Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kupno Nota - pomoc w wyborze


Kiler12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To ja chciałem też się dołączyć do pytań.

 

Mam jak na ten moment doświadczenia tylko z BP/LPG w nyskach ( MAXIMA / ALMERA / PRIMERA ) a teraz czas na coś innego.

 

No i zastanawiam się nad NOTE ale myślałem też o Diselu Czy macie z nim doświadczenia? Na co zwracać uwagę , czy awaryjny? O ile dobrze się orientuję to ani dwumasu ani filtra cząstek stałych tam nie uświadczy, znaczy że nie jest taki drogi w obsłudze.Czy są jakieś typowe wady czy objawy kończ życia?

 

No i ogólnie czy warto się za Dislem ogląda, bo z tego co przeczytałem to 1,4 jest optymalny.  

 

Z góry dzięki za podpowiedzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalny to jest 1.6.Diesel 1.5 to bardzo oszczędny motor ale w najnowszych(najmocniejszych) to już DPF jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zastanawiam się nad NOTE ale myślałem też o Diselu Czy macie z nim doświadczenia? Na co zwracać uwagę , czy awaryjny? O ile dobrze się orientuję to ani dwumasu ani filtra cząstek stałych tam nie uświadczy, znaczy że nie jest taki drogi w obsłudze.Czy są jakieś typowe wady czy objawy kończ życia?

jedynym silnikiem wysokoprężnym montowanym w Note jest francuski 1,5 DCi. W Note I miał moc 68,86 i 90 KM, w Note I po liftingu 90 i 103 KM . Najsłabsze silniki były najprostsze konstrukcyjnie - turbina o stałej geometrii, brak koła dwumasowego i DPF. 90 konny miał nadal stałą turbinę ale dodano dwumasę. Po liftingu ten sam motor dostał DPF (turbina nadal stałą) a najmocniejszy wyposażono we wszystko tj turbinę o zmiennej geomerii, dwumasowe koło zamachowe, filtr DPF. Ten ostatni jest typu suchego (piąty wtryskiwacz -nie ma potrzeby uzupełniania płynu Adblue czy Eolys) i sprawuje się nieźle nawet w mieście. Początkowo stosowano w nich szybko poddające się ale tańsze i łatwiejsze w regeneracji wtryskiwacze Delphi, późniejsze wersje dostały trwalsze ale droższe Siemensa.Wtryskiwacze są wrażliwe na jakość paliwa. Przez pierwsze lata eksploatacji (sama konstrukcja jest w użytkowaniu już ok 14 lat) poza typowymi dla diesli usterkami  zdarzały się przypadki zatarcia panewek wału korbowego (panewki są bez zamków), obrócenia wału i dewastacji jednostki napędowej, ale wynikało to głównie z błędnej polityki serwisowej - stosowano oleje typu longlife i wymieniano je nawet raz na 60 tys przebiegu. Przy wymianie oleju raz do roku lub co 15 tys km taka awaria nie powinna wystąpić. Można też prewencyjnie wymienić panewki wału (usługa poza aso koszt ok 750 zł) co odsunie ryzyko na kolejne 100 tys przebiegu. To cicha, bardzo kulturalna i oszczędna jednostka. Jeśli udałoby się znaleźć pojazd z rozsądnym przebiegiem (poniżej 100 tys km) udokumentowanymi przeglądami, z tym silnikiem w dobrej kondycji (warto skontrolować przed zakupem) i w cenie zbliżonej do benzyniaka - moim zdaniem warto. Jeśli jednak planujesz jeździć głównie po mieście, mimo wszystko lepiej poszukać 1,4 Pb

 

jeśli interesuje cię ten silnik - tu więcej na jego temat:

 

http://moto.wp.pl/kat,15953,title,15-dCi-francuski-bestseller-Jak-sie-spisuje-po-latach-eksploatacji,wid,17981256,wiadomosc.html?ticaid=11601a

http://www.poznajemysamochody.pl/index.php/2015/11/06/niezwykla-kariera-silnika-1-5-dci/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i o to chodziło. :) To jest konkret.

Powiedzcie tylko jakie silniki są 2008 roku?

Generalnie mam około 17000 na ten zakup, czy znajdę coś wartego uwagi ? Zobaczymy. A może ktoś z forum widział gdzieś takie auto i może polecić? 

Muszę jeszcze poczytać na ten temat.

