Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem - błąd 4WD - tryb serwisowy, ktoś pomoże?


DiakOn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Od pewnego czasu w momencie gdy samochód jest bardziej załadowany, lub jadę sam, ale pod górę - w trakcie próby agresywnego przyśpieszenia załącza się pomarańczowa kontrolka 4WD i auto zwalnia. Nie można przyśpieszać, zwiększać obrotów... generalnie nic tylko się toczyć. Muszę się zatrzymać, wyłaczyć silnik, po powtórnym rozruchu znów przez pewien czas jest OK. Jakieś pomysły, ktoś miał poodbny problem?

2005r 2,5Dci 171km automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz padnięty zawór SCV a konkretnie padający. Miałem to samo. Problem nie leży w napędzie a w zaworze regulującym ciśnienie pompy paliwa. Żółta kontrolka 4WD do tego pewnie jeszcze Check Engine to przełączenie silnika w tryb awaryjny.

 

Trzeba wymienić zawór pompy SCV i zresetować kompa. Co i jak znajdziesz w moim temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95837-sam-naprawiam-wymiana-zaworu-scv-z-resetowaniem-ecu/

 

Teraz masz pierwszy objaw później będzie gorzej aż zauważysz że na wolnych obrotach są skoki i to będzie początek końca aż do niemożności utrzymania obrotów przez silnik

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym , że "Check Engine" się nie wyświetla - wyłącznie 4WD. Jutro podłączę pod komp.  - czy na podstawie odczytanych kodów błędów jesteśmy w stanie potwierdzić (bądź nie) w/w usterkę ?

p.s.

sq9mcs - dziękuję za tak szybką odp. 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potwierdzisz tego kompem. Aczkolwiek może pojawić się błąd za wysokiego ciśnienia w układzie paliwa tyle że Check może się nie zaświecić bo albo system nie zdąży tego zarejestrować i otworzy zawór na listwie całkowicie albo błąd nie uruchamia lampki check engine.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rzeczywiście - jedyny błąd, to "błąd nieznany" ... wymieniłem dziś filtr paliwa - był baaardzo ciężki. Problem ponownie jeszcze nie wystąpił. Dam znać jak będzie to dalej wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też od tego zacząłem pomogło na chwilę.

Pomogło też na chwilę, albo to po prostu przypadek. Wczoraj błąd znów wrócił, w trakcie szybkiego/gwałtownego manewru wyprzedzania auto nagle przestao 'iść' max prędkość 40km/h i problem ze sterownością - czułem jakby każda z osi żyła swoim życiem :// czy w/w mogą objawy wciąż mogą wskazywać na SCV ? Czy jednak coś niedobrego z napędem się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to zawór SCV.

 

Dla potwierdzenia problemu z napędami zrób ten sam manewr na ustawieniu 2H. Tak nawiasem kiedy robiłeś zawieszenie?

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to zawór SCV.

 

Dla potwierdzenia problemu z napędami zrób ten sam manewr na ustawieniu 2H. Tak nawiasem kiedy robiłeś zawieszenie?

Zawieszenie przód całe zrobione na świeżo (amort./drażki itp) tył jest podobno ok...

 

dziś sprawdzę co i jak na 2H .. tzn 2WD  miałeś na myśli?  czy 4H ? 

Edytowane przez DiakOn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2H tak 2WD. W tym trybie masz ominiętą elektronikę związaną z przełączaniem napędów.

 

W trybie Auto i 4H skrzynia rozdzielcza i napędy już zaczynają pracować.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...