fred77 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Terrano jeszcze u blacharza. Dłubanina nieco się przeciąga ale powoli widać już koniec. Kupiłem sobie dodatkowe reflektory drogowe i zastanawiam się jak je solidnie i trwale zamocować. Przypomnę, że mój Terrano to tzw. okularnik z roku '99. Wóz nie ma przedniej ozdobnej rury. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował dodatkowe reflektory w samochodzi bez orurowania. Chodzi o to by solidnie te lampy przykręcić, żeby nie przestawiały się od wibracji czy jakiegoś lekkiego uderzenia gałęzią lub przypadkowego lekkiego oparcia się podczas jakiegoś grzebania przy silniku. Przydałyby się jakieś wskazówki dotyczące tego gdzie wywiercić dziury, gdzie zamocować jakiś dodatkowy wspornik lub wzmocnienie itp. Nie chcę przedniego orurowania, a lampy mają być zamocowane na wysokości fabryznych reflektorów, przed atrapą chłodnicy. Podpowiedzcie coś. Najlepiej gdyby ktoś pokazał zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) Najlepiej by było zdjąć zderzak, zobaczysz jak przebiega metalowe wzmocnienie i przewiercić otwory przez nie i plastikową nakładke.Jeżeli chciałbyś ocalić nakładke to trzeba by zmotać jakieś porządne wsporniki od wzmocnienia na zewnątrz,ale najlepiej będzie wiercić w zderzaku bo wsporniki jekie by nie były zawsze będą podatne na drgania. Edytowane 13 Października 2015 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Fred, przejrzałem filmy i foty ze zlotów i tylko u Dżema w króciaku dopatrzyłem się rozwiązania które Cię interesuje Halogeny są przykręcone do zderzaka, rozstawione max. na boki, wielkość ok. 10-12cm tak na oko, w każdym bądź razie nie wyższe niż fabryczne lampy nie wystają ponad maskę, więc i mniej są narażone na przestawienie podczas dłubania w komorze Wszystkie halogeny są mocowane jednopunktowo, to umożliwia ich prawidłowe ustawienie przy montażu ... ale gdyby dorobić jakieś usztywnienie od góry to już mur-beton byłyby "na sztywno" Niestety, zdjęciem bez Jego zgody nie mogę Cię poratować (no i nie jest to "okularnik" ... ale to raczej bez znaczenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Zderzak i jego metalowy wspornik są zdjęte dlatego zastanawiam się jak solidnie zamocować te lampy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 coś się zmieniło w temacie halogenów? sam nosze się z zamiarem zamontowania dodatkowych lamp z przodu a nie mam orurowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 ja zamontowalem halogeny na relingach dachowych przy uzyciu belki(np zamiast montazu na przodzie, no chyba ze ktos sie uprze ze tylko tam ma byc) Mam w tej chwili 2szt i swieca calkiem spoko ale na dniach dokladam kolejne 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Samochód już polakierowany i teraz jest składany. Nie wiem czy uda mi się w tym roku go skończyć. Także lampy jeszcze nie zamocowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 dokleje sie do tematu oswietlenia tylko z pytaniem co lepiej zamontowac "cos" ledowgo(pojedyncze male czy np jakis panel) czy zwykle halogeny? jak ledowe to lepiej duza ilosc malych diod czy czy mniej ale mocniejszych?) i jak z zasiegiem takich zestawowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 dokleje sie do tematu oswietlenia tylko z pytaniem co lepiej zamontowac "cos" ledowgo(pojedyncze male czy np jakis panel) czy zwykle halogeny? jak ledowe to lepiej duza ilosc malych diod czy czy mniej ale mocniejszych?) i jak z zasiegiem takich zestawowo? Jestem zwolennikiem tradycyjnych lamp żarówkowych. Proste, wygodne, tanie i jak się przepali żarówka to wymieniam żarówkę, a nie całą lampę. No i najlepiej świeci. Póki co najlepsze polskie lampy produkuje - według mnie oczywiście - WESEM. Mają zarówno diodowe jak i żarówkowe. Różne przeznaczenie, różne kształty i każda lampa posiada prawdziwą homologację. http://www.wesem.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 dokleje sie od tematu z pewnym pytaniem.. a wiec zamontowalem dzis na dachu halogeny dalekosiezne 4x55w, zrobilem instalacje na dodatkowym wlaczniku, plus i mase dalem z tunelu srodkowego z kabli od szyby pasazera (prad po stacyjce) do tego na plusie bezpiecznik 20A i przelaczonik.(wszytsko tak jak trzeba) Lampy swieca, bezpiecznika nie pali mam tylko jeden problem z nagrzewajacymi sie kablami przy przelaczniku i przy bezpieczniku (nie montowalem przekaznika, wydawalo mi sie ze jest to zbedne, z elektryki nam tylko takie podstawy dotyczace samochodu) Czym moze byc spwodowane grzanie tych kabli przy stykach i przy bezpieczniku? Kabel jest tylko troche cienszy niz ten ktory wychodzi z halogenow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 dokleje sie od tematu z pewnym pytaniem.. a wiec zamontowalem dzis na dachu halogeny dalekosiezne 4x55w, zrobilem instalacje na dodatkowym wlaczniku, plus i mase dalem z tunelu srodkowego z kabli od szyby pasazera (prad po stacyjce) do tego na plusie bezpiecznik 20A i przelaczonik.