sebastiw Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Czytam, dlatego dałem porównanie... u mnie od wymiany przejechałem 2,5 kkm, nie wiem jaki był zlewany - czy brudny, czy czysty, ale rozważam zmianę na Shella, czy Mobile One. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Sebastian ja zlewałem po 2000km w mojej Almerze przy zmianie z Shell 10W60 na 5W50 Mobil1 zleciał czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Panowie czysty to nie znaczy ze taki jak wlałem. To nie jest tak ze zlewajac prawie czysty olej on nie czyści silnika. Dobra kompresja nie pozwala przedostać sie sadzy z komory cylindra do oleju oraz spalonego oleju ze ścianek z powrotem do miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Tak tak dzieciom takie bajki pisz o szczelności silnika i ze jak szczelny to zlewamy prawie czysty olej !! To nie olej co nie czyści silnika to dziadostwo co oszlamia silnik bo zlatuje czysty!!! Mam nowy silnik super szczelny z super kompresją zlewam czarny przepracowany olej i wiem że olej dokładnie wyczyścił silnik przez 8000km!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) We facie uno który jezdzil na gazie zlewalem praktycznie czysty olej po 15 tys km .Mobil1. Co miał czyścić jak gaz nie zostawia sadzy. W corsie 1.0 bez gazu zlewalem asfalt wręcz bo silnik juz niedomagał.Mobil1 Jezeli kto dbal o częste zmiany to co ma mi w tym silniku wyczyścić ? Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez wostok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 No tak, moja machina od 350kkm na gazie jeździ, wcześniej 50 kkm na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poplas Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) 1432752560392.jpg 1432752560392.jpg Tak wygląda w mojej primie " wnętrze" po trzech płukankach. Poprzedni właściciel lał 15w40. Ja początkowo 10w40 a obecnie dwie wymiany 5W40 Amsoila. Zdjęcia były robione przy wymianie oleju po 8000km na bagnecie kolor był lekko miodowy. Kiedy robiłem pierwszą płukankę olej po przebiegu 1500km był czarny jak smoła. Także Edku uwierz w bajki i zobacz co mój balsam robi i za bardzo po paru tysiącach nie czarnieje Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez Poplas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Uwierzę w miodowy kolor oleju na bagnecie nawet po przebiegu 15kkm, ale nie w jego miodowy kolor przy zlewaniu do wymiany przy właściwie rozgrzanym silniku, nawet jeśli jeździ na gazie, choć z tym paliwem poza kuchenką gazową nigdy nie miałem styczności w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 ale dyskusję wywołałem :-) za parę miesięcy zrobię 15 kkm i jak będę wymieniał olej to poproszę mechanika, żeby się przyjrzał - czyścioch, czy brudas :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Sebastiw - 15kkm to za dużo. Mksymalnie 8-10kkm Edek skoro po 8kkm masz czarny olej to albo masz taki syf w silniku, albo Twój mega zaj....ty olej tak szybko się przepala Widziałem ostatnio skrzynię korbową silnika, który jeździł na Mobilu1 5W50 i za czysto to tam nie było :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 wymiany oleju zgodnie z instrukcją, co 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 15kkm to za dużo. Wymiana maksymalnie co 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Sorki, trzymam się instrukcji i opinii znajomych, dobrych mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Ale Janusz ma racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 No to Twoi mechanicy chcą Ci załatwić spory wydatek - remont, a tym samym sobie robotę :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Janusz leje Peak Life 20 lat do wszelakich silników Nikt mi nie wmówi że Peak Life szlami on ma za dużo detergentów aby szlamić Przy 8000 km na bagnecie to ja mam miodowy olej ale jak spuszczam to jest czarny !!! Motul to reklama nie olej a jak się cieszycie że spuszczacie prawie czysty to powodzenia I w Bajki nie wierze bo za stary dziad jestem !