Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oświetlenie. Dodatkowe światła drogowe, jak zamocować i podłączyć ?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Terrano jeszcze u blacharza. Dłubanina nieco się przeciąga ale powoli widać już koniec.

Kupiłem sobie dodatkowe reflektory drogowe i zastanawiam się jak je solidnie i trwale zamocować.

 

Przypomnę, że mój Terrano to tzw. okularnik z roku '99.

Wóz nie ma przedniej ozdobnej rury.

 

Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował dodatkowe reflektory w samochodzi bez orurowania.

 

Chodzi o to by solidnie te lampy przykręcić, żeby nie przestawiały się od wibracji czy jakiegoś lekkiego uderzenia gałęzią lub przypadkowego lekkiego oparcia się podczas jakiegoś grzebania przy silniku.

 

Przydałyby się jakieś wskazówki dotyczące tego gdzie wywiercić dziury, gdzie zamocować jakiś dodatkowy wspornik lub wzmocnienie itp.

Nie chcę przedniego orurowania, a lampy mają być zamocowane na wysokości fabryznych reflektorów, przed atrapą chłodnicy.

 

Podpowiedzcie coś. Najlepiej gdyby ktoś pokazał zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było zdjąć zderzak, zobaczysz jak przebiega metalowe wzmocnienie i przewiercić otwory przez nie i plastikową nakładke.Jeżeli chciałbyś ocalić nakładke to trzeba by zmotać jakieś porządne wsporniki od wzmocnienia na zewnątrz,ale najlepiej będzie wiercić w zderzaku bo wsporniki jekie by nie były zawsze będą podatne na drgania.

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, przejrzałem filmy i foty ze zlotów i tylko u Dżema w króciaku dopatrzyłem się rozwiązania które Cię interesuje

Halogeny są przykręcone do zderzaka, rozstawione max. na boki, wielkość ok. 10-12cm tak na oko, w każdym bądź razie nie wyższe niż fabryczne lampy

nie wystają ponad maskę, więc i mniej są narażone na przestawienie podczas dłubania w komorze

 

Wszystkie halogeny są mocowane jednopunktowo, to umożliwia ich prawidłowe ustawienie przy montażu ... ale gdyby dorobić jakieś usztywnienie od góry to już mur-beton byłyby "na sztywno"

 

Niestety, zdjęciem bez Jego zgody nie mogę Cię poratować ;)

(no i nie jest to "okularnik" ... ale to raczej bez znaczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

coś się zmieniło w temacie halogenów?

sam nosze się z zamiarem zamontowania dodatkowych lamp z przodu a nie mam orurowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zamontowalem halogeny na relingach dachowych przy uzyciu belki(np zamiast montazu na przodzie, no chyba ze ktos sie uprze ze tylko tam ma byc)

Mam w tej chwili 2szt i swieca calkiem spoko ale na dniach dokladam kolejne 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód już polakierowany i teraz jest składany. Nie wiem czy uda mi się w tym roku go skończyć. Także lampy jeszcze nie zamocowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie do tematu oswietlenia tylko z pytaniem co lepiej zamontowac "cos" ledowgo(pojedyncze male czy np jakis panel) czy zwykle halogeny?

jak ledowe to lepiej duza ilosc malych diod czy czy mniej ale mocniejszych?) i jak z zasiegiem takich zestawowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie do tematu oswietlenia tylko z pytaniem co lepiej zamontowac "cos" ledowgo(pojedyncze male czy np jakis panel) czy zwykle halogeny?

jak ledowe to lepiej duza ilosc malych diod czy czy mniej ale mocniejszych?) i jak z zasiegiem takich zestawowo?

Jestem zwolennikiem tradycyjnych lamp żarówkowych.

Proste, wygodne, tanie i jak się przepali żarówka to wymieniam żarówkę, a nie całą lampę.

No i najlepiej świeci.

Póki co najlepsze polskie lampy produkuje - według mnie oczywiście - WESEM.

Mają zarówno diodowe jak i żarówkowe. Różne przeznaczenie, różne kształty i każda lampa posiada prawdziwą homologację.

http://www.wesem.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie od tematu z pewnym pytaniem..

a wiec zamontowalem dzis na dachu halogeny dalekosiezne 4x55w, zrobilem instalacje na dodatkowym wlaczniku, plus i mase dalem z tunelu srodkowego z kabli od szyby pasazera (prad po stacyjce) do tego na plusie bezpiecznik 20A i przelaczonik.(wszytsko tak jak trzeba)

Lampy swieca, bezpiecznika nie pali mam tylko jeden problem z nagrzewajacymi sie kablami przy przelaczniku i przy bezpieczniku (nie montowalem przekaznika, wydawalo mi sie ze jest to zbedne, z elektryki nam tylko takie podstawy dotyczace samochodu)

Czym moze byc spwodowane grzanie tych kabli przy stykach i przy bezpieczniku?

