Gość truszczu Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Czuć różnicę między lepszym paliwem, a gorszym. Poza tym tankując lepsze spodziewacie się wzrostu 10KM ? Lepsze paliwo np. nie ma prawie w ogóle siarki i jeszcze tam kilku szkodliwych składników. Pozatym z wielu testów swoich i znajomych mogę śmiało powiedzieć, że BP Ultimae i Shell V-Pover jest lepszy niż inne paliwa. Przykład ? Focus 1.8 tddi, na zwykłej ropie i o dziwo niemieckiej ropie kopci, jak dostanie BP Ultimate spokój prawie nie ma kopcenia, spalanie spadło o 0,2l (z racji, że tak mało i mogło to też z innych faktów wynikać to patrzę na ten wynik z przymrużeniem oka ). LPG z shella też o wiele lepsze, bo w porównaniu z paliwem z orlenu auto o wiele lepiej jechało o mniej paliło (a auto to ibiza 0,9 + LPG I gen.). Po paliwie V-Pover racing auto o wiele lepiej się zbiera. V-Pover'y są niby przywożone z Niemiec i dlatego lepsze. Jak ktoś by chciał mogę poszukać papiery z Orlenu o składzie paliwa i czym się różnią, poszczególne paliwa między sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtas1980 Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Witam klubowiczów Nie polecam tego paliwa żadnych zmian mocy czy większych przebiegów.Powiedziałbym że jest to takie samo paliwo jak zwykłe.Nawet autosugestia tu nie działa.Nie dajmy się robić w KONIA. Ogólnie nie polecam tankowania na stacjach ORLEN Moje poprzednie auto Corolla 2.0Diesel na pompowtryskach tankowana na jednej stacji Orlen (powązkowska/róg elbląskiej) po okołu 60000km musiała mic wymienione wtryski.Powód naprawy złej jakości paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Na jakość paliwa składa się kilka ważnych rzeczy. Wiem na 100% że kazda dostawa paliwa różni się składem od poprzedniej dlaczego ?? Paliwo jest tankowane w cysterny w klimatyzowanym pomieszczeniu w którym utrzymywana jest stała temperatura około 17 stopni celsjusza. Po zatankowaniu cysterenka śmiga na stację tam wylewa paliwko do zbiorników (pytanie w jakim stanie są te zbiorniki i ile prafiny i wody już się w nich mieści, więc trzeba się starać tankować na stacjach o których wiemy że zostały zbudowane od podstaw). Teraz najlepsze - właściciel stacji paliw otrzymuje fakturę że zakupił przypuśćmy 800 kg paliwa, a następnie sprzedaje to na litry. Przy następnej dostawie odbywającej się dokładnie w twn sam sposób podjeżdża ta sama cysterna i wlewa 760 kg paliwa. I w jednym i w drugim przypadku cysterna była pełna. Wiem że paliwa tzw. standardowe wszystkie stacje kupują w polskich rafineriach - głównie orlen. Paliwa tzw. V-Power, Ultimate czy Super 95 są sprowadzane z rafinerii rodzimych koncernów. Natomiast nasz V-power - to standard ON + standardowa domieszka wzbogacająca typu STP oczyszczająca silnik "powiedzmy". Więc jeśli kupujesz zwykłe 95, 98 czy ON to gdziebyś nie kupił płyn jest ten sam - kwestia w jakim stanie są zbiorniki stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_mikolaj Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Witam wszystkich! Przez prawi 1 rok tankowałem tylko na jednej stacji ON jest to stacja 123 na której przy zakupie na paragonie jest własnośc Statoil. I po roku jazdy zauważyłem, że mój NISSAN Primera P12 2,2 dti osłab. Pojechałem do warsztatu, żeby sprawdzili czy jest wszystko ok z silnikiem. Podpieli się pod złącze diagnostyczne, a na monitorze koputera zadnych usterek. Polecili mi żebym zminił paliwo. Teraz zatankowałem w Lotosie ON.Czekam na wyniki jakie przyniesie tankowanie na tej stacji. Czekam na spostrzeżenia. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Ale lepsze paliwo polega też na tym, że nie ma prawie siarki, a żadną domieszką nie da się pozbyć siarki z paliwa. W końcu nie bez powodu biją się w Iraku o ropę, a w Afryce choć od groma jest ropy nikt jej nie chce. Powód jest prosty afrykańska ropa ma duuużo siarki, pozbycie się jej z ropy jest kosztowne, a jeszcze bardziej utylizacja siarki uzyskanej z ropy. Więc jak dla mnie tu nie tylko chodzi o dodatki czyszczące. Przykład mam akurat papiery z orlenu pod nosem i tak paliwo 95 zwykłe zawiera 7,9mg/kg siarki a verva ma 2.3mg/kg. Jak każdy wie siarka to najgorsze badziewie, którego wszyscy (nawet w hutach, bo stal z siarką jest gorsza) chcą się pozbyć. Zwykłe paliwo ma też trochę więcej węglowodorów aromatycznych i etanolu. Inne parametry różnią się minimalnie, zazwyczaj na korzyść vervy. Nie tankujęna orlenie, a tylko na shellu, ale po prostu miałem druki z orlenu to chciałem podać Ja leję tylko v-povera, na jakiś 50l zapłacę z 7-9zł więcej niż zwykłe paliwo. I nawet jak się tankuje zwykłe paliwo na markowych stacjach siarka może robić swoje z wtryskami i nie tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.