GhostDriver Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam. Co ile km wymieniacie olej w swoich juke'ach? Ja kupiłem auto używane i wg. książki serwisowej olej był zmieniany średnio co 20tyś km, jak na mój gust to trochę zbyt rzadko. Zamierzam wymieniać olej co 10 tyś km jak robiłem to w innych moich autach, mam nadzieję, że będzie to z korzyścią dla silnika, tym bardziej że 190KM z poj. 1.6 to niemało . Myślałem też czy nie przejść z 5w30 na 5w40 w celu lepszej ochrony silnika, co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Co 10 tyś, to dobra decyzja. Natomiast czy to 5/30 a 5/40, to już nie ma większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid512 Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Czytałem że w CVT też trzeba wymieniać olej co 60000 km. http://autoburn.pl/article/56549d9e5ebb651074669626/u%C5%BCywane_auto_z_bezstopniowej_skrzyni_bieg%C3%B3w_cvt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Czytałem że w CVT też trzeba wymieniać olej co 60000 km. http://autoburn.pl/article/56549d9e5ebb651074669626/u%C5%BCywane_auto_z_bezstopniowej_skrzyni_bieg%C3%B3w_cvt Ameryki nie odkryłeś i to nie tylko w Nissanie się wymienia np. w Picasso również. Inne automaty też co 60 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Najlepiej wejść na stronkę Motula czy Mobila, wejść w zakładkę "dobierz olej", wprowadzasz dane swojego samochodu i tam masz zalecane przez producenta interwały wymian płynów. Chociaż czasem trzeba brać na to poprawkę. Jeśli producent podał wymianę co 30tyś (spotkałem się z tym) to olewasz temat. W silnikach benzynowych zazwyczaj powinno wymieniać się olej max po upływie 1 roku. Co do przebiegu to moim zdaniem 20tyś. to trochę za długo. Chyba nie ma takiego oleju który się nie przepracuje po ponad 15tyś. przebiegu. Wszystko też zależy od stylu jazdy. Jak często pałujesz samochód do czerwonej krechy to częściej zmieniasz oliwę. Na Twoim miejscu zastosowałbym się co do porady Mirka. 10 Tyś. jak najbardziej będzie optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Myślałem też czy nie przejść z 5w30 na 5w40 w celu lepszej ochrony silnika, co o tym myślicie? Ja ostatnio wymieniałem olej - w sumie to pierwszy raz w moim Juke. Nawet nie wiem, co było zalane fabrycznie, ale tak czy inaczej nie zamierzałem jeździć na jednej zmianie oleju więcej niż 10 kkm. Dodatkowo tak sobie informacyjnie sprawdzałem odczyn pH oleju co jakiś czas i jak na samym początku było to około 7 tak ostatnio gwałtownie spadło poniżej 5, więc uznałem że czas na zmianę - podobno gdy odczyn pH oleju zmienia się na kwaśny, to nagar tworzy się dużo szybciej. Przebieg to ok. 6.5 kkm. Pojechałem do ASO - serwis, z którego korzystam, sprawia wrażenie dość rozsądnego, więc zdałem się na nich jeśli chodzi o dobór oleju. Oczywiście wymagane normy API i SAE to jedno, ale pozostawała jeszcze kwestia marki - w ASO mieli Shella i olej Nissana (to jest Total Quartz 9000 Future NFC, tylko brandowany specjalnie dla Nissana) i zalecali ten drugi, to taki został wlany: Z pięciu litrów zostało około 0.5l na ewentualne dolewki - chociaż do tej pory poziom oleju się nie zmieniał. Gdyby samemu kupić ten Total, to wyszłoby taniej - w sklepach motoryzacyjnych w opakowaniu 5l kosztuje to około stówki (w jednolitrowych wyszłoby ok. 120 zł za 5l), a w ASO mają go w litrowych butelkach po 68,79 zł, a i to już po rabacie. Do tego doszła uszczelka korka spustowego, filtr oleju, filtr powietrza (jak już byłem w serwisie to od razu poprosiłem o wymianę i tego) no i robocizna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Ja zalewam 5w40 Liqui Moly i wymiana co 10tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Wydaje mi się, że: nie lać olejów 0/... - duże opory na zimnym silniku, chodzi na sucho wymieniać nie rzadziej niż co 20kkm (modyfikowane silniki max 10kkm) używać olejów 5/40 lub 5/50 nie lać oleju Castrol - robią się kluchy (sam widziałem parę razy czyli 2) Jeśli chodzi o firmy to Millers Oil, Mobil1 lub 3000, Total Racing, Liqui Moly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 "nie lać olejów 0/... - duże opory na zimnym silniku, chodzi na sucho". Zdajesz sobie sprawę, że jest zupełnie odwrotnie ? Oleje 0W/.. dają gwarancję najlepszych warunków odpadania silnika w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Odpalają w zimie bo są rzadkie i dają mniejszy opór na korbowodzie ale spływają całkiem do miski i brak filmu olejowego na cylindrach itp. Po rozruchu, szczególnie zimą należy odczekać 5 sekund (benzyna) lub 15 (diesel) i dopiero ruszać. Temat poruszany parę razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Odpalają w zimie bo są rzadkie i dają mniejszy opór na korbowodzie ale spływają całkiem do miski i brak filmu olejowego na cylindrach itp. Po rozruchu, szczególnie zimą należy odczekać 5 sekund (benzyna) lub 15 (diesel) i dopiero ruszać. Temat poruszany parę razy. Zdajesz sobie sprawe co to jest film olejowy, gdzie sie osadza i jakiej jest grubosci? Wiesz po co sie honuje cylindry? Bo wydaje mi sie ze nie. Przestan pisac takie glupoty i wprowadzac innych w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Zacznij myśleć, przestań oglądać reklamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) I znowu ten sam tekst co w poprzednim temacie, gdzie probowales wciskac swoje herezje. Skoro twoja smieszna teoria