piotras78 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Czy ktoś z was orientuje się który silniczek odpowiada za przełączenie nawiewu lewego miedzy ciepłym a zimnym powietrzem (może ktoś dysponuje jakimś foto albo wycinkiem z serwisówki)? Od jakiegoś czasu z lewej wieje mi tylko zimnym, prawa strona działa ok i podejrzewam ze padł silniczek krokowy. Idzie zima i chce to jakoś ogarnąć bo chłodno w środku się robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Wszystkie silniki i regulacje nawiewów znajdują się w jednej jednostce razem z dmuchawą za deską rozdzielczą. Masz tu dwie strony z FSM, może pomogą. ATC.pdf ATC2.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Miałem ten sam problem u siebie tylko że problem dotyczył strony pasażera. Silnik (jeden z trzech/czterech o ile pamiętam) znajduje się bardzo blisko podłogi, przy grodzi delikatnie po prawej stronie od środka pojazdu. Aby go wymienić wymagany był demontaż prawie całej deski rozdzielczej. Na szczęście dla nas ludzie projektujący to auto chyba dużo napatrzyli się na klocki lego bo aby zdemontować całą deskę potrzeba około 45-60 minut (w przypadku dwóch osó bo wszystko jest montowane praktycznie na wcisk, śrub jest tam bardzo mało. Jeśli masz możliwość unieruchomienia pojazdu na kilka dni to warto jest rozebrać wszystko i ocenić sam stan silniczka i jego układu. Da się go łatwo rozmontować. Ja zamówiłem drugi a po rozebraniu starego i przeczyszczeniu okazało się że był sprawny. Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie znajdował się silnik od lewej strony. Nie pamiętam już czy ten od prawej był po drugiej stronie czy oba znajdują się blisko siebie.[/url]"> [/url]"> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Ok. Wielkie dzięki za informacje. Początkowo szukałem za radiem ale na allegro znalazłem cały element i było tam wejście do rurek od klimy wiec zaglądając pod maskę wydedukowałem ze może to być właśnie tam gdzie pokazałeś na foto ale nie chciałem pruć 1/2 samochodu żeby się o tym przekonać. Może da się tylko zdemontować część pasażera bez wyciągania całej deski. Co do sposobu montażu to fakt że większośc jest na zatrzask jak klocki - szkoda tylko ze zrobili tak samo bagażnik i boczki mi ciągle wypadają z zaczepów (pewnie po części to wina sporej wagi kratki bo mam jako ciężarówka - dawne przepisy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Ja nie mam kratki a i tak wszystko lata. One chyba tak mają i nic z tym nie zrobimy. A jeśli chodzi o demontaż tylko części deski rozdzielczej to niestety ale moim zdaniem raczej się to nie uda. Trzeba rwać wszystko bo sam szkielet deski jest całościowy i ciągnie się od drzwi do drzwi.Pamiętaj żeby odpiąć akumulator bo trzeba odpiąć poduszkę pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Nie zdemontujesz tylko części pasażera. Aby dostać się do urządzenia trzeba pruć cała deskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Czy te silniki są od spodu tego zdjęcia które pokazałeś ? Jeżeli tak to się już do nich dostałem - zdemontowałem schowek i tą opaskę od niego - jeden jest na dmuchawie po prawej i dwa silniki są po lewej stronie - wymiary tak ok 10x10 cm. Jutro jak będzie widno to strzele fotkę czy to napewno to. EDIT: Znalazłem foty na allegro: http://www.fotosik.pl/zdjecie/09a2a802a32b09e7 http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f4b708c8c9b57e6 http://www.fotosik.pl/zdjecie/00f002344e7b647f Na pierwszych dwóch jest nagrzewnica od dołu - tu już mam dostęp, na ostatnim doszukałem się jeszcze jednego silnika ale jest to już nagrzewnica od góry - dostęp pewnie za górnym schowkiem/poduszka pasażera. Czy to o te silniczki chodzi ?? Czy jest sens szarpać górę czy te od zimno / ciepło znajdują się od dołu ? EDIT 2: Wychodzi chyba na to że to silnik nr 1 - tak przynajmniej wynika z serwisówki - tam oznaczona 5 - poprawcie mnie jeśli się mylę http://www.fotosik.pl/zdjecie/fc6fae7a4f09a20d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Teraz już tego dokładnie nie pamiętam bo robiłem to jakieś dwa lata temu. U mnie mając dostęp do wszystkiego wyjęliśmy wszystkie silniki, i po podłączeniu części ze sterowaniem nawiewu sprawdzaliśmy który silnik nie reaguje przy zmianie. Ewentualnie możesz je wyjmować i ręcznie przestawiać klapę sprawdzając czy coś się będzie zmieniało. Silnik za każdym razem kalibruje swoją pozycję do położenia klapy tak że nie będzie problemu z ponownym zamontowaniem i poprawnym działaniem wszystkiego jeśli pokręcisz tym sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Wczoraj nie wytrzymałem i wyszarpałem drania w nocy przy latarce - trafiony za pierwszym razem. Oczywiście że sobie odrazu ręcznie klapkę przestawiłem na ciepełko i teraz reguluje tylko więcej / mniej z nawiewów. Silniczek już zamówiłem i pewnie we wtorek poskładam wszystko razem tak jak było. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.