Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interwał wymiany oleju


GhostDriver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co ile km wymieniacie olej w swoich juke'ach? Ja kupiłem auto używane i wg. książki serwisowej olej był zmieniany średnio co 20tyś km, jak na mój gust to trochę zbyt rzadko. Zamierzam wymieniać olej co 10 tyś km jak robiłem to w innych moich autach, mam nadzieję, że będzie to z korzyścią dla silnika, tym bardziej że 190KM z poj. 1.6 to niemało ;) . Myślałem też czy nie przejść z 5w30 na 5w40 w celu lepszej ochrony silnika, co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najlepiej wejść na stronkę Motula czy Mobila, wejść w zakładkę "dobierz olej", wprowadzasz dane swojego samochodu i tam masz zalecane przez producenta interwały wymian płynów.

 

Chociaż czasem trzeba brać na to poprawkę. Jeśli producent podał wymianę co 30tyś (spotkałem się z tym) to olewasz temat.

W silnikach benzynowych zazwyczaj powinno wymieniać się olej max po upływie 1 roku. Co do przebiegu to moim zdaniem 20tyś. to trochę za długo. Chyba nie ma takiego oleju który się nie przepracuje po ponad 15tyś. przebiegu. Wszystko też zależy od stylu jazdy. Jak często pałujesz samochód do czerwonej krechy to częściej zmieniasz oliwę. Na Twoim miejscu zastosowałbym się co do porady Mirka. 10 Tyś. jak najbardziej będzie optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Myślałem też czy nie przejść z 5w30 na 5w40 w celu lepszej ochrony silnika, co o tym myślicie?

 

Ja ostatnio wymieniałem olej - w sumie to pierwszy raz w moim Juke. Nawet nie wiem, co było zalane fabrycznie, ale tak czy inaczej nie zamierzałem jeździć na jednej zmianie oleju więcej niż 10 kkm. Dodatkowo tak sobie informacyjnie sprawdzałem odczyn pH oleju co jakiś czas i jak na samym początku było to około 7 tak ostatnio gwałtownie spadło poniżej 5, więc uznałem że czas na zmianę - podobno gdy odczyn pH oleju zmienia się na kwaśny, to nagar tworzy się dużo szybciej. Przebieg to ok. 6.5 kkm. 

 

Pojechałem do ASO - serwis, z którego korzystam, sprawia wrażenie dość rozsądnego, więc zdałem się na nich jeśli chodzi o dobór oleju. Oczywiście wymagane normy API i SAE to jedno, ale pozostawała jeszcze kwestia marki - w ASO mieli Shella i olej Nissana (to jest Total Quartz 9000 Future NFC, tylko brandowany specjalnie dla Nissana) i zalecali ten drugi, to taki został wlany:

 

08aca2ffa4e65e4f.jpg

 

Z pięciu litrów zostało około 0.5l na ewentualne dolewki - chociaż do tej pory poziom oleju się nie zmieniał. 

 

Gdyby samemu kupić ten Total, to wyszłoby taniej - w sklepach motoryzacyjnych w opakowaniu 5l kosztuje to około stówki (w jednolitrowych wyszłoby ok. 120 zł za 5l), a w ASO mają go w litrowych butelkach po 68,79 zł, a i to już po rabacie.  :lol: Do tego doszła uszczelka korka spustowego, filtr oleju, filtr powietrza (jak już byłem w serwisie to od razu poprosiłem o wymianę i tego) no i robocizna... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam 5w40 Liqui Moly i wymiana co 10tys. km.

 

a7o9x5vlbj9zwnws.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wydaje mi się, że:

nie lać olejów 0/... - duże opory na zimnym silniku, chodzi na sucho

wymieniać nie rzadziej niż co 20kkm (modyfikowane silniki max 10kkm)

używać olejów 5/40 lub 5/50

nie lać oleju Castrol - robią się kluchy (sam widziałem parę razy czyli 2)

Jeśli chodzi o firmy to Millers Oil, Mobil1 lub 3000, Total Racing, Liqui Moly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

"nie lać olejów 0/... - duże opory na zimnym silniku, chodzi na sucho". Zdajesz sobie sprawę, że jest zupełnie odwrotnie ? Oleje 0W/.. dają gwarancję najlepszych warunków odpadania silnika w zimie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odpalają w zimie bo są rzadkie i dają mniejszy opór na korbowodzie ale spływają całkiem do miski i brak filmu olejowego na cylindrach itp. Po rozruchu, szczególnie zimą należy odczekać 5 sekund (benzyna) lub 15 (diesel) i dopiero ruszać.

Temat poruszany parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalają w zimie bo są rzadkie i dają mniejszy opór na korbowodzie ale spływają całkiem do miski i brak filmu olejowego na cylindrach itp. Po rozruchu, szczególnie zimą należy odczekać 5 sekund (benzyna) lub 15 (diesel) i dopiero ruszać.

Temat poruszany parę razy.

