JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Po prostu,w unii Bruksela narzuciła wspierana poprzez lobby Honeywell i Dupont'a, nowy czynnik tzw....SYF A poza unią z powodzeniem jest jeszcze R-134a ,im unia nie może narzucić stosowanie tego środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Jacko dostałeś namiar na tą firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Jeszcze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rintelen Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) Zastanawia mnie jeden wpis w instrukcji obsługi w dziale informacje techniczne,gdzie w punkcie czynnik chłodzacy systemu klimatyzacji jest wpis: -HFO-124yf (dla Europy) -HFC-134a(R-134a) (oprócz Europy) Dla mnie jest jasne ,że ten pierwszy stosowany jest w Europie, a drugi poza Europą i trzeba by złapać jakiegoś znawcę od klimy (najlepiej z Nissana) żeby to zinterpretował. To ciekawe. Ja przed przeglądem drugim dzwoniłem do Yama (mam najbliżej) i powiedziano mi, że SYF jest za 1200, ale zadzwoniłem też do AUTO Łódź na Brzezińską (tam kupowałem) i powiedziano mi, że nabicie klimy coś ponad stówę (to by sugerowało, że nabijają stary). Trzy razy pytałem dla pewności, ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że są różne odczynniki. Może ktoś z Łodzi to zweryfikować przy okazji wizyty? Edytowane 10 Czerwca 2016 przez rintelen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 To nie ma co weryfikować, bo jasne jest, że nowy czynnik jest drogi, a stary tani. Nie można uzupełniać ubytków starym jeśli w układzie jest nowy (i odwrotnie). Nikt nie jest też tak głupi żeby układ pracujący ze starym czynnikiem napełniać tym nowym (bo po co przepłacać). Natomiast ci głupi, którzy mają układy napełnione nowym, drogim czynnikiem (czyli na przykład my ) łudzą się, że da się przejść na starszy czynnik. Niektórzy mówią, że rzeczywiście się da i ponoć są śmiałkowie, którym się to udało. Jednak na żywo takiego jeszcze nie widziałem. Pewnie to tylko kwestia czasu, bo jak się nie da jak się da, a Polak przecie potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Wertuję takie informacje i oto jedna z nich,z forum kijanki: rozo2Czytelnik Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra Posiadane auto: Kia Ceed 2013 1.6 CrDi Piwa: 0/0 Wysłany: Sob 20 Gru 2014, 10:22 Temat postu: Re: ( Kia Ceed ) Nowy czynnik R-1234yf w Ceed 2013 Autko kupiłem uszkodzone i niestety była konieczność wymiany chłodnicy klimatyzacji. Z czasem okazało się że moja Kijanka posiada nowy czynnik chłodzący. Nikt nie chciał się podjąć nabicia klimatyzacji oprócz serwisu KIA, niestety cena oscylowałą w granicach 700zł + sprawdzenie szczelności chłodnicy -200zł. 1000zł + wszystkie te informacje na temat szkodliwości tego czynnika poskutkowało tym że zacząłem szukać sposobu nabicia układy czynnikiem R134a. Oczywiście każdy warsztat odradzał, często argumentował to koniecznością przerabiania całego układu w związku z innym ciśnieniem ( przy rozprężaniu )jaki wymaga ten czynnik. W końcu trafiłem do prawdziwego fachowca, który początkowo nie chciał podjąć się tematu,gdyż nigdy tego nie robił, ale również argumentował to podobnie jak wszystkie inne warsztaty ( we Wrocławiu zaproponowano mi przerobienie układu za ok 2000zł ). Przypadkiem sprawdzając zawór do nabijania ( oczywiście jest inny niż w przypadku R134a ) czynnika oraz opis ( naklejka pod maską )zauważył że nowy czynnik chłodzący 1234rf ma ten sam olej smarujący co czynnik R134a. Wykonał kilka telefonów do swoich nauczycieli i okazało się że jednak nabijemy stary czynnik w nowy układ. Po około tygodniu (tyle trwało zamówienie końcówki kompatybilnej z czynnikiem 1234rf ), moja Kijanka dostała stary czynnik R134a. Jestem już po ok. 2 mies. po nabiciu czynnika ( koszt - 150 zł wraz ze sprawdzeniem szczelności ). Nie dajcie się zwieść warsztatom które tylko patrzą jak wyciągnąć z was kasę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arky69 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Wczoraj rozmawiałem z fachowcem który min. zajmuje się klimatyzacjami i stwierdził ,że jak będzie potrzeba to podejmie się tego tematu, ale poczekam jeszcze na wieści z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Zakładam, że potrzeba może być najwcześniej za jakieś 2-3 lata. Bo choć spece od klim zalecają coroczną kontrolę układu, to w praktyce nawet te najstarsze QQ nie powinny się upominać o czynnik jeszcze przez parę lat (nie ubędzie go na tyle żeby klima