy u Ciebie warunki pomiarowe rzeczywiście były takie same. Kto i kiedy zmieniał Ci olej? Edytowane 27 Lipca 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 "pocenie się" nie spowoduje zauważalnej zmiany oleju na bagnecie bo są to ilości śladowe. Też uważam ,że 3mm to bardzo niewiele a dochodzi do tego granica błędu pomiarowego. Jeśli faktycznie troszkę bierze to można zmienić olej na gęściejszy o 5W - przy tak niewielkim zużyciu zapewne pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Olej wymieniony był odrazu po remoncie silnika na 10w40przejechałem 1000 km i znów wymiana na to samo.Remont był wykonany 4 miesiące temu, obejmowało nowe dystanse na wale tłokowych ,nowe uszczelniacze,pierścienie itd.przed remontem, silnik także nie posiadał apetytu na olej ,kontrolowałem to co tydzień ,zresztą teraz także robię to regularnie.Napewno wybróbuje sposób ze spodniami ,tyle że wezme żony bluzkę ,której nie lubię. Edytowane 27 Lipca 2015 przez jacekp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 No to juz mamy podejrzanego: remont wykonany półrzetelnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Wymieniane były pierścienie bez szlifu cylindrów ? To może być powodem brania oleju. Trochę potrwa zanim się to dotrze ( o ile się dotrze ) Edytowane 27 Lipca 2015 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 ......test ze spodniami białymi x-trail przeszedł pozytywnie, nie ukrywam że jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy.żona trzymała pedał gazu na 6000tyś przez 5 sekund i spodnie były białe.Czy to jedyny sposób na to aby upewnić sie czy auto ma apetyt na olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Znajdź sobie jedno miejsce, zaparkuj samochód i sprawdź poziom oleju. Zrób powiedzmy 500km i sprawdź poziom tak samo jak za pierwszym razem. Będziesz miał odpowiedź. W Patku przechylenie którejś osi nawet o kilka stopni powoduje przekłamanie na bagnecie do 1.5cm, podejrzewam że w X'ie będzie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewno666 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 W moim X-sie po przejechaniu jakieś 6tys km olej z max spada na min- to też mam się już martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Z max na min to jakieś 0,5 l, przy przebiegu 6 tysięcy to całkiem dobry wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Z max na min to jakieś 0,5 l, A nie 1 litr ? Kiedyś mnie uczyli ,ze tak większość producentów oznacza bagnety oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Sory średnio litr, a w niektórych autach nawet więcej. Trochę zanizyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Olej wymieniony był odrazu po remoncie silnika na 10w40przejechałem 1000 km i znów wymiana na to samo.Remont był wykonany 4 miesiące temu, obejmowało nowe dystanse na wale tłokowych ,nowe uszczelniacze,pierścienie itd.przed remontem, silnik także nie posiadał apetytu na olej ,kontrolowałem to co tydzień ,zresztą teraz także robię to regularnie.Napewno wybróbuje sposób ze spodniami ,tyle że wezme żony bluzkę ,której nie lubię. pierścienie muszą sie ułożyć, ile po tym remoncie już przejechałeś na tym 10w40? kopci na biało/niebiesko rano jak odpalasz czy kopci jak jedziesz i depniesz (to akturat musi ktoś za tobą jechać żeby mi odpowiedzieć)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 test spodni był na zimno i go przeszedł, zatem gdzies jest wyciek albo błędy pomiarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Lub po prostu normalne zużycie w rachubę wchodzi, na zasadzie tttm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Test spodni był na ciepło ,wracałem z jeziora oddalonego o 30km czyli wracając kolejne 30 km razem daje 60 km.Od paru dni codziennie obserwuje bagnet i na razie cisza nic nie ubywa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Zrób 1000 i daj znać jaki wynik. Przecież na bagnecie nie da się ustalić zużycia w "mm". Ja sprawdzam co ok.1000km, a i tak wydaje mi się że raz jest więcej raz mniej. Zależy gdzie auto postawisz. Pisał o tym @sq9mcs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Zużycie oleju a co za tym idzie ewentualne jego ubywanie na wskaźniku uzależnione jest od dynamiki i sposobu jazdy, więc w zależności od niej właśnie, wskazanie raz może być takie a drugim razem inne, trzeba to mieć na uwadze sprawdzając stan oleum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 cos mi tu nie pasuje. 1 litr na każde 1000km? czyli 15 l na 15 tys km? tez sprawdzam regularnie i po przejechaniu 8 tys od wymiany na bagnecie delikatnie mniej ale silnik byl jeszcze ciepły. Do silnika wchodzi jesli dobrze pamiętam około 4 l oleju czyli wg "normatywnego" zuzycia starczy tylko naprzejechanie 4 tys km? wydej mi się kosmos nie norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Praktycznie jest tak jak piszesz. Lejesz tyle ile potrzeba i po przejechaniu planowanego przez producenta przebiegu masz ciut mniej jak wlałeś. To przy sprawnym dobrze działającym silniku. Kiedyś mówiło się o setce oleju na 1000 km. Obecnie pojazdy dla pospólstwa robi się mniej starannie dlatego producenci zabezpieczają się i na wszelki wypadek, by nie mieć zbyt dożo reklamacji zapewne, podają w instrukcjach iż dopuszczalnym zużyciem jest właśnie ten 1l/1000 km. Dziękować najwyższemu, że w większości przypadków to jedynie na papierze pozostaje, ale jeśli komuś się przydarzy niedoróbka to ASO czy producent ma się czym wykręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Dzięki za wyjaśnienie. Klasyczny dupochron jednym słowem. Niema to jak wydać 120 tys PLN na nowego x-a i podpisać 10 storn przypadków wyłączenia gwarancji producenta ale... gdybym miał taką kasę do wydani na samochód to tez bym pewnie podpisał A tak trochę z wyboru trochę z konieczności jestem szczęśliwym użytkownikiem japońskiej roboty. Po przejechaniu 8 tys ok od wymiany głównie po autostradach z większymi prędkościami dolałem około 2 setki oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Pamiętajcie że norma zakłada do 1L na 1000km. Może tyle wypić ale nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To i ja się podepnę z moimi obserwacjami. Na ostatnie 10.000km zrobiłem dolewkę 1,75L. końcówkę 0,75 dolałem po ostatnim wyjeździe wakacyjnym, w ciągu którego zrobiłem 3.600km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.