Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Witajcie, Chce kupic nowy samochod i zachorowałam na Juka Potrzebuje waszej rady. Od 5 lat jezdze Suzuki sx4 1.6 z instalacja LPG. Przejechalam 110 tys km (glownie miasto), spalanie 9,5l LPG, brak awarii. Auto sprzedaje, chce dolozyc i znowu kupic nowe - tym razem Juke, bo najbardziej mi sie podoba. Ze wzgledu na przebiegi ponad 20 tys km rocznie LPG jest super, bo oszczezdzam tysiace złotych rocznie. Moj gazownik powiedzial, ze do 1.6 bezproblemowo wlozy gaz, do 1.2 juz nie Wiec na starcie 1.6 jest preferowany no ale moc mala 26 koni mniej niz w Suzuki. Boje sie troche, ze auto bedzie duzo wolniejsze i jazda nie bedzie przyjemna...Niestety dealer ma tylko 1.2 do jazd testowych. Jechalam i jezdzi tak jak moje stare Suzuki, no moze jest cichszy w srodku. Co wybrac, co byscie doradzili ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Do 1.2 gazu nie założysz, to fakt. Ale ten silnik pali na tyle mało, że można chyba to przeboleć. Jeśli chodzi o moc, to w cięższym QQ daje radę więc i w Juke da. A jeśli dobrze go ogarniesz , to da więcej frajdy z jazdy niż wolnossący 1.6. Ja osobiście z tych dwóch wybrałbym 1.2. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 to 1.2 jest na bezpośrednim wtrysku?? czy o co chodzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 W ulotce od nissana pisze: 1.6: wielopunktowy wtrysk paliwa 1.2: bezposredni wtrysk paliwa W Suzuki mam tez wielopunktowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 1.2: bezposredni wtrysk paliwa no to gazowalny jak najbardziej tylko instalacja droższa i tu proponował bym wtrysk gazu w stanie ciekłym przez wtryski PB inne rozwiązania to protezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) 1.2 DIG-T 115 KM jest na bezpośrednim wtrysku. Dlatego właśnie założenie instalacji gazowej w tym silniku jest drogie, problematyczne, trudne w serwisowaniu i takie tam. Dość napisać, że nie ma u nas na forum żadnego zagazowanego silnika 1.2 DIG-T. A przynajmniej tak mi się wydaje. Edytowane 5 Września 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 DINO: a drozszy o ile ? Do Suzuki instalacja kosztowała mnie 3 tys pln. Stag i Hana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 pomnóż przez 2 i jeszcze dodaj najlepiej podpytać u kogoś kto zakłada Viale czy mają już do tego zestaw lub u kogoś co zakłada AGISA bo maja uniwersalny do bezpośredniego nie przywiązuj się do jednego delera podpytaj BartoszN jest u nas na forum pracuje w serwisie załatwiałem u niego Pulsara dla siostry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Jesli instalacja ma kosztowac ok 7 tys pln to silnik 1.2 odpada od razu. Chyba nie ma sensu tyle wydawac. Zostaje mi wiec 1.6 94KM. Czy ktos na forum juz takim jezdzi ? Wg dealera prawie nikt tych wersji nie zamawia No i przy 1.6 jest troche słabe wyposazenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Nawiasem mówiąc, to zawsze zastanawiał mnie sens zakładania gazu do silników spalających w porywach 7 litrów benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) Collins : zalozylam instalacje do Suzuki po 2 tankowaniach czyli do nowego auta. Silnik 1.6 , spalanie na benzynie 8l w miescie. Spisuje tankowania, koszty przegladow itp. Calkowita oszczednosc w stosunku do jazdy na benzynie w ciagu 5 lat i 110 tys km = 16 750 PLN Roznicy zadnej w stosunku do jazdy na benzynie nie ma, wiec kompletnie nie rozumiem ludzi ktorzy instalacji nie zakładają. No chyba ze mają po prostu za duzo kasy i wolą ją ładować w koncerny paliwowe i OPEC Jeszcze sie na Vitarą zastanawiam. Silnik taki jak miałam, bezproblemowy. Tylko czas oczekiwania na auto to min. 6-7miesiecy. Ponoc bestseller teraz to jest. Edytowane 5 Września 2015 przez Marta85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Nawiasem mówiąc, to zawsze zastanawiał mnie sens zakładania gazu do silników spalających w porywach 7 litrów benzyny. pewnie dlatego Calkowita oszczednosc w stosunku do jazdy na benzynie w ciagu 5 lat i 110 tys km = 16 750 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Wygląda więc na to, że mam za dużo kasy. Tylko coś jej nie widzę. Prawda natomiast jest taka, że jestem z grupy wyznającej zasadę: "gaz, to do kuchenek" i pewnie stąd moje rozmyślania. Oczywiście jest wolność i demokracja, a ostatnio nawet modne związki tej samej płci więc nic mi do tego. Idę się zagazować...procentami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Dzis tankowałam LPG na Auchan za 1,67 pln. Pełen bak za 62 złote. Tak tanio to chyba jeszcze nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 @colins i tego się trzymaj, szanuję Twój wybór uszanuj też innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Czy Koleżanka w swoich kalkulacjach brała pod uwagę koszty dodatkowych przeglądów i koszt samego założenia instalacji? Czy brane są pod uwagę ewentualne koszty związane z utratą gwaracji fabrycznej? To wszystko ma swoje wymierne koszty. Nie wspomnę już o tym, że nie można parkować na parkingach