fastdriver Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Witam Zakupiłem zestaw i noszę się z zamiarem wymiany samodzielnie - zestawu vacum tj : łańcuch, koło i prowadnica Gdzie znajdę jakąś instrukcję niezbędną do wymiany ? Czy jest to operacja na na tyle prosta że sam dam radę wymienić? czy tylko serwis ? Czy potrzebuję jakieś specjalistyczne narzędzia czy urządzenia potrzebne do wymiany ? za wszelkie pomocne uwagi dziękuję i pozdrawiam Adam Edytowane 16 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Pytaj @Mirekg9, on robił i chyba wstawił fotki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Temat awarii vacum w moim samochodzie opisywałem tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-%C5%82a%C5%84cuszek-%C5%9Blizg-prowadnica-i-nie-tylko/?hl=%2Bvacum+%2Bpompa Naprawiał to mechanik. Nie wiem czy jest jakaś instrukcja (manual) do tego, ale jeśli już to na pewno po angielsku. Wiem, że trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Druga rzecz to dokładne wyregulowanie ślizgu-prowadnicy aby łańcuch nie był za ciasno ani za luźno. Do tego służy owalny otworek (fasolka) w prowadnicy. Prócz tego uważać na znaki. Kolega Bartezm z X, gdzieś pisał że sam wymieniał i ponownie musiał rozbierać. Jak znajdę jego wpis to dokleję link. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Spokojnie zrobisz to sam, nie ma żadnych udziwnień. Trzeba zostawić troche luzu dla łańcucha, nie pamiętam ile, sprawdzę w poniedziałek to dam znać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Spokojnie zrobisz to sam, nie ma żadnych udziwnień. Trzeba zostawić troche luzu dla łańcucha, nie pamiętam ile, sprawdzę w poniedziałek to dam znać. Bardzo jestem wdzieczny i będę jeszcze bardziej w poniedziałek pozdrawiam Temat awarii vacum w moim samochodzie opisywałem tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-%C5%82a%C5%84cuszek-%C5%9Blizg-prowadnica-i-nie-tylko/?hl=%2Bvacum+%2Bpompa Naprawiał to mechanik. Nie wiem czy jest jakaś instrukcja (manual) do tego, ale jeśli już to na pewno po angielsku. Wiem, że trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Druga rzecz to dokładne wyregulowanie ślizgu-prowadnicy aby łańcuch nie był za ciasno ani za luźno. Do tego służy owalny otworek (fasolka) w prowadnicy. Prócz tego uważać na znaki. Kolega Bartezm z X, gdzieś pisał że sam wymieniał i ponownie musiał rozbierać. Jak znajdę jego wpis to dokleję link. czy do zdjęcia pokrywy trzeba wykręcać wtryski ? hmmm - trzy lata temu miałem wykręcane wtryski i była zdejmowana pokrywa ale nie pamietam kolejnosci ...hmmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Nie trzeba wykręcać wtryskiwaczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 ale przewody od wtrysków tak , trochę rozkręcania jest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 dobra zabieram sie za to moze zrobie fotorelacje ... mam nadzieje ze się dziś wyrobię z tym Dzięki za wszsytkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 dobra zabieram sie za to moze zrobie fotorelacje ... mam nadzieje ze się dziś wyrobię z tym Dzięki za wszsytkie odpowiedzi Fotorelacje rób, jeszcze tego nie mamy tutaj na forum !!!!! Pamiętaj tylko o zaznaczeniu wężyków podciśnieniowych abyś nie pomylił. U mnie pomylono, więc na to uczulam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) dobrałem się do tego zestawu zdjęcia z fotorelacji w linku https://goo.gl/photos/EB7VWX2Jx8nkuai68 postaram się dodać kilka słów o tym jak już skończę naprawę zęby