Generalnie od którego dokładnie roku jest dwumas i filtr DPF? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 2005r układ wtryskowy Delphi, po 2005 - Siemens (można samemu zobaczyć - pompa Delphi  okrągła, Siemens - gwiazda) większość 90 i więcej KM mają DPF,

K9K 700/704 - 68 KM - stała sprężarka, bez DPF i dwumasy

K9K 830 - 86 KM - stała sprężarka, bez DPF i dwumasy       

K9K 892 - 90 KM - DPF może występować, dwumas możę występować, geometria turbo zmienna

K9K 832 - 103 KM - DPF - tak, turbo geometria zmienna, dwumas -  tak

 

w przypadku upatrzenia konkretnego auta trzeba sprawdzić w papierach wersję silnika i po niej da się sprawdzić np dzwoniąc do aso jaki osprzęt występuje

- moim zdaniem najlepiej byłoby szukać 86 KM  po 2005

http://www.autocentrum.pl/testy/test-nissana-note-15-dci-86-km-zimowy-test/

 

tu masz dane techniczne poszczególnych silników:

http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/240-nissan-note.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się w notku ani dwumasy , ani dpf.(znikoma awaryjność) Jedynie wtryski delphi (starsze  i słabsze modele) i panewki  ,to prawdziwy i realny powód do obaw. (najlepiej zlecić wymianę panewek na nowe)  Zawór EGR I Turbina to dość trwałe rozwiązania ,ale i nie za drogie w naprawie(wielka popularność i duża ilość zamienników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakieś doświadczenia z Renault Modus? Ponoć to brat bliźniak ale jakoś zupełnie nie ufam marce Renault. Patrzę na nie i trochę są podobne Renault Modus znacznie tańszy ale vzy to faktycznie brat bliźniak czy przyszywany. Blacha lepsza w N czy R ? Kliknijcie jak coś wiecie na temat.

Pozdrawiam. 

Edytowane przez foorest1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blachy ma zabezpieczone co najmniej tak dobrze jak note, z którym dzieli płytę podłogową i wiele podzespołów - poza silnikami Pb. Te są własne od renaulta , wszystkie mają rozrząd z paskiem zębatym a nie jak nissan z łańcuchem Jest krótszy, Poniżej jest o nim praktycznie wszystko

http://www.autocentrum.pl/renault/modus/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega miał Modusa. Owszem, dość fajne auto, ale nie tak fajne jak Note ;). Oprócz płyty podłogowej i ogólnej koncepcji auta, nie za wiele tam widziałem wspólnych elementów z Note. W zasadzie dla kierowcy nic tam nie ma nawet podobnego do siebie. Samochód dużo czerpał z Clio i to raczej zbliżało go do Note, który też ma klika elementów zbieżnych z Clio. Ale to raczej zasługa wspólnej płyty podłogowej opracowanej przez Renault i Nissana na bazie której oparto kilka modeli samochodów koncernu Renault-Nissan niż tzw. bliźniakowatości obu modeli. Modus kolego okazał się być także trochę kłopotliwym samochodem. Trapiło go sporo drobnych usterek - szczególnie w elektryce i elektronice. Jak to w Renówkach tamtego okresu. Szybko zniknął z gamy. Note to dużo solidniejsze auto i sprawa znacznie mniej problemów w użytkowaniu. W zestawieniu Note - Modus, Note bezwzględnie wygrywa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiadka z ulicy ma Modusa od dłuższego czasu......gdy ja przyjechałem Notkiem z ciekawości przyszła porównać.

Z jej doświadczenia i tego co ja widziałem takie z nich bliźniaki jak w kultowym filmie pod taką samą nazwą :D

Arnold i DeVito :)....Notek to oczywiście Arnold.

 

article-0-051E5C95000005DC-172_468x576.j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie - choć Modus wystepuje w dwóch wersjach: normalnej i wydłużonej. Ta wydłużona to Grand Modus i to właśnie tej wersji jest bliżej do Note jeżeli chodzi o gabaryty. Borąc pod uwagę, że to jednak wersja "specjalna", ciężko generalnie uznać Modusa do bliźniaka Note. Tak jak powiedziałem, sam fakt, że oba modele są na tej samej płycie podłogowej to za mało na takie stwierdzenie. Note i Micra też mają tą samą płytę podłogową ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Note pierwszej generacji ma swój niepowtarzalny urok. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale jak go pierwszy raz zobaczyłem od razu do mnie przemówił ;). Modus do mnie nawet nie szepcze :D.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Note pierwszej generacji ma swój niepowtarzalny urok. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale jak go pierwszy raz zobaczyłem od razu do mnie przemówił ;). Modus do mnie nawet nie szepcze :D.

Muszę powiedzieć.że do mnie też przemówił,ale dopiero później,po kupnie,jak już trochę nim pojeździłem,a tak w ogóle to nigdy mi się nie podobał z profilu.i nigdy też nie brałem go pod uwagę.

