Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Nie odpala na zimnym silniku


Gość jumbol0801
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jumbol0801

Witam,

mam taki problem że Almera przestała odpalać. Jakiś czas miała problemy na zminym silniku ale po dodawaniu gazu odpalała za pierwszym razem, jak się nie udało to już nie odpaliła aż po długim czasie lub na nastepny dzień. Na ciepłym silniku paliła bez problemu na dotyk.Wróciłem do domu i rano zonk. Kręci lekko jakby chciała zaskoczyć ale obroty idą do pierwszej kreski i nic. Podłączyłem komputer i wyskoczył błąd P0113 czyli że czujnik temperatury powietrza czy jakoś tak. Wyczyściłem przepływomierz i nic tak samo. Chciałem zczytać błąd ale nic nie idzie zrobić chyba jakiś błąd w oprogramowaniu do sprawdzania błędów.chce kupić przepływomierz ale nie wiem czy on az tak moze powodować że auto w ogóle nie chce odpalić?? w innym aucie też miałem problem z tym ale auto paliło. Prosze o pomoc i czy kupić zamiennik czy uzywke oryginalna. Pozdrawiam i dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po kilku próbach nie odpali, to wykręć świece i zobacz czy nie jest zalana. Jeśli tak, to może być czujnik temperatury płynu i błędne złe dane.

Komputer może cały czas myśleć że silnik jest rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś w układzie paliwowym komp pokazał awarie czujnika ciśnienia paliwa na listwie, którego nie można kupić osobno, lecz z całą listwą.

Dobrze że nie kupowałem, gdyż naprawa polegała tylko na zaprogramowaniu pompy. Czujnik był ostatnim elementem w układzie, którego odczytał komp, jako usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być objaw przestawionych faz rozrządu,sprawdź ten czujnik , ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jumbol0801

też tak myślę, mam czujnik więc wymienię ale to ten u góry czy ten z tyłu na dole?


czujnik wymieniony , swiece nowe i nadal nic, rozciagniety łancuch może byc powodem nie odpalenia auta?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się do tematu, gdyż jest podobny do mojego problemu.

W mojej Almerce 1,5 - 90KM około 2 miesiące temu pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Almerka odpala po długim kręceniu i ma niskie obraty (tak jakby nie było ssania). W saplinach czuć specyficzny zapach nieprzepalonej benzyny, widoczny jest niebieskawy dym. Wszysko ustępuje po rozgrzaniu silnika. na ciepłym silniku pali bez żadnych problemów. Koputer nie pokazuje żadnych błędów. Przeglądłem różne fora i sprawdzałem różne porady. Wylkuczam rozciągnięty łańcuch rozrządu, gdyż wymieniałem go 10 tys. km temu. Wyczyściłem przepustnicę, silnik krokowy i po tym czyszceniu mam wyższe obroty na ciełym silniku - ok 1000. Problem z uruchomieniem zimnego silnika pozostał. Dwa dni temu kupiłem nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej dający sygnał do komputera - również bez zmian. Świce wymienione, przepływka również była zamieniana na sprawną. Duży problem miałem dziś z uruchomieniem silnika przy 4 stopniowym mrozie, musiał bardzo długo kręcić, aż w końcu załąpał.

Proszę o jakieś jeszcze sugestie.

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość jumbol0801

To jest nas dwóch, myślę czy immobilaizer może coś takiego powodować?


Więc teraz tak. Spojrzałem czy jest iskra i za pierwszym razem ściągając pierwszą cewkę iskry brak druga tak samo trzecia też(myślę sobie wiązka padła) ale na czwartej była ale przez chwile pózniej nic i ponownie się pojawiła. Patrzac na cztery wyjęte cewki iskra skacze sobie jak chce raz jest raz nie ma raz tu raz tam. Co może być tego powodem??


coś z ECU?