podziemnych jak również o tym, że spaliny potem śmierdzą jak nieszczęście. Słabo się na gazie znam, ale widzę, że 90% osób, które decydują się na instalację mają potem większe bądź mniejsze problemy związane z ową instalacją. W kalkulacji przyjęłam wszystkie koszty. Prowadzę taki dziennik auta - zapisuję tankowania, przeglądy (te w ASO i u gazownika), serwisy, wymiany kół itp. W kalkulacjach jest ujęte wszystko poza utratą gwarancji - no tego nie mam jak policzyć ale w Suzuki nic sie nie zepsuło. Koszty podbiła mi wymiana rok temu wtrysków w instalacji gazowej i jakiegoś filtra większego za ok. 500 pln (zuzyte były 2 ale mechanik zalecił wymianę kompletu). Parkuję wszędzie normalnie, nigdy nie poczułam zapachu gazu (to chyba jakiś mit jest, bo mnie mąż tym straszył jak zakładałam a czegoś takiego nie ma - parkuję w garazu przy domu). Ciekawe jest to, że on po 3 latach też w swoim aucie założył gaz, a na początku to śmiał się, że gaz do kuchenek jest - pomijam juz to, że nie mamy kuchenki na gaz od chyba 10 lat Dostałam ofertę od dealera Suzuki na S-crossa 1.6 120KM - wypasiona wersja za 65 tys pln. Tylko nie wiem po co mi taki duzy samochód do miasta. Wolałabym Juka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mexxmen30 Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Ja brał bym Juke 1.6 - 117 km taki jaki mam z trybem SPORT daje rade na drodze.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Ja brał bym Juke 1.6 - 117 km taki jaki mam z trybem SPORT daje rade na drodze.................. No ale w salonie takich nie ma Tzn. są ale ze skrzynią automatyczną, taką pseudo-automatyczną jak mówi mój mąż. Wersji 117KM ze skrzynia biegów ręczną juz w Polsce Nissan nie sprzedaje To szkoda, że ignorujesz zakazy wjazdu dla samochodów zasilanych LPG. Kiedyś garaż podziemny nieopodal mnie palił się właśnie przez samochód z LPG. Szczerze mówiąc nigdy nie widziałam takiego znaku. Dziękuję za zwrócenie uwagi - teraz bedę się przyglądać choć znam chyba tylko dwa centra handlowe z zamkniętym, podziemnym garażem. Rozumiem, że to dotyczy zamknietych pomieszczeń/garaży ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Wobec tego bierz Suzuki. Choćby nawet tylko z sentymentu do marki, który pewnie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Wobec tego bierz Suzuki. Choćby nawet tylko z sentymentu do marki, który pewnie masz. Wolałabym Juka Moim zdaniem jest idealnie damski/dziewczęcy Poczekam chyba jeszcze na jazdę próbną wersją 1.6 94KM - może dynamika nie będzie aż tak słaba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Szczerze mówiąc nigdy nie widziałam takiego znaku. W sumie trudno mówić o jakimś "oficjalnym" znaku, w różnych miejscach przyjmuje to różną postać: Zarządca budynku zwykle określa zasady - nie zawsze racjonalnie, ale trudno z tym dyskutować. W praktyce w takim Wrocławiu na przykład w wielu miejscach taki zakaz obowiązuje - i to też może być uciążliwy aspekt używania auta z LPG, ale to już każdy musi sobie sam oszacować, na czym mu najbardziej zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 no jak by się tak czepiać to w kodeksie jest taki znak jak na fotce?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 no jak by się tak czepiać to w kodeksie jest taki znak jak na fotce?? Dlatego wspomniałem, że formalnie trudno mówić o jakimś konkretnym znaku - wiadomo, co "poeta" miał na myśli Może być i tak: Nie wszędzie ma to z resztą sens - widziałem taki zakaz w garażu piętrowym, gdzie najniższy poziom był na poziomie gruntu, pozostałe powyżej, a cała konstrukcja jest dość ażurowa i wieje przez nią wiatr na przestrzał. O ile w przypadku pomieszczeń słabiej wentylowanych rozumiem taki zakaz, to w takim przypadku nie ma on jakiegoś większego sensu - ale skoro zarządca tak to sobie wymyślił to pozostaje się z tym pogodzić i parkować gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 taka tablica ma już inne znaczenie bo właściciel czy zarządca może sobie wszytko ustalić, równie dobrze może napisać: "Zakaz wjazdu aut z grupy VAG" bo jest miłośnikiem JDM i ma na inne alergię i też będzie trzeba do tego się zastosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 taka tablica ma już inne znaczenie bo właściciel czy zarządca może sobie wszytko ustalić, równie dobrze może napisać: "Zakaz wjazdu aut z grupy VAG" bo jest miłośnikiem JDM i ma na inne alergię i też będzie trzeba do tego się zastosować § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie nakazuje aby garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym, a w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadały wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami poziomu gazu - i podejrzewam, że stąd wynikają takie zakazy związane z LPG: łatwiej i taniej jest zakazać, niż inwestować w odpowiednie urządzenia. A zarządca na prywatnym terenie faktycznie może sobie ustalić różne dodatkowe zasady, byle tylko nie były one sprzeczne z obowiązującym prawem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.