bartekzuczek Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Witam. Mam primerkę 1.8 z 2001 roku. Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Check engine. Podłączyłem sobie pod kompa przez ELM327 samochód i wyszło, że pojawił się błąd P0420. Trochę poczytałem o tym na forum i większość osób pisze o katalizatorze i drugiej sondzie. Jeżeli winny byłby katalizator to miałby być zapchany czy z jego środka miało by być już wszystko wydmuchane. Jeżeli chodzi o sondę to po czym poznać która jest zepsuta?? Przez program odczytałem wskazania obu sond: Na biegu jałowym pierwsza sonda skakała od 0,060V do 0,850V druga cały czas 0,290V, przy 2000 obr pierwsza 0,90 - 0,850V druga zaczęła skakać 0,060 - 0,290V Przy 3000 tak jak przy 2000. Na koniec kiedy silnik pracował na biegu jałowym odczyty sondy 2 cały czas się zmniejszały do około 0,050V. Czy to są prawidłowe odczyty?? Czy 2 sonda powinna wskazywać tylko jedną wartość?? Następna sprawa dotyczy kasowania tego błędu. Od razu po skasowaniu pojawia się znowu, nawet bez uruchamiania silnika. Po pojawieniu się błędu nie ma żadnej zmiany w działaniu silnika. Jeżeli okazało by się, że winny jest kat to co mogę z tym zrobić?? Wywalenie kata będzie nadal powodować pojawianie się błędów?? Jeżeli padło by na sondę to na jaką wymieniać?? Uniwersalny ale nowy zamiennik czy oryginalna używka? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 na początek wyreguluj gaz, II lambada ma złe wskazanie ona nie powinna falować tylko utrzymywać się w górnym położeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Sprawdź okablowanie i wtyczki jednej i drugiej sondy, a następnie sprawdź wykres pracy jednej i drugiej sondy, czy coś się zmieniło. Co prawda nie pokazałeś nam wykresów pracy tych dwóch czujników, ale moim zdaniem pierwsza sonda też nie działa poprawnie. Po zwiększeniu obrotów, chwilowo utrzymuje się napięcie ~1V, a następnie sonda stoi w miejscu "przy 2000 obr pierwsza 0,90 - 0,850V" A powinna błyskawicznie zwiększać i zmniejszać napięcie. No chyba, że się pomyliłeś podając te wartości, albo ja coś na opak zrozumiałem ;-) Druga sonda ma zbyt niskie wartości napięciowe, a wartość sygnału powinna mieć bardzo, bardzo łagodne wychylenia. Co ważne, powinienem napisać o tym na początku, sondy lambda sprawdza się zawsze, przy dobrze nagrzanym silniku, wtedy odczyt wartości jest prawidłowy. Warto też na stacji diagnostycznej użyć analizatora spalin, dzięki uzyskanym wynikom można sprawdzić katalizator i sondy w działaniu. Niestety katalizator jak i sondy lambda zużywają się i czasem po iluś tam latach trzeba je wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Silnik miałem dobrze nagrzany przy odczytywaniu pomiarów sond. Pierwsza sonda skakała po wartościach przy każdych obrotach druga zaś na biegu jałowym utrzymywała 0,290V lecz zaczęła skakać po zwiększeniu obrotów. Postaram się nagrać filmik z odczytów żeby każdy mógł sobie zobaczyć jakie są wartości przy poszczególnych obrotach. Witam. Załączam filmik przedstawiający parametry bieżące uruchomionego silnika. https://www.youtube.com/watch?v=a02N40_-DSg&feature=youtu.be Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 II lambada powinna "stać" w górnych wartościach spróbuj założyć tulejkę jak program daje prawidłowe dane to masz problem też z przepływką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 II lambada powinna "stać" w górnych wartościach spróbuj założyć tulejkę jak program daje prawidłowe dane to masz problem też z przepływką Czyli z pierwsza lambda jest ok?? Czy założenie tej tulejki na 2 lambdę może zlikwidować powstały błąd?? Z przepływką problem?? Idą z niej złe parametry (Jakie powinny być prawidłowe odczyty)?? Może się zbliżać koniec przepływki?? Może na początek wystarczy ją przeczyścić?? I jeszcze jedna rzecz .... Jak może zauważyłeś na filmiku na samym dole była informacja o kilometrach przejechanych od zapalenia się kontrolki check. Mam teraz przejechane od zapalenia kontrolki 280 km ale