sada Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Witam! Własnie wróciłem po diagnostyce w serwisie Nissana i zostałem załamany Primera P12, 2.0l benzyna 140 KM rok.2003, przebieg 270 000 km. Istotne jest zmierzone ciśnienie sprężania : I 6,5 II 4,0 III 5,5 IV 7,0 Powinno być 12,0 Wniosek diagnosty , być może słuszny - silnik przegrzany. Pytanie moje brzmi czy takie odczyty nie mogą wskazywać na inne usterki, np. uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ponieważ zaproponowano mi od razu remont za 8000 PLN , czy jeśli remont byłby konieczny są gdzieś możliwości remontu taniej. Proszę o radę, czy jest sens szukać np. używanego silnika, tańszego remontu? Czy w razie remontu ma sens wymiana np. samych pierścieni. Bardzo proszę konstruktywne rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Poszukaj tańszej usługi. Nie w serwisie Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson22 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jak juz to lepiej zrobić remont silnika przynajmniej masz pewność co masz pod maska a kupując silnik używany nigdy nie wiesz na 100% w jakim jest stanie. W serwisie zawsze ceny sa dużo wyższe lepiej poszukać dobrego mechanika bo za 8 tysięcy to juz mozna teraz P12 kupić ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Silnik używany kupisz za 1500 zł bez problemu, montaż pewnie 500 zł.... Remont zapewne wyjdzie ok. 2-2,5 tys., ale jak zostawiasz auto na dłużej to może warto, będziesz wiedział co masz pod maską. ps. z ciekawości, z czego wynikało rzeczone przegrzanie silnika? mówili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Silnik używany kupisz za 1500 zł bez problemu, montaż pewnie 500 zł.... Remont zapewne wyjdzie ok. 2-2,5 tys., ale jak zostawiasz auto na dłużej to może warto, będziesz wiedział co masz pod maską. ps. z ciekawości, z czego wynikało rzeczone przegrzanie silnika? mówili? Przyczyny nawet ja nie znam dokładnie. Wyglądało to tak, że od pewnego czasu pojawiały się sporadycznie problemy z zapalaniem na ciepło. Pojechałem z tym do firmy Bohusz Wrocław, tam sprawdzono komputerem, podobno były jakieś wypadające cykle i nieszczelności w wydechu, wymieniono świece i filtr powietrza. Żadnych wad nie zauważono bo wada ta nie występowała ciągle. W ruchu miejskim wada ta była mało kłopotliwa. Wyjechałem na weekend daleko od domu , wracając (130km/h) po tankowaniu już w Polsce nie mogłem go przez 30 min odpalić. W końcu się udało ale 30 km przed domem nagle wskazówka temperatury skoczyła na czerwone pole. Wbiłem na luz i jechałem ,nie zatrzymałem się , nie wyłączałem silnika bo wiedziałem że zgaśnie i nie zapalę. Po chwili temperatura spadła , więc zacząłem dalej jechać ale bardzo wolno. Teraz może wezwałbym pomoc drogową , ale po ciężkim weekendzie myślenie nie specjalnie działa. Wydawało mi się ,że przegrzać silnik jest nie tak łatwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Może nie działał wentylator chłodnicy, a do tego czujnik temp. płynu chłodzącego i stąd brak komunikatów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) chyba termostat nie działał , nie mogę odczytać Edytowane 21 Października 2015 przez sada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Silnik używany kupisz za 1500 zł bez problemu, montaż pewnie 500 zł.... Remont zapewne wyjdzie ok. 2-2,5 tys., ale jak zostawiasz auto na dłużej to może warto, będziesz wiedział co masz pod maską. ps. z ciekawości, z czego wynikało rzeczone przegrzanie silnika? mówili? myśli że ktoś zrobi porządny remont w tej kwocie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 a próba olejowa była robiona?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) Raczej nie , bo dostałem tylko jeden komplet wyników, a tak przy okazji pan z serwisu umówił się ze mną na diagnostykę za 200 PLN , po czym zażądał 400 bo za mierzenie ciśnienia jeszcze 200 PLN. Po moim sprzeciwie, wspaniałomyślnie zgodził się za ciśnienie za 100. Może wszędzie widzę kanty, ale próba olejowa jest nie w interesie serwisu, bo zawęziłaby usługę. A nawiasem mówiąc co to za diagnostyka silnika bez mierzenie ciśnienia. Edytowane 22 Października 2015 przez sada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Opis diagnozy MUSI być czytelny, każ im to przepisać, za darmo tego nie dostałeś. Unikaj ASO, a szczególnie takich,które naciągają na kasę... mierzenie ciśnienia za 200 zł?????????????! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Raczej nie , bo dostałem tylko jeden komplet wyników, a tak przy okazji pan z serwisu umówił się ze mną na diagnostykę za 200 PLN , po czym zażądał 400 bo za mierzenie ciśnienia jeszcze 200 PLN. Po moim sprzeciwie, wspaniałomyślnie zgodził się za ciśnienie za 100. Może wszędzie widzę kanty, ale próba olejowa jest nie w interesie serwisu, bo zawęziłaby usługę. A nawiasem mówiąc co to za diagnostyka silnika bez mierzenie ciśnienia. jedź gdzieś do warsztatu niech zmierzą ciśnienie tak jak powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Nie wiem , ale z moich kontaktów z ASO Nissana wynika , że zależy im by za wszelką cenę zrazić klienta. Wszystko było w miarę OK do końca gwarancji, potem "kulaj się gościu". Dziękuję wszystkim za rady . Przy okazji , może możecie mi polecić zakład w okolicy Wrocławia , Opola , który z dużym prawdopodobieństwem wykonałby remont, lub na początek próbę olejową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 pogadaj z _Janusz_ może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 chyba termostat nie działał , nie mogę odczytać 5) Nie otwiera się termostat za nadto płynu chłodzącego - dolano 1 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Przy takim sprężaniu na czterech cylindrach to uszczelka,pęknięty blok lub chyba brak rozrządu heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.