jest taka wlasciwa, to przedstaw logiczne argumenty dlaczego niby film olejowy mial by splywac z cylindrów? Film olejowy nie wyglada tak jak pokazuja na reklamach, jest bardzo cienki i wnika w porowatość cylindrów, takze gwarantuje ci ze nie splynie z nich nawet po bardzo dlugim czasie. Dlatego też cylidrów nie poleruje sie na lustro i własnie m.in dlatego zostawia sie jodełke po honowaniu, ale przeciez skad mozesz o tym wiedziec jak pewnie nigdy nie widziales gladzi cylindra na oczy wnioskujac po twoich wypowiedziach. Wiele wysiloncyh silnikow ma zalecane seryjnie olej 0w np. taki focus rs, ktory jezdzi tez W LATO! TAKA MAGIA! Idac dalej twoim tokiem rozumowania, to silniki dwusuwowe w ogole nie maja prawa byc smarowane, bo nie wiem czym wiesz, ale tam olej miesza sie z paliwem, wiec niby jakim cudem osadza sie film olejowy, skoro olej ma konsystencje paliwa? Moze to wyjasnisz? Przestan pisac brednie, bo sa tu ludzie ktorzy sie nie znaja, zreszta nie musza i potem sa wprowadzani w bład A tak btw. to reklam nie ogladam. Nie mam nawet telewizora Edytowane 18 Lutego 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa. Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa. Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum. Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę. A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto. eof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 ArtekR Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa. Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa. Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum. Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę. A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto. eof Rzeczywiście do sportu oleje 0W20 się nie nadają, ale nie ze względu na parametr 0W. Zresztą nikt ich tutaj do sportu nie rekomenduje. Po twoich wypowiedziach odnieść można wrażenie, że zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz Mieszasz pojęcie i parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa. Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa. Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum. Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę. A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto. eof Czlowieku mam z tuningiem i ze sportem wiecej do czynienia niz ci sie wydaje. Ale zeby ci nie ublizac to poprostu juz zakoncze dyskusje. Polecam także troche sie zainteresowac i dowiedziec sie jakie oleje stosuje sie w f1 czy w rajdach samochodowych, ale moze byc ciezko, bo to jest wiedza niedostepna dla zwyklych smiertelnikow, podobnie jak oleje. Dodam jeszce ze istnieja takie oleje motula z seri 300v przeznaczone TYLKO I WYŁĄCZNIE DO SPORTU jak 0w15, 0w20 i 0w40 https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-sprint-0w15 https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-high-rpm-0w20--2 https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-trophy-0w40 No ale co ja tam wiem. Zyj dalej we wlasnym swiecie i w swoich przekonaniach, przeciez nikt ci nie broni. Tylko oszczędź ludiom tych herezji. Nie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Do samochodów cywilnych,że tak powiem, idziemy na kompromis i lejemy bardziej uniwersalne oleje, a nie przeznaczone na daną porę roku czy do silników wyczynowych, nie warto wymieniać oleju 3, 4 razy w roku bo to jest bezsensowne wiec poimy nasze kaszanki tak aby kręciły latem i zimą, więc 5w 30 lub 40 w zupełności starczy w naszym klimacie, a jakość olejów, to wie tylko księgowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Olej to się leje taki jaki zaleca producent. Nie ma tu większej filozofii. Cała dyskusja zeszła nieco na bok ze względu na głupoty jakie wypisuje tutaj jeden z użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Olej to się leje taki jaki zaleca producent. Nie ma tu większej filozofii. Cała dyskusja zeszła nieco na bok ze względu na głupoty jakie wypisuje tutaj jeden z użytkowników. Nie zawsze jest dobre to co zaleza producent. Szczegolnie to ma znaczenie w nowych silnikach diesla, gdzie wystepuja filtry. Producenci zalecaja ekologiczne oleje, wykastrowane z dodatkow. Niby w teori ma to zminimalizowac zapychanie sie filtrow, a w rezultacie znacznie przyspiesza zuzycie silnika. Dobry olej do diesla powinien miec norme CJ-4 lub CI-4, a do benzyny api sm/sn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 generalnie producent zaleca olej najbardziej ekologiczny i w d*pie ma szybsze zużycie silnika, gdyż to dotyczy dużych przebiegów. Producentowi zależy aby auto było bezawaryjne w okresie gwarancji do 100tyś km, średnio awaryjne po gwarancji do 200-250 tyś km (awarie muszą być, bo serwisy muszą istnieć, ale też nie może iść zła fama że ciągle się psuje) i auto ma być awaryjne i generować duże koszty po przebiegu 250tyś km, aby szla wymiana na nowe/nowsze auta i biznes się kręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) Dużo w waszych wypowiedziach ogolnikow. Radzę poczytać tematy z innych forów gdzie ludzie posiadają konkretną wiedzę. Np. http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?p=742962&sid=68a2a796a368093bbf781049d26370af Kazik twoja argumenty dotyczą raczej olejów Lang life. Ja piszę wyłącznie o doborze lepkości oleju do zalecanej przez producenta Edytowane 19 Lutego 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.