Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przednie czujniki parkowania w J10


peceq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś z kolegów montował czujniki z przodu najlepiej z możliwością włączenia / wyłączenia ? Dużo zachodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle samo  co z tylnymi , plus wyłącznik +12V dla centralki zamiast napięcia ze światła wstecznego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego problemu z założeniem czujników. Musisz jednak pamiętać że jeśli będziesz wiercił otwory to musisz sprawdzić czy pod spodem belka czy coś innego Ci nie przeszkodzi w wierceniu. Musisz też pamiętać by otwory wiercić prostopadle do elementu w którym będziesz mocował i tak by nie rozwiercać otworów bo będą problemy z zamocowaniem czujnika. Ja u siebie zamontowałem takie naklejane z wykorzystaniem możliwości stałego lub czasowego ich włączenia. Opis jest tu;

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99213-regulacja-g%C5%82o%C5%9Bno%C5%9Bci-parktronik%C3%B3w-jest-co%C5%9B-takiego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o czymś takim ? Ramka z 2ma czujnikami i kamerą ? Ciekawe czy da się ją podpiąć pod moje Navi ? 

 

http://allegro.pl/czujniki-parkowania-kamera-cofania-w-ramce-tab-3w1-i5647836554.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=61286

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem i taka opcję pod uwagę ale do kamerki musiałbym dodatkowy monitor montować bo do NAVI nie da się podpiąć zrezygnowałem są tez ramki z samymi czujnikami parkowania tyle że ceny były trochę zawyżone i nie było ramek w chromie czy niklu, więc zrezygnowałem z takiego rozwiązania. Swoje czujniki kupiłem za 30 złotych i jestem z nich bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem i taka opcję pod uwagę ale do kamerki musiałbym dodatkowy monitor montować bo do NAVI nie da się podpiąć zrezygnowałem są tez ramki z samymi czujnikami parkowania tyle że ceny były trochę zawyżone i nie było ramek w chromie czy niklu, więc zrezygnowałem z takiego rozwiązania. Swoje czujniki kupiłem za 30 złotych i jestem z nich bardzo zadowolony.

 

a Jaką masz NAVI ? bo ja mam tą nad nawiewami po środku, nie dało się tego podpiąć pod ten kabel od kamery wstecznej ? Jeśli oczywiście masz ?

 

Jestem również ciekaw jak reagują te boczne czujniki, na jaką szerokość i długość ? Domyślam się że  bocznych krawędzi przedniego zderzaka nie obejmują ?

Edytowane przez peceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma kamerki więc kicha, ale wydaje mi się ze nawet jeśli u Ciebie jest taka możliwość to jeśli oprogramowanie współgrać będzie ze sobą, co jest raczej mało prawdopodobne chyba że kamerka jest tego samego producenta, to podłączenie może się udać. Co do reagowania czujników to na aukcji masz zarówno w specyfikacji jak i obrazowo podany zasięg ich działania. Szkoda tylko że ograniczyli sie jedynie do opisu czujników a zapomnieli o opisie kamerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat niedawno przerabiałem. Polecam uniwersalny zestaw marki Valeo (zestaw na przód). Wszystko wygląda, że jest bardzo profesjonalnie wykonane, wiązka bardzo solidna. Ważne, aby wybrać czujniki na przód, bo mają inną charakterystykę działania :warning:

Czujniki polakierowałem sam pod kolor nadwozia (zestaw z allegro pod kolor ze wszystkimi potrzebnymi akcesoriami i sprayami za około 60zł).

Montaż zleciłem ASO Nissana, bo nie chciało mi się bawić i też bałem się, żeby nie zrobić dziur w zderzaku w złych miejscach.

Masz do podpięcia trzy przewody: + po stacyjce, masę i + ze światła stopu. Czujniki aktywują się na około 30 sekund po dotknięciu pedała hamulca oraz po włączeniu zapłonu.

Polecam dodatkowy wyłącznik zamontować tu gdzie masz regulację lusterek. Serwis zrobił mi wyłącznik na przewodzie od sygnału hamulca, ale polecam zrobić za zasilaniu (muszę to przerobić).

post-59114-0-61084500-1446575672_thumb.jpg

 

post-59114-0-35080900-1446575668_thumb.jpg

 

(lakier bazowy)

post-59114-0-34324500-1446575664_thumb.jpg

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tester 1956 - ta tablica z allegro się nie nadaje bo kamera działa w trybie mirror i nie można tego zmienić

Michalmiko - ile ASO sobie wzięlo za montaż ? ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tester 1956 - ta tablica z allegro się nie nadaje bo kamera działa w trybie mirror i nie można tego zmienić

 