Dziś mam troszkę czasu i idę sprawdzić kable


Ok. W końcu troche czasu i zobaczyłem że napinacz wyciągnięty na jakieś 2cm . Kupiłem rozrząd, Wczoraj brałem się za robienie i mam już ściągnięte koła pokrywę zaworów i teraz walkczę ze ściągnięciem bocznej pokrywy żeby dostać się do dolnej zębatki. Miska olejowa przymocowana na silikon i mam pytanie czy muszę ją ściągnąć żeby wyjąć pokrywę? góra odchodzi ale czuję jakieś trzymanie na wale. miska olejowa jest odkręcona i trzymja tylko na silikonie. Pokrywa schodz z metalowych trzpieni na centymetr i dalej trzyma dół delikatnie sprężynuje. Jakieś porady? z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtas55555

hej. mam ten sam problrm iskra skacze jak chce. rozrzad wymienilem bo napinacz na jakies 2 cm wysuniety byl i dalej to samo:(

jak rozwiazales problem to napisz prosze co bylo przyczyna bo juz nie mam pomyslow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Auto zgasło w korku po odpaleniu przestał się wkręcać na obroty (brak mocy) zjechałem na pobocze i po ostygnięciu świeciła kontrolka CHECK ale auto wkręcało się na obroty. Po zagrzaniu znowu od nowa i tak za każdym razem, po nocy tak samo. Po podłączeniu pod komputer wyszło położenie czujnika wałka rozrządu wymieniłem na zamiennik i prawie wszystko ok tylko przestał rano odpalać na zimnym silniku. Nieraz zapali za 2, 3, 4 razem a w wczoraj w ogóle, wymieniłem świece przepływomierz jest ok bo po odłączeniu auto gaśnie całkowicie. na ciepłym silniku pali za pierwszym razem po  2 sekundach. I mama takie pytanie czy może być to przyczyną nie oryginalnego czujnika czy na przykład czujnika temperatury, bo nie wiem czy czasami go nie zalewa bo czuć benzynę. Na gazie też nie chce odpalić. Proszę was o jakieś podpowiedzi co można z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były takie przypadki iż były zakładane 2/3 czujniki i ten ostatni był dobry. Taki sam czujnik co na wałku jest również na wale. Może spróbuj zamienić.

Również wpływ może mieć czujnik temp. tak miałem u córki w micrze. Tutaj chodzi o czujnik temp. z dwoma pinami.  Przeczytaj jeszcze to. Co prawda Dci, ale objawy te same http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100448-n16-15-dci-problem-z-odpalaniem-na-ciep%C5%82ym-silniku/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam Nissana Almere N16 z 2001 r. silnik 1.5 benzyna. Auto ma problem z odpalaniem na zimnym silniku. Codziennie rano trzeba bardzo długo kręcić żeby w ogóle odpaliło, jak już niby odpali pochodzi nierówno (jakby nie palił na wszystkie gary), aż w końcu wkręci się na obroty i zacznie chodzić normalnie. Po takim ciężkim odpaleniu silnik już nie ma problemu z odpalanie do momentu aż znowu ostygnie. Ostatnio gdy pojawiły się przymrozki auto nie chciało już w ogóle odpalić.

Samochód był już u 3 mechaników gdzie mechanicy wymienili już:

pompa paliwa,

kolejny mechanik powiedział, że silnik jest do remontu,a następny zaprzeczył i wymienił cewke ale nadal są problemy z odpaleniem,

Samochód od 5 miesięcy posiada instalację gazowo LEVATO.

 

Bardzo proszę o odpowiedź czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale instalacja jest sekwencyjna więc odpala na benzynie. Myślisz że to może mieć coś wspólnego ?? W tygodniu postaram się podjechać do gazownika żeby ją zakręcił i pojeżdżę na benzynie. Jak tylko coś będę wiedział to sie odezwę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj, przeciez to jest pokrętło na zaworze w butli, nawet klucza nie trzeba a sam zawór jest na wierzchu. Z reszta powinieneś wiedzieć jak odłączyć gaz ze względów bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...