Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] skrzynia biegów - zacięta na wstecznym


skys_the_limit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

 

Po 2 latach względnego spokoju z samochodem ( nissan primera p12 1.9 dci 245 kkm), stało się... samochód unieruchomiony ( no może nie do końca bo można tylko cofać). Opiszę krótko co się stał:

 

Jechałem sobie spokojnie, po czym zatrzymałem się na światłach. Chcę ruszyć, usłyszałem zgrzyt, pierwszy bieg wchodzi z oporem, toczę się, drugi zdecydowanie lepiej, trzeci z wielkim oporem, czwórka ok. Stwierdziłem, że pora się zatrzymać i sprawdzić. Wyłączyłem silnik, wyszedłem patrzę pod samochód wycieków nie ma. Pedał sprzęgła chodzi dobrze ( 2 lata temu padł mi wysprzęglik i robiłem sprzęgło i dwumas, przy okazji mały serwis skrzyni - wymiana oleju). Odpalam samochód chcę ruszyć pierwszy, trzeci i piąty bieg nie chcą wejść, jak bym ręką w ścianę walił, dwójka, czwórka i szóstka wchodzą z oporem, sprawdzam jak działa wsteczy. Wskoczył jak marzenie, samochód rusza do tyłu. Chcę sprawdzić czy pozostałe biegi wchodzą, a tu niespodzianka, lewarek zaczął działać bez żadnego oporu. biegi "niby" wchodzą ale samochód dalej jest na wstecznym, kamera działa i jeździ tylko do tyłu. 

 

Nie jestem mechanikiem ale mam wrażenie, że padł wybierak. Czy może jestem w błędzie?

Orientujecie się może jak kosztowna jest to naprawa? Czy trzeba do niej wyjmować skrzynię biegów?

 

Proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam

 

Michał.

Edytowane przez skys_the_limit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz cięgna od dźwigni wybieraka i zobacz czy samym wybierakiem można wrzucić na luz. To pozwoli Ci ustalić czy zablokowanie jest w środku skrzyni czy "na zewnątrz" , tzn. w mechanizmie między gałką a skrzynią.     (chyba dobrze kombinuję?)

 

U mojego znajomego identyczna  sytuacja miała miejsce ( tylko że w bmw) i niestety - okazało się ,że skrzynia do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego znajomego identyczna  sytuacja miała miejsce ( tylko że w bmw) i niestety - okazało się ,że skrzynia do wymiany...

my nei mamy takich znajomych  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  żarcik  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam kolego wsuwkę trzymającą pancerz linki. Miałem podobny problem ale zgubiłem wsuwke od linki która steruje pozycjami góra dół (brakło mi biegów z najwyższych pozycji tj, 5,6 i wstecznego). Tutaj wygląda mi na to że zgubiłeś wsuwkę od drugiego pancerza linki sterującej w poziomie. Dla rozjaśnienia sytuacji zdjęcie w załaczniku. 

 

 

post-93490-0-28482300-1446386513_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Drodzy forumowicze,

 

Po 2 latach względnego spokoju z samochodem ( nissan primera p12 1.9 dci 245 kkm), stało się... samochód unieruchomiony ( no może nie do końca bo można tylko cofać). Opiszę krótko co się stał:

 

Jechałem sobie spokojnie, po czym zatrzymałem się na światłach. Chcę ruszyć, usłyszałem zgrzyt, pierwszy bieg wchodzi z oporem, toczę się, drugi zdecydowanie lepiej, trzeci z wielkim oporem, czwórka ok. Stwierdziłem, że pora się zatrzymać i sprawdzić. Wyłączyłem silnik, wyszedłem patrzę pod samochód wycieków nie ma. Pedał sprzęgła chodzi dobrze ( 2 lata temu padł mi wysprzęglik i robiłem sprzęgło i dwumas, przy okazji mały serwis skrzyni - wymiana oleju). Odpalam samochód chcę ruszyć pierwszy, trzeci i piąty bieg nie chcą wejść, jak bym ręką w ścianę walił, dwójka, czwórka i szóstka wchodzą z oporem, sprawdzam jak działa wsteczy. Wskoczył jak marzenie, samochód rusza do tyłu. Chcę sprawdzić czy pozostałe biegi wchodzą, a tu niespodzianka, lewarek zaczął działać bez żadnego oporu. biegi "niby" wchodzą ale samochód dalej jest na wstecznym, kamera działa i jeździ tylko do tyłu. 

 

Nie jestem mechanikiem ale mam wrażenie, że padł wybierak. Czy może jestem w błędzie?

Orientujecie się może jak kosztowna jest to naprawa? Czy trzeba do niej wyjmować skrzynię biegów?

 

Proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam

 

Michał.

 

Witam,

 

Z góry chciałbym przeprosić, że tak długo trwało zanim zrobiłem update sprawy. Samochód stał całą zimę i wiosnę w garażu bo nie jeździł, a na szczęście jest 2. Sprawa okazała się bardzo prosta. Poszło cięgło przy skrzyni, dlatego działały 2,4,6 i wsteczny. Usunięcie usterki kosztowało mnie 70 zł ( to nie żart ). Teraz Nismo śmiga moja małżonka, sprawuje się bez zarzutu. 

 

Temat można uznać za zamknięty

 

pozdrawiam Michał.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...