mkosteq Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Przede wszystkim jako nowy szcześliwy posiadacz Notka chciałem sie przywitać I odrazu z problemem. note 1.4 benzyna 2008r Za cholere nie moge go wyczuc przy ruszaniu z 1-nki. Praktycznie nie da sie ruszyc bez szarpniecia. O ruszeniu dynamicznym nie ma mowy. W starej mazdzie (1998r.) nie mialem takich akcji Przy wolnym puszczaniu sprzegla - ruszy sie plynnie, ale przy tym czuć na pedale sprzegla, jakby wibracje. Tzn pedał sprzegla nie drży tylko powiedzmy wyczuwa sie na nim obroty silnika. No i kolejny objaw - trzeba naprawde spokojnie zmieniac biegi z 1na2 i 2na3, bo w przeciwnym wypadku szarpniecia murowane. Poza tym sprzeglo nie slizga sie - przyspiesza normalnie. Jedynie przy wolnej jezdzie (na parkingu na 1-nce) przy wysprzeglaniu obroty na chwile rosną np. z (1200rpm na 1600rpm) i dopiero spadają do 750rpm. Na innych biegach nie ma tego objawu. Czy tez tak macie? Czy to objawy konczacego sie sprzegła czy cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Tak,to jest objaw podtartego sprzęgła.Nie będzie się ślizgało,ale przy zmianie biegów nie ma równego ,płynnego ruchu tylko uderzenie. Sprawdź jeszcze poziom płynu w pojemniku.Jest wspólny dla układu hamulcowego i sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 I co z tym dalej? Moze paść calkowicie niespodziewanie? Zaleca sie chyba wymiane kompletnego sprzegła w takim wypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Tak.Sprzęgło,docisk i wyprzęglik Ktoś przed Tobą musiał nieźle drzeć to sprzęgło.Note są wrażliwe na nieumiejętne używanie sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Jak kupiłem 2mce temu to jeszcze nie bylo tak zle Ale moja kobeita troche jeździ i widac tego efekty Jednak kiedys auta były bardziej wytrzymałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Czasem takie objawy się wyczuwa przy chłodnej i wilgotnej pogodzie. Jak jet sucho i ciepło efekt znika. Co do chwilowego podniesienia obrotów podczas zmiany na niskich biegach i niskich prędkościach, to tak ma być. W starszych NOTE podobno nie było tego efektu. W nowszych sterownikach, takie zachowanie silnika jest zaprogramowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Miałem bardzo podobnie. Na zimnym silniku dałem radę ruszyć płynnie ale po rozgrzaniu silnika lub np w korku miałem ogromne problemy z płynnym ruszeniem, zawsze szarpało... Wymieniłem sprzęgło z wysprzęglikiem i łożyskiem i jest ok. Stare sprzęgło okazało się prawie całkowicie zużyte a przede wszystkim przypalone. Ma sprzęgło do wymiany, ale na szczęście Note to nie jakiś suv i koszt części z robocizną powinien Ci się zamknąć w 500 zł... o ile pamiętam - może trochę więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 U mnie też jest trochę dziwnie. Jak jest zimno i wilgotno, jak ruszam i od razu ostro skręcam (np. wyjazd z pola parkingowego) sprzęgło (chyba) podszarpuje. Przejadę kawałek i objaw znika. Jak jest ciepło i sucho nie ma to miejsca.... Sam nie wiem czy to akurat sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 a może to pasek klinowy któryś? przy skręconych kołach wspomaganie ma co robić a pasek jest akurat wrażliwy na wilgoć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 W Note wspomaganie jest elektryczne . Nie ma paska, który na coś by wpływał przy skręconych kołach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Ok to już wiadomo co pacjentowi dolega. Tylko jeszcze jedna kwestia. Jazda z takim sprzegłem wplywa negatywnie na jakies inne podzespoly nie wiem np. skrzynie biegów? Bo wymiane najlepiej planowałbym na przyszły miesiac. A i przy robieniu sprzegla chyba dobrze odrazu wymienic płyn hamulcowy, bo to chyba jest tutaj jeden układ razem ze sprzegłem? Tym bardziej ze nie wiem kiedy był wymieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Ja swoim kończącym sie sprzęgłem zrobiłem dobrych parę tysięcy. Nie zauważyłem po wymianie jakichś innych związanych z tym faktem złych objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Odkopuje:) Sprzeglo wymienione. Stara tarcza zjechana do nitow. Ale objawy wyminione wyzej nie do konca ustapily. Przy zmianie z 1 na 2 wystepuje jakby zdlawienie silnika na chwile przez co ciężko jest zmienic bieg bez wyraznego szarpniecia autem. Jesli sprzeglo jest nowe to co moze to powodowac? Myslalem o wymianie filtra powietrza i swiec na początek. A moze brudna przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Kiedy wymieniałeś te filtry i świece ostatnio ?? przepustnica była myta przy okazji wymiany świec? Ja świece wymieniałem w zeszłym roku i nie musiałem mówić a sami wyczyścili przepustnicę bo to niby jedna usługa. Na starych świecach i przed czyszczeniem przepustnicy czasami robił między 1 a 2 małego "kangurka". Teraz tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) Kupilem auto rok temu i jeszcze nie zmienialem takze chyba najwyzszy czas :-) Zaczne od filtra i swiec i zobaczymy jak będzie. Edit: wymienilem filtr i jest duzo lepiej. Stary wygladal tragicznie. Edytowane 17 Września 2016 przez mkosteq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.