piotrek3 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Pamiętajcie że norma zakłada do 1L na 1000km. Może tyle wypić ale nie musi. A skąd taka norma ?? :dribble: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Wytyczne producentów dotyczące eksploatacji pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Wytyczne producentów dotyczące eksploatacji pojazdów Zapodaj proszę jakiś odnośnik czy link ,producenta ,który daje takie wytyczne ,ze litr oleju na 1000km to norma. . Tylko do samochodów osobowych a nie cieżarówek,traktorów czy czołgów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 jest tak Piotrze juz od wielu lat w róznych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 W każdej książce Das Łopel jest napisane że te super silniki konsumują 1 l na 1000 przejechanych kilometrów! I jest to u nich normą; -) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 (edytowane) Jestem juz na prawde wiele lat kierowcą bardzo wielu samochodów róznych marek i w różnym wieku ale jeszcze w żadnym z nich ani nigdzie indziej nie natknałem sie na informacje producenta jakiekolwiek auta ,który oficjalnie przyznalby ,ze zuzycie 1l oleju silnikowego na 1000 km jest normą. Dlatego tak dociekliwie pytam tych co tak twierdza aby podali mi dokladnie źródło tej informacji .Jak dotąd nikt tego nie uczynił. Pierwszym moim autem był leciwy Ford z silnikiem benzynowym 1,6.Po dodaniu gazu pojawiała sie za nim niebieska chmura a i w środku czuć było spalonym olejem ,bo silnik mial na garach tylko 5-6 atm.cisnienia i przez korek wlewu wyrzucał olej,ktory wędził sie na rozgrzanym bloku silnika. Kiedy silnik rozebrałem okazało sie ,gładzie cylidrów były w takim stopniu zużyte ,ze nie nadawały sie juz nawet do szlifu. Ale ten silnik ,ktory był juz totalnym złomem ,wiecej oleju wyrzucał niz spalał to srednie zuzycie oleju wychodziło na poziomie 0,5 -06 l/1000km!! A wracając konkretnie do X-traila ,ktorego mam juz trzeciego z kolei -to wymieniam olej co 15 tys.km lub co rok i zlewam go praktycznie tyle samo ile wlałem. Zaden mi oleju nie bral wcale a jedynie wT30 2,2dci z 2007 roku dośc sporo go przebywało przez DPF. Dlatego nikt mnie nie przekona ,ze jaki silnik w samochodzie osobowym bierze 1l oleju na 1000km to jest norma.Dla mnie taki stan oznacza nie chybnie poważne uszkodzenie . Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Pięknie to ująłeś. Też chciałbym zobaczyć źródło tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Bieże sie to z takich przypisów; Większość producentów dopuszcza zużycie oleju na poziomie nawet ponad litr na każde 1000 km. W większości aut różnica między stanem maksymalnym i minimalnym na bagnecie wynosi ok. 1 litra, przy czym ostra jazda ze stanem minimalnym bywa ryzykowna. Dlatego właśnie w przypadku sprawnych aut sprawdzamy olej przynajmniej raz na 1000 km lub przed każdą dłuższą trasą. Uwaga! Wiele nowych silników "na dotarciu" przez pierwszych kilka tys. km zużywa nawet 2 l oleju na 1000 km! Sprawdzajmy częściej!Uwaga na dolewki!Jeżeli zauważymy, że stan na bagnecie zbliża się do minimalnego, dolewamy oleju. W miarę możliwości używamy takiego samego oleju, jaki był nalany do silnika. Bardziej ryzykowne jest mieszanie ze sobą różnych olejów, szczególnie jeśli mają odmienne parametry. Teoretycznie wszystkie oleje silnikowe są ze sobą mieszalne, ale dolewka oleju gorszej jakości powoduje, że cały olej traci swoje parametry. Tak czy inaczej bezpieczniej jest doraźnie dolać "na chwilę" nawet gorszego oleju, niż chociaż przez moment jeździć na sucho! Potem jak najszybciej wymieniamy cały olej na nowy! Oleju dolewamy tylko do schłodzonego silnika! Skąd te wycieki?Wycieki oleju mogą wynikać z uszkodzenia uszczelek i uszczelniaczy spowodowanego starzeniem się materiału lub zużyciem eksploatacyjnym. Nie wolno ich nigdy lekceważyć. Kapiący olej zagraża środowisku naturalnemu, niszczy elementy gumowe, a nawet jeśli trafi na rozgrzany wydech, grozi pożarem. Uwaga! Wycieki oleju mogą świadczyć o zaawansowanym zużyciu auta - jeżeli silnik ma zużyte pierścienie tłokowe i gładzie cylindrów, dochodzi do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Gazy wypychają olej przez uszczelki.Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km- Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km- Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km- Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km Pełny tekst do poczytania; http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/ile-oleju-zuzywaja-samochody/8glc1 Lub z instrukcji w załączeniu prtsc z instrukcji notesa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Normy jak w Skodzie 105 . Czyli im nowsze auta tym więcej palą oleju. Przyjeżdżasz do serwisu z pretensjami że oleju ubywa, a tu tekst- Panie, to normalne! ... ...w XXI wieku Dobrze że jeżdżę starym autem. Dzięki koledze za "oświecenie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Dziekuje Tester fachowo napisane i okraszone materiałami tak jak lubię ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Załączam wycinek z instrukcji obsługi T31. Podobny wpis mam w swojej instrukcji drukowanej do T30 z 2006 roku. W starszych elektronicznych wersjach instrukcji do T30, które posiadam takiego