kajusDE Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 No i pojawił się problemik. Auto przy przyspieszaniu w okolicy 60KM/h drga i lekko charczy coś w okolicy koła lewego, jak sie hamuje to od 60 do 40KM/h tylko characzy ale dość głośno. Przy wyrzuceniu na N (skrzynia CVT) dużo ciszej ale nie cicho, podobnie jak włączę na stałe 4x4 charczenie ustępuje w dużej mierze ale nie w zupełności (wersja mechanika to to ze włącza sie napęd na tył i odciąża przednie osie i stąd mniejszy hałas <-- nawet to logicznie brzmi). Diagnoza. Uszkodzenie półosi prawej (krótkiej), trzeba wymieniać na nową lub regenerować to znaczy rozebrać i wymienic uszkodzone części. I tu dwa pytania. 1. Poczytałem "internet" i wielu poleca do tej regeneracji tą firmę motomax.pl , podobno nawet poprawiają fabrykę i likwidują możliwość powstania luzów w przyszłości, robią tez osie do rajdów 4x4. Ogólnie opinie dobre. Jak sądzicie warto dokonywać takich napraw? Wiekszosc pisze o kwocie w okolicy 550zl za kompletną stronę. 2. Ile taka wymiana półosi moze kosztować? Serwis wyrwał mnie z butów za robociznę. Czy ktos wymieniał te półoś w QQ? Co trzeba demontować aby ją wyjąć ze skrzyni? Ile moze potrwać taka wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Półosi czy przegubów? Sama półoś może mieć tylko 3 usterki: wałek może pęknąć, może zostać wygięty, uszkodzeniu może ulec któryś z przegubów. To tyle. Przy odrobinie sprytu wymiana kompletnej półosi to godzinka roboty przy aucie uniesionym na lewarku do wymiany kapcia. Z rzeczy niewiadomych dochodzi jeszcze kwestia czy kielich przegubu wewnętrznego jest uszkodzony, jeśli tak to najczęścej dochodzi wymiana oleju w skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.