Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] SR20DE - Garść pytań


l_gruca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

 

jestem tutaj całkiem nowy, więc proszę nie bić ;) z lekturą forum zapoznałem się najlepiej jak potrafiłem, ale mam kilka problemów ze swoją Primerą których nie jestem w stanie rozwiązać samemu po przeczytaniu forum, a mianowicie:

 

1. Dziwne stuki z przedniego zawieszenia od strony pasażera - dźwięk jest taki, jakby ktoś młotkiem uderzał o kowadło i niesie się do środka jak i na zewnątrz. Występuje przy przejazdach przez garby na asfalcie, studzienki i tory tramwajowe - ogólnie gdzie jest nagły i szybki skok koła. Wymieniłem już tuleje w dolnym wahaczu, łączniki stabilizatora, amortyzatory. Na innych częściach luzu nie zaobserwowałem :(

 

2. Nie do końca wiem, jaka dokładnie wersja SR20 siedzi mi pod maską, gdyż wg książki serwisowej silnik był wymieniany. Dziwne jest to, że jak widziałem inne SR20DE to miały mocowanie filtra oleju od strony ściany grodziowej, a u mnie filtr jest wkręcany między głowicą a blokiem przy rozrządzie. 

 

3. Picie oleju - temat rzeka na tym jak i konkurencyjnym forum. Jeżdżę głównie na trasach i to dość sporo, więc oleju też się przepala sporo. Przy jeździe licznikowej 120-140km/h (obroty 3250-3700) dolewam ok 300ml/1000km. Dziwne jest to, że picie oleju zaczęło się po zrobieniu płukanki silnika. Z rury nie kopci na siwo, chyba że rano puści lekkiego "dymka". Dodatkowo, wymieniałem już olej 4 razy i nigdy nie weszło do silnika więcej niż 3,2l i przy tym stanie był max na bagnecie. Mechanik sprawdzał mi kompresje na zimnym silniku i wynik na wszystkich cylindrach był w zakresie 12,2-11,9. Wiem, że to źle, bo na zimnym motorze sprawdza się kompresje w dieslach, ale może ktoś z Was kto ma zdrowy silnik jest mi w stanie powiedzieć czy jest ona w okolicach prawidłowej? I czy ktoś stosował Wynn's Super Charge? Czytałem wiele opinii na zagranicznych forach i podobno ogranicza apetyt na olej i cenowo nie ma dramatu. I jeszcze jedna rzecz - jeżdżę na Millersie Trident 10W40.

 

Z góry dzięki wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do wymiany łożyska zwrotnicy królewskiej(sprawdz luz górnego wahacza i czy blacha zdowa w okolicy)

2.?

3. Oil może być ograniczył bym się do wymiany uszczelniaczy w głowicy-żadnych specyfików!!! Kompres-ok. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. masz sr20de moc 140KM, a z tym filtrem tak było, wcześniejsze modele mają przy głowicy i P11.144 z 2000r raczej też, z 2001r raczej filtr był niżej pod kolektorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do wymiany łożyska zwrotnicy królewskiej(sprawdz luz górnego wahacza i czy blacha zdowa w okolicy)

2.?

3. Oil może być ograniczył bym się do wymiany uszczelniaczy w głowicy-żadnych specyfików!!! Kompres-ok. ;-)

Super, dzięki wielkie za odpowiedź :)

Łożysko zwrotnicy było wymieniane przez poprzedniego właściciela jakieś 40kkm temu, więc na moje oko prawie-laika powinno jeszcze trochę wytrzymać. Jakość blachy sprawdziłem w ub tygodniu przy wymianie amortyzatorów i wszystko jest w bardzo dobrym stanie :) Górny wahacz obadam raz jeszcze przy okazji, ale diagnosta luzów nie znalazł.

W kwestii uszczelniaczy zaworowych - polecasz jakieś konkretne, czy to co można znaleźć w intercarsie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Łożysko zwrotnicy było wymieniane przez poprzedniego właściciela jakieś 40kkm temu, więc na moje oko prawie-laika powinno jeszcze trochę wytrzymać.

