Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świece zapłonowe w benzynie a lpg


michoos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie wymiana świec. Czy wymieniacie świece tak jak mowi tabela serwisowa czy raczej jak odpala dobrze i wszystko jest ok to nie ruszać? mam przejechane 126 tys w tym jakieś 28 na lpg. Ostatni serwis lpg 13 tys km temu ( robię serwis co 15 tys), ostatnia wymiana świec w maju 2013 przy przebiegu 91 tys. Na wolnych obrotach czuć delikatne wachniecia obrotów i delikatne roNice pracy silnika na lpg i na benz moze nawet na benz trochę mocniej. Pytanie:

1 Czy wymieniać świece

2 Jesli tk czy zwykle wystarcza czy lepiej inwestować w dedykowane do lpg a moze to tylko marketingowa ściema ?

Jestem w tym temacie zielony przyznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg świec na lpg a pb trzeba dzielić na 1/2 czyli jak na tradycyjnych latasz 30 tyś to na lpg wymieniaj co 15 tyś i to jest ogólnie przyjęta norma jak dalej np wypadają zapłony to czas na kable i sprawdzenie cewek -ew kop aparatu zapłonowego czasem wystarcza czyszczenie styków i miejsc stykowych

 

co do dedykowanych świec są pewnie lepsze jedynie  z tego co kiedyś czytałem do takie super meta to mieszanka platynowo irydowych koszt pewnie ok 25 30 zł /szt

 

jak do twojego przychodzą platynowe to należy dać oryginał jedynie można ew kombinować z temperatura tz z ciepłotą dać niższą lub z przerwą to wszystko teoretycznie pomaga 

 

ale np przy moim Turbolu 200 KM gdzie pracuje w dosyć ciężkim warunkom spore doładowanie prawie 1 bar  dałem nominalne i działa jak złoto ...

 

wiec nie ma co kombinować

 

 

Zmieniam Temat bo świece żarowe to są w Dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie wymiana świec. Czy wymieniacie świece tak jak mowi tabela serwisowa czy raczej jak odpala dobrze i wszystko jest ok to nie ruszać? mam przejechane 126 tys w tym jakieś 28 na lpg. Ostatni serwis lpg 13 tys km temu ( robię serwis co 15 tys), ostatnia wymiana świec w maju 2013 przy przebiegu 91 tys. Na wolnych obrotach czuć delikatne wachniecia obrotów i delikatne roNice pracy silnika na lpg i na benz moze nawet na benz trochę mocniej. Pytanie:

1 Czy wymieniać świece

2 Jesli tk czy zwykle wystarcza czy lepiej inwestować w dedykowane do lpg a moze to tylko marketingowa ściema ?

Jestem w tym temacie zielony przyznam.

Świece i zwykłe przewody zapłonowe co 15 tysi. I te przewody nowe do LPG co je i tak kupisz będą drogie bo muszą mieć opór poniżej 6 KOhm. Sąsiad u mnie na wiosce parę dni temu kupił jakieś co mają zajebiaszczą izolację i tu wszystkim mówił jakie to było drogie. Ogólnie chodzi nie o wysoką temperaturę a dobre przewodzenie.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari masz jakiś schemat podłączenia kabli zapłonowych? w pokrywie zaworów widzę cewkę zapłonową, pod nią świecę. Czy można wymienić sam przewód wysokiego napięcia czy razem z cewką? co jest na drugim końcu przewodu? Gdzie one się schodzą razem?

czy jakieś konkretne przewody czy tak jak świece dedykowane do PLG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewodach nie oszczędzaj bo się to odbije czkawką, co do świec to DENSO Twin Tip lub coś porównywalnej jakości 

NIe wierz w bajki o super świecach do LPG nie istnieją jak i super oleje do LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedźcie mnie proszę. ktore przewody mam wymieniać ? w tym silniku nie ma przecież klasycznego rozdzielacza z przewodami. jest zwykły kabel + wtyczka de cewki zapłonowej.

post-82408-0-65603200-1443563598_thumb.jpeg

post-82408-0-83314700-1443563614_thumb.jpeg

post-82408-0-32046300-1443563632_thumb.jpeg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przewody? jaki kabel? W Twoim X'ie każda świeca ma własną cewkę zapłonową. Wymień tylko świece, reszta zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem dopóki nie było mowy o wymianie przewodów ale jak się domyślam to występuje w silnikach z aparatem zapłonowym i rozdzielaczem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Gdy masz klasyczny rozdzielacz zapłonu z przewodami to one też podlegają z czasem wymianie. Tutaj każda świeca ma cewkę sterowaną przez ECM silnika więc wymieniasz tylko świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedźcie mnie proszę. ktore przewody mam wymieniać ? w tym silniku nie ma przecież klasycznego rozdzielacza z przewodami. jest zwykły kabel + wtyczka de cewki zapłonowej.

 

Ale ładnie ZGASIŁEŚ znawców u góry. Szacun za taką ripostę - bo już nie można czytać o wymianie kabli przy cewkach czy o dolaniu oleju do wspomagania.... elektrycznego. To już pomału norma na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgasić to można ognisko. Poza tym 

 

 

czy jakieś konkretne przewody czy tak jak świece dedykowane do PLG?

 

Zapytał o przewody wiec padła odpowiedź,

 

W tym silniku jak napisano każda świeca ma swoją cewkę i wymienia się cewki . 

 

Ja bym zaczął od wymiany samych świec. jak będzie kulał to dalej cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulaniem bym tego nie nazwał - jest wyczuwalne lekkie wahnięcie. Będę na serwisie plg to się dopytam.

Chciałem jeszcze zapytać czy wymieniać świece z automatu czy sprawdzać ich stan i wymienic dopiero gdy sa np przypalone lub zalane itp.

Edytowane przez michoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są cewki zapłonowe to one nie są bez obsługowe i kable zasilające i stan wtyczek też warto sprawdzić tak samo jak miejsce styku cewki ze świecą

 

Ale ładnie ZGASIŁEŚ znawców u góry. Szacun za taką ripostę - bo już nie można czytać o wymianie kabli przy cewkach czy o dolaniu oleju do wspomagania.... elektrycznego. To już pomału norma na tym forum.

 

Powiedz mi co znaczącego wniosła twoja wypowiedz do tego tematu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece możesz sprawdzić tylko wizualnie, nie wiesz jak się zachowują w głowicy. Można wyjąć wyczyścić ustawić przerwę ale gwarancji nie ma ze przy wysokiej temperaturze będzie się tqk samo zachowywać

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione, jutro beda na miejscu - wydatek rzeczywiście śmieszny.

 

Poszło gładko, stare wyglądały tak:

 

post-82408-0-09534200-1443995427_thumb.jpg

post-82408-0-00509400-1443995430_thumb.jpg

Edytowane przez michoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zwykłe jakie dedykuje producent. NGK model dokładnie nie pamiętam. Różnica żadna. nie jest gorzeją ale lepiej tez raczej nie. Twin Tip od Denso nie wiem czy nie chwyt marketingowy tylko - kupiłem NGK bo denso nie mieli na stanie.  

koszt 21 zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do znawców tematu. Na luzie ( w połozeniu skrzyni P) czuje delikatne szarpnięcia ba karoserji od silnika- to samo na gazie jak i lpg. Gośc od gazu gdy byłem na przeglądzie plg mówi ze parametry wszystkie ma w normie a to szarpanie moze być od przebicia na którejś z cewek. Co to tej diagnozie myslicie? musze sie jeszcze do niego wybrac ze starymi świecami zeby zerkną czy nie sa nadpalone itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...