michoos Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Witajcie. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie wymiana świec. Czy wymieniacie świece tak jak mowi tabela serwisowa czy raczej jak odpala dobrze i wszystko jest ok to nie ruszać? mam przejechane 126 tys w tym jakieś 28 na lpg. Ostatni serwis lpg 13 tys km temu ( robię serwis co 15 tys), ostatnia wymiana świec w maju 2013 przy przebiegu 91 tys. Na wolnych obrotach czuć delikatne wachniecia obrotów i delikatne roNice pracy silnika na lpg i na benz moze nawet na benz trochę mocniej. Pytanie: 1 Czy wymieniać świece 2 Jesli tk czy zwykle wystarcza czy lepiej inwestować w dedykowane do lpg a moze to tylko marketingowa ściema ? Jestem w tym temacie zielony przyznam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Przebieg świec na lpg a pb trzeba dzielić na 1/2 czyli jak na tradycyjnych latasz 30 tyś to na lpg wymieniaj co 15 tyś i to jest ogólnie przyjęta norma jak dalej np wypadają zapłony to czas na kable i sprawdzenie cewek -ew kop aparatu zapłonowego czasem wystarcza czyszczenie styków i miejsc stykowych co do dedykowanych świec są pewnie lepsze jedynie z tego co kiedyś czytałem do takie super meta to mieszanka platynowo irydowych koszt pewnie ok 25 30 zł /szt jak do twojego przychodzą platynowe to należy dać oryginał jedynie można ew kombinować z temperatura tz z ciepłotą dać niższą lub z przerwą to wszystko teoretycznie pomaga ale np przy moim Turbolu 200 KM gdzie pracuje w dosyć ciężkim warunkom spore doładowanie prawie 1 bar dałem nominalne i działa jak złoto ... wiec nie ma co kombinować Zmieniam Temat bo świece żarowe to są w Dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Witajcie. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie wymiana świec. Czy wymieniacie świece tak jak mowi tabela serwisowa czy raczej jak odpala dobrze i wszystko jest ok to nie ruszać? mam przejechane 126 tys w tym jakieś 28 na lpg. Ostatni serwis lpg 13 tys km temu ( robię serwis co 15 tys), ostatnia wymiana świec w maju 2013 przy przebiegu 91 tys. Na wolnych obrotach czuć delikatne wachniecia obrotów i delikatne roNice pracy silnika na lpg i na benz moze nawet na benz trochę mocniej. Pytanie: 1 Czy wymieniać świece 2 Jesli tk czy zwykle wystarcza czy lepiej inwestować w dedykowane do lpg a moze to tylko marketingowa ściema ? Jestem w tym temacie zielony przyznam. Świece i zwykłe przewody zapłonowe co 15 tysi. I te przewody nowe do LPG co je i tak kupisz będą drogie bo muszą mieć opór poniżej 6 KOhm. Sąsiad u mnie na wiosce parę dni temu kupił jakieś co mają zajebiaszczą izolację i tu wszystkim mówił jakie to było drogie. Ogólnie chodzi nie o wysoką temperaturę a dobre przewodzenie. Edytowane 29 Września 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Kari masz jakiś schemat podłączenia kabli zapłonowych? w pokrywie zaworów widzę cewkę zapłonową, pod nią świecę. Czy można wymienić sam przewód wysokiego napięcia czy razem z cewką? co jest na drugim końcu przewodu? Gdzie one się schodzą razem? czy jakieś konkretne przewody czy tak jak świece dedykowane do PLG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Na przewodach nie oszczędzaj bo się to odbije czkawką, co do świec to DENSO Twin Tip lub coś porównywalnej jakości NIe wierz w bajki o super świecach do LPG nie istnieją jak i super oleje do LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Odwiedźcie mnie proszę. ktore przewody mam wymieniać ? w tym silniku nie ma przecież klasycznego rozdzielacza z przewodami. jest zwykły kabel + wtyczka de cewki zapłonowej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Jakie przewody? jaki kabel? W Twoim X'ie każda świeca ma własną cewkę zapłonową. Wymień tylko świece, reszta zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 tak też myślałem dopóki nie było mowy o wymianie przewodów ale jak się domyślam to występuje w silnikach z aparatem zapłonowym i