dużego koła są wyraźnie zużyte w oleju widzoczne drobinki czegos bliżej nieokreślonego Wymieniam zestaw bo odgłosy były wyraźne i szarpał czasem przy wolnej jeździe jakby przeskakiwał i jeden ząbek o ile to jest wogóle możliwe .... dodatkowo wymienię olej po tej wymianie bo stan oleju jest niepokojący przez te drobinki nie wiem mirekg9 oe o jakich znakach ustawienia mówisz ? "Druga rzecz to dokładne wyregulowanie ślizgu-prowadnicy aby łańcuch nie był za ciasno ani za luźno. Do tego służy owalny otworek (fasolka) w prowadnicy. Prócz tego uważać na znaki." wałek na który zakłada się duże koło nie można zamontować źle poniważ w kole jest otwór który wchodzi na wałek i nie ma możliwości ustawienia go inaczej widać go na zdjęciu vacum 14 w centralnej części koła więc mam teraz zagwozdkę i nie wiem czy składać to do kupy czy czekać na jakieś instrukcje związane z ustawieniem znaków ? proszę o radę mam jeszcze jedną obawę związaną z ponownym montażem gdy odkręcałem śrubę dużego koła przekręciłem klucz i nie było zbytnio oporu po chwili się pojawił i jakby coś przeskoczyło i udało się poluzować śrubę ... czyżbym ruszał tłokami ? widziałem że wałki się poruszają .... ale chyba nic nie mogłem spartolić odkręcając bez zakładania specjalnej blokady ? hmmm Edytowane 17 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Chodzi o wężyki podciśnienia, nie pomyl gdzie który był. I wrzuć zdjęcia za pośrednictwem forum. Te z hostingu wnet znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 dobrałem się do tego zestawu zdjęcia z fotorelacji w linku https://goo.gl/photos/EB7VWX2Jx8nkuai68 postaram się dodać kilka słów o tym jak już skończę naprawę Za zdjęcia już będziesz miał u mnie "+" , tylko postaraj się jeszcze może je trochę opisać. Nie każdy na forum jest tak obeznany. zęby dużego koła są wyraźnie zużyte w oleju widzoczne drobinki czegos bliżej nieokreślonego Wymieniam zestaw bo odgłosy były wyraźne i szarpał czasem przy wolnej jeździe jakby przeskakiwał i jeden ząbek o ile to jest wogóle możliwe .... dodatkowo wymienię olej po tej wymianie bo stan oleju jest niepokojący przez te drobinki To masz odwrotnie niż ja. Ja miałem zużytą zębatkę małą na pompie. Więc ciebie koło będzie mniej kosztowało niż u mnie nowa pompa (gdybym kupował w serwisie). Olej musisz wymienić obligatoryjnie, bo nie wiadomo z czego i ile jest tych opiłków. mam jeszcze jedną obawę związaną z ponownym montażem gdy odkręcałem śrubę dużego koła przekręciłem klucz i nie było zbytnio oporu po chwili się pojawił i jakby coś przeskoczyło i udało się poluzować śrubę ... czyżbym ruszał tłokami ? widziałem że wałki się poruszają .... ale chyba nic nie mogłem spartolić odkręcając bez zakładania specjalnej blokady ? hmmm Jeśli na obu zębatkach był łańcuch, to nic nie powinno przekręcić jednego z wałków, więc powinno być dobrze. Prócz tego z drugiej strony, te wałki trzyma łańcuch rozrządu, więc nie powinien przekręcić się jakiś z osobna. nie wiem mirekg9 oe o jakich znakach ustawienia mówisz ? "Druga rzecz to dokładne wyregulowanie ślizgu-prowadnicy aby łańcuch nie był za ciasno ani za luźno. Do tego służy owalny otworek (fasolka) w prowadnicy. Prócz tego uważać na znaki." wałek na który zakłada się duże koło nie można zamontować źle poniważ w kole jest otwór który wchodzi na wałek i nie ma możliwości ustawienia go inaczej widać go na zdjęciu vacum 14 w centralnej części koła więc mam teraz zagwozdkę i nie wiem czy składać to do kupy czy czekać na jakieś instrukcje związane