zp73 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Posiadam note z 2007r 1,4 przebieg ok 80tys. przy 40tys zagazowany. Ponieważ występowało pocenie się pod pokrywą zaworów postanowiłem oddać do mechanika a przy okazji załatwić wymianę oleju i świec które do tej pory nie były wymieniane. Świece założone Championa takie same jak zdemontowano, olej Elf 5W30. Po wymianie obroty cieplego silnika ok. 500-600 a po włączeniu świateł ok. 700 wygląda na to że bez zmian, jednak zauważyłem dziwny wzrost spalania , który wydaje mi się jest największy w ruchu miejskim wzrost o jakieś 2l. Czy mechanik zrobił coś nie tak, czy to sonda lambda pada czy jest sens robić adaptację przepustnicy skoro obroty są wydaje mi się dobre. Mam jechać na przegląd gazu tylko zastanawiam się czy pierw nie zrobić diagnostyki na benzynie. Co może być przyczyną ? Co radzicie? Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez zp73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Jedno podstawowe pytanie. Ja nie mam zagazowanego, ale na moją skromną wiedzę świece do LPG stosuje się inne niż do benzyny? Np. NGK1640 LPG 7. Z tego co piszesz to mimo zagazowania świec nie wymieniałeś. Zrobiłeś to teraz i też do etyliny. Może ktoś kto jeździ na gazie coś dorzuci. U mnie po wymianie świec (etylina) zużycie bez zmian. Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zp73 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Nie zmieniałem rodzaju świec za radą gazownika który okreslił to tak "żadych zamienników i wynalazków w stylu do lpg tylko fabrycznie montowany model zmniejszając mu odległość między elektrodami" i powiem że mnie to przekonuje bo do wyymiany żadych problemów a sama wymiana świe zrobiona w sumie przy okazji (uszczenianie pokrywy zaworów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Nie wiem czy to jest argument ale przy wymianie świec ASO stosuje procedurę bezwzględnego czyszczenia i programowania przepustnicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDcQFjADahUKEwix4tOn-4_HAhWC1x4KHSpyBl8&url=http%3A%2F%2Fwww.e-autonaprawa.pl%2Fartykuly%2F1527%2Fzaplon-w-silnikach-lpg.html&ei=yffAVfHZOIKve6rkmfgF&usg=AFQjCNHIyjiakAZ9fGIwe1Ttcgk1_Ql-BQ&bvm=bv.99261572,d.dmo Jak poczytasz,to się dowiesz,że próby adaptacji typowych świec do spalania gazu poprzez zmniejszenie odstępu elektrod ,powodują znaczny wzrost spalania paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zp73 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Czszczenie przepustnicy może i by się przydało ale obroty są stabilne i nie widze żadnych zmian. To może bardziej z tym odstepem eletrod (zmniejszony zastał o 0,1mm) tylko ze artykule pisze że dotyczy to szczegulnie świec wieloelektrodowych a u mnie jednoelektrodowa. Jutro przeglad gazu i diagnostyka, zobaczymy co znajda.Dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 To, że silnik trzyma obroty na jałowym nic nie oznacza. Mogła zgubić nastawy i silnik podczas jazdy dostaje za dużo lub za mało powietrza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 To, że silnik trzyma obroty na jałowym nic nie oznacza. Mogła zgubić nastawy i silnik podczas jazdy dostaje za dużo lub za mało powietrza. Za dużo lub za mało powietrza podczas jazdy było by odczuwalne w pracy silnika a tu kolega nie skarży się na jakość jego pracy w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Moim zdaniem ,sonda lambda może być uszkodzona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) A ja dzisiaj zmieniałem tarcze i klocki ( znajomy mechanik nie ASO) i tak przy okazji poruszyłem temat gazu i świec. Mechanik stwierdził, że powinno się jeździć na tych samych co na etylinie i żadnej regulacji odstępu nie robić. Nawet zasugerował założyć stare i sprawdzić czy to świece? Więc widzicie co mechanik, warsztat to inna szkoła???? Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Też swojego czasu słyszałem opinię, że nie powinno się nic kombinować że świecami. Ewentualnie zamienić na odpowiednik z platynowymi elektrodami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zp73 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jestem po przglądzie u gazownika. Powymieniał filtry i po podłączeniu do kompa (auto na benzynie) żadnych błędów, ale za bogata mieszanka o 7%. Twierdzi że wszystko wyregulował i jest już ok. Tylko coś mi tu nie gra bo auto prawidłowo dziłające chyba samo powinno dopasowac skład mieszanki, czy to jednak sonda ale zadnego błędu nie ma. Muszę go teraz trochę poobserwować, w razie dalszych problemów chyba wróce do starych świec żeby wykłuczyć chciaż jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Sonda nie zawsze od razu pokazuje błąd.Najlepiej jest zmierzyć parametry sondy podczas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 No właśnie, szczególnie po regulacji, auto musi się ułożyć podczas pracy- jazdy. Wszystkie parametry sczytywane do komputera jeśli, napływające odczyty, się zmieniają nie ma żadnych wskazań. Dopiero po jakimś czasie gdy, gdy się wszystko ustabilizuje a odczyty są błędne i nie ma ich korekty ze strony czujników komputer sygnalizuje błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zp73 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) http://autokult.pl/25558,awaria-sondy-lambda-prawidlowa-diagnoza-to-klucz-do-sukcesu Wyczytałem że " Często przyczyną nieprawidłowości w obszarze regulacji składu mieszanki sondą lambda są banalne nieszczelności układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą. To samo dotyczy układu dolotowego. Dlatego i te obszary należy skontrolować". Zastanawiam sie czy pod pokrwami demontowanymi przy wymianie swiec i uszczelki pokrywy zaworów są jakies uszczelki przez które mogo by sie dostac powietrze powodując własnie za bogatą mieszanke ?. Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez zp73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Ja już 2 razy świece wymieniałem i żadnej adaptacji czy czyszczenia nie robiłem, po wymianie świec sma bez regulacji zaczął palić około 0,7 litra mniej, świece takie same jak do benzyny. Może mapy benzynydo gazu były za "bogate". Mógłbyś spróbować odłączyć akumulator, a później pojeździć na samej benzynie trochę i dopiero wtedy na gazie, żeby się sam ustawił. Tak mi gazownik radził, jakbym nie miał czasu podjechać zaadoptować komputer od gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.