rozdzielaczem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Tak. Gdy masz klasyczny rozdzielacz zapłonu z przewodami to one też podlegają z czasem wymianie. Tutaj każda świeca ma cewkę sterowaną przez ECM silnika więc wymieniasz tylko świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 no to mona zainwestować w świece jak odpada koszt przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Odwiedźcie mnie proszę. ktore przewody mam wymieniać ? w tym silniku nie ma przecież klasycznego rozdzielacza z przewodami. jest zwykły kabel + wtyczka de cewki zapłonowej. Ale ładnie ZGASIŁEŚ znawców u góry. Szacun za taką ripostę - bo już nie można czytać o wymianie kabli przy cewkach czy o dolaniu oleju do wspomagania.... elektrycznego. To już pomału norma na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Ale jazda....skucha na całego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Zgasić to można ognisko. Poza tym czy jakieś konkretne przewody czy tak jak świece dedykowane do PLG? Zapytał o przewody wiec padła odpowiedź, W tym silniku jak napisano każda świeca ma swoją cewkę i wymienia się cewki . Ja bym zaczął od wymiany samych świec. jak będzie kulał to dalej cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 sprawdził bym jeszcze luzy zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) kulaniem bym tego nie nazwał - jest wyczuwalne lekkie wahnięcie. Będę na serwisie plg to się dopytam. Chciałem jeszcze zapytać czy wymieniać świece z automatu czy sprawdzać ich stan i wymienic dopiero gdy sa np przypalone lub zalane itp. Edytowane 1 Października 2015 przez michoos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Jeśli są cewki zapłonowe to one nie są bez obsługowe i kable zasilające i stan wtyczek też warto sprawdzić tak samo jak miejsce styku cewki ze świecą Ale ładnie ZGASIŁEŚ znawców u góry. Szacun za taką ripostę - bo już nie można czytać o wymianie kabli przy cewkach czy o dolaniu oleju do wspomagania.... elektrycznego. To już pomału norma na tym forum. Powiedz mi co znaczącego wniosła twoja wypowiedz do tego tematu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 A czy możemy wrócić do tematu i prosić o podpowiedź? wymieniać i nie patrzeć czy skontrolować ich stan przed zakupem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Świece możesz sprawdzić tylko wizualnie, nie wiesz jak się zachowują w głowicy. Można wyjąć wyczyścić ustawić przerwę ale gwarancji nie ma ze przy wysokiej temperaturze będzie się tqk samo zachowywać Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Majątku znowu nie kosztują. Wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Kupione, jutro beda na miejscu - wydatek rzeczywiście śmieszny. Poszło gładko, stare wyglądały tak: Edytowane 4 Października 2015 przez michoos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miwol Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Jakie ostatecznie kupiles? Czekamy na efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Kupiłem zwykłe jakie dedykuje producent. NGK model dokładnie nie pamiętam. Różnica żadna. nie jest gorzeją ale lepiej tez raczej nie. Twin Tip od Denso nie wiem czy nie chwyt marketingowy tylko - kupiłem NGK bo denso nie mieli na stanie. koszt 21 zł/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek735 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 A ja mam pytanie.Jakie przerwy powinny mieć swiece do Primerki 1,8 P12? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Mam pytanie do znawców tematu. Na luzie ( w połozeniu skrzyni P) czuje delikatne szarpnięcia ba karoserji od silnika- to samo na gazie jak i lpg. Gośc od gazu gdy byłem na przeglądzie plg mówi ze parametry wszystkie ma w normie a to szarpanie moze być od przebicia na którejś z cewek. Co to tej diagnozie myslicie? musze sie jeszcze do niego wybrac ze starymi świecami zeby zerkną czy nie sa nadpalone itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.