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 15kkm to za dużo. Wymiana maksymalnie co 10kkm Znacznie pewniej i bezpieczniej dla silnika było by po 5 tys. zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Ja tam zmieniam zawsze na Wiosnę i mało mnie obchodzi jaki przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Edek, przepraszam, ale muszę to napisać - masz klapki na oczach jak koń dorożkarski. Są inne dużo lepsze oleje niż ten Mobil 5W50. Silnik, który widziałem w środku jeździł przez ostatnie 10 lat właśnie na Mobilu 5W50 i za pięknie to nie wyglądał....... Motul i tak jest mniej reklamowany i podrabiany niż Mobil W zasadzie mógłbym kupić Orlena czy Lotosa i tak bym nie zauważył różnicy między nimi, a Mobilem - Mobil jest rozlewany w PL i tak właściwie nie wiadomo co się kupuj, nawet w pewnym źródle Tak więc powodzenia w kupowaniu Mobila Tester, ja wymieniam co 7-8kkm i nie więcej....... Co 5kkm to można wymieniać jak się ostro pałuje :] Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez _Janusz_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Miałem już paręnaście aut i zawsze zmieniam olej co 15 kkm, czyli średnio co pół roku. Nigdy nie miałem problemów z silnikami, a nie jedne miały b. duże przebiegi, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Edek. Pisałem ze w uno z gazem mobil1 byl czysty . Skoro komora silnika byla czysta to co miał ten olej czyścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 To dyskusja jałowa się staje. Każdy wypowiedział się i nie ma chętnych na jakiekolwiek zmiany. Wychodzi na to, że każdy ma swoje przyzwyczajenia bądź teorie i trudno tu o jakąkolwiek dyskusję. Producenci przewidują taki a nie inny limit pomiędzy zmianami. Producent nawet nie bierze pod uwagę ekstremalnie trudnych warunków w których silnik jest po prostu katowany bo zwykły normalny samochód jest przeznaczony do normalnej jazdy po mniej lub bardziej do tego celu przystosowanych drogach. W pojazdach przeznaczonych do ekstremalnie ciężkiej pracy producent, biorąc te warunki pod uwagę, zaleca dokonywanie zmian częściej niż czyni to w normalnych pojazdach. Sami wiemy jak jeździmy i eksploatujemy pojazdy. Jeśli uznamy że pojazd dostał w tzw 4-koła, to wymienimy wcześniej, jeśli to normalna jazda wymienimy w czasie przewidzianym przez producenta. Ale wpływu na to by ktoś robił tak czy inaczej nie mamy i jeśli komuś się spodoba może nawet co tysiąc kilometrów wymieniać. Dlatego, by nie wywoływać kolejnej dyskusji, nawet nie próbowałem pisać jakie są moje, w tym temacie, opinie i przyzwyczajenia. Ważne by dla innych, mniej doświadczonych, co czytają to forum dać jasny obraz i jeśli ktoś robi inaczej niż to jest zalecane niech napisze ..... ja robię tak bo wydaje mi się że tak być powinno ..... a nie by z ich postów wynikało iż to co oni robią jest wykładnią i zaleceniem dla innych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 1432752560392.jpg Tak wygląda w mojej primie " wnętrze" po trzech płukankach. Poprzedni właściciel lał 15w40. Ja początkowo 10w40 a obecnie dwie wymiany 5W40 Amsoila. Zdjęcia były robione przy wymianie oleju po 8000km na bagnecie kolor był lekko miodowy. Kiedy robiłem pierwszą płukankę olej po przebiegu 1500km był czarny jak smoła. Także Edku uwierz w bajki i zobacz co mój balsam robi i za bardzo po paru tysiącach nie czarnieje Poplas taki czysty mam aktualny silnik bez 3 płukanek na moim chemicznym majstersztykiem z TBN 11.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 O rzeczywiście - TBN na poziomie 11,8 to wielki wyczyn, nie bądź śmieszny. Głupi Lotos Quazar ma 11, Orlen Platinum Synthetic 11,4, Gulf Formula G 11,2, Xado 11,8, Elf Excellium 11,3, Valvoline SynPower 11,6, Valvoline VR1 Racing 11,4, Gulf Racing 11,5, Ravenol Turbo Plus SHPD 11,5, Castrol SLX 11,5, German Oil Super F1 Plus Racing 12,0, Motul 300V High RPM 11,3, Petronas Syntium 3000 11,4, Elf Synthese 12,0, Orlen Semisyntetic 11,4, Motul 300V Competition 11,7 Tak więc nie podniecaj się tym aż tak bardzo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poplas Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Edku chciałbym to zobaczyć . A tak ucinając dalszą konwersację, to każdy niech jeździ na czym tam chce, my forumowicze( czytaj wielka rodzina Nissana) możemy opisać swoje spostrzeżenia, grunt to regularna wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.