wpisu nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Pełny tekst do poczytania; http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/ile-oleju-zuzywaja-samochody/8glc1 Artykuł prawdopodobnie napisany na potrzebę producentów silników/bubli. Bo jak inaczej to nazwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Piotrze norma nie oznacza, że tyle zużyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 (edytowane) Kolega Tester 1956 . W Twoim tekscie nie ma ani slowa odpowiedzi na moje pytanie,czyli konkretnego tekstu pochodzacego od producenta ,ktory twierdzi ,ze zuzycie 1 l oleju silnikowego na 1000km to jest norma. Wklejone tekst z gazety nic nie znaczą- aby sie o tym przekonać ,spróbuj coskolwiek wskurac w serwisie powołujac sie na artykul z jakiejś gazety... A tekst pisany tez trzeba umiec czytać ze zrozumieniem. W instrukcji Nissana jaka wkleiłeś ani slowem nie ma napisane ,ze 1l/1000km to jest normalne zuzycie oleju tylko jest wręcz ostrzeżenie ,ze w przypadku zuzycia wiekszego niz 0,5l/1000km nalezy zwrócić sie do serwisu! Jest tak ,ze jak silnik jest sprawny,dotarty,zalany wlasciwym olejem,uzytkowany prawidłowo ,nie bierze oleju wcale lub sa to ilosci bardzo minimalne . Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez piotrek3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Piotrek aleś jest uparty. W instrukcji Patka mam informację że w zależności od stylu i warunków jazdy zużycie oleju możę wynieść naweto do 1L na 1000km. Nie 1L na 1000km tylko do 1L na 1000km!!! Jak wychodzi więcej to do serwisu. Mi na 1000km nawet 0.1L nie ubywa. Podobna informacja znajduje się w instrukcji Passata CC z 2008r. mojego brata. Też jest mowa o zużyciu do 1L na 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Kolega Tester 1956 . W Twoim tekscie nie ma ani slowa odpowiedzi na moje pytanie,czyli konkretnego tekstu pochodzacego od producenta ,ktory twierdzi ,ze zuzycie 1 l oleju silnikowego na 1000km to jest norma. Wcale nie zamierzałem odpowiadać na Twoje pytanie. Napisałem tylko skąd biorą się takie stwierdzenia i przekazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Wcale nie zamierzałem odpowiadać na Twoje pytanie. Napisałem tylko skąd biorą się takie stwierdzenia i przekazy. No i jesteśmy w domu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Z dzisiejszym spalaniem oleju w nowoczesnych silnikach to my jesteśmy w czarnej Doooopie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Z dzisiejszym spalaniem oleju w nowoczesnych silnikach to my jesteśmy w czarnej Doooopie !! Dlaczego?? Ja uważam wręcz odwrotnie,Przez mniej wiecej ostatnie 15 lat miałem 5 samochodów z którego tylko w VW Pasacie 1,9 tdi dolewałem ok.200-500 ml oleju ale na 15 tys,km. Dlatego uważam ,ze jesli jakis silnik wyprodukowany obecnie po dotarciu bierze olej od wymiany do wymiany w ilosciach liczonych w litrach to po prostu wymaga naprawy -bo to na pewno nie jest normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Piotrek to jedz do Skody Opla VW i innych i wejdź na warsztat i powiedz że masz ich samochód na gwarancji i silnik co pali 1l na 1000km i trzeba go naprawiać!! Mój brat 4 lata się męczył z Astrą J 1.6 i ją sprzedał a przepał oleju miała na gwarancji taki 1l do 1.5l na 1000km po jeździe na autostradzie! sprzedał dziada Teraz kupił KIA Ceed i maski nie otwiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 W praktyce silniki nie biorą aż tyle oleju. Są to odosobnione przypadki. W większości marek jest to właśnie te 0,5 l./1000 km, ale jest to skrajność. Bo jeśli byłaby to norma, to wielu użytkowników potwierdziłoby tu ten fakt. Tymczasem przytaczamy artykuły z gazet i opowieści innych osób. Zapominamy o co chodziło koledze @jacekp. Wyraźnie napisał, że przed remontem silnik nie miał apetytu na olej, czyli teza że ten typ tak ma jest raczej nietrafiona. Można wywnioskować że remont został zrobiony źle jak pisze @Kari, lub pierścienie muszą się ułożyć, jak pisze @zeshky. Sam zainteresowany już się nie odzywa w tym temacie od kilku tygodni, więc chyba po problemie. Mój brat 4 lata się męczył z Astrą J 1.6 i ją sprzedał a przepał oleju miała na gwarancji taki 1l do 1.5l na 1000km po jeździe na autostradzie! sprzedał dziada To też nie norma. Brat i szwagier mają (Ł)Ople z tym motorem i jedyne co gnębi te auta to rdza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 1.6 Opla to wzór niezawodności akurat. I nie łykam, że na gwarancji sprzedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 1.6 Ecotec to jest syf nad syfy wadliwe rozrządy wadliwe pierścienie łykający jazda spokojna 0.5l do 1.5l na 1000 na autostradzie ta super super silnik . A jeszcze zapomniałem bardzo chętnie pocący się i pociekający olejem silnik . Opel dał popis z Insignią i astrą ludzie się bardzo zawiedli w szczególności na stukach zawieszenia nie do wyeliminowania!! A już o jednostkach 1.4 1.6 Turbo to szkoda pisać......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Cóż Edi, skoro wiesz lepiej to pewnie tak jest . Jednak tu chodzi o Nissana, więc może nie przegadujmy się już więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Dzisiaj sprawdziłem swojego. Od kilku miesięcy nie łyknął nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.