 

jeśli oceniasz, stan elementu zawieszenia w Primerze po przebiegu to się mocno możesz zdziwić. 

 

kiedyś kompleksowo zrobiłem zawieche w Primerze i nie przelatało to 40 tyś mimo iż leciałem w nowe i lepsze zamienniki , padające zawiedzenie to znana bolączka Primer, a jakiś element nie pamiętam czy to był sworzeń czy tuleja wahacza to przelatało tylko parę tysięcy  

 

co do kompresji to na zimnym silniku z reguły jest niższa, a ty już masz w granicach prawidłowej, więc nie powinneś się martwić tym 

 

też popieram żadnych magicznych płynów , uszczelnij silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli oceniasz, stan elementu zawieszenia w Primerze po przebiegu to się mocno możesz zdziwić. 

 

kiedyś kompleksowo zrobiłem zawieche w Primerze i nie przelatało to 40 tyś mimo iż leciałem w nowe i lepsze zamienniki , padające zawiedzenie to znana bolączka Primer, a jakiś element nie pamiętam czy to był sworzeń czy tuleja wahacza to przelatało tylko parę tysięcy  

Dzięki za odpowiedź. 

To co piszesz jest dla mnie o tyle dziwne, że wcześniej przez prawie 10 lat jeździłem P10 i tam w zawieszeniu zmieniłem tylko tuleje w górnym wahaczu po obu stronach, łączniki stabilizatorów i sworzeń w dolnym wahaczu. Przejeździło to bezproblemowo jakieś 70kkm i Nysa sprzedała się :( Łożysk w zwrotnicach nie tykałem. Ale fakt faktem, że furka śmigała max 12kkm rocznie a nie 35kkm jak WP11. Tylko z kolei obecnie śmigam trasy gdzie dziur mało i wszędzie jest mniej-więcej równo, a wcześniej jeździłem po dziurawych miejskich drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się jakoś sprawdzić luz na tych łożyskach bez użycia profesjonalnego sprzętu warsztatowego? 

Z informacji jakie znalazłem należy ściągnąć metalowy kapturek ze zwrotnicy, spróbować ruszać tarczą na osi 12-6 i obserwować co się dzieje na sworzniu - zgadza się?


@NEO NFS, jaki olej lepiej lać zamiast tego Millersa? Czytałem że trochę osób z forum leje do swoich SR20DE 5W50 i na tym oleju silnik nie ma takiego sporego apetytu na oliwe.

Edytowane przez l_gruca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie dziękuję wszystkim za pomoc. To co powyżej + wymiana sprzęgła wyczerpuje moją listę rzeczy do zrobienia aby doprowadzić Primere do stanu niemalże idealnego :) A początki były ciężkie i lista zrobionych rzeczy dość spora, więc tym bardziej cieszę się że koniec prac jest bliski :D 

 

Martwi mnie że prawdopodobnie siada mi jeszcze przepływka, bo napięcie powyżej 2,5V na wysokich obrotach nie pójdzie :( a ta którą mam obecnie w aucie posiada termistor i wtyczke z 4 kablami, więc już ktoś kiedyś ją wymieniał. Ale to odkładam na przyszłość.

 

Jak już to poogarniam to będę mógł się pobawić w delikatne modyfikacje związane z podniesieniem mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nice dobrze mnie zrozumiałeś-doctory i inne g... :-)

l_gruca prawie tak jak piszesz. By sprawdzić dobrze stan zwrotnicy należy unieść auto na tyle by odciązyć zawieszenie ale tak by jeszcze opony blokowała "gleba". Wtedy szarpiesz na 12, jak tłucze no to wymianka. Z oil zmień sobie na 5W50, zawsze możesz powrócić do poprzedniego jeśli nie będzie poprawy i będziesz miał taki kaprys.Zresztą tu panuje wolna amerykanka i każdy ma swoje przekonania co do Oil. Uszczelniacze tylko z dobrej klasy więc polecam Erling! Co do sprzęgła to do 2.0 jest taniej jak do mojego Exedy o jakieś 2setki. I takie wsadziłem! Asin sie ostatnio sp...na max. Zresztą to opinia 3mechaników których dobrze znam.

