Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan primera p12 1.9dci nie odpala


Adan199518
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z primerką kręci,ale nie odpala podejrzewałem że jest zapowietrzony,ale odpowietrzałem go 20 razy i nic.Uważam że siadł mi czujnik położenia wału chciałbym go sprawdzić ale nie wiem gdzie go szukać :(Gdzie mógłby się znajdować ten czujnik w silniku 1.9dci ?


Znalazłem ten czujnik ale po wymianie nadal nie pali sprawdziłem napięcie na przewodzie do czujnika i jest 2,5V nie wiem czy powinno być 12 V ?


Mam pytanie nissan nadal nie odpala czy to może być regulator ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej dziwi mnie to że na zapłonie po wyłączeniu pompki paliwa nadal słychać jego działanie zawsze tak jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej i najłatwiej będzie podłączyć go do kompa i zobaczyć co przy odpalaniu pokazuje a czego nie. a tak na marginesie to w jakich okolicznościach przestał odpalać, coś zmieniałeś, robiłeś, w czasie jazdy czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie to postawiłem go w garażu i na drugi dzień nie mogłem go zapalić i tyle wczoraj podłączyłem go pod kompa i okazało się że mam za wysokie ciśnienie na listwę 2000bar najprawdobnie jest to wina czujnika na listwę lub przerwanej wiązki dlatego też potrzebuje schematu elektrycznego od tego czujnika do ecu żeby sprawdzić czy jest łączność

Potrzebuje schematu elektrycznego sterownika silnika z pinologią żebym mógł sprawdzić kable dochodzące od czujnika ciśnienia paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdź może masz przelew niesprawny, tam chyba na końcu listwy jest jakiś zawór przelewowy, może jest niesprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny przypadek, zgasl nagle i bez mozliwisci odpalenia. Przyczyna byly pekniete przewody idace od czujnika polozenia walu pekniete w glownej wiazce nad pokrywa zaworow bo tam dochodzilo ich przegrzania, rozpruj czesc wiazki i zobaczysz w jakim stanie jest izolacja tych przewodow,tam gdzie izolacja jest sztywna tam przewaznie przewod peka, idz po przewodzie od czujnika polozenia walu ( z prawej strony silnika tuz za laczeniem skrzyni z silnikiem od strony chlodnicy).Do cisnienia na szynie - jakby bylo za male to bys nie odpalil - nie ten trop.Powodzenia

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału wymieniłem i na kablach do czujnika pokazuje mi 2,5 v jeśli weżme jeden do kabla od czujnika drugi do masy aku


Samochód ma chęć zapalić łapie ale nie odpala czy to napewno coś we wiązce od czujnik położenia wału ?


Sprawdziłem kable i przejście wszystko jest ok wiązka jest cała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli sprawdzone to OK, drugi watek:zatkany przewod przelewowy paliwa do zbiornika, znajdz go i przedmuchaj, zatkany robi podcisnienie w zbiorniku i cofa paliwo po wylaczeniu kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ściety klin od koła na wałku rozrządu bądż przestawiony rozrząd może mieć takie objawy że auto łapie ale nie może zapalić 


Bo wymieniałem rozrząd i w ciągu 5 dni zaczęły powstawać problemy z odpaleniem nie zapalał na dotyk tylko po przekręceniu parę razy rozrusznikiem a już pod koniec miał naprawdę ciężko potem raz odpalić na dotyk raz nie jak chciał a teraz w ogóle nie odpala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten temat wysokiego ciśnienia na listwie załatwiłeś? u mnie przy rozruchu na listwie jest 300bar, na wolnych obrotach mam 260-275bar (wczoraj sprawdzałem). Może komputer przymyka zawór na pompie  i podaje za mało paliwa na listwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem podmieniłem go nie wiem przysło mi na myśl bo w nissanie zbliża mi się wymiana oleju może jest jakiś service który blokuje zapłon po kilkudziesięciu kilometrach

To znaczy podmieniłem czujnik na listwie 

Podejrzewam też że te ciśnienie 2000bar to z powodu odłączenia kostki od czujnika teraz nie pokazuje żadnych błędów od jakiegoś czasu ciężko palił mogło się coś dostać do rurki przelewowej ?

Mam pytanie czy w tej primerce jest pompka paliwa w baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Czy udało się rozwiązać problem?

Mam podobny problem - auto nagle zgasło (podczas jazdy) i nie odpala, świeci się czerwony silnik, a na kompie wyszedł błąd "czujnik wysokiego ciśnienia na listwie". Został on wymieniony na inny autko na kilka minut zapaliło (chodzilo na wolnych obrotach) po czym po dodaniu delikatnie gazu zgasło. Po tej operacji (po wymianie na inny czujnik i na dwóch innych) nie odpala-kręci i czasem ma ochotę zaskoczyć i nic z tego (może odpali jak będzie zimne). Na razie primerka odwieziona na lawecie do mechanika. Co mam dalej robić?

Dodam, że stało się to po wyjeżdżeniu paliwa do rezerwy i zatankowaniu (przejechałem po zatankowaniu 2 km i auto zgasło). Zatankowałem ON Ultimate - sprawdziłem organoleptycznie i na stacji gdzie tankowałem też więc to nie nie zatankowana benzyna. Na chrzczoną ropę też to nie wygląda. Jestem uziemiony i nie wiem co robić/czekam na diagnozę mechanika. Liczę na Wasze rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest ciśnienie na listwie przy próbie rozruchu?, może zamuliłeś filtr paliwa, albo gdzieś coś się przytkało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od filtra mają teraz zacząć. Jakbym chciał żeby to był tylko do wymiany filtr :).

Ale miał być tylko wg kompa czujnik na listwie... a auto stoi.

Do tankowania podjechałem na zaświeconej (przez kilka km) rezerwie-nie było stacji na autostradzie-i może coś zassało.

 

Winowajca znaleziony i wymieniony. To czujnik na pompie wtryskowej.


Winowajca znaleziony i wymieniony. To czujnik na pompie wtryskowej.

Edytowane przez marcin323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kolego,

miałem to samo, po wymianie "regulatora ciśnienia paliwa" na pompie wszystko wróciło do normy i auto odpala na dotyk.

dla świętego spokoju wymieniłem także filtr paliwa.

 

ehh szkoda że nie było mnie przez tydzień na forum, od razu napisałbym Ci żebyś wymienił ten regulator obyłoby się bez lawety i mechanika bo wymiana tego jest dziecinnie prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kolego,

miałem to samo, po wymianie "regulatora ciśnienia paliwa" na pompie wszystko wróciło do normy i auto odpala na dotyk.

dla świętego spokoju wymieniłem także filtr paliwa.

 

ehh szkoda że nie było mnie przez tydzień na forum, od razu napisałbym Ci żebyś wymienił ten regulator obyłoby się bez lawety i mechanika bo wymiana tego jest dziecinnie prosta

 

Teraz to wiem. Dwie śrubki i gotowe. Mechanik zakupiony czujnik najpierw umył ultradźwiękowo i dał na niego gwarancję. Na razie jeżdżę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...