Ale cena była atrakcyjna i akurat byłem w potrzebie,to teraz,po kupnie tak mi pasuje,że zmieniłem zdanie.A przeważyła praktyczność i niezawodność jak na razie i z bólem przyjdzie mi zamienić go na coś z większym powerem, jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobre wino...butelka stara zakurzona ,ale zawartość...  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, 

Jak to jest z rozrządem w Notkach?

1,4 LUB 1,6 bp. łańcuchy trzeba wymieniać czy nie? 

Przy jakich przebiegach zaczynają grać? 

Ja P11 .144 2,0 musiałem wymieniać i stąd moje pytanie. 

I jeszcze co po zakupie od razu wymieniać? Płyny oleje i ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchowy rozrząd w Note zaimplementowano z Micry K12,  której w pierwszych latach zdarzały się wpadki wiązane z przedwczesnym zużyciem i koniecznością wymiany całego zestawu. Z upływem czasu już w modelu Micra poradzono sobie z tym problemem. Jeśli w ogóle zdarzało się coś takiego w Note (mam na myśli pierwszy model), to były to przypadki zupełnie incydentalne. Nie przypominam sobie, aby na tym forum ktoś sygnalizował kłopoty z przedwczesnym zużyciem napędu rozrządu i dotyczy to obu silników benzynowych. Nie pamiętam dokładnie, jakie są obowiązujące w tym zakresie zalecenia serwisowe (prawdopodobnie w ogóle nie wyznaczono granicznego przebiegu czy okresu czasowego przewidzianego na wymianę)ale  rozrząd powinien bezproblemowo wytrzymać przebieg rzędu ok 250 tys km, przy czym wiele zależy od prawidłowej obsługi i eksploatacji (terminowa wymiana odpowiedniego oleju,łagodne traktowanie zimnego silnika, rezygnacja ze zmiany biegów przy niskich obrotach itd). Łańcuch nie ulega zerwaniu a stopniowo się rozciąga i zanim dojdzie do ryzyka przeskoczenia, ze sporym wyprzedzeniem będzie sygnalizował zużycie hałasem - również po rozgrzaniu jednostki napędowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to liczyłem. Generalnie pytanie się wzięło stąd że kumpel(mechanik) powiedział że jak kupie clio 1.6 to do ceny trzeba by doliczyć lekko 2.5 tysiąca, bo rozrząd uszczelki koło zmiennej fazy itp. No i mnie zawalił z nóg. W premie miałem przyjemność wymieniać silniczek krokowy w skrzyni cvt po przebiegu 150000 i jest to typowe bo tyle ta część wytrzymuje. Czy w Notach są podobne niespodzianki? Czyli że wiadomo 200000 i do wymiany panewki lub coś w to podobieństwo?

Edytowane przez foorest1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

francuski  benzynowy silnik 1,6 stosowany w Clio (prawdopodobnie K4M) to jednostka z rozrządem realizowanym elastycznym paskiem zębatym (nie łańcuchem) i  konstrukcja nie mająca nic wspólnego (w odróżnieniu od współczesnych TCe ) z benzynowymi silnikami 1,4, 1,6 od Nissana. Sam zestaw rozrządu (pasek + rolki) jest tańszy niż łańcuchowy zestaw Note, ale dochodzi do niego jeszcze wadliwe i drogie koło zmiennych faz rozrządu wymieniane często prewencyjnie przy okazji. Nic mi nie wiadomo o nietypowych problemach związanych z silnikami benzynowymi czy osprzętem do nich. Panewki to raczej domena francuskiego diesla 1,5 dCi montowanego w Note, ale o tym pisałem na str. 2 tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są rzeczy na które szczególnie trzeba zwracać przy kupnie Nota? 

Nadkola zamek przy kalpie czy coś ... 

Szukam rozstrzał cenowy niesamowity wszyscy zapewniają że przebieg 100% prawdziwy i że nigdy nie bite. 

A może ktoś coś gdzieś widział ? 

http://olx.pl/oferta/nissan-note-1-4-benzyna-oplacony-sliczny-kolor-CID5-IDd545T.html#acf7977cf0

co myslicie? 

N o i ten:

http://olx.pl/oferta/nissan-note-2006-stan-techniczny-b-d-salon-polska-1-wlasciciel-CID5-IDaQaYZ.html#acf7977cf0

Cena super tylko czy wierzyć w resztę ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z Polski bardziej wiarygodny. Ten na niemieckich blachach podejrzany. Dziwnie spasowany tylny zderzak. Kierownica obszyta, choć nie powinna być obszywana w tej wersji, co sugeruje, że był robiony na sprzedaż.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ten pierwszy jakiś dziwny golas.

Golutki a szyby przyciemniane i kierownica skóra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...