Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ABS-em... Proszę o pomoc...


sebek0904
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Jak w temacie mam problem z ABS w mojej primerce p11 97r 2.0... Problem polega na tym że od czasu do czasu zapala się kontrolka ABS zauważyłem że częściej dzieje się to pod czas deszczowych dni ale w suche problem też występuje co prawda nie tak często... znajomy mechanik podpinal mi pod kompa i pokazało prawy przedni czujnik wymieniłem i nadal jest to samo wieńce na przegłubach sa ok... Kazal sprawdzic przewody i kostke również jest ok... Czasami kiedy kontrolka nie swieci a a nadepnę na hamulec pedał staje sie twardy i jest uczucie jak by pulsowal i trzeba wtedy mocniej go wciskać żeby zahamować... Jak myślicie co może być przyczyną ??? Szukałem na forum i w innych źródłach ale nie mogę nic znaleźć podobnego... Proszę o pomoc !!!

Edytowane przez sebek0904
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujesz pulsowanie padała hamulca to znak że ABS działa. Co się tyczy kontrolki, rozumiem, bo nie sprecyzowałeś tego,  że świeci ona bez naciskania na hamulec, zauważyłeś przy jakich prędkościach czy do, czy powyżej 20km/h. Sprawdzenie zaczął bym od bezpiecznika ABS-u nawet jeśli nie był ruszany to dobrze było by go wyciągnąć przeczyścić styki i włożyć ponownie, zdarza się że styki śniedzieją. Dobrze było by tez ściągnąć wszystkie kółka i przeczyścić czujniki oraz sprawdzić stan koronek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszedłem z założenia, że jeśli miał by krzywe tarcze to bicie miałby cały czas na pedale a nie tylko czasami oraz to że auto było w rekach mechanika wiec może coś by wyłapał w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z tym zapaleniem kontrolki to jest różnie razpod czas ruszania czyli do 20 km/h a raz w czasie jazdy czyli po nad 20 km/h... Tarcze raczej wykluczam bo kilka miesięcy temu były u na tokarce...

 

TESTER 1956

dziś, 07:46

Skoro czujesz pulsowanie padała hamulca to znak że ABS działa.

 

No tak tylko że nie pokoi mnie to że np gdy jadę po parkingu powiedzmy ok 10 km/h i zaczynam powoli wciskac hamulec i wtedy też czasem twardnieje i pulsuje... A chyba przy takiej prędkości nie powinno się tak dziac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wtedy komp abs nie dostaje sygnału z któregoś koła lub dostaje co któryś i myśli że teraz jest hamowanie prawe koło się toczy a lewe jest zablokowane bo nie ma sygnału wiec popouszcza płyn przy pomocy pompy w absie ...

 

-czyść korkonki i sprawdź czy nie są popękane gdzieś

 

do tego sprawdź oporność wszystkich czujek abs czy mają  taki sam opór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sprawdzić, wyciąg bezpiecznik od ABS-u i pohamuj trochę, jeśli symptom będzie nadal występował to znaczy się że to nie ABS. Jeśli zaś nic nie będzie się działo sprawdził bym czujniki przy kołach.kontrolka się zapala jak jest przerwany obwód lub nie ma sygnału z czujnika. Najczęściej w takich przypadkach czujnik działa ale pokazuje błędne odczyty, np. zawyża  prędkość co powoduje włączenie się pompy nawet przy małej prędkości.Można było by to sprawdzić podłączając auto do kompa i w czasie jazdy odczytać jaką prędkość pokazuje czujnik. Takie sprawdzenie robi się na małej prędkości do 10km/h o ile dobrze pamiętam. Ale obiło mi się także o uszy że Gdy po uruchomieniu silnika zwolni się nacisk na pedał hamulca, wykonywany jest krótki test układu. Po osiągnięciu przez samochód prędkości 10 km/h może mieć miejsce kolejna samodiagnostyka układu. W tym czasie może być odczuwalne pulsowanie pedału hamulca. Ja u siebie nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem co prawda ale może nie zwracałem na to uwagi.


A czujnik który wymieniłeś dałeś dokładnie taki sam jak był wcześniej...??? Bo jeśli inny to może to on, choć nowy,  daje inny odczyt, albo jest za daleko od koronki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koronki z przodu są na bank dobre jedną nawet wymieniał em że starego przegubu bo były 2 ząbki lekko przycięte i myślałem że to jest przyczyną no ale niestety nie... No chyba że z tyłu z koronkami coś jest nie halo... A co do czujnika do włożyłem zamiennik ale nr były takie same... Za oryginalny krzyczeli 350 zł... No ale dzięki za jakieś nowe wskazówki...

Gdyby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł proszę pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koronek ABS to nie chodziło mi o sprawdzenie czy są całe, bo one nie pracują więc powinny być całe, ale czy nie są zasyfione bo to ponoć, podobnie jak brudne czujniki,  czasem tez daje mylny odczyt. Sprawdź też tył czy jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...