MaroPL Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Witam,jestem posiadaczem Nissana Primery P12,silnik 2.2 DCi. Moj problem polega na tym,ze nie podaje sygnalu, 1,3 i 4 wtrysk.Wtryski sa sprawdzone,dzialaja,a samochod dalej nie pali.Sprawdzalem wiazki,tez sa dobre. Przypuszczam,ze to moze byc padniety moduł,ale nie jestem pewien. Czy moglby ktos pomoc w tym temacie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Jeśli pytasz o moduł zapłonowy, to coś takiego w silnikach diesla nie występuje. Jeśli chodzi Tobie o moduł BSI, to przy uszkodzonym by praktycznie nic nie działało. Przy dzisiejszych upałach świece żarowe to też nie będą przyczyną nie palenia. Przyczyn czemu samochód nie pali może być wiele. -czujnik położenia wału korbowego, lub wałka rozrządu -przestawiony rozrząd -walnięta pompa paliwa -zapchany filtr paliwa mógłbym wymieniać i wymieniać. Diagnoza komputerowa zrobiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroPL Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Diagnoza komputerowa byla zrobiona,wykazalo,czujnik polozenia walu korbowego,ktory zostal wymieniony,rozrzad jest tez ustawiony wg schematu. Chodzi mi o ten modul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 To jest akurat moduł wtrysków. Nie podaje sygnału na 3 wtryski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroPL Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 I o ten moduł właśnie mi chodzi.Tak,nie podaje na 1,3,4 wtrysk. Jak przelącze kostkę z drugiego wtrysku np. na 3 to wtedy chodzi na 3,a nie podaje na resztę,i tak w kółko. I o ten moduł właśnie mi chodzi.Tak,nie podaje na 1,3,4 wtrysk. Jak przelącze kostkę z drugiego wtrysku np. na 3 to wtedy chodzi na 3,a nie podaje na resztę,i tak w kółko. Dodam jeszcze,ze kupilem i wymienilem ten moduł wtryskow i dalej to samo .Prosze pilnie o jakas rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) A po wymianie samego czujnika położenia wału znów robiłeś diagnostykę komputerową? Mi się wydaje że po prostu komputer nie pozwala na odpalenie samochodu ze względu na to, że coś mu na to nie pozwala. Robiłeś takie podstawowe rzeczy jak sprawdzenie bezpieczników? Pompa paliwa w baku chodzi? Próbowałeś go odpalić na plaku? Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez draby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroPL Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Bezpieczniki sprawdzone,są ok. Pompa paliwa chodzi. A co do plakatu,to tylko na nim odpali,ale trzeba cały czas trzymać na gazie,bo jak puszczę to odrazu gaśnie. Jeśli chodzi o diagnostyki po wymianie czujnika położenia wału,to facet mówił,że poustawial to wszystko. Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez MaroPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 W takim razie chyba pozostaje Ci tylko podjechać do jakiegoś porządnego zakładu który zajmuje się układami Common`Rail, bo to wygląda mi na jego awarię. Jeśli auto pali na plaku, to podejrzewam że jest problem z ciśnieniem na listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaroPL Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Draby,a ten moduł wtryskow,moze miec cos wspolnego z imobilajzerem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 (edytowane) W Twoim przypadku gdzie samochód idzie odpalić na plaku raczej nie będzie to wina immobilisera. Ja osobiście obstawiałbym na zbyt niskie ciśnienie na listwie common`rail. Prawdopodobnie jakaś czujka albo regulator ciśnienia paliwa nawalił. Nie jestem do końca pewny jak jest zbudowany ten układ w DCI. Bawiłem się przy tego typu sprawach ale przy fiatowskim silniku JTD, który też operuje na common`railu. Ja nie jestem jakimś fachowcem w tych sprawach więc mogę się mylić. Podrzucam tylko to czego doświadczenie mnie nauczyło. Może jakiś bardziej ogarnięty kolega z forum tu zajrzy i coś podpowie. Póki co na Twoim miejscu ogarnąłbym kogoś kto ma sprzęt do sprawdzenia tych ciśnień na listwie. Prócz tego poszperaj w necie na ten temat. To jest francuski silnik. Występował np. w Renault Lagunie więc info pomocniczych w googlach będzie pełno. Ja też poszperam trochę i jak coś znajdę dodatkowego to dam znać. @Edit: Przykładowo przed chwilą znalazłem info na temat rozrządu. Może być przestawiony UWAGA o 360 stopni wał korbowy w stosunku co do wałków rozrządu. Pomimo tego, że mechanicznie wygląda to ok, to sygnał który dociera do CR jest odwrócony. Zamiast paliwo podawać np. na 1 cyl podaje go na 4. Wystarczy obrócić wał o 360 stopni nie ruszając wałków rozrządu. Mogły też się uszkodzić odpowiedzialne za to koła kaskadowe. Edytowane 21 Sierpnia 2015 przez draby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.