przestała działać). No chyba, że wcześniej któryś z forumowiczów zaliczy dziurę w skraplaczu (chłodnicy) klimatyzacji (czego nikomu oczywiście nie życzę) i podejmie się naprawy z napełnieniem starym czynnikiem. Wtedy przekonamy się wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Panowi,wydaje mi się,że z naszym "syfem" nie ma już wielkiego problemu. na allegro można dostać już komplety:końcówki serwisowe do 1234YF (mają gwint 1/2") z adapterem -przejściówką do węża 1/4" czynnik R-134A Koszt kompletu to ok 190 zł. Polak potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Możesz zapodać linka nie mogę znależć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 wpisz końcówki serwisowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arky69 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Dla zainteresowanych - w Toruniu jest fachowiec który przerobi instalację na R134a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Cena takiej przeróbki, możesz zapodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Arky,zapodaj linka,ew.namiar na PW jak oficjalnie byś nie mógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 A chcecie przerabiać żeby ewentualnie pózniej było tańsze uzupełnienie czynnika czy musicie go ciagle uzupełniać i chcecie zabezpieczyć się na przyszłość. Kilka ładnych lat powinien wytrzymać po fabrycznym napełnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Teoretycznie pawcio racja ale licho czuwa nie śpi i poluje,życzę aby nie upolowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 A chcecie przerabiać żeby ewentualnie pózniej było tańsze uzupełnienie czynnika czy musicie go ciagle uzupełniać i chcecie zabezpieczyć się na przyszłość. Kilka ładnych lat powinien wytrzymać po fabrycznym napełnieniu. Pawcio,tak jak powiedział Kuba,licho nie śpi.A klima czasami już po dwóch trzech latach wymaga dobicia ze względu na naturalny ubytek. http://allegro.pl/serwis-klimatyzacji-wymiana-r1234yf-i6262237852.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Pawcio,tak jak powiedział Kuba,licho nie śpi.A klima czasami już po dwóch trzech latach wymaga dobicia ze względu na naturalny ubytek. http://allegro.pl/serwis-klimatyzacji-wymiana-r1234yf-i6262237852.html Może wygląda to tak jakbym w kilku tematach pytał o to samo, ale : czy wymiana odczynnika na 134 nie powoduje utratę gwarancji albo późniejszych problemów z ubezpieczycielem w razie "w" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Może być że nie uznają gwarancji ale ubezpieczyciel nie powinien mieć nic do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zaraz...ale skąd ubezpieczyciel może wiedzieć o zmianie czynnika???? A jeżeli wchodzi wymiana czynnika to raczej myślimy o aspekcie po gwarancyjnym,no chyba że komuś ucieknie wcześniej ,ale to już trzeba się bić z serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi173 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Witam,Koledzy czy ktoś wie jak dostać się do parownika żeby go spsikać preparatem do odgrzybiania? Niestety współczesne metody jak ozonowanie itp.nie przemawiają do mnie, zawsze traktowałem kanały wentylacyjne + parownik ,piankami do odgrzybiania i klima elegancko chłodziła bez dodatkowych efektów zapachowych:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 A masz już tak duże problemy zapachowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi173 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Nie mam jeszcze problemów zapachowych, ale autko ma 2 lata, więc profilaktycznie można parownik potraktować jakimś preparatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Trudno powiedzieć czy parownik znajduje się zaraz za filtrem p.pyłkowym czy gdzieś dalej. Bo jeśli zaraz za filtrem, to po jego wyjęciu spryskanie preparatem do odgrzybiania byłoby proste (taki fajny dostęp miałem w Megance). Jeśli jednak parownik siedzi głębiej, to już może być problem (tak miałem w Audi A4, gdzie trzeba było odkręcić wentylator nawiewu by dostać się do parownika). Jakie by nie było rozwiązanie, to przestrzegam przed laniem czegokolwiek w kanały wentylacyjne. Nawet te niby pianki do odgrzybiania potrafią się skroplić, a wtedy do zalania elektroniki droga niedaleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Colinsie masz recht, kiedyś skusiłem się w innym autku na super piankę i przez dłuuuuugi okres zapach mnie drażnił, nie był to jakiś odór ale nie pasiło mi okrutnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.