z ustawieniem znaków ? proszę o radę Między tymi dwoma kołami jest jedna śruba którą dokręcony jest ślizg/prowadnica. Jak odkręcisz tę śrubę to zobaczysz ten owalny otworek. (Widać go na mojej fotce w ślizgu w linku co podałem) Koła dużego faktycznie nie można założyć inaczej, lecz zobacz czy to koło nie ma jakiegoś znaku i czy np. małe koło (od pompy nie ma znaku również. Może być na tej samej zasadzie co z rozrządem. Piszę że może, gdyż mechanik tak zasugerował, że to nie takie łatwe, bo trzeba uważać na znaki. Może ściemniał? Zobaczysz jeszcze na nowym łańcuchu czy czegoś nie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) Witam No to mam problem po złożeniu wszystkiego przy próbie uruchomienia słychać tylko metaliczne stukanie zgrzyt ... nie próbowałem dłużej niż ułamek sekundy nie wiem co sknociłem ale mam kilka podejrzeń 1. w momencie odkręcania dużego koła coś przeskoczyło - gdyż coś słyszałem wyraźnie lub nawet pękło ? kręciłem w stronę przeciwną do wskazówek zegara czy coś mogło od tego pęknąć , zerwać lub przeskoczyć ?opisywałem to wyżej 2. w momencie gdy odpiąłem plusowy kabel z akumulatora po kilku minutach kluczem zwarłem plus z masą z silnika i może coś wtedy albo padło albo bezpiecznik ? 3. lub sknociłem coś innego przy składaniu 4. lub rzeczywiście są jakieś znaki do ustawienia o których nie ustawiłem ( ustawiłem luz na łańcuchu około 1cm - 5 mm w dół 5 w górę ) Mam takie pytanie czy żeby sprawdzić poprawność złożenia elementów mogę spróbować obrócić wałkiem rozrządu nakładając klucz na tą śrubę która dokręca duże koło i kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara ? teraz naprawdę potrzebuję pomocy - jutro będę dzwonił do jakiegoś serwisu i postaram się znaleźć jakieś wsparcie techniczne... Mam fotorelację z całej operacji i tak jak jak tylko się z tym uporam opiszę jak i co... Edytowane 18 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Jeżeli łańcuch napędza tylko pompę vacum to nie powinno być żadnych znaków do ustawiania gdyż pompa ta nie jest w żaden sposób zsynchronizowana z silnikiem. Zwarcie chwilowe też nie powinno spowodować dziwnych dźwięków. Nie powinno się kręcić silnikiem w kierunku przeciwnym do jego normalnej pracy ale uczynienie tego nie musi skutkować niczym złym. Może za krótko kręciłeś a dźwięk wydał Ci się dziwny bo jesteś uczulony po samodzielnej naprawie ? Trudno coś usłyszeć po sekundzie kręcenia. Nie było to cykanie przekaźnika z powodu rozładowanego aku ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) Jeżeli łańcuch napędza tylko pompę vacum to nie powinno być żadnych znaków do ustawiania gdyż pompa ta nie jest w żaden sposób zsynchronizowana z silnikiem. Zwarcie chwilowe też nie powinno spowodować dziwnych dźwięków. Nie powinno się kręcić silnikiem w kierunku przeciwnym do jego normalnej pracy ale uczynienie tego nie musi skutkować niczym złym. Może za krótko kręciłeś a dźwięk wydał Ci się dziwny bo jesteś uczulony po samodzielnej naprawie ? Trudno coś usłyszeć po sekundzie kręcenia. Nie było to cykanie przekaźnika z powodu rozładowanego aku ? wystarczająco długo trwała próba by stwierdzić że coś jest nie halo kurcze ....przy rozkręcaniu gdy odkręcałem tę śrubę wyraźnie czułem i słyszałem poruszające się tłoki w i przekręciłem może 30 stopni i opór zaczął się zwiększać więc pomyślałem że uda mi się ją odkręcić i rzeczywiście odkręciła się lecz przy okazji coś jakby pykło metaliczny dźwięk po lewej stronie ( nie był to dzwięk odkręcania śruby ) i