Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Y60 po odpaleniu nie grają wszystkie cylindry


Blind.One

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

walczę z kupionym niedawno patrolem, który po odpaleniu nie pracuje na wszystkie cylindry przez około 10 min., dymi jak lokomotywa na biało i czasem gaśnie. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Silnik ciągnie i nie dymi.

Mój mechanik straszy mnie, że silnik jest do generalnego remontu czyli zapewne jakieś 4000-8000 PLN. Ma mi sprawdzić sprężanie, ale nie ma przejściówki do manometru i od kilku dni czeka na jej dorobienie.

 

Świece są wymienione (NGK) listwy grzeją tak jak powinny (dałem mu całą rozpiskę co i jak ze świecami).

 

Wydaje mi się też, że silnik nie trzyma ciśnienia oleju. Na zimnym wskazówka jest w okolicy połowy skali, ale na ciepłym spada prawie na sam dół. Tylko nie wiem, czy wskazania są właściwe, bo prędkościomierz i obrotomierz nie działają więc może wszystkie zegary są nie do końca sprawne.

 

Jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie jest jakiś problem z dogrzewaniem świec

jakie dałeś świece powinny być CZ51 na cylindry 1,2,3 i CX51 na cylindry 4,5,6

czy kontrolka  świec żarowych nie mruga

sprawdź przekaźniki świec żarowych są dwa mały i duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze sterownik świec żarowych taka srebrna puszka przy nogach pasażera, jeżeli on jest zeputy, to miga kontrolka świec żarowych, skoro nie działa obrotomierz i predkościomierz, może nie działa też ta kontrolka.

System dogrzewania świec w Y60 dziala na pewno dłużej niż 2-3 minuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie spalał paliwa w cylindrze dymiłby na czarno. Dymienie na biało to skutek dostawania się płynu do cylindra. Prawdopodobnie uszczelka lub głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że dymi na szaro nie biało - wtedy może być dogrzewanie świec - tak jak napisał snake sprawdź moduł jest za "klapką" z prawej strony pasażera (nóg pasażera) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić ten moduł? Kto się tym zajmuje? Mogę nagrać kolor dymu, bo mi ciężko jest go określić.

 

Mam już wyniki sprężania i wszystko jest OK. Mechanik chce teraz zająć się ciśnieniem oleju, bo po rozgrzaniu silnika, wskazówka jest prawie na minimum. Dioda od ciśnienia gaśnie normalnie, ale nigdy nic nie wiadomo. Według niego góra silnika jest ok, i jeśli coś nie gra z ciśnieniem to znaczy, że problem jest z dołem. Będę eliminował (znaczy nie ja tylko mechanik) wszystkie możliwości to może w końcu dojdę do przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić sterownik wpinając inny ze sprawnego auta lub wpinając twój do sprawnego auta, może jest ktoś w okolicy kto by ci pomógł, na aledrogo używki są w cenach od 200-300 zł, wątpię żeby którykolwiek z oferujących przyjął zwrot jeśli okazałoby się że to nie sterownik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...