No czyli dobrze pisałem. Ja u siebie montując czujniki nie podłączałem ich pod hamulec bo denerwowało by mnie pikanie sygnalizujące włączanie czujników przy użyciu hamulca. Dlatego zastosowałem osobny włącznik, który w razie potrzeby uruchamiam a w zależności od potrzeby i długości nacisku czujniki uruchamiają się albo na 50 sekund (tyle ustawiłem) albo na stałe i rozłączają się po wyłączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli dobrze pisałem. Ja u siebie montując czujniki nie podłączałem ich pod hamulec bo denerwowało by mnie pikanie sygnalizujące włączanie czujników przy użyciu hamulca. Dlatego zastosowałem osobny włącznik, który w razie potrzeby uruchamiam a w zależności od potrzeby i długości nacisku czujniki uruchamiają się albo na 50 sekund (tyle ustawiłem) albo na stałe i rozłączają się po wyłączeniu silnika.

 

którędy ciągnąłeś kable do kabiny ? Chce zastosować włącznik od ESP i pociągnąć jeszcze buzzer.

Edytowane przez peceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody  pociągnąłem przez gumę która jest puszczona cała wiącha z kabiny do silnika. By nie uszkodzić żadnego z nich  przy przeciąganiu puściłem je obrzeżem tej gumy. A zrobiłem to za pomocą kawałka rurki od anteny samochodowej, tej najgrubszej. Ściąłem ją pod skosem zaostrzyłem i takim narzędziem przebiłem się przez gumę. Potem przez ta rurkę przeciągnąłem przewody zasilające  w koszulkach ochronnych wraz z buzerem. Po przeciągnięciu przewodów rurkę wyciągam a przewody zostają uszczelnione gumą przez którą się przebiłem. Do włączania modułu sterującego użyłem włącznika chwilowego ESP właśnie. Za moduł sterujący włączaniem zapłaciłem więcej niż za czujniki parkowania ale jestem z niego bardzo zadowolony. Wszystko stosownie obudowałem i opisałem.  Zdjęcia w linku który wyżej podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody  pociągnąłem przez gumę która jest puszczona cała wiącha z kabiny do silnika. By nie uszkodzić żadnego z nich  przy przeciąganiu puściłem je obrzeżem tej gumy. A zrobiłem to za pomocą kawałka rurki od anteny samochodowej, tej najgrubszej. Ściąłem ją pod skosem zaostrzyłem i takim narzędziem przebiłem się przez gumę. Potem przez ta rurkę przeciągnąłem przewody zasilające  w koszulkach ochronnych wraz z buzerem. Po przeciągnięciu przewodów rurkę wyciągam a przewody zostają uszczelnione gumą przez którą się przebiłem. Do włączania modułu sterującego użyłem włącznika chwilowego ESP właśnie. Za moduł sterujący włączaniem zapłaciłem więcej niż za czujniki parkowania ale jestem z niego bardzo zadowolony. Wszystko stosownie obudowałem i opisałem.  Zdjęcia w linku który wyżej podałem.

 

znalazłem jeszcze coś takiego.

http://allegro.pl/mini-kamera-cofania-przod-tyl-bez-linii-170st-fv-i5236875842.html

 

Zastanawiam się tylko jak wzbudzić na monitorze sygnał z kamery, w tylnej kamerze jest to bieg wsteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dać dodatkowy przełącznik albo podłączyć ją pod pedał hamulca ale wówczas będzie się włączać za każdym jego dotknięciem. Ja osobiście kamerkę z przodu bym sobie darował i pozostał przy samych czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso skasowało mnie coś około 350zł. Zamontowali profesjonalnie, ale jak bym chciał, to bym sobie to zrobił sam, ale mi się nie chciało :icecream: i też bałem się źle nawiercić w zderzaku.

 

 

No czyli dobrze pisałem. Ja u siebie montując czujniki nie podłączałem ich pod hamulec bo denerwowało by mnie pikanie sygnalizujące włączanie czujników przy użyciu hamulca.

 

W Valeo nie do końca tak jest. Tu nic nie pika podczas dotknięcia hamulca.

Włączasz silnik, to czujniki się aktywują na 30 sekund (co mnie denerwuje jak stoję przodem w garażu - tu przydaje się wyłącznik całego układu). Później każde dotknięcie hamulca przedłuża czas działania czujników o 30 sekund, ale absolutnie nie jest to niczym potwierdzane (nic nie pika), no chyba, że masz kogoś przed sobą. W korku ani razu czujniki nie zaczęły mi pikać, bo przednie czujniki mają krótsze pole działania. Po co miały by mi pikać, że coś jest 3 metry przede mną, skoro to widzę. Tu chodzi o obiekty, które są na prawdę blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o pikaniu miałem na myśli nie sygnalizowanie przeszkody a sygnał wydawany przez moduł (nie czujniki) sygnalizując włączenie, gotowość do działania zestawu parkującego. Większość, nawet tych fabrycznie montowanych,  takowy sygnał posiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem żeby zintegrować włącznik czujników w przycisku auto off, czy da się połączyć tak żeby działał i przełącznik i pedał hamulca ? Jak to wtedy połączyć ?

