Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0 140KM - napinacz łańcucha


batonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

potrzebuje pomocy odnośnie montażu używanego wcześniej napinacza łańcucha.

Otóż w zeszłym roku, ze względu na szarpanie, brak mocy oraz dziwne odgłosy wydobywające się z okolic rozrządu, cały komplet tj łancuch, slizgacze koła i napinacz zostały wymienione. Wszystkie objawy ustały poza odgłosami. Auto wróciło na warsztat, okazało się że napinacz był wadliwy. Kolejna wymiana praktycznie poprawiła wszystko poza dziwnym odgłosem-podczas rozruchu 1-2s. później cisza.Przed wymianą całego rozrządu, nie bylo tego odgłosu.

Kolega podpowiedział mi że napinacz może być znowu wadliwy, a że stary jeszcze oryginalny posiadam, postanowiłem że go zamontuje. I tu pojawia się problem.

Czy tak po prostu obecnie zamontowany mogę zdemontować i założyć stary?? Zauważyłem że wałek (tez z poprzenie naciętymi zebami) który dociska ślizgacz jest wysunięty a wcisnąć go mogę tylko wtedy kiedy przytrzymam tak jakby zapadkę.Na napinaczu jest też haczyk który przytrzymuje ten wałek przed wysunięciem.

Koledzy, prośba- jak to ustrojstwo ugryźć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie - podnosisz zapadkę, cofasz napinacz i zahaczasz o haczyk... demontujesz stary i podczas wkręcania nowego sam się odblokuje z haczyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem jak to się dzieje ale rzeczywiscie sie odblokowuję, przekonałem się kiedyś u siebie tylko nie pamiętam czy odblokowuję się podczas montażu czy nie trzeba wałem przekręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie poprzez oparcie sie o płoze łancucha robi sie delikatny luz na napinaczu i haczyk spada :) czytac i uczyć sie :) a nic nie bedzie wam dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napinacz zamontowany. Bez najmniejszych problemów. Oryginalny z zamiennikiem jednak się różnią- w oryginale zębnik jest drobniejszy.

Mam wrażenie że podczas rozruchy, jest ciszej choć nie tak cicho jak przed wymianą rozrządu.

Tak już chyba zostawię i nie będę więcej kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne że oryginał miał drobniejsze zęby. W poliftowych rzeczywiście są drobniejsze w stosunku do przed liftowych, ale ty powinieneś mieć u siebie ten sam co przedliftowy, chyba że ktoś już wcześniej zmieniał napinacz i dał poliftowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...