w trakcie tego dystansu kilkakrotnie próbowałem sobie tym programem wykasować ten błąd. Po kasowaniu błędu w poprzednim samochodzie licznik przejechanych kilometrów się kasował (ten sam program i urządzenie) tutaj nic się nie kasuje a dodatkowo błąd po "wykasowaniu" pojawiał się znowu nawet bez uruchamiania silnika. Czy jest taka możliwość, że moja primera może być odporna na kasowanie błędów takim programem?? Czy pojawienie się tego błędu może powodować jakieś problemy: większe zużycie paliwa, mniejsze zużycie, jakieś dziwne działanie silnika. Jak na razie wszystko jest po staremu tylko ze zużyciem paliwa nie wiem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Czyli z pierwsza lambda jest ok?? pracuje Czy założenie tej tulejki na 2 lambdę może zlikwidować powstały błąd?? powinna Z przepływką problem?? Idą z niej złe parametry (Jakie powinny być prawidłowe odczyty)?? punkt 8 Czy pojawienie się tego błędu może powodować jakieś problemy: większe zużycie paliwa, mniejsze zużycie, jakieś dziwne działanie silnika. Jak na razie wszystko jest po staremu tylko ze zużyciem paliwa nie wiem..... w Twoim przypadku raczej tylko drażni to lambada kontrolna, która sprawdza stan kata i tyle, nie ma wpływu na pracę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Dino a wymiary gwintów sondy są takie same dla wszystkich silników?? M18x1,5 ?? Znalazłem takie tulejki na allegro dość tanio i raczej się za to wezmę... Czytałem, że w primerach po 2000 r nie działa kasowanie błędów na zworkę co się chyba potwierdza bo dziś próbowałem zrobić to i nawet check mi nie zamrugał. Może dlatego nie mogłem skasować tego błędu żadnym programem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 M18x1,5 ?? tak problem z kasowaniem na zworkę jest w 1.8 bo w 2.0 działało bez problemu miałem taki model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 tak problem z kasowaniem na zworkę jest w 1.8 bo w 2.0 działało bez problemu miałem taki model Dziwne to... w almerze 1.5 kasowałem bez problemu. Czy po założeniu tej tulejki check sam powinien przestać świecić czy dopiero po skasowaniu błędu. Czy przy kupowaniu tej tulejki kierować się jakimś konkretnymi parametrami np: materiał wykonania. czy jaka bądź będzie dobra: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynkowany-gratis-i5163261881.html http://allegro.pl/367-emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynkowany-i4844988741.html http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-uniwersalny-i5619145799.html Któraś z tych będzie odpowiednia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 no te 1.8 tak maja, cięzko powiedzieć o co caman kup jakąkolwiek w sumie koszty podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Kup kątowy emulator bo potem ci ta sonda może walić po karoserii i długo nie podziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 No to sobie zamówiłem tulejeczkę. Czy podczas montażu trzeba stosować jakiś specjalny smar żeby następnym razem jakoś łatwo było tę sondę odkręcić?? Do uszczelnienia wystarczy zwykła miedziana lub aluminiowa podkładka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 No to sobie zamówiłem tulejeczkę. powinna pomóc Czy podczas montażu trzeba stosować jakiś specjalny smar żeby następnym razem jakoś łatwo było tę sondę odkręcić?? nie tylko klucz do sond Do uszczelnienia wystarczy zwykła miedziana lub aluminiowa podkładka?? chyba nawet nic nie potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Druga sonda może falować ale częstotliwość zmian musi być mniejsza niż 50% pierwszej sondy. Jest to dokładnie opisane w manualu przy błędzie P0420 Edytowane 21 Września 2015 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Druga sonda może falować ale częstotliwość zmian musi być mniejsza niż 50% pierwszej sondy. Jest to dokładnie opisane w manualu przy błędzie P0420 Dzięki temu wykresowi, wiemy w jakim stanie jest nasz katalizator. Im mniejsze wychylenia tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.