(wszytsko tak jak trzeba) Lampy swieca, bezpiecznika nie pali mam tylko jeden problem z nagrzewajacymi sie kablami przy przelaczniku i przy bezpieczniku (nie montowalem przekaznika, wydawalo mi sie ze jest to zbedne, z elektryki nam tylko takie podstawy dotyczace samochodu) Czym moze byc spwodowane grzanie tych kabli przy stykach i przy bezpieczniku? Kabel jest tylko troche cienszy niz ten ktory wychodzi z halogenow. prąd płynący w przewodzie przy 13V zasilania to około 16A a do tego prądu to minimalny przekrój przewodu to 2.5mm masz taki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 szczerze to nie mierzylem jaki jest przekroj, dalem podobnej grubosci jak te co wystawaly z halogenow, sprawdze i jak co dam grubsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 jak dałeś taki jak wychodzi z reflektora to pamiętaj, że teraz płynie tam prąd dla czterech reflektorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Chudy, załóż przekaźniki bo auto sfajczysz To nie są żarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 przekaznik lezy czeka na weekend zeby zalozyc tylko nie do konca wiem jak sie pod niego podpiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Wieczorem postaram się podrzucić schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 To co masz teraz zrobione (kabelki,przełącznik) zostaw do sterowania przekaźnikiem, a od akumulatora daj nowy kabel 2,5mm z bezpiecznikiem do przekaźnika i dalej do lamp. Na przekaźnikach z reguły jest narysowany schemat podłączeń. Poczekaj do wieczora jak Jurek zapoda schemat to będziesz miał jasność :-) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Styki w instalacji samochodowej są oznaczone w sposób znormalizowany, dotyczy to tez przekaźników. https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 Zobaczymy co Lemmy wrzuci i będziemy dyskutować dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 znalalzem w garazu ostatnio takie 2 przekazniki, sprawne. ktory z nich moge uzyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Obydwu na ost. zdjęciu ten górny ... nie wykorzystany musi pozostać styk 87a dolny ... ma nietypowe rozmieszczenie styków, ale też jest dobry (chyba że dolny ma jeszcze jakiś cienki styk, a ja go nie widzę) Najlepiej kup dwa nowe przekaźniki, typowe do świateł ... 30Amperowe lub Schematu nie mogę wrzucić bo mi Adobe R. odmawia posłuszeństwa, ale naszkicowałem z głowy wersję najbardziej zrozumiałą przewody "niskoprądowe" (uruchamiające przekaźnik) narysowałem jako cienkie ... grube natomiast powinny mieć przekrój 2,5 mm2 teraz objaśnienie: przewód 1-szy (cienki) ... od "-" aku do styku 85 przekaźnika -----"----- 2-gi (cienki) ... od "+" aku do włącznika w kokpicie -----"----- 3-ci (cienki ... od włącznika do styku 86 przekaźnika przewód 4-ty (gruby) ... od "+" aku poprzez bezpiecznik do styku 30 przekaźnika -----"----- 5-ty (gruby) ... od styku 87 przekaźnika do "+" żarówki (halogenu) -----"----- 6-ty (gruby) ... od "-" aku do "-" żarówki (halogenu) bezpiecznik musi być umieszczony możliwie jak najbliżej akumulatora, jego wartości nie pamiętam ale logika podpowiada by był tylko minimalnie większy niż prąd nim płynący. Niech ktoś skoryguje, gdybym się pomylił Są też przekaźniki ze stykiem 88 - jest to zdublowany styk 87 Styk 87a ma pozostać wolny 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 ok dzieki bardzo juz czaje co z czym, tylko powied zmi jeszcze czy musze "+" brac bezposrednio z aku? bo ja bezposreni "+" i "-" wziolem z wyjscia szyby pasazera w tunelu bo najblizej najwygodniej. moze to tak zostac i reszte wiązki kontynuowac tak jak opisales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Najlepiej weź + z akumulatora - jeżeli zostawisz jak jest może Ci przepalać bezpiecznik od szyby lub coś "sfajczyć" w skrajnej sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 aktualnie ta szyba i tak nie rpacuje bo cos padlo w podnosniku,jest jakis fabryczny otowor ktory pozwoli przecignac kabel z aku do wnetrza auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Powinno się znaleźć jakieś przejście, "+" do halogenu obowiązko (poprzez bezpiecznik i przekaźnik) z aku. "-" najlepiej też bezpośrednio z baterii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 ok to w weeknd skladam od nowa, a moze ktos mnie nakierowac gdzie szukac przejsca w grodzi zeby przejc z kablem? moze gdzies przy chowku sie znajdzie? Czy bedzie trzeba wiercic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.