post-95109-0-42470500-1446712374_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten przycisk masz aktywny to nie mieszał bym parując z innym urządzeniem, chyba ze przez przekaźnik jakiś. A ten przycisk jest on - off czy na stałe, czy daje tylko impuls...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przycisk nie bedzie aktywny bo to z wersji po lifcie jest. Przycisk pod spodem ma diode pewnie i jest pewnie on off ale czy daje impuls czy caly czas stan wysoki tego nie wiem....

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o pikaniu miałem na myśli nie sygnalizowanie przeszkody a sygnał wydawany przez moduł (nie czujniki) sygnalizując włączenie, gotowość do działania zestawu parkującego. Większość, nawet tych fabrycznie montowanych,  takowy sygnał posiada. 

 

Właśnie cały czas piszę, że moje czujniki nie wydają dźwięku po ich aktywowaniu i nie spotkałem się, aby przednie czujniki montowane fabrycznie działały tak jak piszesz. Czujniki cofania to co innego. Ze wszystkimi, z którymi miałem do czynienia robiły "pik" po wrzuceniu wstecznego, potwierdzając swoją aktywność.

 

 

myślałem żeby zintegrować włącznik czujników w przycisku auto off, czy da się połączyć tak żeby działał i przełącznik i pedał hamulca ? Jak to wtedy połączyć ?

Jestem niemal pewien, że to nie jest przycisk on/off, tylko zwiera jak go naciskasz, niestety :( Przykładem są użytkownicy QQ, którzy wyłączają system stop/start po każdym uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem, zobaczymy :) nawet lepiej jakby tak było że po każdym uruchomieniu musiałbym to załączać

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez peceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały czas piszę, że moje czujniki nie wydają dźwięku po ich aktywowaniu i nie spotkałem się, aby przednie czujniki montowane fabrycznie działały tak jak piszesz. Czujniki cofania to co innego. Ze wszystkimi, z którymi miałem do czynienia robiły "pik" po wrzuceniu wstecznego, potwierdzając swoją aktywność.

 

 

 

Zgodzę się z Tobą i nie neguję tego co piszesz ale mówimy tu nie o montowanych fabrycznie, choć w tych także spotkałem się z piknięciem okazującym gotowość, a o czujnikach dokładanych i pisząc o tym sygnale gotowości chcę zwrócić uwagę zakładającego by ten uwzględnił ten fakt określając sposób załączania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie jakbym zastosował przełącznik to wolałbym żeby mi "pikło" raz - bo skąd będę wiedział czy się załączyły - gorzej jak się zepsują :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem również zestaw, który kupowałem na allegro marki Valeo (uniwersalny) nie wydaje takiego sygnału. Jak dobrze pamiętam, to jedyny sygnał gotowości pojawia się przy włączeniu stacyjki i nic więcej. Podczas jazdy nie ma żadnych dźwięków.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem również zestaw, który kupowałem na allegro marki Valeo (uniwersalny) nie wydaje takiego sygnału. Jak dobrze pamiętam, to jedyny sygnał gotowości pojawia się przy włączeniu stacyjki i nic więcej. Podczas jazdy nie ma żadnych dźwięków.

Jeśli sygnał w Twoich czujnikach pojawia się przy włączeniu stacyjki a potem już nic się nie dzieje i nie musisz go dodatkowo wzbudzać to oznacza że przez cały czas masz aktywne czujniki. A co za tym idzie wprowadzasz w błąd pisząc że Twój zestaw nie wydaje takiego sygnału. Ja odnośnie częstego sygnału, gotowości czujników, pisałem pod katem podłączenia czujników  tak by nie był bez potrzeby cały czas w gotowości a załączał się, wydając sygnał gotowości, w momencie potrzeby jego użycia. Tak mam podłączone u siebie, potrzebuję użyć czujniki przed zaparkowaniem naciskam dłużej przycisk słyszę sygnał gotowości i wiem że one działają. Parkuję wyłączam silnik i urządzenie przechodzi w stan pierwotnego oczekiwania na ponowną aktywację. Jeśli manewruję pojazdem przed dalszą jazdą i potrzebuję miejsca wciskam raz krótko włącznik impulsowy słyszę sygnał aktywacji manewruję wyjeżdżam na drogę i po 50 sekundach, tak ustawiłem, system czujników sam się rozłącza przechodząc w stan oczekiwania na kolejną aktywację. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...