sebek0904 Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Witam !!! Jak w temacie mam problem z ABS w mojej primerce p11 97r 2.0... Problem polega na tym że od czasu do czasu zapala się kontrolka ABS zauważyłem że częściej dzieje się to pod czas deszczowych dni ale w suche problem też występuje co prawda nie tak często... znajomy mechanik podpinal mi pod kompa i pokazało prawy przedni czujnik wymieniłem i nadal jest to samo wieńce na przegłubach sa ok... Kazal sprawdzic przewody i kostke również jest ok... Czasami kiedy kontrolka nie swieci a a nadepnę na hamulec pedał staje sie twardy i jest uczucie jak by pulsowal i trzeba wtedy mocniej go wciskać żeby zahamować... Jak myślicie co może być przyczyną ??? Szukałem na forum i w innych źródłach ale nie mogę nic znaleźć podobnego... Proszę o pomoc !!! Edytowane 7 Września 2015 przez sebek0904 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Witam !!! (...) Proszę o pomoc !!! Witaj! Proszę uzupełnić profil , a dlaczego? - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88237-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Skoro czujesz pulsowanie padała hamulca to znak że ABS działa. Co się tyczy kontrolki, rozumiem, bo nie sprecyzowałeś tego, że świeci ona bez naciskania na hamulec, zauważyłeś przy jakich prędkościach czy do, czy powyżej 20km/h. Sprawdzenie zaczął bym od bezpiecznika ABS-u nawet jeśli nie był ruszany to dobrze było by go wyciągnąć przeczyścić styki i włożyć ponownie, zdarza się że styki śniedzieją. Dobrze było by tez ściągnąć wszystkie kółka i przeczyścić czujniki oraz sprawdzić stan koronek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Skoro czujesz pulsowanie padała hamulca to znak że ABS działa. Albo że ma tarcze krzywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Wyszedłem z założenia, że jeśli miał by krzywe tarcze to bicie miałby cały czas na pedale a nie tylko czasami oraz to że auto było w rekach mechanika wiec może coś by wyłapał w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0904 Opublikowano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Hmm z tym zapaleniem kontrolki to jest różnie razpod czas ruszania czyli do 20 km/h a raz w czasie jazdy czyli po nad 20 km/h... Tarcze raczej wykluczam bo kilka miesięcy temu były u na tokarce... TESTER 1956 dziś, 07:46 Skoro czujesz pulsowanie padała hamulca to znak że ABS działa. No tak tylko że nie pokoi mnie to że np gdy jadę po parkingu powiedzmy ok 10 km/h i zaczynam powoli wciskac hamulec i wtedy też czasem twardnieje i pulsuje... A chyba przy takiej prędkości nie powinno się tak dziac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Dokładnie wtedy komp abs nie dostaje sygnału z któregoś koła lub dostaje co któryś i myśli że teraz jest hamowanie prawe koło się toczy a lewe jest zablokowane bo nie ma sygnału wiec popouszcza płyn przy pomocy pompy w absie ... -czyść korkonki i sprawdź czy nie są popękane gdzieś do tego sprawdź oporność wszystkich czujek abs czy mają taki sam opór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Łatwo sprawdzić, wyciąg bezpiecznik od ABS-u i pohamuj trochę, jeśli symptom będzie nadal występował to znaczy się że to nie ABS. Jeśli zaś nic nie będzie się działo sprawdził bym czujniki przy kołach.kontrolka się zapala jak jest przerwany obwód lub nie ma sygnału z czujnika. Najczęściej w takich przypadkach czujnik działa ale pokazuje błędne odczyty, np. zawyża prędkość co powoduje włączenie się pompy nawet przy małej prędkości.Można było by to sprawdzić podłączając auto do kompa i w czasie jazdy odczytać jaką prędkość pokazuje czujnik. Takie sprawdzenie robi się na małej prędkości do 10km/h o ile dobrze pamiętam. Ale obiło mi się także o uszy że Gdy po uruchomieniu silnika zwolni się nacisk na pedał hamulca, wykonywany jest krótki test układu. Po osiągnięciu przez samochód prędkości 10 km/h może mieć miejsce kolejna samodiagnostyka układu. W tym czasie może być odczuwalne pulsowanie pedału hamulca. Ja u siebie nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem co prawda ale może nie zwracałem na to uwagi. A czujnik który wymieniłeś dałeś dokładnie taki sam jak był wcześniej...??? Bo jeśli inny to może to on, choć nowy, daje inny odczyt, albo jest za daleko od koronki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0904 Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Koronki z przodu są na bank dobre jedną nawet wymieniał em że starego przegubu bo były 2 ząbki lekko przycięte i myślałem że to jest przyczyną no ale niestety nie... No chyba że z tyłu z koronkami coś jest nie halo... A co do czujnika do włożyłem zamiennik ale nr były takie same... Za oryginalny krzyczeli 350 zł... No ale dzięki za jakieś nowe wskazówki... Gdyby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł proszę pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 zobacz sobie na pompę abs w naszych rocznikach w przeróżnych markach występowało to samo można na próbę upolować pompe Abs za 10 20 zł i zrobić podmianę a może się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Co do koronek ABS to nie chodziło mi o sprawdzenie czy są całe, bo one nie pracują więc powinny być całe, ale czy nie są zasyfione bo to ponoć, podobnie jak brudne czujniki, czasem tez daje mylny odczyt. Sprawdź też tył czy jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek0904 Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Okej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.