znów zmniejszenie oporu ale śruba poluzowała się na tyle że dała się odkręcić .... i nie wiem czy to mogło mieć wpływ negatywny Co do dźwięku to nie jest jak przy normalnym odpalaniu więc nie wydaje mi się że jestem wyczulony druga osoba która stała przy aucie też to usłyszała. Aha i jeszcze sprawdzałem tak: wrzuciłem jedynkę i bujnąłem autem i też pykneło metalicznie ... nie było to cykanie tak ciche jak to przy rozładowaniu aku wyraźne bardzo metaliczny i głośny dźwięk uderzyło kilka razy wraz z obrotamami nie wiem czy wałka czy czego ? ... Wiem skąd wzieły się drobiny w oleju - ślizg / prowadnica była bardzo wyrobiona / piłowana przez łańcuch - prowadnica ma wykonane części które dotykają łańcuch z materiału lekko ściernego - który nie jest stalowy ... Chodzi o wężyki podciśnienia, nie pomyl gdzie który był. I wrzuć zdjęcia za pośrednictwem forum. Te z hostingu wnet znikną. Ok zdjęcia pomniejszę i opiszę i umieszczę w wątku Edytowane 18 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Opór w którymś momencie kręcenia to pewnie kompresja. A przeskoczyć mógł rozrząd ewentualnie tylko ,że jeden ząbek przeskoku nie powinien powodować stuków przy kręceniu wałem. Wykręcając wtryski lub świece żarowe będziesz mógł spokojnie pokręcić wałem za koło pasowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 A coś nie zostawiłeś w środku jak składałeś? Ja bym zdjął porywę zaworów i odkręciłbym świece żarowe. Potem kręć wałem i słuchaj co puka - przyda się druga osoba. Jak zawory o tłok to przestawiłeś rozrząd. No chyba że ukręciłeś wałek w głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 A coś nie zostawiłeś w środku jak składałeś? Ja bym zdjął porywę zaworów i odkręciłbym świece żarowe. Potem kręć wałem i słuchaj co puka - przyda się druga osoba. Jak zawory o tłok to przestawiłeś rozrząd. No chyba że ukręciłeś wałek w głowicy tak dzis rozkrece wszystko raz jeszcze i postaram sie poszukac przyczyny dlaczego mam odkrecac swiece zarowe ? czy tylko je odpiac ? brzmi to troche jak zawor - gdy kolega mial kiedys uszkodzony w benzyniaku jeden to wlasnie tak stukalo bardzo glosno ... po pracy bede dzialal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 świece masz wykręcić żeby nie było kompresji w cylindrach - będzie Ci łatwiej obracać silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 po pracy bede dzialal Zadzwoń do kolegi z X-Traila @Bartezm (pisałem o nim). On to robił sam i może coś Ci podpowie. Tel. 790-391-496. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Zadzwoń do kolegi z X-Traila @Bartezm (pisałem o nim). On to robił sam i może coś Ci podpowie. Tel. 790-391-496. ok zadzwonie dzis po pracy - pisalem do niego wczoraj ale jeszcze nie zdarzyl odpowiedziec... a czy znajde na forum cos o tym jak sprawdzic czy mam poprawnie ustawiony rozrzad ? czy cos nie przeskoczylo ? ok zadzwonie dzis po pracy - pisalem do niego wczoraj ale jeszcze nie zdarzyl odpowiedziec... a czy znajde na forum cos o tym jak sprawdzic czy mam poprawnie ustawiony rozrzad ? czy cos nie przeskoczylo ? z serwisu w tarnowie dosatelem odpowiedz : pytanie : Witam Nawiazujac do rozmowy dzisiejszej telefonicznej postaram sie opisac problem bardziej dokladnie mam nissana x- trail 22.di 114km T30 - JN1TENT30U0002169 Kupilem zestaw kolo , prowadnice i lancuch do pompy wodnej - halasowalo i kolo mialo wyrobione zeby... po wymianie silnik nie odpalil i badzo glosno stuka - przekrecilem okolo sekunde silnikiem - mam nadizeje ze nic sie nie uszkodzilo