Kabel jest tylko troche cienszy niz ten ktory wychodzi z halogenow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie od tematu z pewnym pytaniem..

a wiec zamontowalem dzis na dachu halogeny dalekosiezne 4x55w, zrobilem instalacje na dodatkowym wlaczniku, plus i mase dalem z tunelu srodkowego z kabli od szyby pasazera (prad po stacyjce) do tego na plusie bezpiecznik 20A i przelaczonik.(wszytsko tak jak trzeba)

Lampy swieca, bezpiecznika nie pali mam tylko jeden problem z nagrzewajacymi sie kablami przy przelaczniku i przy bezpieczniku (nie montowalem przekaznika, wydawalo mi sie ze jest to zbedne, z elektryki nam tylko takie podstawy dotyczace samochodu)

Czym moze byc spwodowane grzanie tych kabli przy stykach i przy bezpieczniku?

Kabel jest tylko troche cienszy niz ten ktory wychodzi z halogenow.

prąd płynący w przewodzie przy 13V zasilania to około 16A

a do tego prądu to minimalny przekrój przewodu to 2.5mm

masz taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie mierzylem jaki jest przekroj, dalem podobnej grubosci jak te co wystawaly z halogenow, sprawdze i jak co dam grubsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dałeś taki jak wychodzi z reflektora to pamiętaj, że teraz płynie tam prąd dla czterech reflektorów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudy, załóż przekaźniki bo auto sfajczysz

To nie są żarty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz teraz zrobione (kabelki,przełącznik) zostaw do sterowania przekaźnikiem, a od akumulatora daj nowy kabel 2,5mm z bezpiecznikiem do przekaźnika i dalej do lamp. Na przekaźnikach z reguły jest narysowany schemat podłączeń. Poczekaj do wieczora jak Jurek zapoda schemat to będziesz miał jasność :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwu

na ost. zdjęciu ten górny ... nie wykorzystany musi pozostać styk 87a

                             dolny ... ma nietypowe rozmieszczenie styków, ale też jest dobry

 

(chyba że dolny ma jeszcze jakiś cienki styk, a ja go nie widzę)

 

Najlepiej kup dwa nowe przekaźniki, typowe do świateł ... 30Amperowe 

 

  lub   

 

 

Schematu nie mogę wrzucić bo mi Adobe R. odmawia posłuszeństwa, ale naszkicowałem z głowy wersję najbardziej zrozumiałą  ;)

 

 

 

przewody "niskoprądowe" (uruchamiające przekaźnik) narysowałem jako cienkie

... grube natomiast powinny mieć przekrój 2,5 mm2

 

teraz objaśnienie:

przewód 1-szy (cienki) ... od "-" aku do styku 85 przekaźnika

-----"----- 2-gi (cienki) ... od "+" aku do włącznika w kokpicie

-----"----- 3-ci (cienki ... od włącznika do styku 86 przekaźnika

 

przewód 4-ty (gruby) ... od "+" aku poprzez bezpiecznik do styku 30 przekaźnika

-----"----- 5-ty (gruby) ... od styku 87 przekaźnika do "+żarówki (halogenu)

-----"----- 6-ty (gruby) ... od "-" aku do "-żarówki (halogenu)

 

bezpiecznik musi być umieszczony możliwie jak najbliżej akumulatora, jego wartości nie pamiętam ale logika podpowiada by był tylko minimalnie większy niż prąd nim płynący.

Niech ktoś skoryguje, gdybym się pomylił

 

Są też przekaźniki ze stykiem 88 - jest to zdublowany styk 87

Styk 87a ma pozostać wolny

 

 

 

 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki bardzo juz czaje co z czym, tylko powied zmi jeszcze czy musze "+" brac bezposrednio z aku? bo ja bezposreni "+" i "-" wziolem z wyjscia szyby pasazera w tunelu bo najblizej najwygodniej. moze to tak zostac i reszte wiązki kontynuowac tak jak opisales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej weź + z akumulatora - jeżeli zostawisz jak jest może Ci przepalać bezpiecznik od szyby lub coś "sfajczyć" w skrajnej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie ta szyba i tak nie rpacuje bo cos padlo w podnosniku,jest jakis fabryczny otowor ktory pozwoli przecignac kabel z aku do wnetrza auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się znaleźć jakieś przejście,

"+" do halogenu obowiązko (poprzez bezpiecznik i przekaźnik) z aku.

"-" najlepiej też bezpośrednio z baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to w weeknd skladam od nowa, a moze ktos mnie nakierowac gdzie szukac przejsca  w grodzi zeby przejc z kablem? moze gdzies przy chowku sie znajdzie?

Czy bedzie trzeba wiercic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...