Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łańcuch rozrządu-sprawdzenie,zawór EGR-sprawdzenie


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja Navara ma 6 lat 120 tys.Chcę przejechać drugie tyle.Niedługo idzie do warsztatu na coroczną wymianę oleju i filtrów i chcę poprosić warsztat o ocenę stanu łańcucha rozrządu.

Czy da się ocenić czy łańcuch jest ok?

Czy warto rozważać profilaktyczną wymianę łańcucha na nowy?

 

Jak chodzi o zawór egr to nie chcę go usuwać.Czy jest coś takiego jak czyszcenie tego zaworu?

 

Z góry dziękuję za porady,w przyszłym roku planuje trasę PL-Albana-Gecja chcę jak najlepiej przygotować auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info.

Jeszcze jedno pytania:ile może kosztować czyszczenie egr?

Wstępnie w jednym warsztacie powiedzieli mi 450 pln ale to wydaje mi się bardzo drogo.

Ktoś ma doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut odkręcania, i tyle samo czyszczenia środkiem który kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Więc możesz te 450zl zaoszczędzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moja Navara ma 6 lat 120 tys.Chcę przejechać drugie tyle.Niedługo idzie do warsztatu na coroczną wymianę oleju i filtrów i chcę poprosić warsztat o ocenę stanu łańcucha rozrządu.

Czy da się ocenić czy łańcuch jest ok?

Czy warto rozważać profilaktyczną wymianę łańcucha na nowy?

 

Jak chodzi o zawór egr to nie chcę go usuwać.Czy jest coś takiego jak czyszcenie tego zaworu?

 

Z góry dziękuję za porady,w przyszłym roku planuje trasę PL-Albana-Gecja chcę jak najlepiej przygotować auto

Jeśli nic nie słuchać niepokojącego rozrząd ma dwa czujniki i brak synchronizacji między nimi powoduje gaśnięcie silnika na wolnych obrotach.Zawór EGR jeśli to możliwe należy zaślepić  a w tej jednostce YD25 czym wcześnie tym lepiej nie będzie nagaru na zaworze nie będzie się niedomykał. EGR robi tyle dla motoru-karmienie się własnym g.......... odchodami.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie gasł szczególnie jak będzi zimny właśnie przerabaim ten problem po 8.5tyś km od wymiany rozrządu. Niestety nowy FAI Auto Parts okazał się wielkim g*****.

Ja EGR'a czyszczę benzyną i pięknie się oczyszcza z nagaru do tego jeszcze czyszczę podstawkę z rurką która jest montowana do kolektora ssącego i jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie gasł szczególnie jak będzi zimny właśnie przerabaim ten problem po 8.5tyś km od wymiany rozrządu. Niestety nowy FAI Auto Parts okazał się wielkim g*****.

Ja EGR'a czyszczę benzyną i pięknie się oczyszcza z nagaru do tego jeszcze czyszczę podstawkę z rurką która jest montowana do kolektora ssącego i jest spokój.

Zapodaj dół podwójny i z głowy 50 000km. www.prsserwis.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie.Temat łańcucha rozrządu zainteresował mnie,szczególnie,że są różne opinie.Niektórzy mówią jak nie slychać to nie ruszać ale niektórzy zalecają wymianę a już na pewno inspekcje i to po całkiem niedużych przebiegach.Poszukałem w necie i znalazłem ciekawe opracowanie z dosyć dokladną informacją jak sprawdzać stan łańcuchów w navarze-po angielsku bo jest z jakiejś firmy z Australii.W tym opracowaniu jest informacja,że owszem jest komp wyłączający zimny silnik w wypadku braku synchronizacji ,ale nie we wszystkich Navarach a tylko w niektorych,z określonym VIINEM.Z drugiej strony firma,ktora opracowała ten dokument handluje i wymienia lańcuchy więc mogą trochę przesadzać.Generalnie jednak opracowanie wygląda na dokładne i fachowe.pozdrawiam


Plik się nie wczytał,poniżej link:

 

http://www.yd25.com.au/index.php/timing-chains/diagonise-a-timing-chain-fault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma ta jest autorem kompletu rozrządu opartego na łańcuchu z Lambo oraz D40 a także zębatkach własnej produkcji. Niestety z kontrolą rozrządu nie przesadzają. YD25 w moim Patku musiał mieć wymieniony rozrząd już po 70tyś km. Kontrolować trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja Navarka 215 tyś przebiegu 2006 rok...., rozrządu nie dotykałem, jest cisza, a jeśli chodzi o EGR, kupiłem jakieś 3 lata temu zaślepkę za 17 zł na allegro montaż jakieś 10 minut i....... spalanie paliwa o 1,5 litra w dół, tankuję do pełna, ze średniej z 9,5 litra zeszła od razu na 8 a nawet poniżej, teraz jak chłodniej ostatnie tankowanie 8,35 na setkę a latem 7,7 też bywało... jeżdżę po wsi, po trasie i po mieście piszę o średnim spalaniu na dystansach 800 kilometrów. Zaślepienie EGR polecam każdemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...