dyda6joe Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Witam serdecznie. Jak w tytule zapalila sie zolta kontrolka. Opisze inne objawy. Bezproblemowo dojechalem do pracy. Auto postalo 8h, padal deszcz, wracam do domu. Przy roznych zakresach obrotow auto zaczelo szarpac tak jakbym nagle gwaltownie wciskal hamulec( ale niestety nie wciskalem). Dojechalem do domu. Po drodze zatankowalem do pelna. Nastepnego dnia odpalilem auto i wtedy wlasnie sie zapalila. To poczatek mojej przygody z nissanem. Wczesniej mialem mondeo i wtedy wiedzialem od razu co nie trybi. Teraz wiem nic i chyba powinienem zaczac od podlaczenia komputera. Czy dobrze mysle ze w gre wchodza: Cewka, kable, swiece, zawory, katalizator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 podłącz kompa, prawdopodobnie masz wypadanie zapłonów jak podczas deszczu się ujawniły takie objawy, do zmiany moga być świece i cewki, auto zagazowane// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Obstawiam na wadliwą cewkę zapłonową a konkretnie na jej przebicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyda6joe Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Czesc.dzieki za blyskawiczna odpowiedz. Auto bez gazu. Slusznie ze moze regulacja luzow moze pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 dyda6joe nic nie reguluj tylko sprawdź najpierw cewki zapłonowe, to nic nie kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyda6joe Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 poddaje się całkowicie sugestii. tak zrobię. przejechałem nim 700km i zdążyłem się zakochać. a to znaczy że w przeciwieństwie do traktowania firmowego auta, to auto zadbane bardziej niż ja sam. dziękuję i napiszę po warsztacie jak poszło. niestety najwcześniej za tydzień. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 na wszelki wypadek - przy pracującym silniku odłączaj po kolei przewody zasilające cewki, jeśli po odłączeniu przewodu widać wyraźną różnicę w pracy silnika to znaczy że cewka jest dobra, w przeciwnym wypadku cewka jest uszkodzona czekamy na info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyda6joe Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Zrobilem wedlug porady. Od wystapienia objawow na jalowym wszystko gralo rowno a i objawy nie zawsze wystepowaly pomiedzy 2300-3000obr. Sprobowalem z odlaczaniem i po kolei przy odlaczaniu nastepnej silnik zaczynal nierowno pracowac. Zatem na ta chwile najblizszy etap to komputer Sprawdzilem czy dziala australijska procedura czytania bledow. I dziala. Wyszlo ze camshaft position sensor. P0340. Skasowalem i przejechalem sie probnie. Szarpanie zniknelo a kontrolka zgasla. Nie ludze sie ze nie wyskoczy ponownie ale to bardzo dziwne. Piekna sprawa z tym czytaniem bledow. W niedziele zrobie wycieczke chociaz na ta chwile jestem pewien ze objaw zniknal bo dobrze wiedzialem co zrobic zeby szarpalo. Swiece i tak zmienie bo juz kupilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 gdy wystąpi ponownie problem wtedy sprawdź jeszcze raz cewki opisanym przeze mnie sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyda6joe Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Tak zrobilem i jak wystapi to powtorze. W miedzyczasie czekam na przesylke ze swiecami. Zrobione 200 km kolejne i jest ok na razie. Samo sie nie naprawilo ale jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Samo sie nie naprawilo ale jedzie Cuda czasami się zdarzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyda6joe Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 No i wrocilo. To dziwne jest. Mam gdybajaca teorie mianowicie jakies warunki wplywaja na to ze czujnik polozenia walu zaczyna szwankowac i od tej pory kontrolka, szarpanie. Znowu reset i znowu dziala. Zmienilem swiece wlasnie po tym jak znowu sie zaczelo ale nie wplynelo to na poprawe. Chyba kupie czujnik i wymienie chociaz zawsze myslalem ze jak to szwankuje to nie tylko w jakims zakresie obrotow ale takze np na biegu jalowym silnik pracuje kiepsko. Mam pytanie czy dam rady sam zmienic bez podnosnika czy kanalu? Nie wiem gdzie jest. No i czy dobrze mysle ze moze pomoc? Dzisiaj odkrecilem czujnik. Gdzieniegdzie olej przecieka spod pokrywy zaworow - bez rewelacji, zwykle pocenie. Ale za to akurat poplynelo do gniazdka czujnkia. Caly umazany. Przeczyscilem i wkrecilem i pojezdzilem. Wszystko ok. Zobaczymy Pojezdzilem i bylo ok. Zaryzykowalem i pojechalem w trase. 1400 w jedna strone, na miejscu 500 i powrot 1400. Moc w porzadku, dzwiek pracy silnika tez, predkosc do 160 bez problemu, odpala pieknie, wszystko ok. Ale. 50km przed domem gwaltowne szarpanie. P0340. Reset i dojechalem. Najwyrazniej musze zmienic czujnik choc to milo ze przejechalem 3300km bez problemu. Dziwi mnie jednak fakt ze cos raz dziala a innym razem nie. Chyba ze cos sie dzieje takiego ze naprawde lipa sie robi jak cos zajdzie. Jest jednak cos jeszcze. Na postoju czuc lekkie drgania, nierownomierne silnika. Pod maska tez to widac. Podczas jazdy pomiedzy 2000 a 3000 obr/min pojawiaja sie drgania, cos jakbym autem kolysalo. Czuc cos takiego jak przydusza sie silnik. Powyzej 3000 przestaje bo czestotliwosc drgania jest wieksza ze przestaje byc to odczuwalne. Odrzucam kwestie zawieszenia, kol, opon itd bo - jak puszczam gaz cala sprawa milknie, pojawia sie to tylko pod gorke, jak tylko gorka sie konczy tez przestaje. Tak jak wyzej pisalem auto dziala bez zarzutu. Moze niewlasciwie lacze czujnik z tym co sie dzieje ale skoro czasem objaw wraca to moze te drgania swiadcza o tym ze on nie wraca a wlasnie trwa caly czas. Filozofuje wiem, ale ktos moze logicznie potrafi to wszystko zebrac do kupy. Ps. Bardzo polubilem to auto. Po tak dlugiej trasie wysiadlem zmeczony ale to nic w porownaniu z innymi autami jakimi jezdzilem. Wygodny, dopasowany do moich potrzeb. A dodatkowo pojechalem na pewna droge z ktorej musialem mondeo zrezygnowac bo zero szans. Teraz po lekturze filmow o wychynach w terenie tym autem, wrzucilem jedynke gaz i bezproblemowo przez bloto, koleiny po traktorach. To ja sie pytam co by bylo pathfinderem czy innym. To pierwsze auto 4x4 wiec umiejetnosci moje zerowe, a jednak frajda niesamowita. Bloto bylo nawet na dachu. I naturalnie nie umylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.