ale objaw byl mniej wiecej taki jakby bardzo glosne stukanie panewki podczas odkrecania kola ktore bylo przykrecone sruba na klucz 14 odkrecajac przeciwnie do wskazowek zegara poczulem jak obracaja sie tloki widzialem obracajace sie walki przekrecilem moze 45stopni i opor stawal sie wiekszy i wtedy cos przeskoczylo po lewej metaliczny dziwek dosc glosny i sruba w tym samym momencie sie poluzowala - wtedy mialem piewsze podejrzenie ze cos spieprzylem przy skladaniu gdy dokrecalem kolo mialem nadizeje ze bedize sie obracalo swobodnie ze uslysze jak tloki sie poruszaja jak wczesniej gdy obracalo sie do okolo 45 - lecz napotkalem opor odrazu i dokrecilem kolo - wtedy bylem pewny ze cos spieprzylem ( teraz domyslam sie ze powinienem zablokowac kolo i odkrecac srube ) i teraz moja prosba co mam robic dalej? - chcac samodzielnie dokonczyc naprawe odpowiedz : Z opisu wynika że podczas odkręcania i nie zablokowaniu koła przeskoczył łańcuch rozrządu lub pękł któryś ze ślizgów napinacza. Należy skontrolować ustawienie /stan rozrządu. W najlepszym przypadku ustawić prawidłowo rozrząd i próbować wtedy dopiero ręcznie obracać silnik czy nic nie blokuje - jeśli nie to wtedy próbować odpalić; jeśli się nie uda lub silnik będzie nierówno pracował itp. uszkodzeniu uległy zawory w głowicy (demontaż głowicy - regeneracja lub co najmniej wymiana wygiętych zaworów). Jest dużo w sieci tematów dot. rozrządu w tych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Nie wiedziałem ,że serwisy są tak miłe żeby udzielać wskazówek zamiast napisać "przyjedź to zrobimy, wiedzą się nie podzielimy" Niestety z odkręceniem pokryw rozrządu jest trochę zabawy :/ trzymam kciuki aby tylko rozrząd był do ogarnięcia. Przy jednym ząbku przestawionym zaworów raczej nie powinno było pogiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) jestem aktualnie za granica na wyspie - jakies 3000 km od tego serwisu w tej sytuacji sie zgodzili pomoc stuknelo moze max 10 razy - nie wiem co stukalo moze zawor - mam nadzieje ze sie nie uszkodzil tez mam nadizeje ze da sie poskladac - nie jestem mechanikiem ale jak nie sproboje to sie nie dowiem - silnik ma juz swoje lata i 350 000km najwyzej wymienie na nowszy model znalazlem taki schemat - bedize dobry ? wydaje mi się że to to koło obróciłem jeden ząbek .... trzymajcie kciuki nigdy tego nie robiłem ale zobaczymy co da się zrobić wlasnie znalazlem na elektroda ze nie powinno sie obracać silnika w przeciwna strone http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1921655.html co uczyniłem ale naprawde niewielie obrotu wykonalem moze 45 stopni i cos pykło no dobra a teraz pytanie czy będę potrzebował jakieś specjalne klucze, przyrządy do ustawienia rozrządu ? moze jakis manual ? Edytowane 19 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Mogło przeskoczyć tylko na wałku. Pozostaje zdjąć obudowę i się przekonać. Schemat jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Mogło przeskoczyć tylko na wałku. Pozostaje zdjąć obudowę i się przekonać. Schemat jest ok. wyglada na to ze wystarczy poluzowac ten napinacz ... hmmm i powinno dac sie ustawić poprawnie koła czy trzeba spuszczać olej do tej operacji ? wszytskie śruby poluzowałem poszły nawet gładko - ale nie chce mi się tyle razy klucza przekładać i chyba podjadę po płaską 10 z grzechotką tak na marginesie AAAALLLEEEEEEE TAAAAAM MIEEEEJSCAAAA!!!!! CAŁE ŁAPY MAM POCHARATANE Edytowane 19 Października 2015 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.