Krzysztof C Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Witam Jestem tutaj nowy więc witam wszystkich posiadaczy Nissana. Chciałbym się dowiedzieć jakie są w moim Nissanie X-Trail 2,2 DI 114KM wymagane luzy zaworów bo jak się domyślam są one regulowane płytkami regulacyjnymi.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 W Yd22 są hydroregulatory zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 To ja już głupi jestem.Czemu w takim razie w InterCars mają do sprzedania płytki regulacyjne i popychacze mechaniczne do X-Trail 2,2 di 114KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Tu masz popychacze z allegro http://allegro.pl/popychacze-szklanki-primera-p12-2-2-dci-139km-i5481766116.html Pisze hydrauliczne. Ale widzę że są też mechaniczne, więc nie wiem kiedy była zmiana. http://www.ebay.co.uk/itm/x8-NISSAN-YD22-YD25-2-2-2-5-TDI-16V-ENGINE-MECHANICAL-TAPPETS-LIFTERS-SET-8-PCS-/271168051140 Sam zgłupiałem... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ...jakie są w moim Nissanie X-Trail 2,2 DI 114KM wymagane luzy zaworów bo jak się domyślam są one regulowane płytkami regulacyjnymi... Znalazłem coś takiego: ssący 0,24-0,32mm (na zimno) wydech 0,26-0,34mm (na zimno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 popychacze są hydro ale jak już nie są w stanie regulować luzu to dokłada się płytki. Także oboje macie racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) popychacze są hydro ale jak już nie są w stanie regulować luzu to dokłada się płytki. Także oboje macie racje. Pierwszy raz słyszę o takiej metodzie regulacji luzów zaworowych.Dołączam zdjęcie mojego rozrządu.Gdzie tu widzisz hydrauliczne popychacze zaworów?Myślałem,że się dowiem od fachowców ale niestety,musiałem rozebrać pokrywę żeby sprawdzić. A więc panowie,w X-Trail 2,2 DI 114KM jest płytkowa regulacja luzów zaworowych.Jak ktoś ma inną to proszę o zdjęcia.Pozdrawiam. Edytowane 12 Października 2015 przez Krzysztof C 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Mój błąd, sprawdziłem w ESM i są podkładki w 33 rozmiarach. Czyli nie ma hydro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Mój błąd, sprawdziłem w ESM i są podkładki w 33 rozmiarach. Czyli nie ma hydro. Nie myli się tylko ten co nic nie robi Szukałem chyba ze dwa dni informacji na ten temat i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.Myślę,że mój post przyda się komuś w przyszłości. Przy okazji zapytam czy dopuszczalny jest taki luz łańcucha napędzającego wakupompę jak na zdjęciu.Odpowiedź już znam od mechanika ale specjalnie o tym piszę żeby ktoś mógł w przyszłości skorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 też miałem taki luz jak sprawdzałem swoją vacu i uznałem że jest ok i nic nie ruszałem. Od sprawdzenia przejechałem 40kkm, nic się nie dzieje. Zobacz czy nie masz śladów od łańcucha na obudowie pompy, jak są to trzeba napinacz wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 też miałem taki luz jak sprawdzałem swoją vacu i uznałem że jest ok i nic nie ruszałem. Od sprawdzenia przejechałem 40kkm, nic się nie dzieje. Zobacz czy nie masz śladów od łańcucha na obudowie pompy, jak są to trzeba napinacz wymienić. Od mechanika dowiedziałem się,że taki luz jest normalny. A teraz opowiem czemu musiałem rozebrać pokrywę rozrządu.Auto po rozgrzaniu chodziło bardzo głośno.Dźwięk z pokrywy silnika przypominał rytmiczne stukanie młotkiem w kowadło.Na zimnym silniku było ok.Problem pojawiał się po rozgrzaniu silnika.Wtedy na wolnych obrotach pojawiły się głośne stuki a podczas przyspieszania stuki było słychać aż do około 2000obr/min.Powyżej 2000obr/min stuki zanikały.Jeden z "mechaników" postawił diagnozę:panewka.Na początku załamałem się ale stwierdziłem,że japoński diesel Nissana z przebiegiem 324000km,regularnie serwisowany w serwisie Nissana,z udokumentowanym przebiegiem przy tym przebiegu nie ma prawa się tak zachować.Od razu pomyślałem sobie,że to wtryskiwacz jakiś leje.Wlałem do baku dodatek STP do czyszczenia ON i stukanie stało się cichsze.No ale powstało pytanie "który to wtrysk".Bez rozbierania postanowiłem sprawdzić za pomocą kija od szczotki.Jeden koniec przystawiłem do wtyczki wtryskiwacza a drugi do ucha.Nie dało się wytrzymać przy pierwszym wtrysku,taki był hałas.Zasłoniłem cewkę pierwszego wtrysku dłonią i stukanie stało się cichsze.Wniosek z tego,że pierwszy wtrysk do wymiany.Rozebrałem pokrywę,zdjąłem wtryskiwacze i zawiozłem do gościa aby sprawdził wtryskiwacze.Na drugi dzień diagnoza:pierwszy wtrysk do wyjeb....ia.Teraz czekam na wtryskiwacz aż się pojawi jakiś na allegro bo takich jak mój nie ma na całym allegro.Jest dużo od primery P12 ale tam