24szczecin Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Witam. Mam problem. Mój samochód to: NISSAN PRIMERA P12 - silnik 1.9 dCi 120KM, rok produkcji 2003. Stoję przed wymianą silnika (zatarty po przejechaniu 9tyś km od zakupu), według mechanika lepiej kupić następny niż naprawiać ten. Mam już na oku silnik, ale mam parę pytań. Czy silnik od Renualt Laguna II 1.9dCi 120km będzie pasował do mojej Primery? Z tego co słyszałem możliwe, że będzie trzeba wymienić pompę oleju i listwę wtryskową, wszystko inne podjedzie normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Witam. Mam problem. Mój samochód to: NISSAN PRIMERA P12 - silnik 1.9 dCi 120KM, rok produkcji 2003. Stoję przed wymianą silnika (zatarty po przejechaniu 9tyś km od zakupu), według mechanika lepiej kupić następny niż naprawiać ten. Mam już na oku silnik, ale mam parę pytań. Czy silnik od Renualt Laguna II 1.9dCi 120km będzie pasował do mojej Primery? Z tego co słyszałem możliwe, że będzie trzeba wymienić pompę oleju i listwę wtryskową, wszystko inne podjedzie normalnie. z ciekawości, co było przyczyną zatarcia silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
24szczecin Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jechanie bez oleju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno skrzynia, czy też obudowa nie będzie pasowała do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 ale nie sprawdzałeś poziomu oleju przez 9 kkm, czy silnik pił strasznie dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
24szczecin Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno skrzynia, czy też obudowa nie będzie pasowała do silnika. Rozwiń dokładniej wypowiedź, skąd taka informacja? Z tego co otrzymuję wszędzie odpowiedzi to wszystko pasuje idealnie, ale chcę się w pełni upewnić - są to te same silniki (blok i głowica) - podzespoły silnika również w większości wymienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Rozwiń dokładniej wypowiedź, skąd taka informacja? Z tego co otrzymuję wszędzie odpowiedzi to wszystko pasuje idealnie, ale chcę się w pełni upewnić - są to te same silniki (blok i głowica) - podzespoły silnika również w większości wymienne. Faktycznie, mógł zaistnieć mój błąd. Jednostka 1,9 Dci, to wyrób francuski, więc pewnie skrzynia którą posiadasz będzie pasowała. Gorzej by było gdybyś chciał zamienić silnik na 2,2, w tedy mogła by ta skrzynia nie pasować. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/awarie-silnika-1-9-dci/vbne1 z ciekawości, co było przyczyną zatarcia silnika? Jechanie bez oleju.. ale nie sprawdzałeś poziomu oleju przez 9 kkm, czy silnik pił strasznie dużo? Te silniki, jak i 1,5 Dci nie posiadają zamków na panewkach. Tak jak się doczytałem, to nie powinno się oleju wymieć zgodnie z instrukcją co 30 tyś, lecz max 15 tyś. W tych silnikach olej szybko robi się mazią i następuje obrócenie się panewek na wale. W rezultacie - szlif wału, nowe panewki, a co za tym idzie == praktycznie i przy okazji remont całego silnika. Szkoda że przy takiej awarii nie można zmienić na 2,2 Dci - (skrzynia i elektronika robi swoje) . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ale przecież nawet, gdy zmieniasz olej, co 15 kkm to powinieneś raz za czas - pomiędzy wymianami - kontrolować jego poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
24szczecin Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Faktycznie, mógł zaistnieć mój błąd. Jednostka 1,9 Dci, to wyrób francuski, więc pewnie skrzynia którą posiadasz będzie pasowała. Gorzej by było gdybyś chciał zamienić silnik na 2,2, w tedy mogła by ta skrzynia nie pasować. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/awarie-silnika-1-9-dci/vbne1 Te silniki, jak i 1,5 Dci nie posiadają zamków na panewkach. Tak jak się doczytałem, to nie powinno się oleju wymieć zgodnie z instrukcją co 30 tyś, lecz max 15 tyś. W tych silnikach olej szybko robi się mazią i następuje obrócenie się panewek na wale. W rezultacie - szlif wału, nowe panewki, a co za tym idzie == praktycznie i przy okazji remont całego silnika. Szkoda że przy takiej awarii nie można zmienić na 2,2 Dci - (skrzynia i elektronika robi swoje) . Oooo i o to mi chodziło. Tak, więc jestem już przekonany, że mogę kupić normalnie 1.9dCi i podejdzie. Olej miał być wymieniony parę dni po tym jak padł silnik - niestety palnowana wymiana jednak się nie udało bo silnik wcześniej padł. Wychodzi na to, że w dwa miesiące silnik 'wypił' cały olej po przejechaniu niecałych 9kkm, więc to zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Może wypił, a może było mało oleju w silniku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koperski Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 W dniu 22.10.2015 o 12:58, 24szczecin napisał: Oooo i o to mi chodziło. Tak, więc jestem już przekonany, że mogę kupić normalnie 1.9dCi i podejdzie. Olej miał być wymieniony parę dni po tym jak padł silnik - niestety palnowana wymiana jednak się nie udało bo silnik wcześniej padł. Wychodzi na to, że w dwa miesiące silnik 'wypił' cały olej po przejechaniu niecałych 9kkm, więc to zdecydowanie za dużo. Witam Czy dopial Pan wymianę tego silnika z laguny do primery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Nie radziłbym wymieniać silnik z renault do nissana. Poza tym aby uniknąć obrócenia panewek wystarczy robić płukankę silnika. Zrobię o tym temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koperski Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 W dniu 22.05.2018 o 23:41, michaell napisał: Nie radziłbym wymieniać silnik z renault do nissana. Poza tym aby uniknąć obrócenia panewek wystarczy robić płukankę silnika. Zrobię o tym temat Witam, czemu nie radzisz wymiany? Moje pytanie jest takie czy silnik od Renault 1,9dci 120km model F9q jest taki sam jak w primerze p12 1,9 dci 120 km? Orientujesz się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Dobrze że nie kupiłem tego FR gówna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Co ma płukanka do tego? Wystarczy olej zmieniać co 10kkm. A silniki są jednakowe. Różnią się detalami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 1.Różnica jest w osprzęcie silnika. Kolektory, rozrząd, sprzęgło, misa olejowa.Same słupki są takie same jeśli chodzi o 1,9 dci 120 km. Głowice różnią się tylko otworami na świece, jednakże to też zależy od kodu silnika. 2.Jak można przeczytać na forach francuskich problem w silniku 1,9 dci są zatykane kanaliki przez stary olej. Mam doświadczenie z tymi silnikami w lagunie oraz w megan wszystkie przejechały ponad 350 tys bez obrócenia się na panewkach. Zwolennikiem płukanki jest też ekspert z naszego forum voyager1956. Ja używam LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH działa super. Rozgrzać auto i wlać ten płyn. Auto pochodzi sobie 10 min i można dokonać wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.