Fidel Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Witam. Koledzy poradźcie, proszę czy Waszym zdaniem montaż chłodnicy oleju silnikowego w Terrano II (fabrycznie model ten nie jest w takie urządzenie wyposażany) może obniżyć temperaturę oleju i w ogóle silnika? Chcciałbym zdecydować się na takie rozwiązanie ponieważ od ok. 2-3 lat mam problemy z przegrzewaniem się silnika. Pisałem kiedyś na Forum o ewentualnym dodatkowym wentylatorze, ale temat w zasadzie "umarł". Problem z przegrzewaniem się silnika występuje w gorących (tropikalnych) klimatach podczas np. jazdy autostradą pod górkę z prędkością rzędu 120 km/h oraz podczas bardzo wolnych podjazdów już na zredukowanych biegach w terenie. Samochód zawsze mocno jest też załadowany. Przegrzewanie nie występuje w korkach. Zabiegi typy zmiana biegu na niższy oraz włączanie ogrzewania z nawiewem do kabiny tylko nieznacznie obniża temperaturę. Pozdrawiam Fidel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Fabrycznie jest to zastosowane np w Oplu Frontera A 2.3 diesel. Nie wiem czy są przewidziane wyjścia wysokiego ciśnienia oleju w Terrano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Ja bym na początek przepłukał układ chłodzenia, wyczyścił chłodnicę i zalał nowego płynu. Jak to by nie pomogło. wymienił bym wisko. A jeśli to fabryczny defekt, to zamontował bym wiatrak elektryczny za atrapą przed chłodnicą. chyba by było najprościej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Jakiś Gość napisał, że zainstalował dodatkowy wentylator przed chłodnicą klimy i niewiele uzyskał. Delikatnie obniżyła się tylko temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny (z klimatyzacji). Na razie rzeczywiście wyczyściłem chłodnice (obydwie), zmieniłem olej silnikowy z 5W-50 Mobil (dowiedziałem się, że nie końca jest to syntetyk) na Millersa CFT 5W-40 NT (pełny syntetyk PAO+estry+nano technologia). Efekt w przyspieszaniu i "lekkości" auta jest w porównaniu z poprzednim olejem rewelacyjny. Natomiast to po co zmieniłem olej i czyściłem chłodnice czyli to, że chciałem obniżyć przegrzewanie silnika myślę, że będę mógł sprawdzić dopiero latem w upalnych stronach, do których czasem zaglądam. I żeby nie było, że z Terrano chcę zrobić auto wyścigowe .. wszystkie zabiegi mają służyć obniżeniu temperatury całego układu chłodzenia w krajach tropikalnych. Rozeznam, jeszcze jak działają dodatki do chłodnic, które np.obniżają temperaturę płynu chłodniczego o 15 stopni. Ciekawe prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Pisałem żebyś zadzwonił ale co tam :-).Są specyfiki do chłodnic o dużo wyrzszej temperaturze wrzenia polecane do starych aut podatnych na przegrzewanie, jest to bezwodny płyn do chłodnic jednak jest to dość drogie dla przeciętnego zjadacza chleba. Do płyny należy kupić płukanke aby usunąć resztki starego płynu lub wody koszt ok100pln, płyn zaś 5l ok 400pln. Więcej szczegółów znajdziesz jeśli cie to zainteresuje. http://www.evanscoolants.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 VALVOLINE robi RADIATOR FLUSH płuczesz układ tyle razy aż będzie czysty płyn i nie mętny , zlewasz wszystko i zalewasz czystym koncentratem valvoline , czysty koncentrat ma temperaturę wrzenia 168 stopni , gwarancja parametrów na niemieszany z niczym koncentrat 5 lat . ale u ciebie porządne płukanie . do płukanki można dolać 0.5 litra octu . płuczesz układ na włączonym ogrzewaniu na maksa , dobrze by było przy okazji zajrzeć do termostatu i w domu z termometrem sprawdzić przy ilu stopniach się otwiera , może się przycina , u mnie na wolnych obrotach np. w korku temperatura spada , a przy ostrej jeżdzie na reduktorze nie przekracza połowy na zegarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Ja muszę uważać na temperaturę tylko w ciepłe dni jak holuję kemping. Poza tym nigdy połowy nie przekracza,a nawet jeśli przekroczy (z kempingiem) to do czerwonego i tak nie dojdzie ,bo visko się włącza i chłodzi. No wolnych oczywiście temp.spada. Moim zdaniem sprwdz wszystko co ma działać,a nie szukaj cudownych specyfików,co z tego że płyn się zagotuję przy 170st,jak uszczelka pod głowicą i tak popłynie,bo te silniki nie wytrzymują takich temp. W motocyklach sportowych jest to potrzebne,bo tak zaleca producent,w moim gsxr 1000 ,wiatrak włącza się przy 105st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Pisałem żebyś zadzwonił ale co tam :-).Są specyfiki do chłodnic o dużo wyrzszej temperaturze wrzenia polecane do starych aut podatnych na przegrzewanie, jest to bezwodny płyn do chłodnic jednak jest to dość drogie dla przeciętnego zjadacza chleba. Do płyny należy kupić płukanke aby usunąć resztki starego płynu lub wody koszt ok100pln, płyn zaś 5l ok 400pln. Więcej szczegółów znajdziesz jeśli cie to zainteresuje. http://www.evanscoolants.pl/ Dziękuję ponownie za propozycję. O tym specyfiku czytałem też troszkę wcześniej, ale myślę że to nie do końca o to chodzi. Co z tego, że ciecz będzie miała wyższą temperaturę wrzenia, jeżeli temperatura i wskazówka cieczy chłodzącej i tak będzie szła w stronę czerwonego pola ... Chodzi mi o to, jak do tego nie dopuścić ... Na razie faktycznie wyczyściłem chłodnicę klimy i cieczy chłodzącej oraz zmieniłem olej silnikowy na mocniejszy. Po zmianach przejechałem ok. 2 000 km i jak dotąd nie udało mi się go zbytnio przegrzać. Fakt, że dni są teraz nieco chłodniejsze, a i samochodu zbytnio nie obciążam ładunkiem. Jednak w wielu miejscach, gdzie się da zwłaszcza pod górkę włączam klimę i widzę, że wskazówka jest na właściwym miejscu. W korku to nawet leciutko opada. Wspomniałem też o chęci wlania do chłodnicy cieczy dodatku zmniejszającego temperaturę płynu chłodniczego o 15 stopni (akurat Extracool Millersa). Jeszcze go nie wlałem. Nie jest płyn o wyższej temperaturze wrzenia tylko dodatek obniżający temperaturę obecnego płynu chłodniczego (tak zapewnia producent). Może to wszystko pomoże ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.