Co do przepływki to V jest tylko wykładnią poglądową. Dlaczego tak sądze? Ponieważ taki sam miałem problem. Po podłączeniu do N.Consult II i ustawieniu parametrów danych mapy komp pokazał wykres przepływki i kolega powiedział że ma zarówno dolne i górne parametry jak by z fabryki wyjechał. A ma swoje lata i przebieg :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NEO NFS - dzięki za odpowiedź.

W kwestii oleju decyzja już zapadła - przerzucam się na Valvoline Maxlife 10w40 + zrobie uszczelniacze i jeśli to nie poskromi apetytu, to spróbuje 5w50 - rozmawiałem w tym temacie z januszem i jego P11GT paliła tego oleju zdecydowanie najmniej.

Luzy w kole sprawdzę w weekend bo wtedy będę miał dostęp do lepszego podnośnika niż fabryczny i kawałka placu. 

Ja i tak będę chciał bardziej sprawdzić przepływkę, bo spalanie mi szaleje od 11 do 15l lpg w mieście, a dystanse codziennie te same i tankuje na tej samej stacji (Statoil na Woronicza). W trasie spalanie przy jeździe w 4os + trochę gratów w bagażniku oscyluje w granicach 9,5 - 11l lpg przy prędkościach 110-130km/h. Wiem, że wtryski valteca które mam nie są najlepsze na świecie ale póki co dają radę. Świece mam nowe - Denso K20TT i kable Bosch'a wymieniane też całkiem niedawno. Chyba że to któraś sonda zaczyna świrować, ale miałem jakieś 2 tyg temu wpinany komputer i elektryk mówił że wg niego wszystko ok. Wyprzedzenie zapłonu ustawione na 15 stopni.

W planach mam modzenie - wsadzenie kolektora 4-2-1 z P10 eGT i wałka ssącego z tego samego silnika - akurat przy wymianie uszczelniaczy ogarnę temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor z P10 ok ale z wałkiem to się chyba pomyliłeś bo w P11.144 i P11GT wałki są te najfajniejsze z fabrycznych

( jak coś to kolektor mam.. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marlos90 - dzięki, może coś źle zrozumiałem z wątku o odmianach SR20. W temacie kolektora poszła PW.

Edytowane przez l_gruca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

l_gruca tragedi ze spalaniem lpg nie masz!(ranking spalwnia Lpg-lub wypowiedz n.p. kol.PrzeRuSco)

Ale ja bym sie odczepił narazie od przepływki. Rozumiem że gazmen Ci powiedział że jest wszystko ok :-)

No i nic dziwnego w tym. Chyba zapomniałeś o zasadzie że to mape Lpg dosowuje sie do Bp. Nie odwrotnie!!! Nie ustawi Ci przecież map na równo ;-). Więc najpierw wepnij się (Consult), ogarnij mape bo pewnie masz deko rozjechaną i spalanie Bp jest nieco większe co z kolei podbija 20% Lpg. A pozatym to deko zabawne-chcesz modować podnieść moc a spalanie Cie martwi? No to potem płakać :'( będziesz ze łyka 18 :-D

A i jeszcze co do dobrego sprawdzenia górnego wahacza to tak naprawde trzeba go wymontować i pojedyńczo tuleje łapać w imadło i naginać czy któraś puszcza luzy. Przy okazji rozbebeszyć i przesmarować na zaś(ale to jest możliwe nie u wszystkich producentów-555 jest rozbieralne)

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NEO NFS, nie zrozumieliśmy się - większe spalanie po modzeniu mnie nie martwi, bo przynajmniej wiem z czego będzie wynikać ;) A w chwili obecnej mam wrażenie, że moja fura nie jeździ tak jakby miała 140KM (albo coś koło tego) a spalanie jest strasznie rozjechane. 

Co do wahacza, mam luz ma zewnętrznych tulejach i musze tylko sprawdzić, czy da rade je wymienić czy musze cały wahacz zakupić. A mam sporo nowych części po mojej starej P10 a w tym właśnie kilka tulei :)

Edytowane przez l_gruca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...