Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL Lampka zaciągniętego ręcznego - Brake warning lamp


speedy_LU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przy okazji innego problemu chciałem rozwiazać problem świecącej się od zawsze lampki hamulca ręcznego.

Interesuje mnie przede wszystkim schemat elektryczny modelu X-Trail 2.2dCi T30 z końca 2006r, ewentualnie 2007r.

Wcześniejsze schematy znalazłem ale do mojego modelu nie. We wcześniejszych pokazany jest VDC/TCS/ABS control unit (do niego dochodzi na 76 pinie parking brake switch i na 40 Brke fluid level switch)  obok ECU za schowkiem i tam dochodzą kabelki związane z zaświeceniem się lampki zaciągniętego hamulca ręcznego.

Teraz mój problem jest taki, u mnie obok ECU nie ma żadnego dodatkowego modułu i nigdzie takowego nie namierzyłem.

Czy może ktoś z Was wie gdzie mogę szukać nońców kabli czujnika ręcznego i czujnika poziomu płynu hamulcowego??

Oba czujniki masują, potrzebuję sprawdzić drugi kabel w obu przypadkach, ale niestety nie wiem gdzie szukać drugich końców tych przewodów, mam jakąś dziwną wersję tego pojazdu.

Nadmienię że nie ma czujników końca klocków hamulcowych które też mogą wączyć tą lampkę. Obstawiam że może być uszkodzony kabel od czujnika poziomu płynu chłodzącego bo była kiedyś uszkodzona główna wiązka za błotnikiem, nie chciałbym jednak tego rozbebeszać bo jest łądnie zrobione a jedynie wymienić przewód.

Czujnik poziomu płynu hamulcowego wykluczyłem bo był przekładany do innego samochodu i nie było problemu.

Z góry dzięki za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy przy otwartym obwodzie czujnika ręcznego i czujnika płynu przewody te mają przejście do masy ? 

Tak. Nie miałem dłużej czasu nad tym posiedzieć ale wygląda to tak. Do czujnika na ręcznym dochodzi 1 przewód ten przewód przechodzi przez złącza z prawej strony pod nogami pasażera i dochodzi do licznika na 3 pin szerszego złącza. Sam czujnik masuje na zaciągniętym ręcznym, masa jest ok. Do czujnika płyu hamulcowego dochodzą 2 przewody, jeden to masa i masuje, a drugi przechodzi przez złącza pod schowkiem za kierownicą i wchodzi na 4 pin szerszego złącza licznika. Wszystkie przewody mam ok, czujnik ręcznego jest na 100% ok i teraz wraca problem czujnika poziomu płynu hamulcowego. Wydaje mi się że go kiedyś sprawdzałem w inym samochodzie ale może mi sięsamochody pomyliły :).

Może wiecie czy da się zrobić jakąś symulację obwodu bez tego czujnika?? Nie wiem jak ma siezachowywać ten czujnik czy daje jakąś ciągość po wlaniu pynu lub przerwę?  Zwykłą zworka powinna wystarczyć czy może jakiś opornik???

Z tego co znalazłem to przy pełnym zbiorniczku czujnik nie masuje, a przy pełnym masuje czyi wypięcie wtyczki powinno symulować pełny stan płynu.

Może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły co możę wpływać na zapalenie się tej cholernej lampki hamulca ręcznego poza wymienionymi wyżej obwodami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości aut przy wysokim stanie płynu czujnik w korku rozłącza połączenie-  czyli jeśli odłączysz przewody to powinno wystarczyć. 

Jeśli dalej będzie świecić to sprawdził bym same zegary. Może spaliła się jakaś dioda prostownicza między ścieżkami.  Albo odłącz przewód od zbiorniczka przy samych zegarach patrząc  co się stanie a następnie podłącz i zrób to samo z przewodem od ręcznego.  I w końcu odłącz obydwa i sprawdź czy zgaśnie. 

 

Do zbiorniczka czasem nie dochodzą dwa przewody tylko dlatego ,ze jest plastikowy i nie przewodzi prądu ? Jednym jest doprowadzona masa z karoserii a drugi do  niego zwiera idąc na zegary ? 

 

Pływak w zbiorniczku mógł się utopić i dlatego ciągle świeci, można spróbować odkręcić go i ręcznie wcisnąć sprawdzając czy kontrolka gaśnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...