seeslav Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Witam Od jakiegoś czasu dziwnie zachowuje mi się pedał hamulca i chwilami świecą się kontrolki ABS, ESP i 4WD. Diagnoza mechaniorów - pada serwo! I teraz moje pytanie , otóż znalazłem na alledrogo serwo w dobrej cenie z oznaczeniem LB, oznaczenia mojego serwa to LE ( na allegro trzykrotnie droższe) . Czy mogę zastosować je zamiennie ? czy jednak szukać LE?? Link ze zdjęciami (ostatnia fotka to ta z allegro) https://picasaweb.google.com/101848372634655092772/Serwo pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Servo w Patku padło? Dziwna sprawa. Błędy z systemu 4WD odczytane? I co to znaczy że dziwnie zachowuje się pedał hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seeslav Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 OK to opiszę co się dzieje. Otóż po starcie autka nic się nie świeci a hamulec na niskich prędkościach wali w pedał jakby działał ABS , przy wyższych oprócz terkotania (strasznie nieregularnego) i bicia w pedał ,auto prawie nie hamuje ( ewidentny brak wspomagania hamowania) .Po mniej więcej 3 minutach jazy zaświeca się ABS ESP po następnych paru sekundach 4WD i wtedy podczas świecenia kontrolek hamulec wraca do prawidłowego działania, czyli nic nie trzepie i jest wspomaganie. Gdy zgaszę motor i uruchomię (nawet od razu) kontrolki gasną, natomiast hamulec wraca do nieprawidłowego działania opisanego wyżej. Błędy nie odczytane' ponieważ mechanior był przekonany o tym że to serwo jak o tym 'że ziemia jest okrągła i się kręci. Twierdził że kiedyś tam w terrano miał identycznie , wymienił serwo i po problemie. A może mu nie wierzyć?? i to kwestia elektroniki ?? Tak czy siak pytanie główne pozostaje - czy można zamiennie stosować te serwa z pierwszego postu?? dzieki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Masz pęknięty pierścień ABS lub nadmierny luz na łożysku koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 To dziwna sprawa. Serwo-pompa hamulcowa jest produkowana przez ATE i nie słyszałem jeszcze o jej uszkodzeniu. Odczytałbym jednak najpierw kody błędów z ABSu aby mieć 100% pewności że to ona. Patek to nie Terrano, ma więcej elektroniki więc argument mechanika jest jak dla mnie całkowicie nieuzasadniony. Zdjęcia pomp które wstawiłeś mają inne numery więc na pewno czymś się różnią. Prześlij mi na PW swój VIN to sprawdzę co można zamontować. Numery pasujących pomp: 47210-EB326 47210-EB311 I nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seeslav Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Tak zrobię sq9mcs, najpierw na kompa, bo coraz bardziej mnie przekonujesz ,że to kwestia elektroniki nie mechaniki. fikolek2- gdyby tak było jak piszesz to efekt nieprawidłowego hamowania byłby cały czas( tak na moją głowę), tymczasem kiedy rozświetlą się kontrolki auto hamuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Masz pęknięty pierścień ABS lub nadmierny luz na łożysku koła. Nie wiem co to ma wspólnego z pracą servo-pompy hamulcowej. Konstrukcyjnie, pierścień ABSu nie pęknie bo jest zamontowany w piaście i całkowicie osłonięty. Nie ma możliwości wymiany piasty bez pierścienia i odwrotnie. Luz na łożysku koła jest w Patku łatwo wyczuwalny i łatwo słyszalny ale nie ma totalnie wpływu na nacisk i reakcję pedału hamulca. Wracając do sprawy. Może się okazać że nie sprawdzicie błędów w systemach ABS bez Consulta. Ewentualnie pozostaje samodiagnostyka układu 4WD, poczytaj o tym pisałem na forum jak to zrobić: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95368-automatyczna-diagnostyka-systemu-4wd-jak-uruchomi%C4%87-co-oznaczaj%C4%85-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/. Jest kod błędu który opisuje brak sygnału z systemu ABS w szynie CAN a także błędy związane z niewłaściwym sygnałem. Edytowane 9 Listopada 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seeslav Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Ta auto diagnostyka od dziś jest moim elementarzem, genialna sprawa, a Ty, sq9mcs naprawdę jesteś debeściak - SZACUN ! Wracając do rzeczy to owa auto diagnostyka wykazała 4 błędy: "6" - Brak sygnału ruchu pojazdu z układu ABS, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy "17" - Brak sygnału z systemu ABS, błąd w szynie CAN "22" - Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN "23" - Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN po ich usunięciu (wyłączeniu zapłonu) zmieniło się tyle,że kontrolki zaświeciły się nie po - standardowych trzech- a po jakiś 15-stu minutach jazdy. I cóż mi począć teraz?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Jest coś nie tak w układzie elektryki pompy ABS. Niestety nie ma możliwości jej diagnostyki bez Consult'a. Pozostaje albo mechanik który posiada Nissanowskiego Consulta albo ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) seeslav- sprawdz czujniki abs'u w kołach. kazdy trzeba z osobna zmierzyć miernikiem w dwie strony. Problem tez opisywałem w temacie podanym powyzej przez naszego forumowego szpeca od "paczy", Chyba nie doczytałeś, wywalało mi te same kody błędów. - błędy wywalało z czujnika, gadzina padała przez kilka dni zanim ABS stale się zaświecił.. Przekopałem prawie poł auta z wszelkimi kostkami/wtyczkami pod autem, za prawym przednim kołem, przy skrzyni....3 dni się męczyłem a winowajcą okazał się lewy przedni czujnik ABS'u... Po kolei mozesz je przemierzyć omomierzem w "dwie strony" (mają odmienne opornosci) i porównac wszystkie, odmieniec będzie nadawać się do wymiany.... Możesz to zrobic rozpinajac same kostki czujnikow (przy okazji czyszczac je) lub w głównej wtyczce z pompy ABS'u, nie pamietam juz nr pinów, w serwisowce wszystko jest opisane, przeczytaj moje posty w temacie w/w. pzdr. autodiagnostyka nie pokazuje kodu błędu czujnika ABS'u. Mając consulta znalezienie przyczyny zajęłoby kilka minut... Edytowane 10 Listopada 2015 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Sprawdź przewody które łączą pompę ABS z czujnikami w kołach. Miałem przerwę na przewodzie do jednego z czujników i objawy bardzo podobne. Pozostaje cerowanie instalacji albo nowa wiązka. Tak jak pisze kolega powyżej - parę dni szukania przyczyny. Edytowane 11 Listopada 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seeslav Opublikowano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 No to chyba pozostaje mi ASO, bo z czasem na cokolwiek oprócz roboty u mnie kruchutko. Dziękuje wszystkim serdecznie za podpowiedzi, dam znać co było przyczyna kiedy się z tym uporam! pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.