występował silnik o innej mocy,w związku z tym wtryskiwacze mają inne dawki i nie pasują do mojego autka.Pozdrawiam i mam nadzieję,że komuś pomogę. Dodam jeszcze,że w moim X-Trail 2.2 DI 114KM występują wtryskiwacze DENSO o oznaczeniu 16600 8H800 a w primerze P12 są 16600 AU600.No ale w P12 nie było silnika w wariancie mocy 114KM więc nie próbuję nawet zastosować tamtych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Zdejmowałeś intercooler do testu z kijem? Swoją drogą mało kto zna tą metodę osłuchiwania silnika. Fajnie że sam kombinujesz i nie zdajesz się na opinie "wymieniaczy". Wtrysk możesz spróbować zregenerować, tu masz link do sklepu z końcówkami: http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_koncowka_wtrysku_cr_firad_nissan_xtrail-4444i Denso nie udostepnia części zamiennych, a Firad to włoska firma, opinie są różne, końcówki do VAG chwalą z tej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Intercoolera nie zdejmowałem.Jakoś ten kij udało się upchnąć. Znam gościa co regeneruje DENSO właśnie na FIRADzie i chwali sobie.Ja jednak wolę używkę w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Myślę,że mój post przyda się komuś w przyszłości. Pewnie że się przyda Sam byłem przekonany że tam jest hydro. Temat podpinam by nie zaginął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Zdejmowałeś intercooler do testu z kijem? Swoją drogą mało kto zna tą metodę osłuchiwania silnika. Fajnie że sam kombinujesz i nie zdajesz się na opinie "wymieniaczy". Wtrysk możesz spróbować zregenerować, tu masz link do sklepu z końcówkami: http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_koncowka_wtrysku_cr_firad_nissan_xtrail-4444i Denso nie udostepnia części zamiennych, a Firad to włoska firma, opinie są różne, końcówki do VAG chwalą z tej firmy. Myślisz,że wystarczy sama wymiana końcówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Tu jest obszerny opis http://www.wtryskiwacz.com/regeneracja-naprawa-wtryskiwaczy-common-rail-bosch.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Tu jest obszerny opis http://www.wtryskiwacz.com/regeneracja-naprawa-wtryskiwaczy-common-rail-bosch.html W tym linku jest opis do regeneracji wtrysków Bosch'a a nie DENSO. Wątpię żeby wymiana samej końcówki w przypadku DENSO pomogła.Nie sądzę żeby te włoskie rozpylacze były tak dobre jak japońskie.Ale może się mylę.Ma ktoś jakieś doświadczenia?Poza tym gdyby te końcówki za 175zł były tak dobre to nie schodziłyby oryginalne,sprawdzone na stole używki po 600zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Podałem link tylko do zaczerpnięcia wiedzy w temacie regeneracji. A jeśli idzie o doświadczenia, sam widzisz jak jest. Każdy prosi o pomoc, a jak naprawi to nie podzieli się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Podałem link tylko do zaczerpnięcia wiedzy w temacie regeneracji. A jeśli idzie o doświadczenia, sam widzisz jak jest. Każdy prosi o pomoc, a jak naprawi to nie podzieli się wiedzą. Stali bywalcy forum zawsze się podzielą wiedzą.Problem nie dzielenia się wiedzą dotyczy tych,którzy rejestrują się tylko wtedy jak mają jakiś problem a po rozwiązaniu problemu już nigdy na forum nie wchodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 To właśnie miałem na myśli Wiec jak coś robisz przy swoim autku to rób fotki i opisuj. Przyda się na pewno Mamy tu taki dział, gdzie dzielimy się doświadczeniami http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/179-instrukcje-poradniki-i-inne-wynalazki/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Myślisz,że wystarczy sama wymiana końcówki? Trzeba sprawdzić, bo równie dobrze może być zaworek do wymiany. Na pewno lepszym rozwiązaniem jest sprawdzona używka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof C Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Właśnie jestem po wymianie wtryskiwacza.Silnik mruczy PS Jak oddajecie wtryskiwacze do sprawdzenia to dostaniecie taką odpowiedź:jeden jest dobry,drugi "taki sobie" a dwa do wyjeb...nia.Najchętniej od razu by Ci zregenerowali wszystkie.Maszyna kupiona za 200tys zł musi się zwrócić Ja najpierw sprawdziłem wtryskiwacze kijem od szczotki,potem oddałem do sprawdzenia żeby potwierdzić moje przypuszczenia,które się potwierdziły.Wymieniłem jeden wtryskiwacz i silnik cichuteńki.Pozdrawiam i nie dawajcie się wydymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oggy_krk Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Miałem ten sam problem, oddałem do sprawdzenia i dostałem informację że dwa wtryski do regeneracji. Cena za usługę 800 zł (za samą regeneracje) czy to normalna cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.