Zdajesz sobie sprawe co to jest film olejowy, gdzie sie osadza i jakiej jest grubosci? Wiesz po co sie honuje cylindry? Bo wydaje mi sie ze nie. Przestan pisac takie glupoty i wprowadzac innych w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu ten sam tekst co w poprzednim temacie, gdzie probowales wciskac swoje herezje. Skoro twoja smieszna teoria jest taka wlasciwa, to przedstaw logiczne argumenty dlaczego niby film olejowy mial by splywac z cylindrów? Film olejowy nie wyglada tak jak pokazuja na reklamach, jest bardzo cienki i wnika w porowatość cylindrów, takze gwarantuje ci ze nie splynie z nich nawet po bardzo dlugim czasie. Dlatego też cylidrów nie poleruje sie na lustro i własnie m.in dlatego zostawia sie jodełke po honowaniu, ale przeciez skad mozesz o tym wiedziec jak pewnie nigdy nie widziales gladzi cylindra na oczy wnioskujac po twoich wypowiedziach. Wiele wysiloncyh silnikow ma zalecane seryjnie olej 0w np. taki focus rs, ktory jezdzi tez W LATO! TAKA MAGIA! Idac dalej twoim tokiem rozumowania, to silniki dwusuwowe w ogole nie maja prawa byc smarowane, bo nie wiem czym wiesz, ale tam olej miesza sie z paliwem, wiec niby jakim cudem osadza sie film olejowy, skoro olej ma konsystencje paliwa? Moze to wyjasnisz? Przestan pisac brednie, bo sa tu ludzie ktorzy sie nie znaja, zreszta nie musza i potem sa wprowadzani w bład

A tak btw. to reklam nie ogladam. Nie mam nawet telewizora :)

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa.

Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa.

Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum.

Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę.

A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto.

eof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArtekR

 

Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa.

Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa.

Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum.

Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę.

A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto.

eof

Rzeczywiście do sportu oleje 0W20 się nie nadają, ale nie ze względu na parametr 0W. Zresztą nikt ich tutaj do sportu nie rekomenduje. Po twoich wypowiedziach odnieść można wrażenie, że zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz Mieszasz pojęcie i parametry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jesteś jedną wielką brednią i do tego bez podstawowej kultury. Ale nie o tym tu mowa.

Pogadaj z ludźmi, nawet tu, na forum, którzy zajmują się sportem. Może coś do ciebie dotrze. A jak nie to nie moja sprawa.

Ja odradzam olej klasy 0W, to wszystko. Podałem argumenty i z własnego doświadczenia, znajomych i ludzi zajmujących się tuningiem. Również z tego forum.

Lej sobie olej jaki chcesz tylko nie przypisuj sobie monopolu na prawdę.

A producent zaleca takie traktowanie auta, w tym oleje, aby wytrzymał gwarancję a potem trzeba sprzedać kolejne auto.

eof

Czlowieku mam z tuningiem i ze sportem wiecej do czynienia niz ci sie wydaje. Ale zeby ci nie ublizac to poprostu juz zakoncze dyskusje. Polecam także troche sie zainteresowac i dowiedziec sie jakie oleje stosuje sie w f1 czy w rajdach samochodowych, ale moze byc ciezko, bo to jest wiedza niedostepna dla zwyklych smiertelnikow, podobnie jak oleje. Dodam jeszce ze istnieja takie oleje motula z seri 300v przeznaczone TYLKO I WYŁĄCZNIE DO SPORTU jak 0w15, 0w20 i 0w40

https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-sprint-0w15

https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-high-rpm-0w20--2

https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-trophy-0w40

No ale co ja tam wiem. Zyj dalej we wlasnym swiecie i w swoich przekonaniach, przeciez nikt ci nie broni. Tylko oszczędź ludiom tych herezji. Nie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samochodów cywilnych,że tak powiem, idziemy na kompromis i lejemy bardziej uniwersalne oleje, a nie przeznaczone na daną porę roku czy do silników wyczynowych, nie warto wymieniać oleju 3, 4 razy w roku bo to jest bezsensowne wiec poimy nasze kaszanki tak aby kręciły latem i zimą, więc 5w 30 lub 40 w zupełności starczy w naszym klimacie, a jakość olejów, to wie tylko księgowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to się leje taki jaki zaleca producent. Nie ma tu większej filozofii. Cała dyskusja zeszła nieco na bok ze względu na głupoty jakie wypisuje tutaj jeden z użytkowników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to się leje taki jaki zaleca producent. Nie ma tu większej filozofii. Cała dyskusja zeszła nieco na bok ze względu na głupoty jakie wypisuje tutaj jeden z użytkowników. 

Nie zawsze jest dobre to co zaleza producent. Szczegolnie to ma znaczenie w nowych silnikach diesla, gdzie wystepuja filtry. Producenci zalecaja ekologiczne oleje, wykastrowane z dodatkow. Niby w teori ma to zminimalizowac zapychanie sie filtrow, a w rezultacie znacznie przyspiesza zuzycie silnika. Dobry olej do diesla powinien miec norme CJ-4 lub CI-4, a do benzyny api sm/sn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie producent zaleca olej najbardziej ekologiczny  i w d*pie ma szybsze zużycie silnika, gdyż to dotyczy dużych przebiegów.

 

Producentowi zależy aby auto było bezawaryjne w okresie gwarancji do 100tyś km, średnio awaryjne po gwarancji do 200-250 tyś km (awarie muszą być, bo serwisy muszą istnieć, ale też nie może iść zła fama że ciągle się psuje) i auto ma być awaryjne i generować duże koszty po przebiegu 250tyś km, aby szla wymiana na nowe/nowsze auta i biznes się kręcił.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo w waszych wypowiedziach ogolnikow. Radzę poczytać tematy z innych forów gdzie ludzie posiadają konkretną wiedzę. Np.

 

http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?p=742962&sid=68a2a796a368093bbf781049d26370af

 

Kazik twoja argumenty dotyczą raczej olejów Lang life. Ja piszę wyłącznie o doborze lepkości oleju do zalecanej przez producenta

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...